ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Kyllä ainakin meilläpäin on :poff:

    [​IMG]
     
  2. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Joo....Mutta se mitä oli tarjottu vaihdossa Rahikainen2:lle...Niin ei ollut taatusti GMC:n sierra....Vaan saksanpaskakasa täysin :wc:
     
  3. Jupe

    Jupe Gearhead

    ViistonokkaTaunus
     
  4. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    Kyllä oli 4x4 peli, mutta farkku riesahan se oli. 2.0 DOHC.
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Eli jos tinkii hinnasta on lammas? Jep jep :D
     
  6. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Niin,kun minä laitan AINA myynti-ilmoitukseeni sen hinnan,mikä on jo valmiiksi tingitty,ja myös kirjoitan ilmoitustekstiin,että "Hinta on jo valmiiksi tingitty"...Niin silloin siinä ei todellakaan ole yhtään löysää....Ja siitä ilmoituksen hinnasta tinkijät voivat mennä takaisin kotiin ruikuttamaan....Jos kerran ei ilmoituksessa näkyvää hintaa löydy lompakosta :lol: ...Näin se menee kuitenkin :-? ...Rahattomat pysykööt kaukana... :wc:
     
  7. Timmo

    Timmo 1st gear

    Sinnehän voisi pistää että apteekin hinta tai OBO, mutta silti edelliselläkin tulee tinkaajat kehiin.
     
  8. JS78

    JS78 3rd gear

    No siinä meillä on todellinen kauppamies..
     
  9. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Ei kaupoissakaan kassalla aleta kyselemään viimeistä hintaa/tinkimään....Vaan maksetaan se mitä tuotteen hintalapussa lukee....Mitäs ihmeellistä siinä on??? :eek: ....Vai kuinkas moni täällä foorumilla olevista alkaa tinkimään kaupan kassalla??? :-?....Voihan siinä olla sellanenkin pointti,että minä kun en myy sen takia mitään,että olisin jossain rahapulassa,ja siten hätäpäissäni siinä kaupanteko tilaisuudessa alkaisin hintaa alentelemaan...Ei onnistu, ei missään tapauksessa :lol: :lol:
     
  10. JS78

    JS78 3rd gear

    Moni varmaan tykkää että jonkin asteinen tinkiminen kuitenkin kuuluu kaupankäyntiin, varsinkin yksityisten väliseen esim. autokauppa.
     
  11. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    VAROITUS! tässä vastineen kirjoittaja salaovelasti mainostaa myymättömiä romujaan .

    joskus vaan on niin ettei hintakaan ole este kauppa-aktiolle vaan syy on siinä että myytävä sälä on sellaista ettei sitä kukaan tarvitse . ei siitä pidä ottaa pulttia aina ei vaan tarjonta kohtaa kysyjää tai sitten kysyjä ei ole vielä syntynytkään . itse en erityisesti perusta tinkimisestä mutta jotkut on onnistuneet siinä minun kanssani ja olen kyllä itsekin syyllistynyt siihen viimeksi viime vuonna yhdessä ilmatötterö kaupassa, terveisiä ja kiitokset vaan Ylöjärvelle .

    tässä näitä luvattuja MoPar sälöjä joita ei vaan kukaan tartte

    http://brakedrum.kuvat.fi/kuvat/kohtuuh ... isto-osaa/
     
  12. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Mikäli noi 2bbl kaasarin tiivarit Holley 2245 sopivia olen kiinnostunut...
     
