ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Joskus myin tän 400€ (vituttaa vieläkin:mad:) Kun kortti lähti hyllylle.
    Joku soitti jostain pohjoisempaa, että paljonko se maksais hänelle, kun tulee niin kaukaa?
    Vastasin, et ihan saman mitä muillekin. Tuli luuri korvaan.:D
    Ei tarvinnut kauaa myydä.

    Pikku huomio vielä loppuun: kumi paloi vielä kakkosellakin.



    [​IMG]
     
  2. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mä myin joskus vähän kalliimpaa japsimaasturia ja samallalailla joku oululainen kysyi että mitä se maksais kun matka on niin pitkä, no mietein sekunnin pari ja lupasin tuoda pyyntihinnalla auton Ouluun jonne sen sitten ajoinkin. Kaupat tuli. Muutama olut paikallisessa kapakissa ja Pendoliinolla kotiin muutamassa tunnissa. Tuli nähtyä mualimaa.
    Huvittavana sivujuonteena esittelin auton kahdennettuja lähivaloja ja sivumennen huomautin ettei virkavalta saati katsastaja niistä oikein pidä; no ostaja kaivoi lompsasta poliisin henkilökortin...
     
    Muokattu: 1.6.2017
    Fileeraus, mikkis83, peto ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aika riski kun ostaja sanookin paikanpäällä että eiii.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  4. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Yhden kaupan olen tehnyt näin. Olin myynyt auton pois, ja ostamassa toista.
    Myyjä kysyi puhelimessa, että otanko varmasti, jos hän tuo sen. Sanoin, että varmasti otan, jos auto on siinä kunnossa kun ollaan juteltu ja ilmoituksessa. Toi auton Turusta Helsinkiin, mutta ei ollut niin hyvässä kunnossa, mitä piti olla. Kaupat kuitenkin syntyi parin sadan alennuksella, vaikka enemmän olisi periaatteessa tarvinnut.
    Olin kuitenkin myötämielinen, kun kundit lähti sentään tuomaan.
     
  5. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Auto oli projekti jonka kunnostin ja kirjoittelin nettiin siitä pitkän rakentelutopikin. Ja olishan sieltä kotiin päässyt ajamalla. Seuraavan projektin kanssa kävi nimittäin niin että ajoin sitä vaasaan kaupoille ja paikanpäällä joku miekkonen alkoi sitten nikottelemaan että "ei hän löydä tästä mitään tinkiperustetta mutta vaimo ei antanut lupaa maksaa kuin puolet"...ja kotiin kiroillen.
    Ostaja löytyi lopulta Keski-Suomesta, kaupoille ajoin 110km Tampereelle. Yhden veneen taas myin Orivedelle jossa koeajokin tehtiin. Viimeisimmän käyttisVolvonkin vein Tampereelle jostain sieltäpäin kotoisin olevalle ostajalle. Mikäs siinä pikku retki silloin tällöin....:) Tuon jenkinkin vois ajaa aika pitkällekin mutta kaupungin pitää olla kyllä semmoinen että sieltä pääsee jotenkin julkisilla pois yhdessä päivässä...
     
    Muokattu: 2.6.2017
    rane58 tykkää tästä.
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No siitähän olis tarvinut tehdä poliisiasia.
     
  7. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Ei taida poliisia kiinnostaa tuollaiset asiat...
     
  8. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No yritin vaan olla hauska, epäonnistuen taas surkeasti. Kun se ostaja em. tapauksessa oli poliisi, niin olisi ollut lähellä.
     
    Karpov tykkää tästä.
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Et ollut yhtään hauska. En nauranut yhtään. Ilmiannoin viestisi koska ne oli niin huonot.

    Oikeestaan tulin vaan vihaseksi. Kiitos kun pilasit päiväni.
     
    Karpov tykkää tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pertti K vankilaan! Pertti K vankilaan!
     
  11. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Syksyllä myin verohäntäisen auton poliisille ja ihan suunnittelematta, rouva oli ryssinyt laskunmaksun.
     
  12. jenkula

    jenkula Gearhead

    Ja minä ostin veropiikkisen käyttiksen romanimieheltä joka maksoi velan pois kun siitä huomautin asiallisesti.
     
  13. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kiitos.
    Ole hyvä.
     
    Herje tykkää tästä.
  14. jrasi

    jrasi Gearhead

    Nyt oli ihmeellinen ostaja... Soitti Sevillestä, kerroin kaikki viat, ilmoitti tulevansa katsomaan. Muutaman tunnin päästä kurvasi Subbe pihaan, koeajoivat auton, tinkasivat pyyntihinnasta 50e, maksoivat ja poistuivat Seville mukanaan...

    Ei kai noin helpolla pidä autokaupoissa päästä?
     
    rane58, kapa73 ja Ana67 tykkäävät tästä.
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ja sitten heräsit ja päästit kissan ulos? :rotfl:
     
    mikkis83, rane58 ja wilburi tykkäävät tästä.
  16. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Näin ne on mullaki kaikki autokaupat olleet, kun hinta ja tavara kohdillaan niin eka joka tulee kattomaan vie mennessään...

    Toisille se vaan on NIIN vaikeaa se oikea hinnoittelu, paskasta pitäis saada timantin hinta. Ja aina pitää hinnassa olla tuo n.50e tinkivara.
     
    rane58 tykkää tästä.
  17. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Sama täällä viikko sitten, kommunikaatio täysin tekstiviesteillä, sitten ostaja saapuikin sovittuna ajankohtana tukijoukkojensa kanssa, koeajo ja tarkastelu, pikku tinki ja kättä päälle, rahat ja trafi kuntoon ja näkemiin. Heleppoa.
     
    rane58 tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Neljän tunnin bussimatkalta tuli ns varma ostaja.

    Puhelimessa olin puhunut aika selkeesti mitä autossa on.

    Niin vaan yllätti kun 30v vanhassa vanissa oli kaarissa vähän ropoa ja kynnyskotelossa hapanta. Pohjahan on mulla hyvä ja siihen liittyvät kotelot, ei auttanut.


    Ei niitä kuulemma kukaan hitsaa.


    No asiallinen ostaja muuten. Onnea silti tarvitaan jos priiman vanin haluaa koriltaan.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Neljäs kerta jo kun yhteys loppuu. Pari ollut käteistarjous ja haku heti. Vastasin että tervetuloa.


    Toiset kaksi on ollut asialliseen sävyyn, voiko tulla katsomaan. Tervetuloa.



    Ei mitään yhteydenottoja enää. Kyllä mä sen vielä ymmärrän jos vaihtokaupassa ei välirahat täsmää tai kuulee jonkun vian tms mutta mikä saa ensin ehdottamaan ja kun vastaa heti niin ei mitään?


    On näitä ennenkin yleensä 0-1kpl per auto tullut mutta nyt jo neljä tasan viikkoon.
     
  20. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mä oon etsinyt itelleni jotain kivaa käyttörassia ja lähetellyt joihinkin autoihin jotain tarkentavia kysymyksiä. Sitten ihmetellyt viikon kun mitään vastausta ei ole kuulunut. Sitten jossain vaiheessa katsonut roskapostikansion. Ja siellähän ne vastaukset....
    Kaikki kysymykset lähetetty Nettiauton omppusovelluksen kautta.
     

Kerro tästä muillekin!