Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

1. musta pässi

musta pässi Gearhead

Jaahas, taas tori.fi. Lvi-tarvikkeita oli myynnissä. Numeroa ei ollu, ni laitoin viestin palvelun kautta. Käteismaksu, nouto parin tunnin päästä?

Siis mitä vittua, en tinkinyt vaan käteisellä kohta haku ja ni ei tartte postimerkkejä nuoleskella ees paketin kylkeen. Ei mitään vastausta, ni ei vissiin sitte kiinnosta myydä. Tosin se juna meni jo myyjältä. Enää ei ole ostajaa siinä liki hakemassa tuotteita, ainakaan tähän osoitteeseen.

2. teddy99

teddy99 Double Gearhead

Tuossa ei ole mitään ihmeellistä. En minäkään ole tietokoneella koko ajan chattaamassa. Ongelma on tori.fi logiikassa, eli ainakin minun ilmoituksiani ei ole julkaistu, kun olen laittanut ilmoitustekstiin puhelinnumeron, josta minut saa kiinni. Tietokone chattailyllä minua saa aika huonosti kiinni, kun aika harvoin olen tietokoneen ääressä chattailemassa. Se vastausviive saattaa olla 2-3 päivää, kun puhelimella saisi kiinni heti, mutta tori.fi ei sitä hyväksy.
    Olen tästä kyllä ilmoitusteksteissäni maininnut, Silti jotkut hätähousut laittaa viestiä 15 minuttin välein ja lopulta (2 tuntia ensiviestistä) on laittanut viestin "pidä tunkksi" tms. Harmi, ettei suvussa ole yhtään teini-ikäisiä, joilla olisi aikaa chattailla puolestani 24h. Soittaja olisi voittaja, mutta kun se(kään) ei nykyään onnistu...

Concarne, Peeaa ja Esaa tykkäävät tästä.
  3. musta pässi

musta pässi Gearhead

Jaahas, sitten minä taidan olla se samalla kertaa ihmeellinen ostaja niin kuin myyjäkin. Minä kun olen luullut että jos ollaan myymässä jotain niin sitte katotaan aika ajoin sitä sähköpostia, puhelinta tai mikä sinne on ilmoitettukin yhteydenoton kanavaksi. Ymmärrän kyllä että on ihmisiä joilla ei ole älylaitteita joita pitää mukana, omaa tietokonetta tai on jotain muuta hidastetta. Nukutaan, on muuta tekemistä tai jotkut käy välillä ihan oikeissa töissäkin. Ehkä jos ei oikein edes kiinnosta myydä sitä tuotetta eikä haluta että oikein häiritään muutenkaan niin prisman ja muitten kauppojen aulan seinillä on niitä ilmoitustauluja rauhallisemmille ja harkitsevimmille luonteille. Tosin en itse halua olla juurikaan tekemisissä jahkailijoiden ja ämpyilijöiden kanssa vapaa-aikanani tai muulloinkaan itseäni koskevissa asioissa. Siksi en noita tori.fi ja vastaavia kanavia juuri ole koskaan käyttänyt myyjänä enkä ostajana. Luulis ostamisen olevan vielä helpompaa kuin myymisen, mutta ei ole tänä päivänä enää sekään näin.

isalmela tykkää tästä.
  4. Concarne

Concarne Gearhead

Minulla ei tule edes sähköpostiin ilmoitusta uusista viesteistä niin kuin pitäisi. Kaikki täpät on asetuksissa oikeassa asennossa mutta toimii vain joskus. Katselen viestejä ehkä kerran tai pari päivässä joten epätodennäköistä on, että parissa tunnissa vastaisin. Parempaan en pysty kun on muutakin tekemistä joten jos siksi jää kaupat tekemättä niin sitten saa jäädä.

5. musta pässi

musta pässi Gearhead

Tuosta oli hyötyä. Kävin itsekin katsomassa niitä asetuksia. Siellä on paljon niitä täppiä joita pitää siirtää vasempaan, kun en niitä mainoksia oikein tarvitse. Enkä että tietojani eteen päin välitetään. Nyt voi olla että tietysti vielä nihkeemmin ne viestit etenee. Tuolla yksityisyys täpän alla on muuten ihan alimmaisena: poista tori tili pysyvästi. Täytyy poistaa kun oma ilmoitus vanhenee. Ellei käy niin että se tosi-ostaja on jo syntynyt. Ainahan sen sitten voi uudestaan perustaa jos on pakottava tarve. Ja ehkä vika on sitten paskassa järjestelmässä eikä ihmisessä, jos se ei kahteen päivään pysty kysymykseen/ostotarjoukseen vastaamaan.

