ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. urho3

    urho3 Gearhead

    Ei ole opeleita. Vaikka näistä loppujen lopuks tulee opeleita niinkuin muistakin.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Se oli vaan arvaus.
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    ehkä, mutta et ole myöskään yksin
     
    rane58 tykkää tästä.
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Emmääkään vaiha... Joitain olen joskus myynyt ja katunut heti kohta.

    Entäs tämä sitten: Kauheessa avoautokuumeessa loppukesästä 2006 kävin Lahdessa katsomassa Alfan Spideriä. Kauhee pommi. Noh, vieressä Paronin Ranchilla oli sopivasti tyrkyllä GMC Typhoon, käynpä sitä katsomassa. Alfan kanssa yhteistä V6 ja neljä pyörää. Eli menin hakemaan 2-paikkaista etuvetoista avoa ja tulin takaisin 4-vetoisen turbotetun SUVin kanssa. Joka muuten on tällä hetkellä se auto joka viimeisenä meiltä lähtee. Avoautokuumetta ei ole ollut tuon episodin jälkeen.
     
    rane58, pumpuli ja wilburi tykkäävät tästä.
  5. ripatti

    ripatti 1st gear

    Myin nettiautossa neonia mistä porsi ohjaustehostimen hihnankirsitin. sen vaihatamiseen tarvii tiputtaa kone pois, no 300€ hintapyynti kaveri tuli ei edes koeajanut autoa makso mitä pyysin ja lähti. Meni n. 3 minuuttia kauppoihin. Nice.
     
    Catrik tykkää tästä.
  6. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kyllä itsekin olen sen verran kaikkiruokainen että jos olisi 20k€ kädessä auton ostoon, saattaisin käydä katsomassa M3 Bemaria, '60 Cadillacia kuin jotain rodiakin... Vanhat Vanit sitävastoin ei juuri sytytä, eikä ryssänvehkeet.
     
    isalmela tykkää tästä.
  7. Hai

    Hai Double Gearhead

    Minkä idioottimagneetin itsestään tekeekin kun laittaa 15v. saksalaisen premium merkkisen auton Nettiautoon myyntiin.
    Hinta on sellainen, että auto mahtuu 20% sisään edullisimmista tarjolla olevista vastaavista.
    Tarjolle tulee ihan kaikkea laidasta laitaan. Jopa suurin piirtein samanlainen halutaan vaihtaa. On tarjottu renkaita ja vanteita osasuorituksena. Okei kyllähän se mulle kävis. Voihan niitä renkaita myydä siinä missä autoakin.
    2vko. aikana yksi on soittanut, muut kyselee s-postilla tai tekstarilla. Sitkein tekstaaja jahkas viikon, vaikka ensimmäisenä päivänä kuittas kaupat OK,si. Ei tullu kauppoja, kun ei uskalla.
    Pari on tinkiny ensimmäisessä viestissä itselleen 30% käteisalennuksen. Siihen kun vastaa, että OK, tule hakemaan. Vastausviesti onkin, että siinä pitää olla paljon vikaa kun noin paljon heti pudotit!
    Voi näiden kanssa!
    Milloin olis hyvä?
    Jos ostaja aloittaa heti tinkimisellä, niin kyl musta myyjäkin voi heti suostua.
    Kyllä mä olen ensisijaisesti paikan päällä tinkimisen kannalla, jolloin tinki perustellaan jollain auton ominaisuudella, joka voidaan osoittaa.

    Sitten vielä näistä vaihtajista.
    Ensin kysellään mun tarjokista, sitten tarjotaan omaa vaihdossa. Minä kysyn, että mikä on hänen pyynti?
    Hän kysyy, että mikä olis väliraha? Ilmoitan, että näkemättä hänen vaihdokkia se voisi olla pyyntien erotus.
    Siihen se keskustelu usein tyrehtyy. Mikä näitä vaivaa?! Itse saa asettaa pyyntinsä niin eikö luonnollista ole, että se väliraha on erotus. Varsinkin kun kumpikaan ei ole nähnyt.
    Millä perusteella jomman kumman pyynti olisi enemmän väärin?
    Vinkki: Älä tarjoa vaihdossa mitään kohteeseen, jota et ostaisi rahallakaan.

    Sitten on näitä jotka nokkii myytävän kohteen vikoja etänä. Moititaan valmiiksi. Samalla ollaan tarjoamassa sitä omaa "helmeä".
    Nämä arvostelut pitäisi jättää siihen tilanteeseen, kun kohteet on molempien nähtävillä.
    Muutamalle olen vastannut pitkän arvostelun perään, että tähän mennessä en ole moittinut vaihdokkiasi vielä yhtään.
    Mihin suuntaan väliraha liikkuu, kun päästään vauhtiin?
     
    Saetkae, onoff road, isalmela ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Voisi kysyä että miksi haluaa ehdoin tahdoin vaihtaa huonompaan?
     
    reijo tykkää tästä.
  9. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kotimainen harrasteauton ostaja on siitä ihmeellinen, että heikonkin kommunikoinnin jälkeen hän voi ostaa näkemättä auton Ameriikan Yhdysvalloista mustalta pojalta tai Saksasta karvakädeltä, mutta ei Suomesta samaa kieltä puhuvalta maanmieheltään. Parin tonnin merirahti on pala kakkua, kotimainen 250 euron keikka Mäkisellä on täysin ylitsepääsemätön.
     
    Muokattu: 21.8.2017
    Saetkae, onoff road, cellu ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. BBC

    BBC Guest

    100% juuri näin miten PP yllä kirjoitti.

