Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. jariha

    jariha Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    omat rengaskoneet on kyl näppärät kun ei töikseen tee :wink:
     
  2. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    No näissä nettikaupoissa on se "sopimus rengaspajat" ja siitä kätevää kun ne uudet renkaat kulkeutuu sinne ja viet vain autosi tai vanhat renkaat vanteineen työstettäväksi.

    Ja bonuksena ei sitä nitinää ja kitinää keneltäkään , ikävää mutta totta.
     
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Just näin. Työnkin siitä saa keväisin/syksyisin, jos niin haluaa. Huhu kiirii ja kaveripiiri laajenee. Millään muilla asioilla en ole saanut niin paljoa uusia kavereita kun: rengaskone & tasapainotuskone, kuljetusauto ja nosturi tallissa.
    Taidan olla epäsosiaalinen persoona. :rotfl:

    Mut vakavasti. Omissa koneissa on sekin etu, että hyvin opitun koneen kanssa tekee parempaa työtä, kuin se ostettu työ.
    Tänäpäivänä rengasliikkeet harvoin hakevat "hyvää kohtaa" (siis optimoi) rengasta vanteelle. Niille on vaan helpointa läiskiä lisää punttia reunaan, vaikka pienellä hieromisella puntin määrän saa monesti puolittumaan.
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia


    Paaaaljon näkee sellaisia autoja joiden kumissa on keltainen täplä ja pikku paino ja venttiili kauniissa kolmiossa

    se keltainen täplä kun on kumissa kompensoimassa sen venttiilin painoa
    Muistaakseni oli et keltainen kertoo puntittoman venttiilin paikan ja punainen ympyrä mihin venttiili tulee silloin kun vanne on nolla painoissa venttiilin kanssa
    Olikohan kaverilla vai sen työ kaverilla sellaiset jarrut ja vanteet, ettei painot mahtunut niin tää vannepaavo oli lätkäissyt liimapainon vanteen ulkopuolelle. Sellaiset vanteet, et venttiilikin on keskilätkän takana piilossa
    Sit oli jossain pikku pajassa käynyt kysymässä etteikö sais painoja pienemmäksi niin ukko oli kattonut ja todennut, et käyks jos otetaan ne pois :eek:
    Noh kumi alas ja merkit kohilleen ja tasapainon tarkistus, kaikki renkaat nollapainoissa
     
  5. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Harvoin nykyään tosiaan laittavat tuon vennttiilinpaikan kohdalleen vaikka useissa gummeissa se on merkattu...
     
  6. rb

    rb Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    No jopas tämä juttu nyt jässähti tähän rengas asiaan.

    Homman pointti mun kohdalta oli kuitenkin tuo edellä esitetty...
     
  7. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Kyllähän se rengastöistä maksettu tinkaamatta mitä on pyydetty onko se sitten tinkaamista jos sen hinnan kysyy etukäteen, kertaakaan ei sen hinnan takia ole tarvinnut mennä toiseen pajaan palvelua ostamaan.

    Eli olenko se outo ostaja vai myyjä?

    Tutun automaalarin sanoin tutuille ja sukulaisille kaksin kertainen hinta niin pysyvät poissa kun oikeitakin töitä on mitä tehdä :D
     
  8. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Täällä ODllä nimimerkki Firesweep myiTH400 laatikkoa 100 Eurolla. Ajattelin sen ostaa kunnostettavaksi tai varaosiksi kun hintakin oli sopiva. Yllätys oli suuri kun kauppaan sisältyi myös turbiini ja öljytikku. Kiitos Firesweepille erittäin miellyttävästä kaupankäyntikokemuksesta.
     
  9. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

  10. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    "Muka" hauskaa ja epäasiatonta.
     
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Noh kylhän tota ainakin nauroi kun luki

    Lie miten paljon tolla jää idiootit kyselemättä typeriä tai vaihtojen ehdottelijat
     
  12. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Nyt pitää oikein miettiä mitä tarkoittaa: EPÄASIATONTA
    Asiaton ja asiallinen on selkee juttu muttapitääkö epäasiaton käsittää siten että kyseessä onkin siis asiallinen.

    No joo. Kyllähän se huumorintaju on meillä ihmisillä niin erillainen. Minua nauratti sinua ei.
     
