ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Maanteillä on myös mustia aukkoja jotka nielee pahaa aavistamattomia auton ostajia...muita ihmisryhmiä ei tiedetä kadonneen lähellekkään niin paljon..
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Vähän niinku bermuudan kolmio mutta suomalaisittan renkaiden potkijoiden kolmio :eek:
     
  3. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Nuorehko just kortin saanut jamppa osti multa vanhan 440 volvon.Löi rahat käteen ja kaivo taskuistaan hajukuusen ja ruskeet karvanopat.Iski nuo paikalleen ja lähti. :eek:
     
  4. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Asennetta! Siinä on ollut kasvatus kohdillaan.
     
  5. raunoh

    raunoh 3rd gear

    Täällä keskustelupalstalla on usealla keskustelijalla ollut vankka mielipide siitä, että "Ei hinnoiteltu" on huuhaata.

    Mielestäni kuitenkin pitää ensin tutkia ja vasta sitten hutkia eli katsoa koko ilmoitus ensin, mitä tekstissä sanotaan.

    Omassakin nettiauto.com:n myynti-ilmoituksessa on yhteisilmoitus 2 autosta sekä kolmantena purettu saman vuosimallin auto, hintapyynnöt tekstissä. Hankala hinnoitella tällöin yhden mukaan. Tietenkin joku voisi sanoa, että laita 3 ilmoitukseksi sitten. Toki mahdollista, mutta asia ei siitä muutu miksikään, ja minulle helpompaa. Tosiostajat kyllä perehtyvät kunnolla myynti-ilmoituksiin, kuten olen privana tehdyistä yhteydenotoista nähnyt.
     
  6. virta

    virta Gearhead

    Tarve on todellinen kun autoa ei ole,joskus oon autoa myydessä miettinyt missä ne todelliset tarvitsijat on??Kukas nyt viittis kävellä kun vanha kärry hajoaa tms...Noita vaan tulee vastaan liian harvoin.
     
  7. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Samaan tyyliin se multaki 440 lähti toissa keväänä. Kaveri lähetteli ja kyseli txt viesteillä Volovosta, ei soittanu kertaakaan. Ja tuli dösällä Stadista rahat sortsien taskussa, tinki pakollisen pari sataa, löi rahat kouraan ja kysäisi missä lähin bensis...

    Oli niin nopee suoritus et jäi vara-avaimet mulle, mut onneks bensikselt tavotin kaverin :rotfl:
    Ja oli muuten eka joka vaivautu katsomaan Volovoa paikanpäälle, samantien meni. Ja samoin kävi viime keväänä Cherokeelle, eka joka tuli kattomaan vei viikon harkinnan jälkeen mennessään. Eli kaiketi hinta/laatu kohtasi kummassakin vehkeessä :D Ja itse sain molemmista mitä halusinkin...
     
  8. HRTP

    HRTP Gearhead

    sattuipa just äsken itellekin tuollainen ihmeellinen ostaja kohdalle :mad: aamulla soitteli mulle että sulla on tuollainen 309 mersun paku osina myynnissä ja hän tartteis siitä 4.4välityksellä olevan perän johon sanoin että kyllä löytyy täysin ehjä perä juurikin tuolla välityksellä ja sovittiin että irroitan sen valmiiksi että voi tulla iltapäivästä hakemaan sen. No kaveri sitten tuli ja eipä sitten ostannutkaan sitä kun oli niin pahasti kuulemma pintaruosteessa tuo ja välityskin ois pitännyt olla vielä harvempi :mad: No eipä siinä muuten mitään olisikaan mutta kun ite jouduin tuolla läpimärällä pihalla konttailemaan tuon paskan takia monta tuntia ennenkuin sain sen perän raadon alta pois ja missasin vielä cruisingitkin tuon takia :mad:
     
  9. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Kai mainitsit asiasta, että oot ittes kastellut hommassa, jäi ruisinnit väliin ja tämmöstä sää halusit. :mad: :mad:
     
  10. HRTP

    HRTP Gearhead

    tulipa sille "ostajalle" hivenen avauduttua :poff:
     
  11. pas2

    pas2 Gearhead

    Juuh. KAKSI ajoneuvoa olen ostanut, jossa ei ollut pyyntihintaa. Yleensä nämä ovat huomattavan ylintaisia, tai myyjä ei halua tuotetta myydä jos myyjä ei osaa hinnotella tuotetta. Silti, mikäli on mielenkiintoinen keksintö myynnissä ilman pyyntihintaa, niin soitan.

