Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. rb

    rb Double Gearhead

    Mäkin ostan siitä isosta, koska sen toisen kanssa kävi niin, että hinta kaksinkertaistui ja aikataulu kolminkertaistui, joten siinä tuli samalla kertaa tehtyä ensimmäinen ja viimeinen kauppa.
    Onhan se jänskää puuhaa ostaa auto jostain helvetin kaukaa ja lähettää melkoinen nippu rahaa luottaen muiden kertomaan auton kunnosta, sekä toimituksen varmuudesta.

    Nainen löysi mieleisensä kamppeen Losista ja onneksi myyjä on siellä suurempi toimija, mikä herätti luottamuksen, että sen kanssa uskaltaa käydä kauppa.

    Silti otin vielä luotettavan kotimaisen välittäjän hoitamaan kaupan käynnin ja rahtaukset ihan siksi, että saan itse nukkua yöni rauhassa.

    No...........Viikon päästä ostoksen pitäisi olla Hämeenlinnassa ja sitten ollaan viisaampia...
     
    Muokattu: 29.9.2017
    isalmela tykkää tästä.
  2. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Itse ostan autoni Suomesta, nähtyäni sen. Olen sen verran "nössö", etten lähtis noihin hommiin. Maksan enemmän, mut ei ole pelkoa, että rahat menee taivaan tuuliin.
     
    cdv70, signet, jariha ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. rane58

    rane58 Double Gearhead

    En ole soitellut.... o_O
     
    JAMANT, Nikuzai ja isalmela tykkäävät tästä.
  4. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Joo, laiskoja ovat. Tässä yksi, täälläkin kehuttu, mutta ei edes web sivuja jaksa/viitsi päivittää.
    Kun otin yhteyttä '59 Caddysta oli ihmeissään "kun niin vanhasta asiasta kyselen - myyty aikoja sitten!"
    No, kun on yhä myytäväna; http://www.raysautomotive.net/index_files/Page1265.htm
     
  5. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Ei se nössöyttä oo - ku kerran on valmis maksaan enempi. :cool: Se on vaan järkevää.

    Mä en oo ihan järjissäni, joten oon ostanu monta autoo halvemmalla jenkeistä kenenkään etukäteen näkemättä. Nykkin on pihassa avopuikula jonka ostin talvella craigslistiltä muutaman hassun kuvan perusteella + puhelinsoitto myyjälle, notta sai vähä haisteltua mimmonen heppu buikkia myy. Riski näissä on aina on, mutta kuuluu pelin henkeen. Elämässä tarttee olla vähä jännitystä.

    Sitte on näitä jokka haluaa ameriikan tuliaisen halvalla, mutta haluaa notta joku muu kantaa riskin hänen puolesta ts. osta sää se, niin mä ostan sen sulta jos se on hyvä, samaan hintaan jonka sä oot maksanu, tottakai. Mielellään vähä halvemmallaki... :p
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oon suomesta ostellu siihen hintaan ettei tarvi jenkeistä haikailla niin halvalla :D


    Jos ei ihan uusia halaja niin käyttispuolellakin Suomessa on kilpailukykyiset hinnat.
     
  7. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ihmeellinen myyjä ilmoittautuu.
    Olisi tarjolla kiinnostava vaihdokki ja molemmat osapuolet innoissaan mutta joudun vetäytymään, kun ei kerkeä ajamaan vastaan.
    Kun saisi näistä kiiremenoista edes palkkaa mutta taitaa tulla vaan takkiin näistäkin juoksuista.
    :(
     
  8. jariha

    jariha Double Gearhead

    kuitenkin oot, et vaan uskalla myöntää:) nössö:D
     
    rane58, isalmela ja Peeaa tykkäävät tästä.
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Salanimellä, "Rane69 täällä terve!"
     
    mikkis83, rane58 ja isalmela tykkäävät tästä.
  10. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Tämän ketjun otsikko luultavasti kuvaa minua jälleen kerran äärimmäisen hyvin...
    Farkku-Buicki myynniissä nettiautossa + parissa muussakin paikassa ja muutama päivä sitten tuli tekstiviestillä kuvan kera vaihtoehdotus siistin näköiseen vaniin. Mielenkiinto heräsi jossain määrin ja kyselin vastausviestissäni onko vani ha, pa vai ka,bensa/diesel sekä paikkaluku- ja katsastustietoja...
    Lauantai-iltana samasta 045/63061-alkuisesta numerosta tuli muutama lisäkuva vanista sekä kuvat rekisteriotteesta. Ainoo vaan, että otteen ekan sivun kuvaamisen kohdalla kännykkä oli heilahtanu tms.joten kuvasta ei saanu mitään selvää.

