Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. romu-ukko

    romu-ukko 3rd gear

    zyn-5 ootko käyny eurajoella kattomassa sitä valianttia, kuullostas vähä samalta paikalta.
     
  2. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    Nimenomaan kato, nimenomaan.


    tarjosin 1000egee mutta ei myyny. 1500 haluaa mutta sitä ei tuu saamaan ihan heti. Kaikki sähvöt on jökissä ja pyyhkijätkin toimii heikosti.
     
  3. romu-ukko

    romu-ukko 3rd gear

    joo se on vähä erikoinen ukkeli, mutta tavaraa sillä ainakin on muutama hehtaari, siellä on suulissa kans joku jenkkifoortti.
     
  4. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    näin oli....huomattiin kyllä. Ei ees nähny mihin se auto määrä loppu. Ja oli sieltä suulista siirtäny jonkin harvinaisemman jenkin pihalle kun pelkäs et katto sortuu päälle.

    Oli muuten Oldssi...80 lukunen siinä tienvarressa..ei mikään pahan näköne kun kauempaa kattelin.
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Myymistä varten se hinta on yleensä jo ilmoituksessa.
     
  6. romu-ukko

    romu-ukko 3rd gear

    deltta 88 riisseli ollu siinä niin kauan kun mää muistan, jeeppejä siellä on monta ym. vaihtamalla sen kanssa pääsee paremmin kauppoihin.
     
  7. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    luulis että parempi olis välil tyhjentääkin sitä peltoa... Mut kukin taaplaa tyylillään ja keräilee autoja. Moni sielläkin olevista varmaan hyviä autoja vielä. mitä nyt äkkiä ohikävellessäni katselin.
    Ja harvinaisuuksiakin luulis jo löytyvän.
     
  8. villek

    villek 1st gear

    Olin tuossa taannoin vailla pakettiautoa ja Nettiautosta löytyi Ei hinnoiteltu Vanha mersu, Soitin myyjälle ja Tämä "joo on se tossa mut enmäsitä vielä voi antaa kun tarviin vielä, ihan kokeeksi laitoin myyntiin" Mitä V****a Auto joko myydään tai ei, Hintaakaan ei osannut tarkemmin määritellä kuin "muutama tonni" Soitin vielä pari kertaa Josko autoa voisi tulla katsomaan, Koskaan ei sopinut. Sai pitää Paskansa.
    Sitten tuli samanlainen myyntiin, soitin myyjälle ja Tämäkuvaili autoaan "ei ole katsastettu, valot ei toimi kuin ei oikeastaan mikään muukaan sähkölaite, Auto on oikeastaan aivan Paska" tämäkään ei minua pelottanut vaan menin samana päivänä katsomaan ja Ei se nyt niin huono ollut kuin osasin odottaa, hinnasta sái vielä 1/4 pois ja kaupat tuli.
     
  9. janzamar

    janzamar 1st gear

    Nettiauton kautta munkin Astro löyty,myyjä oli
    asiallisen olonen kaveri puhelimessa,ittellä meinas tulla
    pikku mutkia matkaan mutta uskoi kun sanoin että
    oon tosiaan ostamassa ja ihan ilmotuksen ja puhelinkeskustelun perusteella.
    Jotain juttuja löyty mistä ei ollu mainintaa,vähän lahovikaa kynnyskoteloissa
    ja tuulilasi halki,tuo nopeusanturi mikä kai on viallinen tai jotain..
    renkaat tuhat vuotta vanhat ja joutu heti vaihtamaan kun etusista pinnat irti.
    Mun mielestä nuo nyt ei kumminkaan ole varsinaisia vikoja -89 malliin..
    kulutusosia. Mun mielestä hintansa arvonen ja ehkä vähän ylikin edelleen.
    Mutta ihme myyjä,piti ihan hyvin sanansa. :wink:
    Verojakaan ei ollu perässä kuin 17.30,nyt ei oo kun ajamista vailla
    ja nuo loput jutut on sitä harrastamista sitten :)
     
  10. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Me kyseltiin joskus vanhempia jenkkiautoja ja kysyin yhtä Impalaa mikä oli nettiautossa myynnissä. Ilmoituksessa luki että seissy 6 vuotta tallissa, mutta kai se joutaa seistä vielä toisetkin. Kysyin niin vastas että "eipä tuosta taideta luopua kun on sen verran harvinainenki" Miks se sitten myynnissä oli? Piti kysyä toistakin impalaa, mutta se puhelinnumero ei ollu käytössä. Sitten ostettiin meidän käkkylä. Se myyjä vastas asiallisesti kaikkeen mitä kysyin, no vaikea oli tingata, mutta maksettiin sitten mitä pyysi
     
  11. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Tuossa alkukesästä olin myymässä omaa mersua pois. Yks päivä tuli sitten soitto n. 40 km päästä että oonko tulossa sinnepäin että vois kattoa sitä. Lähin sitten näyttämään autoa. Jätkä tutki pitkään mersua, kerto mitä remonttia kohta tulossa (osaa en oikeen ymmärtäny että mistä se sai ne päähänsä).
    Noh, sitten se hyppäs rattiin, ajeli siinä isolla asfalttiparkkiksella pari lenkkiä. Sanoin että voi sitä käydä tielläki.
    Vasdtaus tuli: "Ei mulloo vielä korttia"
    Minä vähän :mad:
    Sitten se siinä jonkin aikaa tinkasi, saatiin sellainen hinta joka miellyttää molempia, vaan tämän jälkeen se juippi kertoo sitte että EI OO RAHAA, voitko pitää syksyyn jemmassa?
    Lopputulos on varmaan helppo arvata :argue:
    :mad: :mad: :mad:
     
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Niin, PITÄISI olla.
     