    Viime keväällä yhdestä hinnoittelemattomasta kuplasta piruuttain soittelin, ja kysyin hintaa. No sieltähän tulee kymmenen minuuttia jargonia, mitä sille on tehty ja milloin ja miten naapurin Pera sitä kehui ja ihmetteli kun ei mene kaupaksi... Puheenvuoron mulle jättäessä kysyin hintaa pariin otteeseen. Eikä osannut sanoa hintaa vaan pyysi tarjoamaan. Ottipa vielä nokkiinsa mun tonnin tarjouksesta mutta vihdoin sai haluamansa hinnan kakistettua... Jäi taas hetkeksi hinnoittelemattomista soittelu.

    Juu itsekin olen joskus syyllistynyt hinnoittelemattomien tuotteiden kaupitteluun ja siitäkin on suututtu kun olen minusta sopivantuntuisen hinnan tarjoajalle myynyt muka liian halvalla sellaisen mielestä, joka käski miettiä tuotteelle hinnan minkä siitä haluan :)

    Niin ja rompetoreilla olen ostanut hinnoittelemattomia tuotteita tarjousten perusteella kyllä, koska ei kaikki myyjät tosiaan välttämättä edes tiedä että mitä romua itsellä on myynnissä (mihin sopii jne), enhän minäkään tiedä mitä kaikkea minulla on :rotfl:
     
  12. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Möin tuossa muutaman kuukauden Galaxieta. Sitten viime lauantaina tulee mies rouvansa kanssa autoa katsomaan, heittää pienen koeajolenkin ja sen jälkeen kysyy tiukan hinnan. Kerroin että sano mitä olisit valmis maksamaan, tyyppi tarjoo muutaman satasen alle pyynnin, ja kaupat tuli :D . Ihme tyyppi, ei narissu mistään vaikkei auto näyttelykapine ollutkaan, eikä muutenkaan uuden veroinen :lol: .
    Tosi outoo, tuntu meilkein liian helpolta auton myynniltä :lol: .
    Mukavia maileja Galaxielle Kuopion suuntaan...
     
  13. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Itse tuossa juurikin ostin ei hinnoitellun ja vain keulasta kuvatun vakioauton. Myyjä oli hieman hämmentynyt että ihanko oikeasti soitan myytävänä olevasta autosta :rotfl:

    Keskusteltiin ja kuultuani autosta enemmän kysyin hintaa. No hinta oli mielestäni kohtuullinen ja kaupat sovittiin vähän kuin ennen vanhaan...

    Laitoin muuten Hj:hin hinnan takaisin (oiskohan se nyt ollut viikon verran "ei hinnoiteltu), mutta samantyylisiä vaihtotarjouksia suorastaan "sateli" ihan kuin ennenkin, vaikka aika selkeästi olen mielestäni ilmoittanut mikä rahan lisäksi kelpaa vaihdossa...

    Tänään sentään Soitti ensimmäinen rohkea ja oli ihan aidosti kiinnostunut, eikä edes tarjonnut mitään vaihdossa.

    Uskomaton juttu ja tulee luultavasti vielä lähipäivinä kaikenlisäksi katsomaankin autoa.

    Kerron sitten miten kävi.
     
  14. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    :lol: :lol:
    Se ihmehän tässä nyt tapahtui, että Hj lähti uuteen kotiin sille joka uskalsi soittaa.

