ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Meillä päin ainakin saa vuokrattua painehuuhtelulaitteen 30/vrk jolla voi pestä penkit ja verhoilut. Ostamassani halavassa nissanissa on kulukenu hevosmies muttei kuiteskaan manne. Oon hevosille allerginen siis niille karvasille. Täytyy vedellä inhalaattoria ennen kuin saa kesemmällä pestyä sisustan.
     
  2. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Vahva Top 10 listalle pyrkijä juuri äsken otti yhteyttä. Minulla skootterin uusi tavaraboxi myynnissä hintaan 20e. No tämä arjen sankari lähestyy viestillä että " terve, tarjoan laukusta 15e toimitettuna Espooseen , sopiiko ". Teki mieli vastata että tottakai ajan 100km suuntaansa ja otan vielä sakot kun yritän karanteenialueelle. 15e kuullostaa mielestäni varsin käypäiseltä korvaukselta.
     
    moottorinlohko, onoff road, miguelo ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ite tulee monesti halpa vaikka ihan ehjä, joskus jopa käyttämätön tavara kipattua suoraan kaatopaikkakuormaan, juurikin näitten arjen sankareitten takia.
    Emäntä jaksaa noitten kaans touhuta kyllä, minä en.
     
    kerkko tykkää tästä.
  4. BHN

    BHN 1st gear

    Vaikuttaa siltä , että avk myy parempaan hintaan kolaroidun auton mitä yksityinen katsastetun ja toimivan auton..
     
    cdv70 ja Peeaa tykkäävät tästä.
  5. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Samaa oon joskus itsekin ihmetellyt ja miettinyt että lisäiskö se kysyntää jos kaupittelisi ehjää tuotetta pikkuvikaisena... o_O
     
  6. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    75% ihmisistä on idiootteja joten en yhtään ihmettelisi jos joku hullu tuolta ostaa ajatuksella ja vertailematta hintoja"tässä on vikaa, tän on pakko olla halvempi kun muualla, voi vitsi mikä diili".
     
  7. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead


    Jospa espoolaisella ei vaan ollut autoa. Kun tuolla alueella omaa autoa ei periaatteessa tarvitse.
     
  8. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Ei ollut espoolaisella myöskään minkäänlaista käsitystä välimatkoista.
     
    Zejk1 tykkää tästä.
  9. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    VintageSpeedin ” 75% ihmisistä on idiootteja” pätee tässäkin. Tyhmät luulee että kaikki muutkin on yhtä tyhmiä.
     
  10. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Lisäähän se. Henkilö luulee että "saa halvalla" kun ostaa sikahintaan paskaa. Aivan sama mistä on kyse niin sopivasti kolhittu on helpompi myydä kuin ehjä tavara, vaikka hinta olisi sama
     
  11. miguelo

    miguelo Gearhead

    Joo, kyllähän jokaiselle kertyy nurkkiinsa kaikenlaista roinaa ja tarviketta, itse olen usein kasannut kokoon pienen tavaraerän, jonka olen sitten antanut eräälle ystävälleni mukaan, kun hän on innokas käymään myymässä omia romujaan erinäisillä rompepäivillä muutamia kertoja vuodessa.

    Onpahan hieman myyntipöydän täytettä lisäksi, hyvin ovat tehneet kauppansa josta toki kaverini on saanut halutessaan passelin provision, vaikka hän ei tosin mitään vaadikaan, kun olen häntä omasta puolestani tarpeen vaatiessa jelpannut - kuten ystävien kesken on tapana.
     
    esmi, onoff road, dart -66 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. T5

    T5 Gearhead

    Hallin pihassa happani puolisen vuotta C5-sitikka. Leimaa oli/on toukokuun loppuun ja jäi seisomaan sen takia, kun kone säksätti niin saatanasti. Romuauto piti monesti sille tilata, mutta aina laiskuus vei voiton.

    Kaveri (tai "kaveri" ilmeisesti) alkoi sitten puhumaan, että pitäisi joku halpa auto saada. No, koska se sitikka oli siellä hallin pihassa, niin tarjosin sitä sille ilmaisiksi. Kerroin kyllä koneen säksätyksestä.
    Ja sehän sille kävi. Sovittiin, että tulee viikon päästä junalla JKL ja siitä sitten haen sen ja mennään hallille.

    Jannu tuli, mentiin hallille ja sitikkakin lähti +6kk seisomisen jälkeen kuin palmun alta käyntiin. Vikavalo jäi tauluun möllöttämään ja rengas oli vähän tyhjä. Paikallisella huoltamolla renkaaseen ilmaa ja uutta bensaa tankkiin. Vikavalo sammui ja sitikka hävisi horisonttiin.

    Koska kyseessä oli tuttu, en viitsinyt mitään luovareita tehdä. Varmenteesta se otti kuvan ja kovasti lupaili hoitaa auton nimilleen. Ja silti reilun kahden viikon päästä sain poliisilta postia, kun joku oli tuolla sitikalla päräyttänyt kameratolppaan. Samalta istumalta menin Trafin sivuille ja siellähän se saatanan sitikka oli mun nimissä.

