Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Ihmeellinen myyjä tavallaan tässäkin tarinassa...

    Vuosi oli 92.Muistan sen siitä että ostin ekan Hd:ni silloin ja siihen liittyy osittain tää koko juttu.
    No kattokaas, baikkerillahan pitää olla "talviauto" millä pääsee keväseen. Laitoin ilmoituksen keltaiseen pörssiin että ostetaan ajokuntoinen auto missä ois edes vähän leimaa tai edes vaan se ajokunto ja vain ja ainoastaan tästä kotikulmilta ja hintakin oli max 500mk.
    No soitti isäntä haukivuorelta ja tarjosi ajokuntoista honda accordia jossa oli kaiken lisäksi automaattivaihteisto ja pyyti siitä tän 500mk.

    Mä sanoin että tuun hakemaan sen saman tien ja kun mentiin paikalle, niin äijä alko ite tinkimään hinnasta sanoen mulle että häntä hävettää myydä näin huono auto mulle kuulemma??? :rotfl: :rotfl: :poff: :poff:
    Mä siihen että ei mua se haittaa, kunhan kulkee.

    Loppujen lopuksi mä maksoin siitä hondasta kaikki 100mk ja saatiin vielä mustikkapiirakkakahvit kaupan päälle, kun talon emäntä laittoi... :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Honda oli kyllä oikeasti huono. Paitsi toisaalta... Onnistuin sillä hävittämään meidän tallin jäteöljyt sinä talvena... Sen verran sille öljy maistui... mut aina se lähti lämmittämättä käyntiin kadun varresta :rotfl: :wink:
     
  2. calkemp

    calkemp Gearhead

    Mä taidan olla kans ihmeellinen myyjä. Kuluneella viikolla mulle soitti herra ja kysyi et onko mulla sysleri myynnissä. Olin jo pari viikkoa sitten ottanut auton pois myynnistä siinä ilmenneen vian vuoksi ja tarkoitus oli laittaa kuntoon ja sit uudelleen myyntiin. Kysyin et missä oli nähnyt myynti-ilmoituksen autosta. No hän vastaa, että veteraaniauto pörssissä oli ilmoitus. Mun hämmästys oli aika :eek: koska en ole kyseiseen aviisiin ilmoitusta koskaan jättänyt. Kai ne lehden toimittajat imuroi netistä ilmoituksia? No ei mitään, kaupat tuli :rotfl:
     
  3. Buddy

    Buddy 1st gear

    Nettiautosta menee ilmoituksia veteraaniautopörssiin, mutta mulle ainakin ne ovat soittaneet ensin ja kysyneet lupaa ilmoituksen julkaisemiseen.
     
  4. jaketin

    jaketin Gearhead

    täälläkin od:lla tuntuu olevan hieman erikoisia myyjiä. muutamamista esineistä ja autoistakin olen tehnyt yv:llä tiedusteluja, mutta muutamat ovat jättäneet vastaamatta :-?
     
  5. apukuski

    apukuski Gearhead

    Saman olen minäkin todennut. Eräästäkin asiasta olen pariinkin kertaan kysynyt jotta mikä on hinta? Ei mitään vastausta, ilmeisesti ei siis ole kovin halukas myymään.
    Toinen tapaus oli kun löytyi erittäin mielenkiintoinen ja hintakin oli kohdillaan. Myyjä vielä itse ilmoitti hinnan joka olisi myös käynyt minulle, ja sit yht'äkkiä myyjästä ei kuulunutkaan mitään..
     
  6. RB-440

    RB-440 1st gear

    Toi on sinänsä ärsyttävää, kun ite käyttää aikaansa kyselyitten rustaamiseen, mutta muuten se nyt on vähän niinkuin myyjä ei vastaisi puhelimeen tai kirjeeseen. Eikä kaikki aina vastaa kysymykseen, vaikka kysyisi ihan nenätystenkin. Kaipa siihen useimmiten on syynsä, jos myyjällä on jotain muuta kiikarissa, eikä sitten vastaile, jos ainut vastaus on jotain tyyliin sori mut meni jo tai ei tosiaan oikeesti ole niin kiinnostunut koko jutusta. Moneen junaan meitä on, vaikka kaikki ei löydä ees asemalle.
     
  7. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    täälläpäin olen törmännyt tyyliin että sanotaan vaan että tarjoa jotain. kohtuullinen tarjous niin siihen ei vastata mitään tai parhaassa tapauksessa haistatetaan

    tavoite noilla on selvästi että joku tarjoaa liikaa. myyjä yrittää sit vielä siitä tingata ylöspäin

    tulee mieleen yks nelikko jossa dsl jumissa ja puut kasvaa ympärillä eli pitkään seissyt lepikossa. tais joskus äskettäin olla 5000e kepössä pyynti vaik lähempänä sitä satkua tuon merkin rojektit on, sori vaan...

    järven pohjassa vuoden maannut traktori ois myyjällä ollu saman hintanen.

    kuin myös pieni lasikuitupaatti jossa dsl jumissa 5000e

    ilmeisesti pienin tunnettu rahayksikkö :rotfl:
     