  13. BT.justice

    BT.justice Gearhead

    Tässä cadillacciä kaupitellessa huomannut että helvetin paljon enemmän ns.haaveilijoita ja tommosia ei koskaan jenkkiä ajaneita puliveivareita kyselee pimeitä kuitenkaan mitään tajuamatta kuin esim. Capricea myydessä,nää linttojen ostajat tuntuu olevan aika paljon asiallisempaa sakkia! :)
     
  14. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Txtarikyselyitä tyyliin "hieno auto sulla myynnissä, kerro lisää"... ei nimeä tietenkään ja numerokin joku prepaid tottakai. Sit jos erehtyy vastaamaan jotain niin lisäkyselyjä tyyliin "oon ettiny just otmmosta, mutta manuaalia" tai "no mihinkäs sitä vois tulla kattomaan?". Ja tottakai viestit tulee iltakymmeneltä.
    Miten olis jos SOITTAS ja kysyis, kun numerokin on tiedossa.
    tsk
     
  15. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Tuo on nyt aika erikoinen tapa kauppaa tehdä,jos auton hinta on vaikka 10000 euroa,niin siinä TODELLAKIN on AINA pientä hienosäätöä.
    Aika harva sanoo,että hinta on tuo,ota tai jätä.
    Itse ostin 3 vuotta sitten Pontiacin ja heti ilmoitukseen vastatessani kerroin,että VAIHDOSSA EI SITTEN TULE MITÄÄN!!!
    Kaikki siihen astiset ostajat olivat tarjonneet vaihdossa kaikkea ruohonleikkurista leikkuupuimuriin ym.
    Kyllä ostaessani selvä RAHA puhuu,sillä saa ja pitää saada hieman tinkivaraa,kun puhutaan hintaluokassa 10000 eur.
    Tosi harva myyjä kertoo,että on niin s..tanan kova rahapula,maksa nyt edes jotain.
    Ei tässä kukaan puhu mistään kaupan kassa ostoista.
     
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No jos vastaavia muut kaupittelee 15 ke hintaan, niin en minä ainakaan kauheesti kehtais tinkiä. Yhden 7 ke auton ostinkin edes kysymättä onko tinkivaraa, kun nähdäkseni hinta oli varsin hyvin kohdillaan. Ja 2 autoa (1,9 ja 8,8 ke) olen myynyt sillä hinnalla mikä nettiauton ilmoituksessa oli. Kummassakaan tapauksessa en tosin sanonut ettei tinkivaraa ole, mutta molemmat meni 1:lle katsojalle kun sanoin että jos vielä viikon päästä on myymättä, niin katsotaan sitä hintaa sitten.

    Kovin jyrkkänä jos on, niin saattaahan sen saada sitten itse pitää, ellei hinta tosiaankin ole poikkeuksellisen kipailukykyinen.
     
  17. teepee

    teepee Gearhead

    Ihmeellinen ostaja oli positiivisessa mielessä tänään, laitoin täälläkin ja nettiautossa olleen pyhimysvolvon kokeeksi mobile.de:hen, kysely tuli tsekeistä, viitisen sähköpostia kirjoiteltiin, kaveri ajoi 2000km ja osti auton käteisellä ja antoi pullon luumuviinaa kaupantekijäisiks :D
    Puhui muuten vain tsekkiä? ja saksaa, joita mä en, silti juteltiin tunnin verran mitä kaikkia autoja hällä oli ym.
    Eli ei ne kaikki ulkomailta tulevat kyselyt huijareita ole.
     
  18. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    teepee - kai oot kattonu setelit UV-lampulla ja maistanu pullosta, ettei oo norsunku*ta? :D :D

    -JJ-
     
  19. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Ei onneks päde minun kanssa kauppaa tehdessä....Koska edelleenkin/aina laitan ilmoitukseen sen hinnan,jolla tuote lähtee....Eikä euroakaan alle sen ilmoituksen hinnan :-? ...Lähtekööt ostaja sitten vaikka tyhjin käsin,mutta ilmoituksen hinta on kuitenkin se,jolla kauppa toteutuu....Ja minua ei kiinnosta tippaakaan se,vaikka ostelija tulis kuinka pitkän matkan päästä :odroll: ....Tulkoon vaikka kuusta,mutta hintaan se ei kuitenkaan minun kanssani asioidessa vaikuta millään tavalla :lol:
     
  20. Putte

    Putte 1st gear

    En nyt maitopurkin hinnasta ala tinkimään, mutta muun muassa pyykinpesukoneen tai telkkarin hinnasta pyrin tinkimään myös kaupan tiskillä.
     

Kerro tästä muillekin!