ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. stana

    stana 3rd gear

    Juu, pitää aina muistuttaa törkeille ostajille että ei olla nälkään myymässä..
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Samaa mieltä.


    Jos kunto ja hinta natsaa, en tinkaa puhelimessa ja varaudun maksamaan pyyntihinnan. Tottakai yritän tingata tai jos löytyy aihetta.


    Sitten just toi että valmiiks vähän kova hinta muihin nähden... Ihan rehellisesti puhelimessa tms etukäteen tarjoan/tinkaan ettei käy paikanpäällä niin että myyjä pitääkin hinnasta kiinni kynsin ja hampain.


    Tottakai se vituttaa kun myyt muutenkin halvalla ja joku vielä tinkaa, mutta suurin osa on noita yläkanttiin hinnoteltuja mitä en minäkään mene paikanpäälle katsomaan jossei nyt ihan lähellä ole.
     
  3. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Mä en vieläkään ymmärrä niitä jotka ei voi nimeään sanoa ku soittaa ja kyselee tyhmiä.
    Taas parit puhelut tyyliin Minä - (ei kuulu mitään) - HALOO! - joo, kuule sulla oli myynnissä sitä ja sitä ...
    Jos ei sitä omaa etunimeä kehtaa mainita ni sen voi nykyään vaihtaa.
     
    Nikuzai, freetime-cruiser, cellu ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Vastaan vieraille aina sukunimellä ja muutamalle ketä on aloittanut sanomalla kaupungin tai paikkakunnan mistä soittaa muttei nimeään niin sanon sen jälkeen: Terve/päivää ja perään se
    mistä sanoi soittavansa, yleensä soittaja on hetken hiljaa mutta on joku naurahtanutkin.
     
    HRTP tykkää tästä.
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Maalaisisännät ainakin tommosia. Ei mitään käytöstapoja.

    Yleensä puhelu alkaa tolla haloolla ja loppuu siihen että isäntä sanoo että on pihassa 30min kuluttua. Myyjältä turhaan kysellä käykö tai tervehditä.
     
  6. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Mikä ihmeen pointti siinä on todeta, että ei ole pakkomyynnissä. Epäilisin, että 99% autoista ei ole "pakkomyynnissä", joten pitäisikö kaikkien tuota nyt sitten mainostaa? Onko kyseessä sellainen mukava Suomalainen tapa yrittää vihjata että "rahaa on" vai mistä on kyse? Jos näin, niin voihan siihen ilmoituksen loppuun sitten vaikka kirjoittaa jos haluaa esim. että "vitun syvät taskut minulla ja että köyhät kyykkyyn ja laittaa kuvan kun heitelee leipiä laiturilta 2€ kolikoilla" (tämä siis huumoria, joten ei kannata nyt kenenkään tähän tarttua).
    Itselleni jää "ei pakkomyyjistä" lähinnä sellainen kuva, että nyt on kyseessä jonkin verran hankalan oloinen myyjä jo heti lähdössä ja voi olla, että ei ole tarkoituskaan autoa myydä (vaimo pakottanut ilmoituksen laittamaan tms.)
     
    cellu, isalmela ja Pertti K tykkäävät tästä.
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kun myydään niin myydään. Pakkomyynnit ja kokeilut tarkottaa aina sitä, että myyjä ei ole tunnesiteen tms takia valmis täysin luopumaan tuotteesta vaan kokeilee jos joku maksais kivan hinnan.
     
    Nikuzai ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Yks ryssä tarjos vaihdossa jonkun iät sitten kuolleen arabiprinssin vanhaa mersua, takuuajetut kilsat ja kaikki himmelit ja sillee.. joo ihan siisti kyl kuvien perusteella, annetaan se.
    Mut kun ilmotuksessa lukee ettei vaihtoa päittäin mihinkään ja ilmeisesti guugeltransleit ei kunnolla tranleit ja jos ei osaa suomea niin ... kolmannesta yrityksestä piti lontooks vastata, että ymmärräthän ettei suoraa vaihtoa mihinkään, väliraha minimi x-euroa eli mikäs on sun välirahatarjous?
    Sorry...
    Tähänkin - vitun ryssät.
     
  9. MudMax

    MudMax Gearhead

    Noikin vähenee merkittävästi, kun jättää vastaamatta kaikkein pahimmille vajakeille: Eli jos Fonecta Caller ei näytä soittajan nimeä, kannattaa jättää vastaamatta.

    Ja vaikka joku vielä jättäisikin nimensä sanomatta, niin on jo nähnyt ainakin liittymän omistajan nimen.........

    Jos jostain syystä haluaa/tarvitsee vastata puheluihin joista ei nimitieto näy, niin avaa vaan puhelun ja kuuntelee äänettömästi onko siellä jollain mahdollisesti jotain asiaakin:poff:
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kysyn itse aina että kenenköhän kanssa oikeen mahdan puhua jos joku ei käsitä esitellä itteensä puhelimessa.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei ainakaa vaikuta omaa ostokäyttäytymiseen mitenkään onko joku auto pakkomyynnissä vai ei. Tarjoon maksuhalukkuuteni verran rahaa.

    Yleensä "ei pakkomyynnissä" on yhdistettynä autoon jossa ihan törkee ylihinta ja tolla perustellaan sitä ylihintaa ettei ole pakko myydä mutta myyn jos joku tarjoaa +50% markkinahinnan.
     
