ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    No itse hoidan avauksen aina sähköpostilla, että saa jotain kuvia autoista, koska kaikki ilmoituksen, joita olen katellut niin niissä on tasan yksi kuva ja muutenkin vitun epämääräisiä. Parin lisäkuvan jälkeen soitto myyjälle ja sovin ajankohdan koska voi mennä katsomaan. Kun olen paria eri vaihtoehtoa käynyt katsomassa paikanpäällä niin sitten ostan jonkun niistä. Kaikki Amerikkalaista autoa myyneet ilmoituksen ovat tyyliä 1 kuva ja ei muita tietoja. Silti parhaat vankkurit olen aina näiden ilmoitusten takaa löytänyt ja mukavimmat myyjät ikinä. :D
     
  2. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Ei nyt millään pahalla, mutta just tulin soittelemasta (töistä) ja luin tän sun "tilityksen"

    Kyllä rehellisesti sanoen kuulostat kaikkien nettikävijöiden varmaan tuntemalta Dipl.Ins Killanderilta... Eli legendaariselta olik se mazdan? ostajalta.

    Mulla on ollut jonkun aikaa myynnisssä Hj61 tojota ja melkein päivittäin joku tarjoaa jotain hvtin paskaa vaihdossa vaikka nyt olen päivittänyt ilmoitukseen, että mitkä tuotteet käy vaihdossa, mutta siitä huolimatta erittäin usein tarjotaan BMW merkkisiä ongelmajätteitä.

    Paras pölvästi pyysi sisäkuvia enemmän. Myynnissä kuitenkin työkäytösssä ollut 25 vuotta vanha tojota maasturi, joka on tarkoitettu karuihin oloihin.

    Otin asiakseni oikeen 26kpl sisäkuvaa, useammassakin kuvassa näkyi koko tavaratilan täyttänyt halkokuorma josta myös otin muutaman kuvan ja tällä kuvakavalkaadilla tukin sitten tilaajan sähköpostin.

    Soitin vielä perään että nyt olisi kuvia postissa ja kysyin, että oletko oikeasti ostamassa, vai haluatko vain kuvia 25vuotta vanhasta autosta, niin sanoi olevansa oikeasti ostamassa...

    Meni vissiin 2viikkoa, niin sama "ostaja" tarjoaa jotain väsynyttä kelkkaa vaihdossa päittäin.

    Voi helevetti... :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Kai näitä hjiitä nyt sitten on maailmassa liikaa kun ei kukaan halua suoralla kaupalla ostaa, mä kun haluaisin mun mönkijään telasarjan ja olen päättänyt, että heti ostan kun toiota on myyty...

    www.nettiauto.com/4543756
     
  3. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Aijaa ei sen pitänyt olla mikään tilitys, vaan lähinnä tyyli, jolla itse hoitelen kaupankäyntiä. :eek:

    Ei ole kyllä tuttu kaveri. En ole Mazdaa koskaan ollut ostamassa tai omistanut. :D

    Itse en koskaan tarjoa mitään vaihdossa paitsi rahaa ja sekin aina käteisenä. En ole tehnyt yhtään vaihtokauppaa elämässäni ja kaikki kaupat käteisellä.

    Itse pyydän aina kuvia enemmän, jos siinä ilmoituksessa on auto kuvattu pelkästään sivulta, eikä muita kuvia. On kuitenkin tullut tehtyä 1000km reissujakin, joten ei ihan viitti yhden kuvan perusteella lähteä sellaista matkaa tekemään huomatakseen paikanpäällä, että myynnissä on joku maahan juurtunut raato.

    Mitä enemmän kuvia itse saan sen parempi, eikä oo pelkoo, että menisi sähköposti tukkoon. Mikään pakkohan myyjän ei ole kuvia laittaa, mutta jos ei laita niin en mene katsomaan. Aina on kyllä kuvat tulleet ja sen jälkeen, jos on vielä kiinnostanut niin soitto myyjälle ja sovin tapaamisen. Tietenkin käyn muitakin autoja katsomassa, mutta aina olen kaupat jostain autosta tehnyt. Aspenin kun ostin niin se oli elämäni kolmas auto ja eka jenkki. Silloin en käynyt muita autoja katsomassa, mutta Capriceja kävin kolme katsomassa. Pyhtää Kotkan suunnalla, Kauhavalla ja Jyväskylässä eli matkaa tuli niidenkin takia tehty. Kahdessa ilmoituksessa oli vaan auto sivuvinkkelistä, joten totta helvetissä pyydän lisää kuvia ennenkuin lähden satoja kilometrejä edestakaisin ajelemaan.

