ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. kepuri

    kepuri Gearhead

    Aika useasti kun itsensä puhelimessa esittelee niin tulee kysymys,niin kuka?.vois kuvitella että jos on auto myynnissä niin olis varautunu siihen että joku tuntematon soittaa.varmaan jo viisaampi nykyään kysyä sähköpostilla.
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    On haaveita, mutta tympäsee kun englantia osaan faijaa paremmin, niin toimin tulkkina ja mustat miehet soittelee 3000 pyynnillä olevasta hiacesta et tuo se stadiin tonnilla, niin tingitään vielä puolet pois siitä


    Ja en ainakaan ite viitti lähteä tuhlaamaan kenenkään aikaa josson kiva jenkki myynnissä 4000 pyynti, niin en kehtaa soittaa et lähteekö se 400


    Ja sama on näille jotka ei tiedä tavaralleen hintaa, parempi antaa olla, niin säästyy molempien aikaa.



    Yks mikä kanssa vituttaa rankasti on nää perkeleen naamakertoimella tinkivät, kysyin yheltä käyttistä et onko tinkivaraa, niin ei kuulemma ole yhtään. Toivotin hyvät jatkot ja luuri kiinni.
    Parin kuukauden päästä hyvänpäivän kaveri tulee sillä autolla parkkikselle ja kyselemään, et paljonko maksoit? Oli 300 alle mun ajatuksen ja vielä tinkiny toiset renkaat mukaan, et mikä siinäkin oli sitten se tinkivaran kyseleminen

    Ja joo ei ollut tuttu eikä tinkinyt paikan päällä vaan puhelimessa ensin tingannut ja paikalla vielä ne renkaat mukaan tinkinyt


    Sama homma, kattelin tosiaan niitä harraste tarpeita ja soittelinkin yhteen firmaan ja kysyin sitten puhelun lopussa alennusta tai kaupan päällisiä, niin ei kuulemma ole saatavilla.
    Tosin ovelasti verrokaupassa ekalla sivulla on laatikko johon pyydetään antamaan alennus/tarjous koodi ja ei ole siitä kiinni että se tulee verkkokauppasivussa mukana, toisella firmalla on sama ylläpitäjä samassa verkkokauppa systeemissä ja siellä ei ole sitä alennuskoodi mahdollisuutta
    Eli kun kerran ei saa alennusta tai kaupan päällisiä, niin olkoon käytän ne 130euroa sitten muualle, tosin ostin osan tarpeellisista hiukka halvemmalla muualta ja täytyy katella joskos ne muut tarvittavat hommaa sitten jostain muualta, kyllä niitä tulee vielä vastaan jostain
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ehkä se ei ollutkaan se naama (etenkin jos molemmat hoiditte asiaa puhelimitse) vaan se 2 kk. En ite ainakaan ensimmäisen viikon-parin sisällä välttämättä kovin paljon tiputtele. Kuukausikaupalla jos on kaupitellut niin alkaa olla toinen ääni kellossa.
     
    isalmela tykkää tästä.
  4. urho3

    urho3 Gearhead

    Onhan se tosiaan voinu olla et joutunut hintaa tiputtaa ja menny alle sun tarjouksen. Semmosta se on,joskus jos jotain harvinaista haluaa voi joutua laittamaan käypäset heti käteen eikä jäädä miettimään.
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Se heppuli oli ostanut samalla viikolla sen auton, eikä parin kuukauden päästä.