  8. Make.S

    Make.S Gearhead

    Yhta hondaa lahin hakemaan turusta n. 10v sitten joka oli myyjan puheiden mukaan todella siisti ja varma peli, oikea perheauto.
    Sovitulla paikalla soittelin sitten myyjalle mutta eipas saakkaan enaa kannysta kiinni jolloin mulla alkoi jo suonet ottassa pullottaa eika kaljaakaan voinut alkaa kittaamaan koska kauppojen syntyessa pitais taa perheherkku saada kotiakkin.
    Puoltuntia myohassa saapuu autoa esittelemaan tan sankarin appi-ukko joka pahoittelee myohastymista ja sita etta myyja joutui lahtemaan polttareihin.
    Ukko kehui sitten kans maasta taivaisiin tan japanian ylpeyden, joka helvetti oli joka puolelta ruosteessa ja sisusta oli kuin polttareiden jalkeen.
    Kaupat jai tekematta ja turkkuselaisia kohtaan jai pienet ennakkoluulot... :soosoo:
     
  9. jaketin

    jaketin Gearhead

    tästä tarjousten mukaan/paras tarjous myynti tekniikasta. pitäisköhän tännekin perustaa huuto.net tyylinen osasto??? saisi vihiä. että missä hintaluokassa suunnilleen liikutaan, kun ei vastata kyseilyihin..
     
  10. diiseli

    diiseli 1st gear


    Tai ihan vaan samalla lailla niinku monella muullakin foorumilla: Rustata sääntöjä sen verran et edes jonkinlainen lähtöhinta tulis ilmi. Toi kait palvelis niin ostajaa kun myyjääkin... tietty toiset tykkää käydä huutokauppaakin ihan alkaen nolla hinnastakin :eek:

    No joo. Ihan vaan mun mielipide, eikä ees aiheeseen liittyvä :cry:
     
  11. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Juu...
    Itsekin kun en kuulu niihin joilla olisi edes haaveiluun varaa jos on joku "kalliimpi" Auto kyseessä.
    Kun ihan perusmallinkin hintapyynti voi olla "tähtitieteellinen" jos on paljon tehty...
    Ja usein kun ei edes ilmoituksessa kerrota kovinkaan tarkkaan mitä on tehty, vai onko tehty muuta kuin ajettu.
    Ja yleensä itse kun len Autoa hankkimassa, niin en viitsi/pysty kovin pitkälle lähteä pelkästään tarjoamaan liian vähän/ pettymään itselleni liian isoon hintapyyntöön.
    Koita siinä sitten tarjota tonnia-kahta jos on pelkkään verhoiluun juuri upotettu 10.000...
    Eli jos tarjouksia toivoo, olisi kiva tietää edes jonkinlainen lähtöhinta.
    Myös myyjän kannalta luulisi olevan mukavampaa kun ei tarvitsisi (minun laisteni) pers`aukisten kyselyihin vastailla??
     
  12. onre

    onre 3rd gear

    Joopa. Koitin ostaa käyttörassiin peltivanteita joissa ois päällä edes jonkinsortin kesärenkaat. No, ei siinä, joku tarjosi just tarvitunkaltaista settiä oikein sopuisaan hintaan. Siinä sit viestiä vaihtaessa sovittiin renkaitten ja rahan omistajanvaihto viikonlopulle, ja tää mainitsi että ois kokonainen samanlainen autokin myynnissä, ja halvalla vieläpä. Kysyin lisätietoja ja kuvaa, sain ne, homma ok.

    Himmeen penninlaskennan jälkeen totesin että perhana, mieli tekis kovin muttei vaan raha riitä - tai ok, riittää jos oon kaks viikkoa syömättä, ja mainitsin tästä mainitun viikonlopun perjantaina iltapäivällä - tähän mennessä siis en ollut sopinut mitään auton ostamisesta, kysynyt vain tietoja. No, tyyppi sitten tän puhelun, jonka aikana sovittiin tarkemmin että perjantai-iltana ois vanteet kehä3:n sisäpuolella, jälkeen vaan hävis ihan täysin, ei oo mikään yhteydenotto tuottanut tulosta. Olinkohan ns. "ihmeellinen ostaja" sitten, mene tiedä.

    Kerran olin ihmeellinen myyjä itse. Kesken meidän tallin muuton mulle tuli soittoa japanialaisvalmisteisesta käyttökikottimesta, jota olin myymässä, ja kuvailin autoa miten parhaiten osasin. No, ei siinä, sovittiin että seuraavana päivänä sitten voisin muuton lomassa näyttää sitä autoa, että soiteltais iltapäivästä tarkemmin aikatauluja. Tyypin numeroa ei tullut talletettua, saahan sen sieltä vastatuista puheluista kaivettua.