6. musta pässi

musta pässi Gearhead

Joku viikonloppuna kysyi (su) kulkeutuiskos opetuspoljin kaupungin keskustaan? Meiltä on maalta 37km ydinkeskustaan joten ihan aiheellinen kysymys. Kerroin että ti eli eilen asiaa sairaalalle joka noin ehkä alle kilometrin päässä ydinkeskustasta. Hetken päästä tuli vastaus että löysi lähempää. No koko kymenlaaksossa ei ole montaa edes myynnissä ja tää on ainoa Kvl talousalueella kun katoin torista. No tietysti on mahdollista että kaupan ilmoitustaululla oli myynnissä ja just osu silmiin kun krapulakaljoja oli ostamassa, johon en kyllä usko. Luulen vaan että kysymyksessä oli perinteinen pippelinvenyttäjä joka säikähti nythän hän joutuu ostamaan tuotteen jota kysyi. Mikä vittu noita ihmisiä vaivaa.

isalmela tykkää tästä.
  7. Ftw-

Ftw- Gearhead

On kai se voinut olla ajamassa siitä vaikka ohi tai joku tuttu asuu sielläpäin joka sen ois voinu noutaa ja toimittaa tai vaikka lähettää. Saatan mäkin ostella kavereiden välityksellä tavaraa ympäri suomen ja ne sitten tuo tai laittaa postiin. Nykyään kun monelle rahat kelpaa ja tuote jää saamatta jos sitä koskaan olikaan. Ja tavaraa myydään muuallakin kun torissa.

8. musta pässi

musta pässi Gearhead

Jaahas, 5 päivää oli jäljellä torin myyntiaikaa ni löytyi oikea sanansa mittainen ostaja. Tosin näytti olleen valmiiksi tuttu, pojan pelikaverin isä. Ilmankos sitten kaikki sujuikin sotilaallisella täsmällisyydellä juuri kuten sovittu.

Seevu tykkää tästä.
  9. bathory

bathory Gearhead

Ja oli ihmeellinen juttu siis miten?

Ftw- tykkää tästä.
  10. Fuselage

Fuselage Gearhead

Tässä EXän puolesta etsinyt taas 300C katastrofin jälkeen uutta autoa. Ja eräs löyty (ollu jo kotvan myynnissä) ja pirteän värinen myös. 3 kertaa soittanut numeroon, pari kertaa laittanut tekstaria, et millon voisi soittaa tai WhatsApp yms. Ei mitään vastausta. Olen kyllä OSINT kautta etsinyt henkilön tiedot, asuinpaikan yms selville, että on oikea henkilö ja numero yms.
    En ymmärrä... Onko kurvattava pihaan, tarkastettava auto ite ja rahat postilaatikkoon :D

Peeaa tykkää tästä.
  11. paja1

paja1 Double Gearhead

Fasepuukissa kans melkoista paskaa toi kaupankäynti. Jätetään ilmoitus keskustelupalstalle eikä mitään numeroita tietenkään ja sitten ku laitat messengeriä niin niitä ei lueta. Sinne topikkiin sit kyllä vastaillaan ja spekuloidaan kaikenlaista muuta asian vierestä. Ei jummarra

Stang_81 ja tero79 tykkäävät tästä.
  12. taunusstyle

taunusstyle Gearhead

Itekki tässä ettiny vetokoukkua corollaan niin yks päivä tuli tarjous tori ilmotukseen. Myyjästä ei sen jälkeen ole kuulunu mitään ku ilmoitin että voin hakia sen koukun ku itellä on käyntiä sopivasti myyjän paikkakunnalla, niin ei tarvi lähetellä. Outoa, jotenki haiskahtaa kusetuksen yritykseltä mutta meni mönkään ku ei voinukkaan pyytää rahoja etukäteen.

13. toyopet

toyopet Double Gearhead

Se facen systeemi sensuroi puh. nrot automaattisesti, vaikka sen sinne laittaa, vähän kuin tori.fi, suojellakseen käyttäjiä huijareilta...

14. paja1

paja1 Double Gearhead

Kummasti mulla vaan numero näkyy omissa ilmoituksissa. Kai se on sitten sitä kuuluisaa tätä päivää että jonkun nippelin takia pitää tsättää päiväkausia fasepookissa että kauppa syntyy.

Peeaa tykkää tästä.
  15. toyopet

toyopet Double Gearhead

Kyllä minullekin näkyy omissa mutta monissa muissa tulee numeron päälle teksti "hidden information"

Ja itse kauppasin ja laitoin kanssa tekstiin puh. nron niin viestiä tuli, että laitatko numeron.

En tiedä onko se sitten valikoiva ja jostain ryhmän asetuksista riippuva.

16. Keme

Keme Gearhead

Siksi siihen numeroon tarvii laittaa facessa ykkösen tilalle ällä ja nollan tilalle o.

Kerro tästä muillekin!