Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Hehheh... Meilläkin oli vielä pari vuotta takaperin tommonen oikealta ohjattava plussapallo käyttiksenä ja hyvä härveli olikin ostohintaansa nähden. Muutaman vuoden käytön jälkeen pistin nettiautoon ja tavoitteeksi hurjat 350 euroa muistaakseni (samanlainen vasemmalta ohjattava samassa kunnossa keskimääräinen pyynti silloin päälle tonnin). Leima oli voimassa vielä muutaman kuukauden, oli kahdet renkaat, joista talvirenkaat vieläpä erittäin hyvät ja alla sillä hetkellä, keskitalvi kun oli. Eikä autossa ollut mitään leimaa estävää vikaa mun tiedossa ainakaan.

    Luulisi että sillä hinnalla olisi lähtenyt saman tien, mutta postiauto on postiauto ja tarjoukset pääosin sen mukaisia: Tuo pihaan (jonnekin etelä-suomeen) niin saat kakssataa jne.

    Lopulta joku nuori herra Pohjois-Pohjanmaalta tuli ja haki auton rahalla pois eikä tarvinnut pyynnistä paljoa tiputtaa...

    Kai mä olin sitten niin ihmeellinen myyjä kun niin halvalla myin "kalliimpaa" oikealta ohjattavaa, ettei kansa meinannut uskoa autoa todeksi. :poff:
     
  2. darpen

    darpen Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Itellä ollut pari vuotta ´67 dartti aina välillä myynnissä, kun en aio sille mitään enää ikinä tehdä. Hintapyynti 500€/tarjous.
    Jokaiselle joka siitä on kysynyt olen sanonut, että tarjotkaa jotain, koska saattaa lähteä hyvinkin edullisesti.
    No ei kelpaa siltikään...
    Itsekään en periaatteesta viittis ilmaiseksi tuota antaa, kun onhan siitä joskus jotain maksanut.
    Toisaalta taas kun elanto ei riipu romujen myynnistä, niin tämän takia hinnassa on neuvotteluvaraa, esim. moottori lähti isä/poika parivaljakolle hyvin halvalla ja siihen päälle täydellinen tivarisetti ja vaikka mitä muuta.

    Itsellä on ja kohta esillä paalaaminen kun en jaksa/viitsi tyrkyttää osia kun ei ne kenellekään kelpaa. Ainoastaan Aeromotiven bensapunppu reguineen meni nopeasti ja siinäkin hinta laski 650€-> 400€.

    Ihmeellinen myyjä olen vissiin itsekin kun en osaa pitää hinnasta kiinni...
    Niin joo selvennyksenä, että ei vittuilua sua kohtaan, kävin vaan miettimään tota sun tekstiä lukiessa, että kohta on itselläkin menny vitusti vuosia varastoiden tavaraa, jotka sitten menee kilohinnalla romu-ukolle.
     
  3. Mr Dart

    Mr Dart Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Turhahan hinnoista on kinata. Jonkin asian/tavaran arvo on vain ja ainoastaan juuri sen suuruinen kuin kuinka paljon ostaja sitä haluaa. Itelläkin on vuosia varastossa ollut hyviä auton osia, joita ei raaski heittää pois, mutta eivät ole menneet kaupaksikaan. Jos hinta on korkea ostaja ei tykkää, jos matala myyjä ei tykkää. Niinhän se vain on.
     
  4. audiq

    audiq Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia


    Olen aikanaan laittanut osat pitkäksi aikaa varastoon, tietoisena siitä, että tuskin tulen niitä itse koskaan tarvitsemaan. - Omasta mielestäni kaukonäköisenä siinä mielessä, että varastointihetkellä osat ei hyväkuntoisinakaan olleet erikoisen arvokkaita ja juuri siitä syystä niitä on tusinatavarana mennyt paaliin surutta, eikä niitä nyt 20 vuotta myöhemmin enää ole oikein tarjolla.

    Nyt näiden autojen harrastaminen tuntuu olevan saksassa muodissa ja täälläkin hinnat ovat alkaneet nousta. Siinä mielessä olisi tyhmää laittaa ne paaliin nyt, kun tarvitsijoita alkaa todennäköisesti vasta ilmaantumaan. Nyt on vaan varaston tyhjennys menossa ja aika surutta olen kaikenlaista romua heittänyt pois ja poistossa on juuri tällaiset tavarat, joita ei itse tule todennäköisesti koskaan tarvitsemaan.
     
