ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. Raapus

    Raapus 1st gear

    Olin aina aiemmin ihmetellyt myyjiä joilla ilmoituksessa teksti; kysy ensin vaimolta,anopilta,naapureilta..ennenkuin soitat tai tarjoat vaihtoa..

    No, kauppasin avoautoa johon yksi kaveri laittoi viestiä että kiinnostaako hänen prätkänsä, kiinnostaa.
    Sovittiin sitten tapaaminen jossa tutkittiin toistemme vaihdokit, ostaja oli ideaaliostaja juuri kyseiselle autolleni, pyöräkin oli ihan ok, iso nakupyörä jolla olisin voinut kokeilla josko pyöräily taas kiinnostaisi. Autooni oli tarjottu myös toistakin pyörää josta kerroin tälle kaverille, haukkui oitis sen toisen pyörän, oli kuulemma semmoista kokeillut eikä ollut pyöränä kummoinen. Lopulta päästiin kaupanhierontaan ja tyyppi teki tarjouksen jonka hyväksyin, joten luonnollisesti sanoin että tehdään paperit.
    Kaveri siihen vastasi normaalisti, että hänen pitää nyt ensin emännän kanssa keskustella asiasta mitä mieltä hän on, kun hän ei kuulemma oikein tykkää autostani?!
    ..muutamien päivien päästä lopulta vastaa kysymykseeni, että vaihto ei emäntänsä mielestä ole ok.
    Muutama päivä myöhemmin ilmoittaa, että ilman sovittua välirahaa, hänen emäntänsä voisi kelpuuttaa kaupan. No ei minua enää kiinnosta moisen kanssa tehdä mitään kauppaa.
    Tässä vaiheessa teen auto/moto vaihdon hänen haukkumaansa pyörään.
    Nyt viikkoa myöhemmin huomaan että tämä kaveri pistänyt pyöränsä nettiin, ja parasta, vaihdossa hänelle kelpaisi mieluusti netti-ilmoituksen mukaan ykkösvaihdokkina juuri samanlainen pyörä minkä hän minulle paskaksi haukkui!

    Hitto näitä munattomia pellejä!
     
    Muokattu: 10.9.2017
    Volvo_5.7, rane58, Karpov ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. isalmela

    isalmela Gearhead

    Tuo on justiinsa se ihmistyyppi jota minä olen aina ihmetellyt ja myötähävennyt. Kaikki ovat omasta mielestään kovia kauppamiehiä ja heillä on kaikki valtit käsissään. Loppujen lopuksi ovat tossun alla olevia reppanoita. Otan osaa
     
    ari vw, Norri, rane58 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Sama homma huomattu että ostajien vaimot päättää mitä hankitaan.
    Ollaan niin ostohousut jalassa ja takki auki mutta arki (vaimo) odottaa nurkan takana.
    Pahinta kun alkavat haukkumaan ostettavaa tavaraa ja siinä tilanteessa loppuu oma kärsivällisyyteni tallin ovi kiinni ja kahville ja numero estolistalle.
    Puolen tarjoojia ja turhan puhujia paljon liikenteessä ehjistä kamppeista.
     
    isalmela ja Raapus tykkäävät tästä.
  4. Raapus

    Raapus 1st gear

    Juu, tuosta ostettavan tavaran haukkumisesta kokemus viime talvelta:
    Kauppasin -70 luvun pikku foorti traktoria, tuli jäppinen toisen mekaanikko kaverinsa kanssa tutkimaan kaupankohdetta. Tutkivat ja haukkuivat, että mitenkä se tuokin on huonoa ja tuokin pitäis laitaa. Sittenpä olikin helppo tinkiä hintaa, kun minuakin masensi koko traktori, joten pudotin vielä hintaa lisää ja kaupat tehtiin.
    Alkuun sanoinkin kaverille että huoletta voi lähteä ajamaan 60km siirtymää kotiinsa ja paprut tehtyään lähtikin ajamaan kohti kotiaan foortilla ilta pakkasessa.
    Useampien tuntien päästä soittaa paskiainen innoissaan minulle, että hitto miten hyvä traktori tuli minulta ostettua, toimii tosi hienosti ja on niin hemmetin hyvä ostos!
    Arvatkaa ottiko päähän!
     
  5. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Noista pallinsa menettäneistä "ostajista" tuli mieleen kaverin kertomus: Isä oli tullu kersansa kans kattomaan jotain kaverin harrastehärveliä, olivat aikansa auton ympärillä pyörineet ja suullista kauppaaki siinä oli jo väännetty ku tenava oli tokassu: "Iskä, miks sä tarjoot tästä mitään ku äiskä sano jo kotona ettei meillä oo varaa mitään ostaa?"

    Isän ilme oli kuulemma ollu näkemisen arvonen... :D

    Ja varmaan kaikille selvää nottei tosta kauppoja myöskään syntyny.
     
