Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Oisko >varastetun tavaran osto< mahdollinen....
    Voisi niinkin tyhmä myyjä olla....
    Yksi (jolle tein homman) meinasi käräyttää miut pimeästä työstä jonka itse maksoi... :rotfl: :rotfl:
     
  2. r.timppa

    r.timppa 1st gear

    Niin kustiin kunnolla. oli osto ilmotus kesäpyörist aluil.tuli soitto et olis 16" 200e ja ois kiire.kaveri puhu ummet ja lammet.nimeks sano jesse pehkonen jostain savost.no koitin kepil jäätä ja máksoin tilille.eipä oon vanteita näkyny puoleen vuoteen.eli harkintaa ostoihin :mad:
     
  3. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    Kokeileppa panna Googleen Jesse Pekkonen. Aika tunnettu jannu.
     
  4. Terosu

    Terosu 1st gear

    Eikö kukaan sit oo vielä ottanut osoitetta selville ja käynyt :poff: jos noin tunnettu jätkä on, ellei nimi sit oo tekaistu. Mut eikö tilisiirrossa kuitenkin tarvii tilinumeron lisäksi laittaa tilin haltijan nimi? Vai muistanko väärin?
     
  5. tovesala

    tovesala Gearhead

     
  6. r.timppa

    r.timppa 1st gear


    olen mukana.eikun jätkä kiinni :mad:
     
  7. dirtvader

    dirtvader 1st gear

    Tulee näistä pekkos-jesseistä vaan mieleen tämä eräs taannoinen "autojobbari" (nimi ei nyt ole tuoreessa muistissa) joka sitten jossain sorakuopalla piestiin herkempään kuntoon.
    Että kommentoidaanhan sitten varovaisesti näitä, ettei tule ikäviä käräjöintejä ja turhia tuomioita. :odroll:
     
  8. mejole

    mejole 3rd gear

    Olisko ollut Tommi Aura (tai jotain sinnepäin..)
     
  9. dirtvader

    dirtvader 1st gear

    Oli, juurikin se. Lukemieni juttujen perusteella kyllä jäi käsitys, että oikeuslaitoksemme päätti rangaista silmäänkusemisesta harmistuneita ihmisiä, ja taisi aika lailla päästä Aura kuin koira veräjästä tuostakin. :mad:
     
  10. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Nimeä ei saa mainita, se on "pyhä" Aurajuusto Tommista puhutaan. Eikä sitä kukaan missään sorakuopalla ole piessyt. Tommi kai vain säikähti, kun meni auto-ostoksille, ja myyjinä oli monta entistä Tommille auton saamatta maksua myynyttä. Oli tommi kai joutunut kuntoilemaan jalan sieltä ilman ilmaista autoa ihmisten ilmoille. Se ilmaisetta autotta jääminen se aiheutunut kärsimys kai oli?
     
  11. Mrs Käkkylä

    Mrs Käkkylä 1st gear


    Se on ihan sama, minkä nimen siihen kirjoittaa. Raha menee puhtaasti tilinumeron perusteella. Ei koneet mitenkään niitä ristiin tarkista.
     
  12. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    sivuosuman sain.. eli omalle kohdalle ei sattunu kusetusta, mut tutulle sattu. omalle tililleen tää pässi niitä rahoja pyysi, ja aina omalla nimellään soitteli.. osoitteet oli kyl milloin missäkin.

    tarina tietää kertoa, että yhteensä kai noin 50 kusetettua teki rikosilmoituksen, syyttäjä syytti ja tuomio tuli aivan tässä lähiaikoina. muistaakseni neljä kuukautta ehdotonta. taustalla oli myös muuta rikollisuutta, oli istunut aiemminkin.

    hauska yksityiskohta.. "miestä" oli hankala saada käräjille, uhkasakosta tms. huolimatta jätti tulematta paikalle. sitten kun lopulta toiseen istuntoon saapui, kertoi edelliselle poissaololle selityksen, -"en uskaltanut saapua paikalle, koska pelkäsin että minut pahoipidellään." et ei mikään tyhmä jätkä.

    ps. jos Sinua kusetettiin kyseisen kaverin toimesta, tee rikosilmoitus ja vaadi korvauksia. ei ole vielä myöhäistä. saa sitten vähän lisää kakkua. ja itse saatat joskus saada rahasi takaisin, korkojen kera.
     
  13. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Ainakin itse kun koneelta olen maksanut työläisille palkkoja, ja ei ole meinannut virallinen nimi (tai usein myös puolison tilille pitänyt maksaa), niin ei ole suostunut maksu lähtemään ennen nimen tarkistamista...
     