  5. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    noista postiautoista tuli mieleen.. jossain vaiheessa etsin sellasta pientä automaatti koppiautoakin.. ja tuli huomattua että monet posti-autoja eli sillä väärällä puolella olevalla ratilla olevia myyvät tahot "unohtavat" laittaa ilmoitukseensa kuvan tai tekstin jossa mainitaan että ei olekkaan ns. normaali auto, vaan kyseessä on vanha postin hylkäämä vääräkätinen versio.

    piti siis useita kertoja turhaan soittaa tai ottaa yhteyttä myyjään että varmistaa millainen auto onkin kyseessä.

    ei se että joku yksityinen "unohtaisi" asian mutta jopa monet jobbarit ja pikkurfirmat niin tekee, siitä huolimatta että muista myynnissä olevista autoista heillä kyllä on kuvat sisältäkin, mutta ei tästä erikoisemmin varustellusta. he kai tietävät että harvat oikeasti sellaisesta oikeekätisestä mallista kiinnostuu ja se on huomattavasti vaikeampi myydä kuin normaali auto. he vain yrittävät huijata ihmisiä katsomaan tai käymään paikalla. "ei näitä oo tehtykkään automaattina kuin tällä oikeanpuolisella ohjauksella varustettuna." aaaarggh! en ihan uskonut.

    sellasia pikku koppiautoja oli jossain vaiheessa myynnissä (posti/itellan kevät huutokaupan jälkeen) n.20 kpl nettiautossa. yllättävän moni eli 8kpl oli automaatteja.. mutta vain yksi oli vasenkätisellä ohjauksella ja ei postin vanha. ja sen pyyntihinnalla olisi saanut jo 5 oikeakätisellä ohjauksella olevaa postiautoa.

    tosin vain tämä yksi ja kaksi muuta oli katsastettuja, taisivat tosiaan olla niin loppuun runnottuja romuja kaikki postin myymät ettei jobbarienkaan kannattanut alkaa yrittämään korjata niitä. harmi ettei näiden vääräkätisten autojen hinnat mene muissakin autoissa samoin kuin postiautoissa.. joku oikeakätisellä ohjauksella oleva rollssi tai bentley pariin tonniin kun vasurista pyydettäisiin 10000tms. tai nää japanin tuonti skylinet jne samaan hintaan. jollain rollsroycella tms voisikin ajaa väärällä puolella tuohon hintaan jos saisi. :)

    -----
    taas muuten törmäsi firmaan joka myi halpaa automaatti pösöä.. olin kerrankin ajamassa sen alueen läpi kaverin kyydissä jossa liike sijaitsi.. olisi siis voinut hyvinkin käydä kokeilemassa ja ostamassa auton ja ajaa kotiin samalla reissulla. pihaan saapuessamme totesin että paikalla on vain yksi sellainen auto.. eikun sen viereen katsomaan ja samantien takasin autolle. oli taas vaihteeksi ilmoitettu auto automaattivaihteisena vaikka manuaali olikin.

    myyjä tuli yllättäen ulos samantien meitä katsomaan/palvelemaan ja kysyi tietenkin millaista autoa oltiin katsomassa.. ilmoitin kohteliaan vittuuntuneena että "joo, kiitos ei mitään. tuota ilmoittamaanne halpaa pösöä tultiin ostamaan käteisellä pois, mutta eipä kiinnosta ostaa yhtään mitään tälläisestä firmasta joka ei tiedä mikä on automaattivaihteisen ja manuaalivaihteisen auton ero. etenkin kun olette samasta autosta laittaneet ilmoituksen useampaankin nettimyyntisivustoon niin ei ole mistään pikkusesta kertavahingosta kyse.
     
  6. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    En ymmärrä tuota "jos en saa markkinahintaa, pannaan romuihin"-meininkiä. Vaikka hankintaan ja varastointiin on uhrattu rahaa enemmän tai vähemmän, itse ainakin mielummin myyn jonkinlaisella korvauksella tarvitsevalle kuin vien romuihin. Tilanne kun saattaa joskus olla toisinkin päin, kun joku, kenties sama jolle olet myynyt jotain asevelihintaan, on hävittämässä tavaraa ja saatkin sieltä itsellesi jotain tarpeellista sopivasti?

    just my two cents
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Onse vaan jännä, ettei kanssa harrastajalle mitään voi luovuttaa sillä kilo hinnalla, vai pitäiskö laittaa vaaka koppiautoon ja alkaa ajelemaan suomen ympäri 2X vuodessa.
     
  8. audiq

    audiq Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Jos melko ruosteettomasta ovesta 75e on liikaa pyydetty ovea tarvitsevalta, niin romuun kyllä joutaa. Se on jo muita hamstereita ajatellen ikävästi tehty, jos alkaa hyväntekeväisyyttä harrastamaan. Toki jos löytyy sellainen kohde, että vaikka kunnostetaan metsälöytö museokilpiin, niin tietysti tuollaiseen voi lahjoittaakin osia. Mutta sama tuo, kun ei ostajaehdokas edes vastannut viestiin.
     
  9. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Noiden postiautojen kanssa on vähän sama homma kuin leppäjeeppien. Lähdepä metsästämään 3+3 farmaria pehmeällä takapenkillä. Jos ei ole valmis käyttämään aikaa lukuisiin puhelinsoittoihin ja pariin hukkareissuun niin tekemätön paikkahan se on.
     