    Seuraavana aamuna tukevien kolmen tunnin yöunien jälkeen alettiin taas tää muuttopuuha, ja puolenpäivän maissa Nokialainen sanoi että piip, akku loppu, no cigar. Tässä vaiheessa ollaan täyden kuorman kanssa jo lähdetty vanhalta tallilta, jossa sijaitsi puhelimen laturi. Ihan tuota varten ei paku+traikku-yhdistelmää kehdannut kääntää, joten ajattelin että soitanpa sille sitten jahka pääsen takaisin.

    Ajetaan perille, puretaan kuorma, ajetaan takaisin. Tässä vaiheessa kello on jo puoli viisi, ei taida enää olla ihan iltapäivää siis. No, eikö mitä, puhelin laturiin ja päälle, todetaan että kaikki viime puhelut ovat pyyhkiytyneet joten tyypin numeroa ei saa enää mistään kaivettua, eikä se varmaan enää ole soittamassa takaisin kun puhelin on sanonut "ei saada yhteyttä" koko hiton päivän. Oli harvinaisen tyhmä olo siinä vaiheessa.
     
  13. Aleksi

    Aleksi 1st gear

    Lueskelin viime kuun alussa ostoilmoituksia ja huomasin että joku kaipasi ovea Mantaan. Laitoin mailia ja sovittiin että kaveri tulee käymään seuraavan viikon maanantaina 6.7. No soittikin sitten, ettei pääse, jotain menoja, ei siinä mitään sovittiin seuraavan viikon maanantaiksi uusi yritys. No maanantaina (13.7.) huomasin ettei kaverista kuulu mitään. Parin päivän päästä tuli mailia että rahat kortilla, katellaan parin viikon päästä uudestaan. Näin tehtiin. No tänään (24.8.) soitti sitten että "Joo ota vaan ovi mukaan kun tulet Nummelaan". Olin niin sanotusti äimänä. Oli kuulemma ollut puhe, että liikun nummelassa päin. Mailissa oli nimenomaan puhe, että kaveri tulee hakemaan ko. oven. Ja kun itsellä ei ole nummelaan päin mitään asioita ja koko kesän ollut vain moottoripyörä käyttökulkineena niin ei tule heti mieleen lupailla kuljetusta tuollaisille osille.
     
  14. Lötköttelijä

    Lötköttelijä 1st gear

    Minä olen ihmeellinen ostaja,hain auton 200km päästä sen enempää syynäämättä :lol: Mitä sitä syynäämään kun auto on yli 20 vuotta vanha :lol:
     
  15. Terosu

    Terosu 1st gear

    Mä oitin joskus ostaa pleikkari kakkosta ja kyselin sit muutamilta myyjiltä, yks sanoi että sille on jo tarjottu 170e että korotapa vähän, sanoin että ei oo ihan varaa ostaa noin kalliilla, siihen myyjä sanoi että no ok, 170 ja joku peli mukaan :poff: Kusetus haiskahti ja kysyin että millasta peliä täs nyt mahdetaan pelata, tyyppi alkoi haukkumaan mm. kädettömäksi ja uhkas soittaa poliisit mun perään :rotfl: Mielenkiintoinen tapaus sinänsä...

    Laitetaan näitä tähän vielä vähän, jos joku vaikka sais naurut...

    (kysyin miten se mut jäljittää)

    Ite sain ainakin joskus hyvät naurut.
     
  16. pete78

    pete78 Gearhead

    aika sairas yksilö JUMALAUTA!!!
     
  17. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Ei oo tainnu tuo Terosun kauppakumppani olla ihan tervejärkinen. Sama kun jos meins kauppaan nii kauppias suuttuis jos et ostaiskaan jotain tavaraa mikä on tarjouksessa :rotfl:
     
  18. Terosu

    Terosu 1st gear

    Vähänjoo, paitsi et jätkä koitti kusettaa ja veti herneen nenään kun ei onnistunu. Siis jos sille oli jo tarjottu 170e siitä laitteesta muka, niin eihän se mulle sitä myy halvemmalla. Heikko yrityskin kyllä :-?
     
  19. soiska

    soiska 1st gear

    Käytiin muutamia vuosia sitten Tampereen lähettyvillä kattomassa kaverille vania jota myyjä kehui asialliseksi jne tyypilliset lätinät.

    Matkalla tietenkin soiteltiin tarkempia ajo-ohjeita jolloin viimeisellä puhelulla myyjä löi luuria korvaan :D siinä vaiheessa alettiin jo ihmettelemään että mikäköhän tapaus tämä taas on. Löydettiin perille mutta myyjää ei näkynyt lähimaillakaan saatikka sitten vastannut edes puhelimeen.

    Kuusenjuurelta löytyikin säälittävän näköinen vaninriekale jota ei varmasti oltu liikuteltu pitkään aikaan. Sitä ei siinä kummemmin tarvinnut jäädä ihmettelemään kun hommat meni muutenkin kaikinpuolin päin perseitä :D
    Onneksi ei tarvinnut ajaa kovin pitkälle tämmösen mupetin takia. Asialle pystyttiin nauramaan jo ihan paikanpäällä :D
     
  20. Stance

    Stance Gearhead



    :rotfl: :rotfl: Paha paha...mistähän se oli sua ilmiantamassa? :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!