    En kyllä ymmärrä nyt yhtään, että mikä tämän viestin pointti oli. Tarkoitin vain sanoa, että itse aloitan kaupankäynnin sähköpostilla ja pyytämällä lisää kuvia, jos ilmoituksessa on vain yksi kuva ja jos kohde on yli 2h ajomatkan päässä ja tarkotin 4h edestakaisin matkaa. Sen jälkeen soitan myyjälle ja sovin tapaamisen ja toistan parin kiinnostavan auton kanssa homman. Tämän jälkeen ostan jonkun näkemästäni autosta pois käteisellä. Itse en vaihdossa autoja tarjoa, koska en niistä raaski luopua. Jopa 1992 Opel Corsakin on tallessa. En ole ikinä autoa myynyt elämässäni ja vain yhdestä Volkkarista luovuin, koska se meni lunastukseen. Jenkeistä en luopuisi vaikka oliskin lunastuskunnossa. Ja mun toinen pointti oli se, että aina on ollut Mukavia myyjiä, kun olen Amerikkalaisia autoja ollut ostamassa, joka on sangen positiivinen juttu. Ja sitten se, että vaikka ilmoitukset on olleet vähän epämääräisiä (1 kuva, ei lisätietoja) niin silti autot ovat olleet hienossa kunnossa ja myyjät erittäin mukavia. :)

    /edit Siis tän ei pitänyt olla mikään "avautuminen" vaan kehu Amerikkalaisten autojen myyjiä kohtaan. En tiedä kirjotinko jotenkin hassusti. :lol:
     
  4. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Jos pointti oli se, että olen liian "vaativa" ostaja niin en kyllä omasta mielestäni. Hey come on, vaikka autot ja myyjät ovat olleetkin aina hienoja niin en silti lähtisi yhden kuvan perusteella ajamaan 4h edestakaisin. Ei ole kyllä myyjällekkään liian paha ottaa kuvaa kojelaudasta, konepellin alta esim. Kuitenkin käyn yleensä maksimissaan 3-5 autoa katsomassa ja aina ostan jonkun niistä ja käteisellä. Ei luulisi, että tämä on liian vaativaa. Ja valokuvien jälkeen otan kuitenkin sen puhelinyhteyden ja sovin tapaamisen ja käyn paikanpäällä. Mutta totta kai jos on 3 samantyylistä Capricea myytävänä niin haluan nähdä jotain vertailukohtiakin. Ja rahat nyt ei vaan riitä niitä kaikkia ostamaan.
     
  5. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Neljän vuoden aikana 9 autoa ostanut. Ja jokaisesta kaupat käyny sähköpostilla, paitsi viimesestä jonka hain liikkeestä. Parempi mää oon kirjottaa ku puhumaan.. :lol:
     
  6. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Ei nyt millään pahalla, mutta jos et itsekään tiedä paljonko autostasi haluat voit nimenomaan odottaa juuri tuonlaisia tarjouksia. En ikinä soita näitä "Ei hinnoiteltu" härveleitä koska järkiään myyjät tuntuu uskovan että ne ovat tehneet mahdolliselle ostajalle "tilaustyön" ja haluavat aihion arvon+ laitetut osat+tuntipalkkaa työlleen, kun oikeasti puhutaan lähes loppuun ajetusta autosta... ;)

    Kyllä minäkin haluan tarkat tiedot ostokohteesta ja mahdollisimman paljon kuvia ennenkuin lähden ajelemaan haku/katselureissulle. Viimeisin hakureissu tuotti tulosta ja vanha Dodge sai uuden kodin, mutta kuvia ja juttelua oli paljon ennen sitä... :D Matka sinne ja takaisin maksoi 177,- € Jos myyjä maksaa matkan mieluummin kun lähettelee kuvia niin siitä vaan 8)
     
  7. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Tämä on kyllä täysin totta. Aikalailla samat tunnelmat kun katsot lottokuponki kädessä arvontaa. Ja lopputuloskin suunnilleen samoilla todennäköisyyksillä sama.
    Kelaat sivua hitaasti alaspäin sinne viestikenttään ja *koshhhhh

    ...väsynyt vaihtotarjous
     
  8. Holley

    Holley Gearhead

    Joo, minä yritän kaupata autoani ja kun kerran on ehjä tai vaikkei olisikaan, käytän sen 12 kuvaa kerralla, minkä Nettiauto mahdollistaa. Olen lähettänyt lisäkuviakin, mikäs siinä. Itse en niitä pyydä, sillä ostajana en edes soita myyjälle, jolla on yksi suttuinen kuva autostaan. Vielä ei ole niin harvinaista autoa tullut kohdalle, ettei löytyisi samanmallista toisakin, josta on oikeasti olemassa kuvat suoraan ilmoituksessa (Nettiauto, Ebay, AutoScout24, Mobile.de).