    Tässä vaiheessa ajattelin, että hoidetaan homma sit ite ja marssin konttorille tekemään luovarin ite. Onneksi se onnistuu, kunhan tietää uuden omistajan osoitteen jne.
    Koska otin auton käyttöön, pitäisi veroja maksaa se 10€. Kaiken tämän jälkeen jäi kyllä "kaverin" hommista niin kusetettu olo, että taitaa se 10€ jäädä maksamatta.

    Kaikenkaikkineen tuli taas yksi uusi muistutus siitä, miksi kaikki pitäisi laittaa suoraan kaatopaikalle/prässiin, niin elämä olisi helpompaa.
     
    pas2, Peeaa, PilsnerBil ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Jätä se kymppi maksamatta ni se ”kaveri” ei saa sitä ikäpäivänä katastettua ja on muutenkin käyttökiellossa, ellei maksa sitä itse. Tosin kymppi on enemmän kuin se ostohinta. Kiusa se on kyllä pienikin kiusa ja ansaitsee sen. Iteppä sen aloitti. Siitä tolppakuvastakaan ei tartte huolehtia. Kun oot päivänny luovutuksen sille päivälle ku se auto haettiin. Jos hakija kiistäs ni kuvan ku käy kattomassa ni siitä se ajaja näkyy. Jos kuva ei tulkittavissa epäonnistumisen takia ni se kaatuu siihen. Onneksi kävi ennen lakimuutosta kun sitten tulevaisuudessa ei tartte kuulemma tietää kuka ajoi. Jos ei taas lakimiehet jotenkin pysty puuttumaan siihen. Koska se rikkoo oikeusturvaa yksilön kannalta. Voidaan jatkossa sakottaa selvittämättä syyllistä rikokseen!
     
    Peeaa, miguelo, Zejk1 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. Kippo6

    Kippo6 2nd gear

    Muista kiistää se sakko. Jos et sitä tee, niin poliisille se on yhtä kuin, että sinä myönnät syyllisyyden.
    Sen sakon saa kyllä jälkeenpäin kumottua sinun osalta, mutta se maksaa.
     
  15. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Nämä asiat oppii kantapään kautta, itse myin hyvälle kaverille auton n. 25 v sitten, ei tehty luovareita ja kaverikin hävis maisemista. Meni hetki alkoi tulla pysäköintisakkoja , vakuutusmaksuja + autoveroja , kaveria en saanu kiinni mistään, loppujen lopuksi oli pakko tehdä itse luovari , jolla sai noi loppuun.Tämän jälkeen olen luovarin tehny joka kaupassa.
     
  16. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    oikeestaan se laki menee tällä hetkellä niin että lappu kun tulee kotijo niin ruksaa että kiistää sen. Sitten jos polliisilla on selvä kuva josta jonkun voi tunnistaa ni ne pyytää kammarille kattoon sitä. Jos ei kuva onnistunut niin eivät edes pyytele ja homma jäi siihen. Jos taas onnistu ja et ole kuvassa ni taas jäi siihen kun syyttäjällä on näyttövelvollisuus eikä sinulla. Sinun ei tarvitse edes kertoa kuka ajoi vaikka sen tuntisit. 1.6.20 jos uusi laki tulee voimaan en siitä tiedä vielä miten menee.
     
  17. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Mites tälleen jos tuota veroa ei maksa kumpikaan niin meneekö perintään? vero kuitenkin kyseessä ja riisto sellainen niin luulis et perivät pois keinoja kaihtamatta...
     
  18. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Paljonkos niitä luottokelvottomia tällä hetkellä Zumbalandiassa onkaan. Eivät saa vakuutusta autoon, kuin etukäteen maksamalla. Joten jää autotkin rekisteröimättä
     
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    se pitäs vissiin tarkistaa finlexistä. Tietoa ei ole traficomin sivuilla tai ainakaan helposti löydettävissä. Yleensä ne maksamattomat verot on kyllä ollu pääsääntöisesti pahempi rikos ku veriteot lainsäätäjän mielestä. Ei se nopeusvalvonnan tarkoituskaan ole ku tuottaa helppoa rahaa valtiolle. Viimeeks ku sain ylinopeussakot ni piti maksaa siihen päälle joku rikosuhrimaksu. Eikös se murhamiesten ja raiskaajien pitäs ne korvaukset maksaa uhreilleen eikä pientä ylinopeutta tyhjällä kuivalla tiellä yöllä ajava autoilija?
     
  20. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Kyselin tuota kerran kun ostin verovelkaisen auton. Vero ei ainakaan muutama vuosi sitten mennyt perintään, kummaltakaan. Jommankumman se on maksettava jos autolla meinaa ajaa. Sitä en tiedä poistuuko velka vanhalta omistajalta jos uusi sen maksaa.
     

Kerro tästä muillekin!