ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Kaverit, tutut, sukulaiset ja kylänmiehet saavat helpommin ja nopeammin tarkastettua, että mitenkäs se tuonkin lurjuksen kaupanteko käy, kun on laitettu suosikkilistauksella seurantaan.
     
  2. Damned

    Damned Gearhead

    Kun olen ostamassa autoa, kerään samalla istumalla kaikki kiinnostavat autot suosikkilistalle kuvauksia sen tarkemmin katselematta. Keräämisen jälkeen voi kaikessa rauhassa keskittyä tarkempaan läpikäyntiin kosla kerrallaan.
     
  3. Ahis

    Ahis Gearhead

    Ite kysyn tiukkaa hintaa tietääkseni riittääkö mun pesetat ostaa kyseistä kapinetta, ja tuntuupa hinnoissa olevan ilmaa jos oikeasti jotakin on ostamassa. Toki jos lainarahalla ostelis ni sama kai se on mitä mikäkin maksaa, ottais vaan pyynnin verran lainaa...
     
  4. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Tuossahan on yksi syy miksi rekisterikilpiä peitellään kuvissa, jos on ikävät naapurit. Ei haluta antaa naapurille sitä yliotetta että tietäisi, mihin hintaan autoa on myymässä tai paljonko on kilometrejä. Kuulostaa vähäpätöiseltä mutta joillekin asialla on oikeasti merkitystä. Eli ei se kilpien peittely aina huijausta tarkoita, oikeat huijarit harjaantunut silmä tunnistaa kun näkee.
     
  5. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    se on se antamisen ilo.. kyllä jotkut tykkäävät kunnon peukutuksesta, toiset sit ovat arempia. itse oon välillä peukuttanut itseänikin. kai se näyttää houkuttelevammalta jos joku on jo käyny peukuttamassa, saattaa joku toinenkin rohkaistua.

    tällä hetkellä miun ilmoituksessa ei kyl oo ku yks peukuttaja, enkä se ollu edes minä itse. lisäks on yks tyhmä kysymys, mut itsepä sitä kerjäsin.

    kauppa ei kyl käy.
     
  6. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Huomattavasti hienovaraisempaa myyjää kohtaan on tehdä niinpäin kun ilmoittaa, että mulla olis näin paljon pesetoja käytössä, kannattaako edes lähteä katsomaan, kuin alkaa myyjää tinkuuttamaan itsensä kanssa.
    Mulla ei ainakaan silloin nouse ensimmäisenä niskakarvat pystyyn ja sarvi kasva otsaan.
     
  7. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear


    [​IMG]
     
  8. Letku

    Letku 3rd gear

    Itse olin ihmeellinen ostaja(?).
    Muutama viikko sitten sunnuntai iltana tuli puoli kymmenen auto myyntiin.
    Pistin sähköpostia, kun en kehdannut siihen aikaan soittaa.
    No auto kiinnosti kovasti ja vähän ennen kymmentä pistin tekstarin, että voiko vielä soittaa autosta?
    Myyjä soitti viiden minuutin päästä minulle.
    Juteltiin autosta ja miten pääsisin sinne, matkaa reilu 400km ja juna/lentäminen ei oikein onnistu.
    No, kun saimme selville miten pääsen ostoksille, niin ilmoitin myyjälle että maksan sen mitä pyytää. Myyjä oli lähdössä maanantai aamuna viikon työreissulle ja lupasi soittaa keskiviikkona milloin on kotona.
    Lauantai aamuna sit matkaan, perillä auton katsonta ja auto puhutun mukainen. kaupanteko ja kotia...
    Ja hyvin on auto toiminut tähän asti. 8)
     
  9. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Tuosta Letkun tarinasta tulee mieleen eräs ilta kun juuri ennen kuin pistin lapsia nukkumaan tuli myyntiin hyvin potentiaalinen kakkosautoehdokas. Kuvat olivat aika huonoja mutta ajattelin soittaa vielä pikaisesti, kello oli noin yhdeksän illalla. No, siellähän vastasi vanha setä puhelimeen (olin muuten ensimmäinen soittaja) ja auto alkoi kuulostaa potentiaaliselta, sovittiin sitten (siis niin minä ihan oikeasti luulin) että tulen katsomaan aikaisin seuraavana aamuna. Oli nimittäin niitä perheellisen velvollisuuksia ja sitäpaitsi auto oli noin sadan kilometrin päässä eli en minä silloin olisi voinut lähteä sitä katsomaan. Myyjä oli vieläpä menossa jonnekin joskus ennen puoltapäivää mutta sovittiin että minäpä tulen sitten ihan aamusta, ja että minä olen sitten ihan oikeasti kiinnostunut.

    No, aamu valkeni ja soitin sitten kahdeksan jälkeen, puhelimeen vastasi vanhempi naishenkilö joka sanoi ensimmäiseksi että auto on sitten myyty. Minä ennätin änkyttää että ei kun minä olen se jonka piti tulla sitä nyt aamusta katsomaan mutta sitten iskettiinkiin luuri korvaan.

    En tiedä, todennäköisesti olisi pitänyt varata se auto samalla kertaa, sitä vaan luulin sinisilmäisenä että sanaan olisi voinut luottaa - puolin ja toisin. No, ainoa lohtu on että silloin minulla ei olisi ihan oikeasti ollut oikein mitään teoreettistakaan mahdollisuutta päästä paikalle ennen seuraavaa aamua.