    Mutta todellakaan: IKINÄ en edes soita "ei hinnoiteltu" -laitteista. Eivät sitten tiedä mitä maksaa, pitäkööt autonsa tai mp:nsä, piruako se minun ongelmani on.

    Jonkinlainen netti-paranoidia oli aikanaan tietoturvasta enkä laittanut kilpeäkään näkyviin, kunnes yksi kaverini sanoi, että lopettaa saman tien katsomisen, jollei rekisterikilpeä näy. Eli ajatteli, että itse ajoneuvossa on vikaa, jos kilpi pitää piilottaa kuvista.

    Capricea kun kävin ostamassa, paria muutakin olisin käynyt katsomassa, mutta kun myyjillä ei tuntunut löytyvän kalenterista oikein aikaa, pitäköön autonsa. No, ehkä olin valinnut jo "ykköskohteen" ja nuo muut olisivat olleet vain jonkinlainen verrokki.
     
  9. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    6 jenkkiä ostanu/vaihtanu jos ei vastata en soitakkaan,sama koskee ei hinnoiteltu autoja,olisi kaupassakin metkaa kun ei olisi hintoja näkyvissä,netti on nyky aikaa,jos ei muutamaa minuuttia ole aikaa uhrata myytäväänsä tavaraan kannattaa myydä kelt.pörssi lehdessä ja puh numero ja osoite,ei tule sposti kyselyitä mistä turhaantuu.vastatessa voisi olla mahdollisuus kehua/mainostaa autoaan lisää jotta saisi kaupat aikaan,tietysti voi käydä toisinpäinkin.toisille vaan on kaikki hankalaa,pitäisi äidin tai jonkun muun tehdä aina hommat.
     
  10. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Itse olen joskus erehtynyt soittamaan ei hinnoiteltu -laitteesta, mutta aina on sama tarina: Kerrotaan joku keksityn oloinen ylihinta mitä on laitteesta tarjottu ja sanotaan etten myynyt.
     
  11. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Sama juttu täällä...En todellakaan soita/kysy yhtään mitään sellaisista ilmoituksista,joissa ei ole myytävälle tuotteelle hintaa laitettu....Kyllähän myyjän pitää tietää hinta,jolla tuote vaihtaa omistajaa...Se on ihan sama asia,jos esimerkiksi ruokakaupassa lukisi hyllyjen kyljessä tuotteiden kohdalla "ei hinnoiteltu" :-? . Nettiauton ylläpito vois aivan hyvin poistaa aina kaikki sellaiset ilmoitukset,jossa lukee "ei hinnoiteltu".
     
  12. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Yleensä kun auto laitetaan esim. nettiautoon tarjolle niin luulisi että tarkoitus on myydä se, ja silloin kannattaisi autosta myös kertoa jotain...
    Ja uskokaa vanhat parrat tai älkää, sähköposti on nykyaikaa ja niihin sähköpostikyselyihinkin kannattaa vastata.
    Tällä hetkellä ite odottelen lisätietoja sähköpostilla muutamasta autosta jotka nettiautossa on tyrkyllä. Mikäli olisi tullut vastauksia, niin vklopun aikana pihaani olisi saattanut ilmestyä uusi auto ja ostaja olisi saanut muutaman tuhatlappusen rahaa, mutta kun ei vastauksia tule.
    Jos on kymmenkunta autovaihtoehtoa kiikarissa, niin itse ainakaan en viitsi tuntitolkulla viettää aikaa puhelimessa soitellen ympäri Suomea, kun sähköpostilla samat hommat voi hoitaa täsmällisemmin parissa minuutissa varsinkin jos pari kuvaa viitsii lähettää :wink:

    Oonkohan mie nyt sellanen ihmeellinen ostaja :eek:
     
  13. Jonssi

    Jonssi 3rd gear

    Olet :)

    Ajat, tavat ja välineet muuttuu. Täälläkin on paljon sitä koulukuntaa, old schoolia, jotka ostivat aikoinaan autonsa "keltainen pörssi"-lehden kautta. Siellä oli pari hassua riviä tekstiä, eikä valokuvan valokuvaa ellei maksanut kuvallisesta ilmoituksesta. Silti autokauppaa tehtiin ja joskus varsin onnistuneestikin.
    Nykyään kuvien lataaminen mainokseksi on kovin helppoa ja kuvattomiin ilmoituksiin ei juurikaan törmää missään.

    Se että soittaa muutaman minuutin puheluita autoista ja kyselee olennaiset. Ellei myyjä vastaa puhelimeen, niin omapa on häpeensä jos ei myydä halua.

    Edellinen kirjoittaja on odotellut viikonlopun verran vastauksia sähköpostiin, niin sekö on sitten se nopea tapa verrattuna soittamiseen...