  14. Luksu

    Luksu 2nd gear

    Ostajia ja myyjiä

    Noh, minulta se meni japsipaska lunastukseen (ilkivalta) ja ajattelin sitten emännän kans et perkule nyt hommataan sellanen peli missä on tilaa koirillekin.No nettiauto auki kun siellä olen itsekin myynyt aika usean auton.Löytyi sit suht asiallisen näköinen Astro Kuopiosta ja hintakin oli sellainen et tekemään joutuu jotain ja se etupuskuri puuttuu edelleen.Puhelin kouraan ja soitto sinne,kaveri vastas ja kerto ihan mukavasti autosta,pudotti hintaakin ihan itse.Sanoin et soitan sulle kohta, netti auki ja tarkistus linja-autoista et miten menee ja monelta.Uus soitto tuntia myöhemmin lippu kourassa et olen siellä huomenna asemalla siihen aikaan, myyjä sano et sopii ja tulee siitä hakeen. No siellä asemalla en nähny yhtään Astroa ja linkkikin oli 20min. myöhässä... Puhelin kouraan ja myyjän numeroon soittamaan, innoissani olin tallentanu numeron puheliimeen ja nyt siihen ei vastaa kukaan.Siinä pistin tupakaks ja mielessä oli vaan se et jos pa***pää tulis nyt tohon niin löisin het ja täysillä... No olin sit jonottamassa luukulla saadakseni lippua ja tietoa milloin menis auto takas kotia kun puhelin pärähti taskussa, siellä soitti kaveri et sori oon vähän myöhässä ja volvolla tulossa hakemaan!!! Olin sit tallentanu jonkun aivan muun numeron kuin mitä piti.Volvo tuli ja mentiin Astron luo ja eikun käymään, kävi nätisti ei pöllyttäny yhtään mitään.Löin rahat kouraan ilman ajeluja koska olin tyytyväinen et ei tarttenu mennä bussilla kotiin. Kaveri kysy et etkö aja lenkkiä, sanoin et en ja sano suoraan kulkeeko tää peli Jyväskylään.Vastaus oli et jos ostat bensaa niin pitäis kyllä kulkea.No kaupat tehtiin ja auto oli ihan jees, ainut mikä oli niin veroja perässä 17.50ekua, mut anto se alennusta eli meni tasan. Ja kiitoksen vielä,auto pelaan niin kuin oletin.Jesse Pekkonen se myi mullekin etupuskurin ja vaikka mitä muutakin ja hyvin menneen autokaupan jälkeen mitään ajattelematta rahat tilille ja odottamaan lähetystä.Tuli lähtö poliisin luo ja rikosilmoitus Jessestä, sanoin vielä laitoksella et jos sen joskus nään niin lyön varmasti ja lujaa... Eivät sanonu muuta kuin et tuo sun ostamas etupuskuri Jesseltä ei kelpaa katsastuksessa! :rotfl: Kevensivät tunnelmaa...
     
  15. makeheikki

    makeheikki 1st gear

    on tullu tavattua usiaita kummia heppuja kun on harrastellu noita kaikenmaailman häkssättimiä 70-luvun lopulta tähän päivään ja viel toivottavasti usiaita vuosikymmeniä etteenpäin, usiata on ne henkilöt jotka ovat lähteneet pankkiautomaatille, kadoten sille reissulle...ihme ettei joku raijarintapelti tai uhvotutkija oo kiinnittäny asiaan huomioo, sen verta ihmisiä kattoo..Mutta asiaan, tuorein kokemus jonka haluan jakaa teitin kanssa, halusitte tai ette on seuraava:

    Mies XXrista soittaa ja tiedustelee amerikkalaista XXrd bensiini V-8 moottoria jota kaupittelen, varsin maltillisesti hinnoittelemaani tuotetta hän puhelimessa tinkasi, minun pitäisi huomattavasti laskea kauppahintaa koska hänen omaan vastaavaan V-8 moottoriin 3000km sitten tekemä täys-remontti osoittautui täysin pieleen menneeksi, xxlaxieta ei näe savupilven takaa...
    Olisi hän vielä halunnut tehdä remontin tähän uuteenkin moottoriin ja vasta sitten laittaa sen paikaleen....oliskohan onnistunu yhtään paremmin ja keneltäköhän olis vaadittu rahoja takas tyyliin "paskan möit"?
    Pistäkää paremmaksi jos pystytte! Hauskoja tarinoita on aina kiva lukee..
    Länsirannikolta tulee yllättävän paljon ihmeelisiä puheluita, en tiä mix. No, onhan se sitä Saitakuntaa..

    Näitä tarinoita kyllä riittäis paksun kirjan verran, joskus kyllä tuntuu sille että aika paljon avohoito-potilaita kulkee joukossamme..Onneksi suurin osa porukasta on asiallista.
     
