ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    joo, lisätään tohon mun edelliseen viestiin et mäkin kerkesin poistamaan kilvistä ennenkuin
    tuli tää nykyinen käytäntö enkä oo pitänyt vakuutuksiakaan noissa kilvettömissä autoissa.
    ja yhessäkään ei ole ollu vakuutuksia mitkä tolleen ostin kilvettömänä.
    bonukset saa siirrettyä ihan hyvin.
     
  2. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    jos meidän äijä tössis ton autonmyynnin tollaiten niin kävisin tekemässä rikosilmoituksen käyttövarkaudesta. että sillä aikaa kun oli kotikoneella laittamassa autoa liikenteeseen niin ostajat lähti maksamatta auton kanssa luvatta. :poff:

    sais ton vakuutusyhtiönkin vakuutetttua että ei o ajettu seisonta aikana...
     
  3. Holley

    Holley Gearhead

    MIKÄ LUOVARIN TEKEMISESSÄ ON NIIN VAIKEAA??

    Ihme säätöä teillä. Minä myin moottoripyörän ja huomasin syksylllä vakuutusmaksuista, että sittenkin omistan sen edelleen. No mitä tein: vein luovarin katsastuskonttorille, ne lähetti sen eteenpäin ja that's it. Eli sain vakuutusmaksuni kesän ajalta takaisin ja ei ollut ongelmia muutenkaan.
     
  4. Topi71

    Topi71 1st gear

    Onneks tein eukon kans luovarin (auto oli muijan nimillä) "leppäjeepistä" ,mikä meni Kuhmoisiin.. Eipä oo vieläkää tänäpäivänä tehny omistajanvaihdosta...
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^EI MIKÄÄN. Mulla on koko ajan mukana vanhoja vakuutus yhtiön A4 kokoisia lomake 50413 mitä on kolme päällekkäin. Sekä uudempia Aken A3 kokoisia mitä joutuu kirjoittaa kaksi kappaletta. Säilytän kaupan jälkeen omat kappaleeni. Olen sen vihdoin oppinut, mutta tuli kalliiksi.
     
  6. hezekiel

    hezekiel 1st gear

    Meikäläisen kesäauto oli viime loppukesästä vähän aikaa nettiautossa mutta kun ei mennyt kaupaksi niin vein talvisäilöön. Viikko sitten soitti henkilö x joka oli bongannut ilmoituksen ja valokuvassa olevan rekisterinumeron perusteella selvittänyt yhteystietoni. Kyseessä oli hyvin pedanttinen tyyppi, soitti lähes joka päivä ja puhelut kestivät aina vähintään vartin. Koska auto on seisonnassa, sovittiin että ostajakandidaatti hakee siirtoluvat koeajoa ja mahdollista kotiin siirtämistä varten.

    Tänään siirtolupaa hakiessa kävikin ilmi, että "auto oli vuotta vanhempi kuin piti". Käyttöönottopäivä on 28.10.xxxx ja mallivuosi on seuraava kalenterivuosi joka ilmenee myös valmistenumerosta. Lisäksi tämä on tuontiauto joka kuulemma lisää yleistä hämäryyttä ja epäillyttävyyttä siinä määrin että kauppoihin ei ole edellytyksiä. Itse asiassa kyseisen automallin yksilöistä varmaan yli 90% on käytettynä tuotuja. Kaikki nämä jutut olisi innokas ostaja pystynyt selvittämään ennen ensimmäistäkään puhelinsoittoa. Taitaa olla toisaalta hyvä ettei kyseisen luonteenlaadun omaavalle henkilölle autoaan myy taikka puhelin soi sitten seuraavan puoli vuotta harva se päivä. V**uttaa kun itse on tottunut tarvittaessa ostamaan auton netistä muutaman valokuvan ja parin lauseen mittaisen selostuksen perusteella eikä jälkikäteen sitten ole tapana ronklata enää mitään.
     
  7. Qjet

    Qjet 1st gear

    Vanhalta käytettyjen autojen kauppiaalta kuultua : " Ei se ole viisautta , että saa myytyä auton kenelle tahansa, vaan se , että osaa olla myymättä kenelle tahansa. " Taitaa sopia tapaukseesi varsin hyvin ?
     
  8. hezekiel

    hezekiel 1st gear

    Todella hyvä aforismi! Jotain tuon kaltaista oli mielessä mutta en olisi osannut sitä noin hienosti kiteyttää. Nyt voi asialle jo nauraa, mutta siinä viimeisen puhelun kestäessä oli hemmetinmoinen piteleminen ettei karannut "kotikielen" puolelle.
     
  9. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Tähän liittyy yhdet meikäläisen oppirahoista: Ostin kloppina puretun corollan peltoautoksi. Sit kun sillä oli rallattu aikansa niin myin pois. Muutaman kuukauden kuluttua tuli verolappu, oli ollut kilvissä koko ajan, prkle. Ei auttanut kuin maksaa.

