ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. Vkarsa

    Vkarsa 1st gear

    Tässä kun on nyt toista viikkoa Capricea kaupitellut, on tullu jos jonkunlaista viheltäjää renkaita potkimaan.
    Paras tais olla kun odottelin Lahden rautatieasemalla ostajaehdokkaita, tulivat "pojalle ensimmäistä autoa etsimään". Koska halusivat tavata siellä, oletin että tulevat junalla autoa katsomaan.

    No ei. Autolla tulivat ja vesijetti peräkärryssä.
    Koeajoivat Capricen, tutkivat papereita ja ihmettelivät autoa, isukki katseli auton kuntoa ja poika mietti millaisen DVD-Multimedia-navigointi-led-subwoofer-hässäkän sinne saisi.
    Molemmat olivat aivan ihastuneita autoon, ja kun alettiin hinnasta puhumaan niin aloittivat "Joo siis kyllähän se 800 voisi olla ihan OK hinta.."

    Meinas päästä verisuoni katketa heti, mutta huomautin että kyseessä on hieman eri hintaluokan laite. Olivatkin meinanneet että antavat mulle vesijetin ja 800 euroa?? :lol:

    Keroin etten tuolla vesijetillä tee yhtään mitään, ja suora kauppa tai vaihto E32 bemariin on mielessä, niin isukki heittäytyi oikeen häijyks ja alkoi mua moittimaan kun en oo halukas tekemään kauppoja. Kun ilmoitin että voivat ottaa vesijetin ja painua huitulan v*ttuun, äijä ymmärsi yskän. Poika ruinasi isältään että hakisivat vaikka pankista lainaa että saavat ton, ei kuulemma moiseen ruveta, niin pojalta pääs itku :lol: :lol:

    Oli hiukan hämmentynyt olo ton tapaamisen jälkeen...
     
  2. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Tätä samaa yrittivät tässä taannoin kun vaimokkeella oli hevonen myynnissä kansaivälisillä sivustoilla, tuli tarjous täyteen hintaan (50.000.- eur) ja ehdotus että maksu hoidetaan Paypalin kautta.
    Kohta tulikin Paypalilta sähköpostina ilmoitus että summa oli maksettu plus siihen oli lisätty rahdin osuus, joka meidän olisi tullut tilittää edelleen rahtifirman edustajalle. Eli siis niille huijareille.
    Selväähän tietysti oli, että tarkistimme Paylpalin tilin, eikä sinne mitään tietenkään ollut maksettu.
     
  3. Multipower

    Multipower Gearhead

    Mitäköhän nuo ulkomaalaiset ostelijat oikein on, tai oikeastaan "ostelijat". Noh, aina kun joku kyselee, niin sen jälkeen niistä ei kuulu mitään, kun niille on vastannut, vaikka niin kovin ollaan tulossa ostamaan...Äsken tuli viesti joltain santanalta (ei sentään carlosilta :rotfl: ) ja vastasin sille. Katotaan jos tältä tulis jotain takasin. :eek: Tossa kun ylempänä joku mainitsi tän PayPal kusetuksen, niin itelle kans kerran tarjottiin moista, kusetushan se oli...Tämä siis ainut kerta, kun joku on vastannut takaisin. Varmaan kannattais vaan olla ite vastaamatta, niin säästäis vaivaa...niin ja sormien niveliä ja näppäimistöä tietenkin :poff:
     
  4. roope68

    roope68 Gearhead

    Kyllä löytyy kotomaastakin erilaisia ostajia ja tarjoajia!
     
  5. montego

    montego 1st gear

    Ostin tuossa juhannuksenalla nettiosan kautta eräältä keminmaalaiselta pell....jääköön sanomatta. Sylinterin,siis pytyn ja männän nettiosan kautta. pojan moottoripyörään.