    Jotain positiivista ollut havaittavissa normaalisti aina valittaviin suomalaisostajiin. käyttömustangin möin Suomeen Ladylle Lahteen ja tuli oikein 3-4kk jälkeen kiitos viestiä hyvästä autosta.
    Samoin Panhead möin keskisuomeen miehelle joka tiesi ettei ole ostamassa uutta moottoripyörää ja että ne on semmoisia kuin ne on. 99% HD ostajista oli semmoisia että parempi kun pysyvät pois tontilta. Haihattelijoita, haavemaailmassa eläjiä, persaukisia haaveilijoita. Ehkä vain ei ollut varaa tehdä kauppaa alle 10t euron pyörästä, mutta jotenkin piti yrittää vääntää ja valittaa,....siltä se ainakin vaikutti. Itse en edes kehtaa olla ostavinani, jos minulla ei ole siihen vara.

    Mörkön möin saksaan ja ovat hoitaneet maksupolitiikan jne sopimuksemme mukaisesti. Ostaja kauppakirjan mukaisesti maksaa loput 50% tai sitten auto jää tänne ja myyjä saa pitää jo saadun 5numeroisen summan. Kuka suomalainen ostaja tämmöstä ehdottaisi? ei kukaan, kun pitävät aina myyjää kusettajana ja se valittamisen määrä pienistä asioista on jotain käsittämätöntä. Panelia oli ostamassa rahamiestä Tampereelta jne jne. mutta kun aina oli autossa joku asia toisin kuin omissa unelmissa. Jouduin sanomaan monelle ostajalle että tämä auto ei ole sinulle. Niin ja tietenkin kaikkien mielestä täällä hinta on aivan metässä, johon sanoin että milläs hinnalla luulet näitä projekteina myytävän jenkeissä ja mitähän kuule maksaa auton laittaminen tähän kuntoon,.... Kaikki on realismin ja tiedon puutetta, tai sitten vain uskovat sitä outoa ääntä mikä heillä puhuu päässään......

    Seuraavatkin myyn ulkomaille. Arvostus ja markkinahinta ovat realistisia.

    Oisin parikin kertaa ostanut suomesta 1932 ford projektin, mutta myyjillä tullut seinä vastaan jos pitäisi myydä oikein käteisellä auto Suomeen oikealle ostajalle.
    No, Jenkeistähän näitä saa. Viimeviikolla MA lähetin Iowaan rahat ja nyt myyjältä tullut kiitos viestiä ja Petteri aikonut hoitaa auton normitaksalla Texasiin ja sieltä Suomeen.
     
    cellu ja Stang_81 tykkäävät tästä.
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vaihtokaupat kusee nykyään. Jokunen vuosi sitten onnistu vielä jenkkipuolella, nykyään ei siinäkään oikeen.


    Liikaa muuttujia.
     
  12. isalmela

    isalmela Gearhead

    Joo vaikeaa oli oman harrikan vaihto jenkkiautoon. Onneksi lopussa löytyi molemmille sopiva peli!
     
  13. ripatti

    ripatti 1st gear

    Olen todella kummallinen ostaja, kävin koeajamassa auton ja totesin tää on mun, rahat käteen ja kotiin uudella toosalla, Myin sitten vanhaa härveliä, pari jannua tuli kattomaan ei edes koeajaneet, maksoi mitä pyysin ja lähti, tohon myyntiin meni varmaan 5 minuuttia.
     
  14. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Naapurin Rivitaloasunnon myyntiä seurannut , 90-luvun asunto sen aikaisella tekniikalla.

    Ostajat ovat uutta ostamassa ja vaatimukset maan ja marssin väliltä ja vikapartio tutkii , välittäjä jo suivaantui ostajiin ja ilmoitti myyvänsä juuri sellaisiakin asuntoja jotka ovat mieleisiä mutta hintaakin yli 1/2 enempi eli jos sitä hyvää hakee niin miksi tyytyä huonoihin.

    Hiljenivät kummasti mutta näinhän se menee kysynnän ja tarjonnan lait ja persaukisille kaikki on kallista.

    Lopuksi sai sen mitä oli pyyntikin ja välittäjän ammattikaan niitä maailman parhaimpia kun katselee tätä niin kutsuttua ostohumalassa ryntäilevää sakkia myyntiaika 1,5vk eli kyllä ne menee kuten kaikki tavarakin kun hinta ja ostaja kohtaavat.

    Omassa kaupankäynnissä huomannut nämä "Palsanmäet" jotka tarjoaa puolet, siinä tilanteessa tallinovi sulkeutuu ja lähden kahville.
    Pakkomyynnissä ei olla ja perseilytarjoukset voi mennä kertomaan sinne Hirvaskankaalle.
     
  15. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Mä oon tehny 3 kauppaa viikonlopun aikana. Enkä oo ees tinkiny.
     
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Sopii täydellisesti otsikon aiheeseen!
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  17. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Säästää bensarahan jos löytää netistä käytettynä pojalle talvivaatteet.
     
  18. maddis

    maddis Gearhead

  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Eiks noi ole jo harraste kalustoa?


    Ite tosin en volvoa tai bimmiä laittais, mutta esim. vania ja ural;ia saattaisi samalla reisulla käydä kattomassa

    Tai jenkkiä ja jotain erikoisempaa, esim. v6 koneinen nissan laurel
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nojoo riippuu niin henkilöstä. Itelle jos jenkkikuume iskee niin jenkillä se lähtee :cool:
     
    wilburi tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!