    Mikähän ihmeen kammo nykyajan ihmisille on tullut suoriin kontakteihin toisten ihmisten kanssa. Toivottavasti pian tulee keksintö, jolla esim. auton voi lähettää sähköpostin liitetiedostona asiakirjoineen. Näin voi koko helahoidon suorittaa ihmistä kohtaamatta... Kuten rapakon takaa (ebaysta) ostaessa..

    TheJonssi

    ps. jos taas soittelis parista ehdokkaasta
     
  14. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Ei se ole se nopea tapa, vaan se vaivattomampi tapa ainakin minulle. Töissä saan vastata puhelimeen ihan tarpeeksi, joten mitään kammoa ei ole, se vaan on tottumuskysymys että kaupankäynti tulee aloitettua sähköpostilla.

    Autoa myydessäkin aloitan mieluusti sähköpostilla, koska puhelimessa en kuitenkaan muista mainita kaikkea mitä pitäisi. Tosin itse kyllä yritän myynti-ilmoituksiin laittaa sen verran pitkän tarinan että turhimmat yhteydenotot jää pois.

    Eikä minulla ole mitään sitä vastaan jos joku ei halua vastata autoa koskeviin sähköposti-tiedusteluihin, säilyypähän meikäläisen rahat sitten itellä, "ei ostopakkoa". :lol:
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos autoa myydään hyvänä/toimivana ja/vaikka se on halpa. Miksi suututaan jos isompaa vikaa löytyy tai vioista kysellään?

    Mulle ihan sama maksaako 100e vai 10000e mutta jos väitetään hyväksi...
     
  16. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Aina kun olen Amerikkalaista ollut ostamassa niin myyjät ovat kyllä kertoneet oikeasti autosta kaiken. Mitä vikaa on, mitä on ollut, mitä voi tulla jne. Hienoa toimintaa kyllä. Jos itsekkin myisin autoa niin ottaisin kyllä mallia. Ei ole kyllä tullut ikäviä yllätyksiä.
     
  17. rzt

    rzt 1st gear

    tää on ihailtava piirre.toiseksi kuviot on niin pienet,et mainetta ei kannata
    harrastaja piireissä pilata.
    riisikuppimarkkinoilla oon kyl törmänny aika rankkoihin kusetusyrityksiin,jossa myös enemmän vipuun menevää ostajakuntaa joille
    auto pelkkä kulkine,ymmärtämättä auton kunnosta oikein mitään.
     
  18. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Eilen oli oikein hyvä esimerkki täydellisestä ostajapellestä :mad: ...eli minulla myynnissä yksi Opel Asconan moottori,jota olin tarjonnut tämän ostajapellen ilmoituksen perusteella...no ostajapelle laittoi sähköpostia minulle,ja oli ainakin olevinaan tosi kiinnostunut ko.moottorista...Ja kysyi toissailtana että voisiko huomenna (siis eilen) tulla klo12-13 aikana noutamaan moottorin.....Vastasin että voi tulla,ja annoin osoitteenkin hänelle,kun pyysi että voi navigaattoriin laittaa....No kello tuli 12....kello tuli 13....kello tuli 14...kello tuli 15,jolloin soitin sitten ostajapellen numeroon....Ja niin tuttua taasen.....Numerosta ei vastannut kukaan....Sen verran ainakin minulta meni hermot tämän ko.ostajapellen kanssa,että.....Vaikka nyt just soittais minulle,ja kysyis moottoria,niin todellakin ilmoittaisin hänelle,että ei ole enää sinulle myynnissä :mad: ....Minulle voi tehdä oharit jos haluaa,mutta voi olla sen jälkeen täysin varma siitä että kaikenlainen yhteistyö loppuu minun taholta ko.oharin tekijän kanssa siihen....eikä ole sen jälkeen enää edes mitään neuvotteluvaraakaan :mad:
     
  19. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Mtv3:lla tulee ohjelma nimeltään kadonneen jäljillä.
    Sinne sais ilmoittaa liudan "ostajia" jotka ovat kadonneet matkalla pankkiautomaatille, ostettavaa kohdetta tutkimaan tai muuten vaan ennen sovittua tapaamista.

    Etsittävät ei kesken lopu.
     
  20. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    ^^
    Noille voisi omistaa koko seuraavan tuotantokauden. Materiaalia varmasti löytyisi. Alussa viulu soittaa D-mollista ja Jenni kertoo miten vuonna 1997 Taunusta ostava Matti lähti hakemaan pankkiautomaatilta sovittua 2000 markan kauppasummaa. Pankkiautomaatille lähtiessä Matti oli erittäin huolestunut 21 vuotta vanhan Taunuksen takaluukussa olevasta ruostekukasta. "Maalarille menee melekeen tonni", tuhahti Matti ennen kuin sulki 127:nsa oven ja lähti kohti Osuuspankin päätettä.
     

Kerro tästä muillekin!