  10. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Kohdistamatta kehenkään, niin tälleen yleisesti vaikuttaisi olevan niin, ettei persaukiselle suomalaiselle ole suurempaa häpeää, kuin joutua kaveripiirin pilkan kohteeksi jos on:

    1) myynyt jotain "liian halvalla"
    2) ostanut jotain "liian kalliilla"

    -JJ-
     
  11. juhadot

    juhadot 1st gear

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Mun kokemukset menee niin; että aina kun on jotain ostanut, on se ollut liian kallis ja aina kun on saanut jotain myytyä, on sen myynyt liian halvalla...joka kerta.
     
  12. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Samaa mieltä.Ite en heitä romukoppaan mitään ihan periaatteesta.Ja tosiaankin onko toi raha aina se tärkein elementti?
     
  13. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Ilonsa kullakin. Jotkut urputtaa jos nissanin kone laitetaan vanhaan piilofarkun raatoon joka menis muuten paaliin. Autoille on kaiketi taivas jossa 70 neitsytta niita vahaa ja puunaa kokoajan jos on menny paaliin kuusajoski oy direktiivien mukaan

     
  14. darpen

    darpen Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Mutta kun on myös tilanteita joissa selvästi ilmaistaan että "TARJOA,hinta ainoastaan myyjän mielestä ok" ja silti ei mene tavara kaupaksi, niin kyllä jossain välissä loppu varastointi...

    Itse olen joskus myynyt sellaisella hinnalla että saan katettua bensakulut(60km eestaas osien luo)ja että kahvit pystyi hakea ihan ABC:lta.

    Tuntuu että melkein ilmaiseksi pitäis saada täysin priimaa tavaraa ja ei olla valmiita HARRASTAMAAN, eli kunnostamaan paria peltiä, tai hinkkaamaan osia kiiltäväksi...
     
  15. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Mä oon aina hinnoitellut osani niin, ettei kenenkään ole tarvinnut ajaa tyhjin käsin pois. Silti on jokunen Euro tullut taskunpohjalle tienattua ja sijoitettua eteenpäin omiin projekteihin. Koskaan en oo heittäny mitään pois, vaan mielummin lahjoittanut kauan nurkissa olleet tarpeettomat osat jollekulle kiinnostuneelle. Ja mullahan sitä osaa on vuosien saatossa ollut paljon, hyvin paljon.

    Mutta joo. Tää harrastus tulee loppumaan ihmisten ahneuteen ja sokeuteen autojensa ja osiensa arvion ylihinnoittelulla. Miten joku luulee, että nykynuori vielä viitsii laittaa vähia rahojaan ylihinnoiteltuun projekstii, jolla ei pääse edes ajamaan.
     
  16. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Toi on hyvä ja hatunnoston arvoinen asenne. :D
     
  17. Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Oon tainnu hakee jotku lokarit joskus. Kiitos vielä näin monen vuoden jälkeen, hinta oli kohdallaan ja osat oikein hyväkuntoiset.
     
  18. speedy

    speedy Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Minoon yritelly ostaa halapaa käyttistä, ja se onki osoittautunut varsin haastavaksi, myyjissä kun tuntuu olevan mitä mystisempiä kaiffareita. Viimmisin tapaus on eräs carina kakkosen myyjä.. :eek: kattelin jo autoa aiemmin, ja totesin että on hemmetin asiallinen peli, hinta vaan reilu 900, mikä on mun ajattelemalle putjetille yläkanttiin .. No eilen sitten ilmoitus oli päivitetty, päivän tarjoukseksi 700e mikä oli jo aika lähellä sopivaa, painuinkin sitten talliin ja sulattelin asiaa. Tallista tullessa ajattelin, että ostetaan perkele Tojota pois jos ei oo jo mennyt, vaan yllätys, hinta olikin noussut tuon parintunnin aikana, ja pyynti oli nyt 850e ! Soitin myyjälle, ja sanoin että otan sen sillä tarjoushinnalla, mikä oli aiemmin, mutta eipä tuo siihen enään suostunut, sanoi että huomenna tulee ostaja joka maksaa sen 850e. No okei, sanoin et mieti asiaa jos auton ostajaa ei ilmaannu, mun tarjous on voimassa. Tänään on taas uusi päivä, ja päivän pyyntihinta 799e :odroll:
     
  19. Mr. El Maco

    Mr. El Maco 3rd gear

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    No nuo vanhat tojotat on vähän kuin öljy, niitä vielä riittää, mutta joskus loppuu, siksi niiden hinta on vähän kuin sähköllä pörssissä, se vaan vaihtelee kysynnän mukaan.

    Jos kukaan ei kysele, hinta laskee, heti kun kyselee, hinta nousee. Nopeasorminen jamppa nostaa pyyntiä puhelun aikana potentialisen ostajan kiinnostuksen perusteella.
     
  20. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    On sitä tullut jotain joskus lahjoiteltuakin ja lahjoituksena jotain palikkaa saatukkin.Hyvä mieli molemmin puolin ja ilman mania.
     

Kerro tästä muillekin!