    Eli näin sen auton ja heppulin parin kuukauden päästä ja molemmat soiteltiin siitä samalla viikolla, kun asiasta tehden kyselin et paljonko maksoi ja kuin kauan se on hällä ollut ja muut miten on kestänyt ja oliko mitä ilmossa sanottiin.
    Jotain pikkuvikaa oli mallia jarrupalat piti vaihtaa ja makso kaikki 15€ pari

    Vaan oliko, et ite soitin alkuviikosta ja tää kaveri strategisesti perjantaina, pari tuntia ennenku alko menee kiinni, et on kiire saada viikonloppu pulloa, hinnalla ole paskankaan väliä kun vapinat alkaa lähestyä
     
    eilhik ja Pertti K tykkäävät tästä.
  6. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Kommentoin vielä osaltani näitä pakkomyynti ym. juttuja

    Mulla oli jenkkiauto myytävänä useana vuonna peräkkäin. Pidin ilmoitusta Nettiautossa niin, että uusin sen kerran tai kaksi. Neljäntenä kesänä kaupat syntyi ihan käypään hintaan. Ajattelin että jos ei mene, ajelen sitten itse. Ei ollut pakkomyynnissä . Miten tässä voi nähdä jotain hinnanvedätystä tai oman varallisuuden esittelyä?

    Paalaus: Mulla oli kasi samanlaista autoa. Toisen myin parillasadalla. Se roikkui nimissäni kauan kun ostaja ei viitsinyt tehdä ilmoitusta. Toisen vei romuri, paperit ok heti ja ilmaiseksi.
     
  7. Pertura

    Pertura Gearhead

    Kun eikös tuo ole aika tavallista autoa myydessä, että jos ei mene kaupaksi, niin sitten ajelee itse? Eli miksi sitä pitää erikseen mainostaa, kun niin käy joka tapauksessa? Ja kuten jo aiemmin todettua, nuo "ei pakkomyynnissä" -maininnalla olevat vehkeet on lähes poikkeuksetta törkeän ylihintaisia, niin selvää lienee kaikille, että väkipakolla ei olla kauppoja vääntämässä.

    Samaan kastiin menevät ne, jotka laittavat vehkeensä "kokeilun vuoksi" myyntiin. Sama se olisi jättää ilmoitus kokonaan tekemättä, kun ei siitä kukaan kostu yhtään mitään kuitenkaan.
     
    Karpov tykkää tästä.
  8. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Ei olut mainintaa ilmoituksessa pakkomyynnistä koskaan, Ei ollut ylihintainen, kokoajan Nettiauton halvin tai toiseksi halvin.

    Aiheetta enempään.
     
  9. stana

    stana 3rd gear

    Pakkomyynti taitaa olla että pitää saada pikkurahaa just nyt heti, näin minä sen ymmärrän.
     
  10. urho3

    urho3 Gearhead

    Enpä muista oikein et oisin netissä juuri yrittänyt myydä mitään,hermot menis kaikenlaisiin soittajiin. Jotain pientä oon myynyt vinkkaamalla muutamalle kaverille joiden kautta saanut kaupaksi. Jotain uusia rengasarjoja olis mut viiti laittaa nettiin kun ei tiedä onko minkälaisia ostajia.
     
  11. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    No juu, Ei se ole naamakertoimesta kiinni. Jos mulle tulee puhelu, jossa ekana kysytään tinkivaraa, niin ei varmasti ole. Puhelun aikana monesti selviää, onko oikeasti kiinnostunut, vai vaan kyselemässä huvikseen. Jos MUSTA tuntuu, että on oikeasti kiinnostunut, voin puhelimessakin hintaa alentaa. Paikan päällä selviää moni asia paremmin. Onko auto semmonen, mitä piti, ja onko sitä rahaa?

    Itse joskus myin hyvää turbojapsia halvalla, ja sanoin ostajalle, ettei kannata edes tulla, jossei ole rahat taskussa. Sillä oli ja otti samantien.
     
    Sounderi, Ana67 ja lpr tykkäävät tästä.
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ehkä itekkin pääsen joskus tollaseen mielentilaan etten koita kaikkea saada palautettua käyttöön. Olis mielenterveydelle parempi@
     
  13. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Hinta sopivaksi+50e tinkivara ja ilmoitukseen maininta tinkaamiset paikanpäällä, tuolla konseptilla ovat kaikki menneet kaupaksi ensimmäiselle paikalle saapuneelle...