    Tuo paketti piti olla ajovalmis mutta olikin täyttä paskaa. Myyjä oli puhelimessa oikein asiantuntevan oloinen mutta heti kun avas paketin niin, oli saat... täyttä vedätystä. Ihmetyttää vaan kuinka pikkusummista jotkut on valmiita huijaamaan ja kusettamaan porukkaa ja onhan paskanmyynnillä omat riskinsä :mad:
     
  6. pptalo

    pptalo Gearhead

    Myin Automaatti lootan. Seuraavana päivänä soi puhelin. Hain sulta eilen ton lootan ja se on nyt autossa kiinni, pelaa hyvin kiitoksia kaupoista.

    Harvemmin kuuluu perästäpäin jos kaikki on mennnyt niinkuin sovittiin.

    Kiitoksia itsellesi jos tämän näet.
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Täh?? Ei kai... Et oo tosissas? En ois kyllä ikinä uskonu... Ei tarvi laittaa esimerkkiä, uskotaan kyllä vähemmälläkin että niitä on.

    Kiitti kun kerroit :wink:
     
  8. -TH-

    -TH- Gearhead

    Juu-u, erikoisia ostajia on... perjantaina puoliltapäivin tuli soitto capricesta, juteltiin ummet ja lammet ja lopuksi kuulin, että tulevat katsomaan autoa ja vieläpä samana iltana. jäin odottelemaan.
    jonkunajan päästä tulee soitto, että ollaan lähdössä jne.
    pari tuntia kului ja auton katsoja oli pihalla tutkimassa sevyä....no normaalit koneen katsomiset,sekä auton ympäri tallustelut jonka jälkeen sanoi " haetaan raha ja tehdään paperit..."
    no tehtiin paperit ja raha vaihtoi omistajaa, tyhjennettiin omat tavarat pois ja asia selvä.
    lähtivät samantien ajelemaan kotia kohti.

    harvemmin näin homma hoituu...muistissa on nimittän viimeviikolla alle parinsadan euron autoa reilut 4h tutkineet ostajat, he jäivät siis miettimään ostaakko auto vai ei. :rotfl:
     
  9. Mr_ilez

    Mr_ilez 2nd gear

    Olin outo ostaja ja ostin auton puhelimen välityksellä näkemättä koko autoa :D Laitoin jo puolet hinnasta tilisiirtona. No, nyt on toivottavasti semmonen ensiauto ettei oo joka jannulla... http://www.nettiauto.com/oldsmobile/delta/4153361
     
  10. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Sama täällä. Löijy meni kaupaksi vaikken sitä edes kaupitellut. Joku oli kertonut tälle ostajalle, että se Löijy saattaisi olla kaupan ja kaveri porhalsi pihaan. Ilmoitin tälle kaverille auton hinnan esiteltyäni sitä hiukan ja jo kohta kaffekupin ääressä kaveri ilmoitti, ettei tosta hinnasta kehtaa edes tinkiä. Eihän kukaan voi rakentaa samantasoista noin vähällä rahalla.

    Meniköhän se Löijy sittekin liian halvalla :odroll:
     
  11. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Pitäisköhän kohta alottaa "asialliset ostajat" palsta kun Laurelli meni kaupaksi oikein asialliselle Nissan Clubilaiselle. "Päivää, minä tuota sinun Datsuniasi tulisin katsomaan". "No tervetuloa" Ja kaupat synty ilman tinkimistä. Tosi Laurel harrastaja kun tuli paikalle Laurelilla ja veti uuden Laurellin Laurellilla kotiinsa. 8)
     
  12. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Eilen joku soitteli kaverinsa puolesta ja kyseli autosta. Ihan ensimmäisenä ihmettelin miten vähän häntä kiinnosti että paljonko autossa on hitsattavaa.. Yritin kertoa, mutta hän ikäänkuin keskeytti ja alkoi kysellä tekniikasta.
    No ei se mitään. Sanoi että huomenna (eli tänään) tulee hakemaan autoa.
    "No kun me täältä pohjanmaalta lähetään ajeleen niin oltaisko me siellä siinä kahentoista aikoihin.." Ok. Olen paikalla.