    Nikuzai ja Pertti K tykkäävät tästä.
  12. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Vähän kun laittais tinderi-ilmoon, että "saisin mää p*llua muualtakin"
     
    Nikuzai ja FuryIII '71 tykkäävät tästä.
  13. HRTP

    HRTP Gearhead

    Itselläkin samanlainen tapa vastata puhelimeen ja jos itse soitan jostain niin esittelen itseni nimellä ja vieläpä mistä paikkakunnalta olen. Kuuluu kyllä omasta mielestä ihan normaaliin käytöstapaan esitellä itsensä.
     
    onoff road ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  14. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Saattaa jäädä aika vähiin vastattavat puhelut...
    Työpuhelimessa fonecta caller ehtii näyttää ehken 2 puhelua kymmenestä, tosi huono prosentti.
     
    Karpov tykkää tästä.
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Toikin on vähän sellainen sun tälläinen homma

    Sit toi paalaus homma, menee kyllä kansallisrikkaus kateuden puollelle, jos 300 auto ei tonnilla kelpaa maksan romurille 50€ et se hakee sen pois, mutta saatara en varmana käyvällä hinnalla myy kenellekkään


    Toisaalta ois aika huvittavaa jos jossain vaiheessa EU-keksii et laitteiden loppuun käytäminen on kierrätystä parhaimmillaan ja tulee velvoite, et romurien pitää ensin kaupata laitetta käyvällä markkinahinnalla jälleen myyjille
    Jessus sitä kitinän määrää kun se oma rakas romukasa haaveillaan et se menee paaliin halvalla ja totuus onkin et se on jobarilla myynnissä kun ensin on maksettu et eroon pääsi :poff:


    Paaljon on näitä jotka ei suostu jotain myymään käyvällä hinnalla ja sitten iskee järkytys kun paikallinen hakee se rakkaan raadon ja lyö laskun kouraan kun raato on lavalle kourittu :rotfl:



    Pakko myynnin itekkin käsitän sillä, etten edes ala tarjoamaan käypää markkina hintaa ylihintaisesta tavarasta


    Ja jos ite laitan esim. corollani myyntiin, niin jos se ei mene ilmoituksen voimassa olo aikana seisköön kentällä, onse jo vuosia siellä ollut ei se arvoa 90 lukusessa corillassa alenna, saattaa jopa niin hullusti käydä et nousee :rotfl:



    Mutta noissakin voi ottaa järjen myyjälläkin käteen, mun mielestä parempi vaikka vähän alihinnalla myydä joku harvinaisempi kuin mädättää se aitan taakse puoliksi peltoon uponneena
    Toisaalta jokainen saa tehdä romuillaan mitä tahtoo, mutta surullista se silti on kun 5-tien varressa nyt metiköstä esiin tulleesta autosta on kaikki lasit hakattu hajalle ja varmasti mitään ei sisälläkään ole enää ehjää. Ja omistaja oli tyypillinen haaveilija kyllä hän sen joskus vielä hamassa tulevaisuudettomuudessa sieltä kuusikosta verkulla hakee ja laittaa kuntoon.
    Se joka sitä oli ostamassa ois sillä saanut elvytettyä 3 samanlaista liikenteeseen ja yhden niistä museokilpiin ja loput osat sekä kohtuullinen kori talteen parin samanlaisen korin kanssa kuivaan säilöön. Mutta ei ku haaveet, tuuleen kadonneet haaveet jne
     
    Muokattu: 13.5.2018
    isalmela tykkää tästä.
  16. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    300e autoa en viittis alkaa ees myymään vaan suoraan soitto romurille, sen tietää millasta soittoa ja hiihtäjää sieltä tulee
     
    Norri ja ramman tykkäävät tästä.
  17. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    "Halo? Sinä auto myynnistä, vaihda kamelinahkakenkä. Minulla ei raha. Minula 7 lasta ja 2 vaimo. Minä tarvi auto. Sinä anta takuu. auto olla hyvä. Minä vaihta kamelinnahkakenkät"

    8 puhelun ja 567 tekstiviestin jälkeen ostaja pihassa:

    "Sinä huijari. Sinä katso. Antennin reijäsä on ruostetta. Ei ole huva renkaat. Miksi ei ole stereo. Auto pitä olla stereo. Sina huijari. 300 euro. Kallis. Minulla kamelinnahkakenkät. Vaihda kenkät. Kenkät huva. Sinä otta kenkät, minä otta auto. Sinä auto bensatankki tyhjä. Sinu pitä tankkus ensi, minä anta sinulle kamelinnahkakenkät. Sinä osta auto uusi renkat autoon, nämä renka ei ole huvat...."

    Ai miten niin minäkin suosittelen viemään halpa-autot suoraan metallinkeräykseen?
     
    ramman, onoff road, riviera56 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Noin kolme vuotta sitten myin vaihdossa tullutta Ducatoa johon tarjottiin vaihtoa hevoseen!!!

    Silloin pääsin käyttämään lausetta jota en luullut milloinkaan tarvitsevani ja jonka kertoi
    minulle vuonna 1992 nyt jo edesmennyt autokauppias jolla oli ollut vastaava tilanne, eli:

    "En ymmärrä hevosista muuta kuin että ne syövät seinätkin"

    Sitten oli hetki hiljaista kunnes soittaja:

    "Niinhän ne tekevät"

    Ja tämä tarina on tosi!
     
    belair66, ramman, stana ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. urho3

    urho3 Gearhead

    Eikö sulla oo haaveita vai oletko joka asiassa realisti joko tietää miten asiat on?
     
  20. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Taas pari nimetöntä osantarvitsijaa lähestynyt textiviestillä, moi löytyykö sulta...
    No sen verran kiinnosti, että katoin huvikseni löytyykö osat ni olis saanu ehkä pikkasen sitä fyffettä. Mut ei löytyny ni en jaksa edes vastailla takasin.
     

Kerro tästä muillekin!