    Oltiin kaverin kanssa melkein puolituntia ilman autoa Riihimäen abc:llä, mutta kotia tultiin bensakoneisella V10 Rotkella ja edelleen hymyilyttää...
    :poff: :poff:

    Ajateltiin siinä että ei tässä hätää, kun pihalla oli 3-4 autokauppaa kokoajan käynnissä.

    Meinattiin että jos Rotken myyjä tekee oharin, niin katsotaan halvimman näköinen roumu mitä tullaan abc:lle myymään, niin isketään väliin ja ostetaan se mikä halvimmalta näyttää ja jossa on leimaa, mutta kyllä rotken myyjä tuli ja sain kleen hyvän V10 rotken.
     
  15. Pastori Lämpö

    Pastori Lämpö 1st gear

    Pistin tossa yks ilta nettiautoon myyntiin mun vanhemmilta ylimääräiseksi jääneen Punton. Hintapyynti 650e. Aamulla tuli tekstiviesti, jossa luki: Huomenta tarjoan 500e Puntosta.ter X.Xxxxxxxx. No mä vastasin että: Terve! Tehdään kaupat. Soita niin sovitaan koska tulet hakemaan.

    Tarttiskohan tässä huolestua kun miehestä? ei ole kuulunut mitään.....
     
  16. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Katosi varmaan samaan mustaan aukkoon kun kitaraani ostatellut heppu. Kuviohan oli niin, että yv:llä esitti tarjouksen. Hyväksyin sen ja soitin perään ja sovittiin aika ja paikka. Sitten vaan tsädäm, heppu haihtui atomeiksi.
     
  17. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Musta aukko...[​IMG]
     
  18. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Olin ihmeellinen ostaja. Kysyin "ei hinnoiteltu" -autosta jotain suuntaa, missä se myyntihinta olisi. Vastaus oli että "tarjouksia kuunnellaan".

    Yleensä kannattaisi jättää "ei hinnoiteltu" -autot väliin, mutta kun ei kerran myyjällä ollut halua kertoa edes sitä toivomaansa ylihintaa niin sanoin että tonni. Veti palkokasvin nenään kuorineen ja alkoi se perusmussutus pakkomyynneistä ja sellaisista.
     
  19. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear

    Istuskelin tossa perjantaina baarissa tuopillisella kavereiden kanssa. Viereen ilmestyi yks kaks jotenkin tutun näköinen hiippari, ei siinä mitään, hiljaa siinä istui, kunnes parin minuutin jälkeen avasi suunsa.

    -"Muistatko minut?"

    -"Tottakai." valehtelin.

    -"Et sitten myyny mulle bemaria."

    Jäin sanattomaksi kun yritin muistaa mitä ja missä.
    Niin! mattamusta e28 jonka pistin nettiautoon jotain 8kk sitten.
    ja kyseinen hyypiö oli eka joka kävi katsomassa. Valitteli ruostereikiä ja jarruista kun yks piiri vuoti. Sanoin hoitavani jarrut kuntoon JOS kerkeen! oli nimittäin avioero ja taloremppa meneillään.
    noh asia jäi siihen. eipä kuulunut enään. Joten möin seinäjoelle tyypille joka osti heti koeajon jälkeen.
    Asia jäi sitten unholaan, kunnes nyt.

    -"Oisin mä myynyt, jos oisit ostanut"

    -"Sunhan piti hoitaa jarrut kuntoon ja myydä!"

    Tässä kohtaa päässä pimahti ja erittäin asiattomia sanoja tuli sanottua tolle perjantaiillan pilaajalle.

    tyyppi rupes itkee :eek:

    Ja mä menin toiseen baariin.


    edit:
    Olin varmaan se kusipää tässä, mut turha mulle itkee jälkikäteen, jos ei itseltä löydy aloituskykyä kauppoihin!
     
  20. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Elämä ei ole reilu, aina jotain potkitaan päähän. Asian kanssa on opittava elämään...
     

Kerro tästä muillekin!