    Kello oli jo yli 12 kun soi puhelin. "Ollaan tässä (kaupungin toisellapuolella) tulossa, että saisko jotain tarkempaa osoitetta mistä auto löytyis." Kerroin mistä löytyy, ja menin auton luo odottamaan. Odotin kaksi tuntia, kunnes siirsin auton ikkunan eteen parkkiin ja löin ovet lukkoon.
    Ei ole vieläkään puhelin soinut...

    Kaveri tässä just halus välttämättä tarkistaa numerot josta soittelivat. Toinen numero ilmeisesti prepaid, ja toinen oli jonkun helsinkiläisen numero. :eek:

    WTF?

    Menenkö autoon nukkumaan pesäpallomailan kanssa?

    EDIT: Onhan ne voinu vaikka ajaa kolarin ja joutua sairaalaan, tai muuttaneet mielensä viime hetkellä, ja lähteneet takas sinne pohjanmaalle..?
    Mutta muistui vaan mieleen eräs Opel kauppa. Kaveri soitti että haluis ostaa mun Opelin varaosiks, kun oli kuullut että onnistuin ruttaamaan auton katon. Kyseli mistä auto löytyy jos kävis kattomassa... Olikohan jo samana iltana kun soitti, ja sano et ei siellä mitään autoa ole. :eek: Ei oo sen koomin kyseisestä autosta kuulunut yhtikäs mitään.
     
  13. mke77

    mke77 Gearhead

    pojat tuli mun pihal turust kattoo kaverin poolloo mitä oon koittanu kauppaa...käveliväåt lenkin ympäri ja mää koitin parhaani mukaan kertoo mikä siin o huonoo ja mikä hyvää....lähtivä koe lenkill....ja tulivat takas, ja anto avaimet ja sanos: "se röpöttää kokoajan!" :eek: tokasin takas vaan:" ai?? ei se mun mielest mikään 2t mopo oll..." no pojat lähti... en vieläkä ymmärrä mitä poja sill tarkotti, kun kävin koe lenkill??
     
  14. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Jos ne luul, et siin ols ollu kasi, ja pettyvä, ku ei oikke kulkenu :rotfl:
     
  15. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Hyvät naurut tuli :) Veikkaan että vesijettikin olis varmaan ollut paskana jos sen olisit huolinut.
     
  16. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Tuossa aikaisemmin oli puhetta noista "vain soitot" -ilmoittelijoista. Jos nyt hyvät ihmiset laitatte että vain soitot niin silloin olettaisi puhelahjojen ja muistin olevan sillä tasolla että puhelimessa voi keskustella.
     
  17. virta

    virta Gearhead

    Olen kyll sitä mieltä että tosiostaja soittaa itse :D ei kaveri eikä veli.

    Mieleen tuli vaan yksi veljensä puolesta soittelija joka oli kyllä kova kyselemään mutta heti tunnistaa ettei ostomeininkiä ole.
     
  18. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Onhan tuossa semmonenkin mahdollisuus että ei itse ymmärrä autoista mitään ja kaverilla on sitten kokemusta. Tollasessa tapauksessa ihan fiksu veto.
     
  19. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    Niin kaikki ei hae ilmoituksillaan kirjeenvaihto-seuraa, juurikin niin kuin tässäkin tulee käymään. Se nyt vaan on niin että tekstiviesti-ym kirjottelu-onx-kuvia jampat ei oo koskaan mitään ostanu, se nyt vaan on yksi elämän faktoja, miksi on niin en tiedä.
    Sitä paitsi niinkuin ehkä(?) itsekin ymmärrät(?) on puhuminen vielä ainakin toistaiseksi nopein ja helpoin tapa kommunikoida.
     
  20. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Ei todellakaan ole mikään elämän absoluuttinen fakta. Yhtä absoluuttinen fakta kuin vaikkapa rasistien "faktat".

    Tekstiviestikyselijät on asia erikseen, mutta olen itse useita auton osia ja esim. musiikkivehkeitä myynyt jopa forumin pikaviestillä (ja yhden Ibanezin kitaran myin kerran tekstiviesti-onxkuvia-jampalle), niin ei ole tullut mieleenkään että tarvitsisi soittaa välissä. Enkä sitä myyjänäkään vaadi.
     

Kerro tästä muillekin!