Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Siis myytävä tavara pitäisi jättää sen takia myymättä, että alkuviikosta soittanut tyyppi tulee sitä viikonloppuna katsomaan?
    Jos mulla on tavaraa myynnissä, niin se myydään ensimmäiselle, joka maksaa sovitun summan. Tai varaan vaan sitten, jos mahdollinen ostaja hoitaa varausmaksun.
     
  2. pfp

    pfp 3rd gear

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Jos tavaran näytöstä tiettyyn aikaan on sovittu, eikö se edellytä, että on olemassa tavara, jota voi sitten näyttää? Itse ainakin pitäisin sitovana sitä, että treffit on sovittu vaikka seuraavalle viikonlopulle. Toki on myyjästä kiinni, haluaako sellaista sopia ilman esim. varausmaksua.
     
  3. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Ei nykyään hirveästi uskalla varata tavaroita, vaan kyllä ne on myytävä sille kuka saapuu paikalle ja lyö käteistä kouraan tai antaa sopivaa romua vaihdossa.

    Valitettavasti hyvin usein käy niin että sitä tavaran varannutta ei koskaan sitten näy.

    Tähän liittyen kysymys:

    Mikä on maailman vaarallisin matka?

    - Matka kaupanteko paikalta pankkiin. Sille tielle on hävinnyt monta miestä...
     
  4. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    junamatka auschwitziin enteili kans aika huonoa monelle juutalaiselle.

    mut mitä itse asiaan tulee, ni kyl mie ainakin uskallan varata tuotetta. jossain tilanteessa varausmaksu tulee kyseeseen, eikä sen tarvi olla mitenkään erityisen suuri. joskus onnistuu ihan ilmaiseksikin. väitän, et sen kuulee puhelimessa jutellessaan, et minkälainen ostaja on asialla.

    alkuviikosta soitti sälli miun autosta, juteltiin pitkät tovit auton kunnosta. välissä keskeytettiin sen verran et tyrkkäsin vähän lisäkuvia s-postiin, sit jatkettiin taas. lopulta juteltiin hetki hinnasta, ja kun siitäkin päästiin sopuun, ni ehdotti josko varaisin pariks päiväks et ehtis saamaan kaverin hakureissulle. se sopi miulle. ehdotti varausmaksua, mut tuumasin et oli pitkästä aikaa sen verran selväjärkinen soittaja et uskon kyllä et saapuu paikalle. enkä tiedä olisko varausmaksu välttämättä ehtiny edes perille parissa päivässä.

    välissä vielä viestitteli, et sovittuna aikana ovat tulossa. tulivatkin. koeajo oli noin sadan metrin matka, lisättiin vähän öljyä koneeseen. sit vaan raha kouraan, paperiin puumerkki ja sinne menivät.
     
  5. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Itse olin juuri tuolla matkalla pari viikkoa sitten 90€ tavaraa hakiessa. Hyvä ettei myyjä saanut slaakia kun tulin vielä takaisin sen jälkeen kun sanoin lähteväni pankkiautomaatille.

    Mutta nyt parin myyntikokemuksen jälkeen päätin, etten kirjoita VARATTU -tekstejä enää ilmoituksiini.
     
  6. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    joo, riippuu aikas pitkälti tuotteesta.

    kyllähän yleensä jos ollaan monesti yhteyksissä ja kuvia/s-postia/puheluita/viestejä vaihdellaan, niin melko varmasti menee kaupaksi ja ehkä voi varata muutamaksi päiväksi. itse kyllä sanon myyjälle aina, että jos menee kaupaksi ni anna mennä vaan.
     