  13. pete78

    pete78 Gearhead

    tuollanen saattaa äkkiseltään ottaa sivuosumia kun sattuu väärään aikaan ja paikkaan tekemään kolttosiaan uudemman kerran :lol:
     
  14. Letku

    Letku 3rd gear

    Meni väärään aiheeseen juttuni... :oops:
     
  15. pete78

    pete78 Gearhead

    kopioi teksti ja tee se tähän uusiks...sithän sen voi poistaa sieltä väärästä paikasta jos siltä tuntuu
     
  16. Letku

    Letku 3rd gear

    Ei kun se on nyt oikeassa paikassa ja oli täällä väärässä.
     
  17. jaketin

    jaketin Gearhead

    nuorempana heppuna kävin eräässä autoliikkeessä ja kyselin, että onko jenkkejä. "kauppias" sanoi, että heillä on amazon. vastasin, ettei ei ole hakusessa amazonia. kiitin ja lähdin pois. kauppiaan ympärillä oli kavereita, joille se totesi aika ikvään sävyyn, että vai pojalle jenkkiä..

    kävimme kavereiden kanssa tattarisuolla eräässä varaosa liikkeessä kyselemässä hänelle osia. samalla kysyin erään kaverin puolesta osia myös. hän oli ostamassa muualta nniitä osia aika kovaankin hintaan. myyjä sanoi, että osia löytyy ja hintakin kohdallaan. hymyilin ja samaan hengenvetoon äijä alkaa rähjää, ettei tänne tarvii tulla, jos ei rahan arvoa tunneta :eek: :eek: oli ihmeissäni ja selitin miksi hymyilin. mutta äijä meni koppiin ja sillä siisti. noh, en hankkinut sieltä osia, enkä vastaisuudessakaan hanki mitään. pitäkööt romunsa..
     
  18. kenny

    kenny Gearhead

    Ihmetellä pitää ostotyylejä,kysellään kaikenlaista nippelitietoa onko ja onko ja onks sekin...käydään kirjeen vaihtoa kuukausi peräjälkeensä?
    Itse ostin autoni porista (tuli nettiautoon myyntiin)soitin heti myyjälle
    ja sanoin että tulen hakemaan sen ,annoin yhteystietoni hänelle,nostin rahat pankista,ja eikun junaan matkaa noin 425km.Kaveri tuli hakemaan asemalta,kyseltiin kuulumiset ja sen jälkeen autoa katsomaan.Auto oli talvi
    seisonnassa.Auto oli juuri sellainen kuin hän oli sanonut sen olevan.
    Vaihdettiin rahat ja tavara ja eikun ajelin himaan.Seuraavana aamuna vein auton paikalliseen huoltamoon teetätin huollon ja näin kolmen
    vuoden harraste ajojen perusteella kauppa oli erittäin hyvä joka vuosi
    huollot ja jos mitä on niin laitetaan kuntoon eikä räpelletä tien poskessa
    remonttia.ELI jos olet ostamassa niin osta eläkä kysele kuitenkin sen
    kaiken itse omasta pussistasi kuntoon laitat jos sattuu se helmikin poksahtamaan.
     
  19. Antti P

    Antti P Gearhead

    se on just näin että jos haluaa jonku tietyn mallin, värin, koneen, vuosimallin niin ei auta ku ostaa. Kuitenkin harraste ajoneuvoissa tarjonta sen verran suppeaa ettei aina tarjolla. Tuo nettiauto kyllä hiukan harmittaa, saa vastata vaikka millaiseen kyssariin. Joku jo tais sanoa että vaihdetaan päikseen palstaksi.. :rotfl:
     
  20. Maria

    Maria 1st gear


    Mun kaverilla oli Kittilässä aikoinaan muistaakseni '77 vuotinen Fury (Salon 4 door Sedan) jolla sain olla kuskina useamman kerran.
    Sitten autokuumeisena vuosia myöhemmin jäljitin kärryn Jämsä-Mänttä akselille ja sain sovittua, että menen katsomaan kiesiä kun olin ihan tosiaikeissa sitä ostamassa..
    Asuin siis Espoossa ja Tampereelta soittelin lähempiä ajo-ohjeita, niin sitten vaan vastattiin, että se ei oo myynnissä. :eek:
    Ja ekassa yhteydenotossa mun mielestä tuli suht selväksi, että heillä ei ole kärrylle käyttöä...

    Välillä kiesistä otetut kuvat tupsahtaa eteen jostain ja v-tus on suht suuri.
     

Kerro tästä muillekin!