  13. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    racers place. alkaa ihmetyttään. oikeastaan on mennyt nytten jo 3 viikkoa siitä kun nettikaupassa etsin tuotteen ja tein tilauksen.

    kaksi viikkoa siitä kun laitoin sivujen kautta kyselyä että miten tilauksen kanssa menee, onko tulossa ja koska, kun ei ostoksesta/tilauksesta koskaan tullut laskua tai edes tilausvahvistustakaan sähköpostiin. tähänkään ei vastattu.

    aiemmin kesällä kysyin samoista osista alustavasti ja silloin kyllä vastasi kyselyyn heti että viikosta kolmeen toimitusaika.. mutta nyt ei mitään vastausta kumpaankaan yhteydenottoon. samasta asiasta en ala enää kolmatta kertaa ottamaan yhteyttä.

    toivotaan että pian kuuluu jotain. alkaa näes tulemaan jo kiire asennusten kanssa jos vielä venyy. ensi viikolla pitäisi niiden juttujen olla jo itsellä.. tai sitten alkaa oikeasti vituttamaan. ja taitaa mennä sitten jostain muusta kaupasta tilaamiseksi. pitäköön tunkkinsa.

    sillä jos menee myöhemmäksi niin olisin jo saanut toisaalta samat jutut. toisesta paikasta tilaamalla olisi tullut ensiviikon loppuun toimitus ja halvemmalla (en vain luottanut heihin kun en ole koskaan heistä kuullut enkä käyttänyt) ja kolmannesta paikasta (joka jenkeissä) olisivat osat jo olleet täällä, vaikkakin hinta olisi ollut viitisen kymppiä enemmän.

    ja koska tässä itse on köyhä, niin on ollut sen takia jäänyt muutama muu kauppa tekemättä ihan siksi koska ei voi olla varma onko sitä tulossa 400euron ostos maksettavaksi racersplacelta vai ei.. tai että suurinpiirtein edes tietäsi millä viikolla (33, 34, tämä viikko, vai ensi viikko 36) se olisi ollut tulossa maksuun.

    ---
    ihmeellinen myyjä myös: myi vanteita, lähetin tarkistus kyselyn ja pyysin kuvia ja sanoin että ovat luultavasti juuri sellaiset jotka tarvitsen. tuntia myöhemmin sain kuvat sähköpostiin ja sopivat vastaukset. vastasin sähköpostiin aikamerkinnän mukaan 4 minuuttia hänen lähettämän viestin jälkeen että mä ostan ne ja tuun hakemaan joku ilta koska hänelle vain sopii. vastaus siihen tuli 24h myöhemmin. "myyty". aika hyvä ajoitus on jollakin ollut soittaa yhden jälkeen maanantaiyöllä ja ostaa ne sen 4min aikana jonka käytin hänen sähköpostin katsomiseen ja vastaamiseen. (jos taas tapahtui seuraavan päivän aikana niin luulisi edes jonkin verran tarkistavansa sähköpostejaan ennenkuin muille ne myy, etenkinkin kun ilmoituksessa oli vain sähköposti osoite eikä puhelinnumeroa)
     
  14. Jukka66

    Jukka66 1st gear

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Sori nyt vaan, mutta kommentti perustuu siihen ajattelutapaan joka vallitsi kekkosslowakissa. Jos toin itse auton maahan U.S.A.sta 80 luvun lopussa, ei muka tehdas takuut olleet voimassa Suomessa. Ja asiasta piti oikein vääntää kättä Metron kanssa. Kukaan ei sitä maantapaa hoitaa asioita hyväksynyt silloin, enkä minä vieläkään. Ja tuo kommentti"köyhästä" on sarkasmia jota sinä et ymmärtänyt, joten kiristä hihnasi... Kommunistia minusta ei saa tekemälläkään, mutta minusta vapaan kaupan sorsiminen oli kommunismia, mutta ei sinusta.
     