    Vastauksessani kiitin kuvista ja kerroin, että rekisteriotteen kuvasta ei saanut selvää, joten en ollut saanut vastausta kysymyksiini (otteen toisen sivun kuvasta selvisi, että on pakettiauto, mutta moottori, paikkaluku ja katsastus on edelleen arvoituksia), olettaen saavani asiaan tarkennusta ja sainkin aika pian vastauksen ihan kahdella viestillä.
    Viesti 1: "Jaahas antaa olla sit saatana"
    Viesti 2: "Hieno on vani verrattuna sun paskaläjään"

    Saamieni kuvien perusteella vani on tosiaankin ihan ok näkönen ja melkein tekis mieli laittaa tähän kuva, rekisterinumero ja myyjän koko puhelinnumero...
     
    chevytb02, Karpov, Peeaa ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Laita vaan, otsikkokin velvoittaa ja kansa haluaa tietää.... ;)
     
    chevytb02, eilhik ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  12. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kummallinen tilanne 59Kingswoodilla. Älkää ottako kumpikaan osapuoli tätä viisasteluna, mutta nämä "lähetän viestin johon vastataan viestillä ja tätä jatkuu ja jatkuu" - kaupanteot ovat minusta tuntuneet älyttömän työläitä. Jos joku kysyy jotain viestillä, yritän soittaa takaisin. Jos kaveri ei vastaa lähtee viesti: vaihto kiinnostaa, soita mulle kun ehdit. Toki tiedän että moni suosii viestejä (varsinkin nuoremmat harrastajat, vuorotyötä tekevät jne), minulla on ollut tämmöinen vanhan ajan tyyli.
     
    cdv70 ja Peeaa tykkäävät tästä.
  13. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    ^ ottamatta kantaa itse tapaukseen, niin mulla taas on tapana suosia nimenomaan viestejä/s-posteja kommunikoinnissa, koska näin keskusteluista ja sovituista asioista jää molemmille osapuolille kirjallinen jälki. Puheluissa kun on se "nokumummiälestäsäsanoitmutemmäänyvoiollaihansatavarma" -vaara ja sit tapellaan foorumeilla juupas-eipäs -viestien kanssa.

    -JJ-
     
    mikkis83 ja isalmela tykkäävät tästä.
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Tossa osta sä se mä ostan sen sulta josseon hyvä kaupassa
    on se hyvä puoli ettei jää paskaa käteen, kun kaveri ei sitten kattonutkaan sitä kunnolla tai ei ehtinyt koe ajaa tai ei kuullut, et kone naputtamiselta ehtimiseltään kolisee
     
  15. rb

    rb Double Gearhead

    ^ Elävässä elämässä tuskin kukaan suostuu sellaisiin diileihin, että "osta tää auto jenkeistä, niin mä ostan sen sit sulta, jos se sattuu olemaan hyvä" ainakaan ilman välityspalkkiota ja tietoa että "jos tuo vatipää ei osta sitä, niin joku sen joka tapauksessa ostaa sopivalla nousulla"

    Niille jotka autonvälitystä tekee, heille se on elinkeino ja leipä loppuu pöydästä, jos homman pyörittäminen ei jätä mitään viivan alle..
     
    rane58, eilhik ja isalmela tykkäävät tästä.
  16. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Tekstiviestissä tai sähköpostissa faktat jää talteen ja kuvatkin liikkuu kivasti.
    Jos tää kyseinen rakennusalan yrittäjä Turun seudulta olis soittanu ja tarjonnu vaniaan vaihdossa puhelimitse, olisin kuitenkin pyytänyt kuvia+faktoja sähköpostiin tai tekstiviestinä.
     
    rane58, isalmela ja eilhik tykkäävät tästä.
  17. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Miksi vaivautua lähettämään epäkurantteja kuvia kun niitä saa selvempiäkin samalla vaivalla.
    Enkä tarkoita sitä kerran vuodessa suoritettua pesun jälkeistä myyntikuvan otantaa vesi valuu vielä kyljistä maahan ja havaisee jopa kuvista kun viitsii katsella , pesuvahaus todellakin.
     
  18. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Tässä mun tapauksessa uskon, että lähetti epähuomiossa tärähtäneen kuvan, koska kaikki muut oli ihan ok laatuisia. Lähinnä ihmetyttää reaktio siihen, kun kerroin asiasta.
    Toivottelin tänään kyseiselle vanimiehelle hyvät syksyn jatkot ja laitoin numeron mustalle listalle puhelimessa...
     
    rane58 ja eilhik tykkäävät tästä.
  19. T&S

    T&S Gearhead

    Tämän takia menee jokainen puhelu äänittyy automaattisesti. On aika mukava näitä puhelinmyyjiäkin vastaan, jokainen kerta kun on tullut vääntöä että mitä on sovittu, kertoo että minullakin on nauhoitus, tavataan vain siellä leivättömän pöydän ääressä, niin näistä ei ole sen jälkeen kuulunut mitään.
    On sieltä myös mukava tarkistaa omiakin asioita, mikä se aika tai osoite oli mistä sovittiin.
     
  20. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Olen tässä etsiskellyt käyttöautoa seuraavaksi muutamaksi vuodeksi. Lähetän nettiauton kautta yleensä samat kysymykset kaikille. Toimiiko penkinlämmittimet, entä ilmastointi ja minkäkuntoiset renkaat on. Ja jos kilometrimäärää ei ole ilmoitettu niin paljonko se on. Yhdestä chevystä kysyin että onko tbi vai kaasari, kun oli vähän rajatapaus. Viimeiset kymmenen myyjää eivät pystyneet vastaamaan näihin kysymyksiin ollenkaan. Automerkkeinä kaikkea hondasta mersun kautta jenkkeihin. Kun sitten soitan perään niin selviää ettei em.laitteista juuri mikään toimi. Ei ”jakseta” vastata sähköiseen kysymykseen. Luulin jo ettei koko sovellus toimi. Käytän viestihommaa paljon koska teen yövuoroa ja silloin tulee autoja selailtua, tekstareita ei viitti keskiyöllä lähetellä.
     

Kerro tästä muillekin!