  7. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Tarvetta oli yhdelle raudanpätkälle Camaron pyyhkimiin, iipeistä löytyy kyllä kasa pyyhkimiä (osa raudan kanssa, osa ilman), mutta ei pelkkää rautaa.
    Noh, "sovin kaupat" yhden koko settiä myyvän kanssa, että koska en tarvi muuta kun ko. raudan niin ostan vain sen. $11.
    Paypallilla maksu kaverin tilille, ohi huutokaupan (noillahan on jonkin sortin vakuus kusetusta vastaan, voi saada edes osan rahoista takaisin).
    Noh, nelisen viikkoa maksusta hokasin, että enhän mä huomannu maksaessa antaa mun osoitetietoja sille, rahat meni tottakai.
    Eikä se mitään kyselly, että minne laitetaan. Tässä vaiheessa huvikseni laitoin vielä viestin, missä ilmoitin osoitteeni.
    Ja kas, tänään tuli postissa räimäle :eek:
    Sitä vaan, että ihmeellinen myyjä, rehellinen. Nimen perusteella kiinalaista perua.
    Näkyy postimaksu olleen $5,34 eli sai tuosta itteleen vitosen.
    Sitä vaan, että tuli paskan päivän päätteeksi ainakin mulle hyvä mieli.
    99% olis ottanu sen $11.
     
  8. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    nupa: toi on kyl kiva ylläri.

    ja noista pankkiautomaattikeikoista.. tuntuu kovin oudolta että joku tule vartavasten nimenomaan kyseistä osaa katsomaan.. tietää suurinpiirtein hinnankin etukäteen.. ja siis ei hae sitä summaa valmiiksi lompakkoonsa.

    voin kyllä ymmärtää sen asian useamman sadan euron ostoksissa ettei sellasta summaa viitsi hakea valmiiksi mukaansa jos tuote ei olekkaan sopiva.. (minä kylläkin olen aina ostaessani jotain joko käteisen tai pankkitunnusten kanssa kanssa liikenteessä.. siirretään sitten nettipankissa rahaa myyjän tilille jos käteinen ei riitä)
     
  9. Siige

    Siige 3rd gear

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Eikös paypalin kautta mee osoite myyjälle rahojen kera ihan automaattisesti? Ite en ainakaan oo ikinä muuta tehny ku laittanu paypaalilla rahat ja tavara tullu jonkun ajan päästä oikeeseen osotteeseen.
     
  10. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Vai liian halpaa, no, lällätilää, en osta.
     
  11. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Wikipedian mukaan matkanteko esimerkiksi savossa on aika vaarallista..
     
  12. daimleri

    daimleri Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    no perhana

    tuli vastaan mulle uus ilmiö tuolla na:ssa ja menee näin:

    löysin ns. "sopivan" yksilön talvipulkaksi, ilmoituksessa maininta "päivitetty 72h"

    liike ilmoitti myynnissä olevasta 4x4 tt ifasta, "isolla" kattilalla (3,2), ajettu pienet metrit (92 tkm) - noilla specseillä löytyy liike jos jotakuta niin paljon kiinnostaa

    kysyin vaihtoa, tarjosin jonninverran ajettua c-koppaista farkku diisseliä, olisin soittanut mutta tapani mukaan olin ns. "yöllä" ostoksilla

    ei vastausta

    ok, ajattelin et tääkin on niitä liikkeitä jotka ei enään edes hinnoittele tuotetta spostitse, kai niitä "turhia" kyselyjä sitten tulee niin paljon ...

    ei hätää, mä osaan soittaakin, seuraava päivä ja soitto:

    mä: "terve, kysyin sitä tt audia ......"
    liike: "joo, sulla oli se c-koppa ?"
    mä: "joo"
    liike: "mä näin kyllä, mut kato mä oon ollu koko päivän tässä yksin enkä oo ehtinyt, sopiiko et mä vähän katson ja perehdyn ja soitan sit ...... ?"
    mä: "joo, soita vaan, tänään tai huomena, ei tässä suurempaa hoppua oo"

    ja niin liikkeen edustaja lupaa soitella

    tänään, 2. päivä eikä mitään, surffailen uudestaan ko. sivulle ja katsos perhanaa, ilmoitus on nyt "uusi 24h" ja hintakin pomppas 2 tonnia ylöspäin

    just joo .....

    olis nyt sit edes selkärankaa sanoo ettei kiinnosta tai kai sille joku hinta löytyy, w*ttu mitä spedejä noi on
     