    Toiset oppirahat samoilta ajoilta tuli maksettua kun otin moottoripyörän vaihdossa autoon. Rekisterikilpi oli paikoillaan mutta edellinen omistaja ei koskaan pystynyt toimittamaan papereita. Myin lopulta muutamalla sadalla markalla varaosiksi kilvettömänä.
     
  10. prkl

    prkl 1st gear

    Mulla taas on häiriköiny tämmönen keski-iän ylittänyt ukko, joka soittaa varmaankin aina pikku simoissaan ja kyselee maan ja taivaan väliltä asioita autosta, säästä jne.. Pitkän tovin rupateltua, tämä herrasmies on tulossa hakemaan autoa vaan eipä tuota oo näkyny. Tänäänkin on tulossa ja pitäs oikein ottaa auto ajoon, vaan mitäpä tuota suotta ennenkuin suhari pihalle kaartaa.

    Yks oli kanssa tulossa turusta hakemaan, mut numeron perusteella majaili siilinjärvellä. Saako joku näistä jotai kasseja kutkuttelevia kiksejä? Tai sitte ne on ollu trafin leivissä ja ne haluaa lisää rahaa multa, kun otan auton liikenteeseen ja pois :rotfl:
     
  11. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Soittajista tulee mieleen, mulle joku kanssa pirautteli aina illalla ja kännissä, olis pitänyt myydä corolla, eikä auto ollut edes missään myynnissä! :eek: -Hinta tarjous oli aivan naurettava... :odroll:
    -Ei tullut kauppoja, vaikka sinnikäs oli ostaja... :poff:
     
  12. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    turku

    on muuten turusta ja sen lähiseudulta ollu tähän mennessä luotettavimmat ostajat mitä oon muutamia kone pyöriä ja autoja myyny aina tulleet luvattuun aikaan ja kaupat tehty
     
  13. prkl

    prkl 1st gear

    Re: turku

    Minne lie jääneet sitten, kun on ollut jo 2 viikkoo aikaa tulla?
     
  14. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Omaani joskus oli kansallispukuinen ostamassa. Oli jo hyppäämässä kotimaan koneeseen mutta kun puhelimessa mainitsin luovarista, tulikin yllättävä tekosyy miksi ei ehdikään tulemaan paikalle.
     
  15. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Jeaps! Homma selvä vakuutusyhtiön kanssa, säikäytti vaan kyllä melkosesti 1500e lasku :lol: Eli siis: eivät olleet lukeneet sitä yksipuoleista selvitystä jonka olin trafille tehnyt, olivat vaan kattoneet että autolla ajettu 16.9 ja poistunut multa 29.9. Puhelinsoitto ja netin kautta laitoin viestiä niin lukivat sen selvityksen missä lukee että 16.9 auto myyty.
    Semmottii, eli vielä mennään ifin asiakkaana :)
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ihmeellisiä ostajia taas?

    Tiet sulia ja kevätaurinko paistaa.

    Pirun nihkeetä tuntuu olevan kaupankäynti, en tiiä pidänkö liika kovaa hintaa mutta nihkeetä on. Tuntuu silti monella muullakin olevan hiljasella kysynnällä vehkeet.

    Heräätyyys kesää tulee! :wc:
     
  17. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Mulla on nyt pari kertaa käynty niin, että on tarjottu vaihdossa moottoripyörää (ihan kalliiseen autoon). Kumassakin tapauksessa HD.
    No olen Nettimotosta katsonut kyseisen mallin kalleimman pyynnin ja luvannut vaihdossa hyvittää saman hinnan.
    Ekalla oli sitten vastaus tarjoukseeni, "no eipä mulla ole sitä välirahaa"
    toinen lopetti siihen, ei edes vastannut kun tarjosin 20 tonnia 16-17 tonnin softailista.
    Onko näin tämä kaupankäynti nykyisin, että jos toinen hyväksyy tarjouksen niin tarjoaja säikähtää ja menee puihin? Tottunut tekemään nopeita päätöksiä niin pitäsikö nyt alkaa vatuloimaan satanen kerrallaan?
     
  18. Putte

    Putte 1st gear

    Suurin ongelma kaupankäynnin hiljaisuuteen lienee jengiä vaivaava rahan puute.
     
  19. pas2

    pas2 Gearhead

    Je. Tuli taas mieleen se kun 300 euron kuplaani tarjottiin vaihdossa 8k€:n pyynnillä ollutta Bemaria ja meinasin että kiinni veti. Heppu soitti innokkaana mutta hyyty kun kysyi välirahasta ja sanoin ettei sen tarvi mitään maksaa :poff:
    En sitten tiijjä oliko myyjä vai ostaja kummallinen.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nyt ei edes kukaan oo kysyny: mitä maksaa leimattuna, tarjoan xxxx tms.

    Pakolliset ilmotuksessa nimenomaan kielletyt vaihdokit kyllä tarjottiin :lol:
     

Kerro tästä muillekin!