    Volvo_5.7, rane58, Inlinee ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Se tavaran haukkuminen pitää lopettaa alkuunsa ja itse todellakin lopetan kaupankäynnin siihen.
    Uusia tuotteita saa ostaa kaupasta järkevät tinkaukset hyväksyn ja varsinkin jos perustuu vikaan tai puutteeseen tuotteessa esim risa tuulilasi pakoputki tai muu ongelma ehjästä nalkuttaminen on persaukisten ammattitauti.
    Oletukset saa pitää omana tietonaan.
    Juuri naapurista rivarikämpän myyntiä ja välittäjää kuuntelin.
    Ostajat olettavat ostavansa uutta asuntokaupoilla ja pettymys jos 80-luvun kämpässä ei ole vesikiertoista lattialämmitystä koko asunnossa , ilmastointia led-valaisimia ja muuta nykypäivän herkkua.
    Tollo +50v pariskunta huuti isoon ääneen heti lämminkiukaan nähdessään tälläkö asuntoa lämmitetään ja sanonta tyhmäkin menee viisaasta ollessaan hiljaa pitää paikkansa.
    Välittäjä ilmoitti että löytyy juuri vastaavan tasoinen asunto 4km päästä mutta huomioitava hinnanmuutos noin 100kg€ suuremmaksi , kummasti älämölö pieneni.
    Asunto muuten meni sillä hinnalla mikä oli pyyntikin naapurilla eli välittäjän ammattitaito tuli todella esille.
     
  7. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Katsokaas Wheeler Dealer tai Gas Monkey Garage. Ensin kehutaan hieman autoa. Sitten ruvetaan hakemaan urakalla vikoja, kun ei olet uutta vastaava, kuten ei myöskään hinta pyynti ja valitellaan korjauksen ja osien kalliutta. Sitten vielä pienet itkut päälle, kun kuljetusmatka on niin pitkä (Gas Monkey) ja maksaa niin paljon. Lopuksi myyjä antaa näillä perusteilla vähintään 50% alennusta pyyntihinnasta. Kätevää.
     
    Karpov tykkää tästä.
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ääh, käsikirjoitettua huuhaata, ne myyjät ei aina ole edes auton omistajia, ne on näyttelijöitä... Mutta uppoaa tavalliseen tallaajaan...
     
    palontie, rane58, eilhik ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Itse olen sanonut ostaja ehdokkaalle joka valittaa pitkää välimatkaa et miksi asut niin kaukana:p
     
    Sounderi, cdv70 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  10. urho3

    urho3 Gearhead

    Tuo välimatka on huuhaata. Ite kävin viikko sitten hakemassa umpiot ja pölärit 60e matkaa 750km.
     
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ainahan voi ostaa vastaavan lähempää jos välimatka on ongelma.
     
    cdv70 tykkää tästä.
  12. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Tuo toimii ainoastaan jossain perus autoissa. Mun autokaupoissa vastaavia ei ole.
     
  13. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Voi sen silti sanoa välimatkaa valittavalle.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  14. stana

    stana 3rd gear

    Born to wild! Paitsi himassa..
     
    Pertti K tykkää tästä.
  15. Smirkelimies

    Smirkelimies 3rd gear

    Laitoin eilen parin tonnin perus-tojotani myyntiin. Tunnin sisällä tuli puhelu, tyyppi esitti pari asiallista kysymystä, sovittiin tälle päivälle näyttö. Ostaja tuli, katto konetta (joka ei ollu käynnissä). Ajoi muutaman sata metriä lähiössä kakkosella. Tinkas parisataa johon olin varautunut, OK. Maksoi minun läppärillä auton, kirjoteltiin nimiä papereihin. Sitte nosteltiin talvikumit kyytiin ja vasta sitten muistettiin ettiä huoltokirja toisen auton hanskalokerosta. Sitte ostaja lähti hurruuttelemaan kotio. Muita kyselijöitä autosta ei ollut, ei puhelimella eikä sähköpostilla. :)
    Notta joskus näin, toivottavasti rahnat tulee perille, ainaskin myyjän saldo valahti pienemmäksi kun hyväksyi maksun.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Itte kanssa ihmetellyt jotain ihme matkakulujen tinkimistä, ei kai se mun ongelma ole jos ostaja asuu jossain hevonkuusessa?
     
    Volvo_5.7 ja Karpov tykkäävät tästä.
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Yks tollanen oli omassa suvussa kuka osti ja myi ja lopulta oli ihan veloissaan bisneksistään mutta isot jutut jäi silti ja oli olevinaan kova bisnesmies vaikkei mitään hajua mistään, mulle se isotteli että hällä on niin rajuja kontakteja että tulee munkin harrastuskaupankäyntiin uus vaihde pesään mutta aattelin että jos on niin rajua menoa että tohon kuntoon menee raha asiat niin ei kyllä uskalla. Olisi voinu ääneenkiin sanoa mutkun oli vanhempi niin ei sitte kehdannu..... ei nyt tule mieleen mitä mulla oli sillon millä kuulemma olisi ollu hirmunen kysyntä pk seudulla.
     
    isalmela tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    ^ Neitseellinen nuoren pojan vartalo?
     
    Gary Grand ja isalmela tykkäävät tästä.
  19. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Multa kävi joku jätkä hakemassa chevyn rally vanteet markka-aikaan ja pyynti oli kaks tonnia. Ajoi lahdesta vantaalle taunuksella joka vie kuulemma 20l sadalla. Bensarahat ois pitäny saada alennusta. Tämä siis jo paikanpäällä vantaalla. Kysyin että millä se menee takas jos en anna alennusta ja siihen se vastas maksavansa sen kaks tonnia. Asia kunnossa.
     
    freetime-cruiser, Hai, cdv70 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. 42olds

    42olds 2nd gear

    Olin ilmeisesti ihmeellinen ostaja ku ei ollu rahaa.

    Tai olis ollu, mutta myyjälle ei kelvannu eri pankista tuleva tilisiirto. Luonnollisesti olisin näyttänyt kuitit tilisiirrosta jne.
    Harvalla monta tonnia lojuu käteisenä kotona ja pankitkin kun nykyään ovat kiinni lähestulkoot aina, niin vaikeata on.
     

Kerro tästä muillekin!