  13. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Taas myyjiä liikkeellä jotka ei tiedä tuotteilleen hintaan. Kyselin yhestä olssista osia ja ilmotin heti alkuun että voin tulla ne hakee ettei tartte lähetellä (tää lähettely tuppaa olee monelle suuri ei) No renkaille ja vanteille hinta tuli heti tiukkana ja kyselin myös ovipahveja ja niiden hintaa nii vastaus oli: Tuu tänne nii keksitään joku sopiva hinta... Teki miel jo sanoo et pidä pahvis et en ala huvikseen sinne ajelee jos ei päästäkkään hinnasta sopuun. Onko se nii vaikee antaa suuntaa antava hinta ja sanoo et tingataan loppu paikanpäällä...
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Moni myyjä taas mainostaa tehtyä kansiremonttia ja vaikka mitä. Löytyykö mitään dokumenttejä? ''öö ei''.

    En haluais olla nössö mutta entiseen Saabbiinkin oli oikeasti tehty 50tkm sitten kansiremontti (kuitit ym) ja kaikki näytti siltä ettei ole ikinä avattu. Joten milläs noita sitten tiiät VARSINKIN kun kyse on sellaisista autoista johon se on lähestulkoon väistämätön...
     
  15. flatonia flattop

    flatonia flattop 3rd gear

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Kansiremonttihan tarkoittaa sitä että kansi on plaanattu kun pahvi meni eikä venoille ja seeteille ole tehty mitään :poff:
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Ai kansi on koneistettu kuitenkin? Määkö aattelin et jos vaan ois uus pahvi laitettu vanhan tilalle :poff:
     
  17. umpio

    umpio 3rd gear

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Mitä tarkoittaa koneistus :eek:

    :poff:
     
  18. umpio

    umpio 3rd gear

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Minä. Ostajan silmissä. Aivan idiootti.

    Näyttö sovittu paikkaan X, johon minulta kestää ajaa n. tunti. Kotiin tullessa eräistä juhlista oli koko hevosklaani päättänyt karata, joten tästä johtuen auto jäi ulkoa pesemättä, onneksi oli sisältä ihan normisiisti niin ei tarvinnut tehdä sille mitään. Samaten oli satavarmaa että en ajoissa ehdi paikalle. Heti kun aikatauluni oli selvillä, soitin ostajalle että myöhässä tullaan. Idioottina liikenteessä (lue: en ihan rajoitusten mukaan ajanut) sompailin tapaamispaikalle. Puolessavälissä matkaa päätti ABS -valo muistaa minua iloisella loisteellaan :mad: :oops: :mad:

    Paikalle saavuin n. tunnin myöhässä. Eka _paha_ moka. Jätän auton käyntiin ja moikkaan ostajaa, joka tulee heti kuskinpaikalle istumaan. ABS -valo palaa edelleen iloisesti... Toinen moka. Lisäksi Check Engine -valo palaa, koska autossani on saasteenpoistojärjestelmän yhtenä osana bensahöyryjen kierrätys. Tämän systeemin venttiili jumittaa, ja vaikka se ei katsastuksessa vaikuttanut sitä eikä tätä, eikä myöskään vaikuta auton käyntiin millään tavalla, olen turtunut koko valoon, enkä näin ollen muistanut tästä kertoa ostajalle. Kolmas moka. Neljäs moka on auton likaisuus ulkoa; tälle vain en kertakaikkiaan ehtinyt tehdä mitään päivän varoitusajalla.

    Opetus: pidä auto aina perussiistinä, ja jos päivä alkaa mennä perseelleen, peru kaikki kaupat joita olet tekemässä, koska nekin menevät tavalla tai toisella v...ksi...
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Mentiin kans pari vuotta sitten kaverin kanssa kokeilemaan miten 740 volvo kulkee mutasella traktoripolulla. Pari tuntia ennen kuin oli sovittu että ostaja tulee kattomaan.

    Shellin vesi/ilma kaapista löytyneellä letkun pätkällä viruteltu volvo kaksi tuntia sovitusta jäljessä ei kanssa mennyt kaupaksi. Se tunne kun selitin ostajalle että ollaan jumissa täällä, wtf
     
  20. Lintzi

    Lintzi 3rd gear

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    :webmaster:
     

Kerro tästä muillekin!