  16. Ahis

    Ahis Gearhead

    :soosoo: Noh, eipä yleistetä, mä olen ainakin maksanut kaikesta aina ihan liikaa... :rotfl:

    Taidan tosin tietää kuka sulle soitti. :poff:
     
  17. 54474N4

    54474N4 Gearhead

    Tulin tuossa edullisen Asspenin ostaneeksi. Siitä siis tarina.
    Soitin etukäteen myyjälle ja kysyin sitä "tiukkaa hintaa". Myyjä ilmoitti hinnaks 650euroa. Sovittiin että tulen autoa katsomaan.
    Myyjä oli joku autojobbari hämeenlinnasta, sillä ei vissiin mitään suurempaa autokauppaa ole koska pyllerökin oli kerrostalon pihalla.
    Ihmettelin autoa aikani ja totesin että että eturengas on tyhjnoloinen ja päätettiin myyjän kanssa tehdä koeajo lenkki huoltsikalle. Minä ajoin aspenilla ja myyjä jollain toisella kotterolla edellä.
    Huoltiksella siihen tulee toinen kaveri ihmettelemään aspenia ja kysyin et onks se entinen omistaja vai mitä. Jannu ilmoitti että hänkin on autoa ostamassa.
    Noh siinä sit autoo tutkittiin ja kysyin myyjältä et kumpi tän saa. Myyjä sano et se joka lyö rahat kouraan. No jannu kaivo lompakon ja iski setelit kouraan, kun mun rahat oli jääny toiseen autoon sinne mistä otin aspenin ajoon.
    Ilmoitin että asia ei nyt varmaan ihan näin mene, sovittiin että tulen autoa tutkaamaan ja Espoosta en ihan turhaan hämeenlinnaan viiti ajella.
    Myyjä päätti myydä auton minulle.
    Ajettiin takas sinne mistä lähdettiinkin ja kaivoin rahat esiin ja myyjä rupes eukkonsa kanssa lappuja kirjotteleen.
    Kysyin et eikös se 650 euroa ollutkin, niin kuin puhelimessa sovittiin ja myyjä ilmoitti että 750 oltais mukama puhelimessa sovittu.
    Sanoin et älä kuseta ja myyjä sano et se soittaa sille toiselle kaverille joka oli autoo ostamassa. Rupes soittamaan ja sen eukon puhelin soi samaan aikaan. Eukko sano kapulaan et vähän pahaan aikaan soittelet ja ukko sano vahingossa et "Prkl, ei mun sulle pitäny soittaa!"
    Sitten päätti myydä auton 650 euroon minulle.
    Aika alhaista...
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead


    Allekirjoitetaan tämä ja pari sun edellistäkin lausetta :wink: Eritoten jotain vania, pikkaria, tila-autoa tai farkkua myydessä tapahtuu paljon näitä mystisiä katoamisia kun kaveri soittaa ja herättää sut ensin sunnuntai aamuna kuudelta että "olen just tulossa hakemaan tässä parin kilsan päässä sitä autoa", ja miestä ei koskaan näy eikä kuulu.

    Tää kyllä menee enemmän tonne ihmeellisiä ostajia osastolle, mutta ehkä mä olen vaan ihmeellinen myyjä kun oletan että jos herään kukonlaulun aikaan venttailemaan jotain "ostajaa" ja kaivan auton naftaliinista, niin vois kuvitella että sitä käytäs kattomassakin.
     
  19. onre

    onre 3rd gear

    Yritin ostaa mopoa lievittämään akuuttia kortittomuutta.

    Täällä oli haluamani kaltainen myynnissä, mutta aika kaukana musta. Tuttu asuu samalla kunnalla, missä tää oli kaupan, ja ajaa päivittäin väliä sieltä tänne lava-autolla. Sovin myyjän kanssa että roudaa mopon tän kaverini tontille ja kuittaa rahat siltä. Viikon verran odoteltiin, ei tapahtunut. Yritin soitella, ei vastannut. Kerpeleen attanas sentäs ku ottaa päähän. No ehkä mä sit vaan reissaan sitkeästi bussilla.
     
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ihmeellinen myyjä tämäkin, mutta positiivisesti. Tarvin taannoin Oldsin moottoriin osia ja sain tarjouksen kokonaiseseta moottorista+vahdelaatikosta, vieläpä varsin kohtuulliseen hintaan. Sovittiin kaupat puhelimessa, sain tilinumeron maksua varten ja pistin kuljetusliikkeen auton hakemaan lähetystä.

    Moottori oli jo tallilla ennekuin olin ehtinyt rahoja pistää tilillle! Mukavaa, että joskus vielä luottamuskin pelaa :D
     

Kerro tästä muillekin!