    Vaan eipä ollut kyllä ainoa kerta, hyviä vaihtoehtoja oli nimittäin myynnissä montakin mutta kun termit "ruosteeton", "hyväkuntoinen", "siisti" ja "huollettu" olivat lievästi sanottuna venyviä niin halusin kuitenkin itse nähdä auton ensin. Ja sepä olikin ongelma, ne helmet nimittäin menivät heti, aika vaikea oli tavallisen perheellisen vuorotöitä käyvän irtautua niitä katsomaan välittömästi. No, loppujenlopuksi ostin auton puhelinkeskustelun perusteella näkemättä (se kun oli noin 500km päässä) ja vaikka kuvaus ei nyt aivan pitänytkään paikkaansa niin kyllä se aika hyvä oli ja on.
     
  10. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    No mitäs tosta ruikuttamaan. Se vie joka lyö eka dollarit tiskiin. ihan selvä peli.
     
  11. arrakis

    arrakis 1st gear

    Jumankauta vespa, taidat olla mun ajatusten lukija, kun noin samalla tavalla ajattelet tästä myyntihommasta. No tämä hyvä, eipä tarvi mun ite kirjoittaa itse aiheesta mitään. :lol:
     
  12. willalande

    willalande 2nd gear

    miks nämä "vain soitot" kuitenkin vaivautuu vastailemaan chätti viesteihin että "SOITA"tai että "tosi ostaja soittaa!!"?? tai vain muuten herjaa mahdollisia ostaja ehdokkaita?
    voisitteko laittakaa ne ilmoituksenne vaikka siwan seinälle,ja ilman mitään sähköpostiosoitetta!
    keltainenpörssi lehti oli ihan jees silloin 90 luvulla kun soiteltiin VAIN puhelimella!ja tingittiin silloinkin näkemättä itse tuotetta.
    ja vielä että ei niihin sähköposteihin todellakaan ole pakko edelleenkään vastailla.
     
  13. umpio

    umpio 3rd gear

    Ei ole pakko ei. Itsellä tosin ostohalukkuus laimenee aika totaalisesti, jos ei (omasta mielestä) asialliseen viestiin saa minkäänlaista vastausta. Tuskin se myyjäosapuoli kauheasti tykkää, jos iltavuoron jälkeen joskus 02:30 jälkeen puhelin soisi ja alettaisiin hieroa kauppoja :eek:
     
  14. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Sekö on ainut mahdollinen aika soittaa? Ei esimerkiks vaikka ennen sitä seuraavaa työpäivää?
     
  15. umpio

    umpio 3rd gear

    No ei ole ainut mahdollinen aika, mutta jos minä tulen tuolloin töistä, ja huomaan jotain mielekästä, laitan yleensä saman tien viestiä menemään, jos kauppa olisi mieleinen. Lähinnä ajoin takaa sitä syytä, miksi itse yleensä laittelen pöhköpostiviestiä myyjälle, jos sellainen on annettu. Ja jos ei noihin viesteihin ole myyjällä halukkuutta vastata, niin miksi sitten ylipäätään sitä osoitetta koko ilmoitukseen laittaa? Nih, taatana.
     
  16. willalande

    willalande 2nd gear

    niin miksi ilmoitella netissä jos ei ole halua vastailla netissä?.
    kun se netissä kysymisen mahdollisuus kuitenkiin on.
     
  17. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    mulla esim. on netissä myytävää ja vain nettiosoite ei puh.nroa mut eipä
    oo tullu hirveesti yhteyden ottoja, enkä oo ajatellu muuttaa käytäntöä.
    kyllä se kama joskus menee kaupaks vaik 10v päästä?
    kerran pari viikossa katon onko kukaan soittanu noin niinku jos joku muu kuin ostajat.
     
  18. willalande

    willalande 2nd gear

    ilmeisesti myytävä on jotain" vähemmistöporukan! kamaa,ja hinta sen mukainen. tai ei hintaa "tarjoa".
    ja mulle tarpeetonta =sama myydä vaikka 10 vuotta.
     
  19. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Minä kyllä lähes kaikkiin netissä esitettyihin kysymyksiin vastaan.
    Asialliset kysymykset ansaitsevat asialliset vastaukset.

    Jos ensimmäinen ja ainoa yhteydenotto on se viimeisen hinnan kysymys, niin ilmoitukseen näkyville vastaan jotain muuta kuin hintaa :rotfl: , mut yksityisviestilä saatan hyvänä päivänä laittaa jotain ehdotelmia sitten perään.
    Mut mulle ei oo vielä osunut yhtään viimeisen hinnan kyselijää, joka olis oikeasti ostamassa. :wc:

    Ja jos olen ilmoitukseen laittanut, että mitä voin ottaa vaihdossa, ja sitten tarjotaan jotain ihan muuta, niin kyllä nekin saavat julkisen vastauksen. :poff:

    Niihin englanninkielisiin kalasteluihin en oo vastannut yhtään mitään.
     
  20. Jonssi

    Jonssi 3rd gear

    Paperilehtien aikakaudella varmaan sitten kirjoiteltiin kirjeitä. Jos oli halua kirjoittaa paperille myynti-ilmoitus, niin varmaan oli myös halua kirjoitella kirjeitäkin...

    Ei kai se yhteydenpitotapaa ratkaise, missä ilmoitus on esillä. Soitto ja/tai tekstari on reaaliaikainen keino ottaa myyjään/ostajaan yhteys.

    Tätähän tämä nykymaailma on. Ei haluta kohdata toista ihmistä edes puhelimessa, mutta sitten palstoilla voi kritisoida tai jopa haukkua ihmeellisiä ostajia sekä myyjiä :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    TheJonssi
     

Kerro tästä muillekin!