    Ja osassa on kaupankäynti hoidettu txt-viesteillä, osassa tultu paikanpäälle 70km:n päästä linja-autolla...

    Se että jos myytävä kampe on valmiiksi ylihintainen ja tinkaamiseen suhtaudutaan nuivasti ni eihän se kaupaksi mene, samoin jos kuntoa kehuttu maasta taivaisiin ja kampe ollutkin kanatarhana ei mene kaupaksi.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mut ensimmäiselle 50€ ehdottajalle joka tulee hakemaan sen rottelon näkemättä ei kuitenkaan suostuta myymään?
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos se 300e auto on oikeasti jonkun väärti, niin sitä ei tartte pitkin hampain tai muuten vaan romurille antaa.

    Sitten on niitä jotka myy kelvotonta paskaa tolla rahalla ja suuttuvat ja sitten heh heh romurille meni eipä ollut kitisijöitä.


    Sitten nuo pidemmän ajan hinnanalennukset vaatii vähän pelisilmää. Sillonkin yleensä kampe ollut ylihintainen alunpitäen.

    Ja ylihintahan ei mun mielestä tarkota vaan sitä että auto on kalliimpi kuin vastaavat, se voi olla ylihintainen vaikka se olisi halpa yleisellä tasolla tai harvinainen.

    Esimerkiksi nettiauto paikoin pullistelee harvinaisehkoja pikkujenkkejä mitä ei juuri ole. Kuntokin saattaa olla priimaa ja kilsat maltilliset. Ei niillä vaan silti ole kysyntää jos ne hinnotellaan väärin. Vaikka hintataso ois halvempi kuin amerikassa.
     
    eilhik, Nikuzai ja -JJH- tykkäävät tästä.
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Parempi et ei. Säästyy hermot.
     
    urho3 tykkää tästä.
  17. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    No joo, mä oon tainnu täälläkin kertoa jossain ketjussa tarinaa, kun joku vuosi takaperin pistin eteenpäin leimatun ja asiallisen kuntoisen Xantian, taisi pyynti olla Njettiautossa just 350e.

    Vaikka lopulta auto meni kaupaksi about vuorokaudessa ja asialliselle ostajalle, niin tän hintaluokan vehkeissä niitä asiallisia ostajia on silti vaan noin prosentin luokkaa kaikista kiinnostuneista. Mua vituttaa koko myyntiprosessi vielä pari vuotta myöhemminkin, että sen kokemuksen perusteella mä oikeasti mielummin jatkossa vien romikselle / poltan / räjäytän / irrotan kilvet ja työnnän järveen tuollaiset autot, kuin pistän myyntiin. Mulla ei ainakaan riitä hermo kuunnella enää yhtään sitä ihmiskunnan kuonaa ja pohjasakkaa, joka ton Sitikan perään pääasiassa soitteli.

    -JJ-
     
    Norri, signet, eilhik ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu se on totta että 300€ leimatusta ja toimivasta autosta tarjotaan 100€. Hermo kun sen pari päivää pitää niin sen saa pyynnillä myytyä.
     
  19. Pertura

    Pertura Gearhead

    Jaahas, tulkitsin tuon viimeisen lauseesi väärin, koska oletin että ko. maininta pakkomyynnistä olisi ilmoituksessasi ollut. Mutta jos muutoin on ollut pidempään myynnissä, niin sitten siinä ei ihmeempää, kaupaksi meni kun kysyntä ja tarjonta kohtasivat, hyvä niin.
     
  20. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Teen kaikki ajoneuvo kaupat liikkeiden kanssa,siinä varmaan häviää pitkässä juoksussa yhden tai kahden rottelon hinnan,mutta mielenterveydellä ja kotirauhallakin on hintansa...
     
    käkkyläjuntti, Norri, miguelo ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!