  15. Mr. El Maco

    Mr. El Maco 3rd gear

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Tämäpä ei minua ihmetytä ollenkaan. Jospa hemmolla oli vanteista jo kauppa sovittu, ennen kuin edes kyselit niitä. Mutta sekään kauppa ei ollut varma. Noin tekisin nykyään itsekin, eli teen kauppaa kunnes joku OIKEASTI tuo rahat näppiin. Toki, sen verta pitää tavaraa varata, ettei useampi ole yhtä aikaa tulossa hakemaan. Mutta moni on nykyisin tulossa ostamaan vaikka ja mitä viestiensä perusteella, mutta sen jälkeen ei mitään kuulukkaan. Jos minulle joku laittaa viestin, että ostan ja tuun hakemaan joku ilta, en viitsi paljoa hattua ilmaan heittää saati sitten jättää tekemättä kaupat jonkun muun kanssa joka oikeasti ilmaantuu rahojen kanssa paikalle.
     
  16. Kurko

    Kurko Double Gearhead

  17. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    sanoinkin että ostan ne ja haen ne sinä iltana mikä hänelle sopii. ei se mikä minulle ehkä sopisi. ei mitään varaa ne mulle siihen ja siihen saakka, ei mitään ehkä tuun, ehkä haen silloin.. vaan nimen omaan ostan ne.. kunhan myyjä vain ilmoittaa koska minä saan tulla hakemaan, samassa kaupungissa kun oltiin ilmoituksen mukaan.

    sori. minä en ymmärrä silloin että myydään jollekin toiselle siinä välissä. jos se toinen kauppa oli vähän epävarma, niin miksi minun ei sitten ollut varmempi koska olin jo kahdesti sanonut että ne sopii mulle ja kerran että otan ne. tinkaamatta. jos se toinen kauppa oli varma ja sovittu niin silloin se ilmoitus pois ja vähintään maininta sähköpostivastaukseen että toisen kanssa on diili kesken ja osat eivät olekkaan ehkä enää myynnissä.

    varaamisista. vaikka usein olen itsekin polttanut näppini näiden "tuun kun on tilipäivä" tyyppien kanssa niin silti vieläkin minä lupaan varata osan jos joku sitä pyytää. yhdessä sovittu rajoitettu aika kuinka kauan. muille en sitä sillä välin myy, en ainakaan ilman yhteydenottoa varaajaan että onko meidän kauppa varma koska nyt olisi toinen ostaja tiedossa. sillä kuitenkin on se a-tilu. ja jos kyselijöitä tulee, kerron heillekin aikataulun jonka jälkeen voi ottaa uudelleen yhteyttä. myyntihinnasta riippuen ja tapauskohtaisesti voin pyytää varausmaksun.

    mutta mä kai oonkin outo kun luulen että lupauksiini pitää uskoa. ja toistenkin tekemiin myös jonkinverran. :)
     
  18. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Kyllähän tässä tullut skeptiseksi eli se joka rahat tuo paikanpäälle ja ostaa vie tuotteen , ikävä tosiasia puhelinvaraajille sun muille nettiostajalle.
    Ihme nettitinkausta mitä nyt myyn erästä autoiluun tarkoitettua tuotetta ja hinta on jo melko valmiiksi tingitty, 600euron tuote ei lähde 300,lla vaikka kuinka mailaisi viimeistä hintaa kuitenkin paikan päällä se viime säätö.
     
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Rautakaupat on ihmetyttäneet ennenkin, mutta tämän vuoden jälkeen sitäkin enemmän. Ekassa rautakaupassa kävin tilaamassa kaksi kaivonkantta, lupasivat soittaa. N. kk:n kuluttua kun ei soittoa kuulunut kävin kyselemässä, ei mitään tietoa (liian pitkä tarina). Pitäkööt kantensa.

    Toisessa olen nyt käynyt 3 kertaa saman asian tiimoilta, kansien lisäksi tilasin pihakiviä. No nyt pitäisi viimein olla kivet siellä, kaivonkannet hain jo suoraan tehtaalta.

    Menee ilmeisesti rakennusalalla liian lujaa tänäpänä? Peltiseppää jonka piti tulla vuosi sitten "tällä viikolla" ei ole vielä näkynyt.

    Lisätään vielä etten ole mielestäni ollut ns. vaativa asiakas, vaan käyttäytynyt aina asiallisesti enkä hinnastakaan ole tinkinyt (jos edes aina muistanut kysyä koko hintaa).
     
  20. onre

    onre 3rd gear

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Oon miettinyt että siitä sais komean sketsin aikaiseksi, kun mies kävelee rautakauppaan ja yrittää ostaa rautaa. Tai peltiä. Näin ainakin täälläpäin.
     

Kerro tästä muillekin!