ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    No Jumalauta.

    Tuo kipikiin teksti oli parasta antia tässä otsikossa pitkään aikaan.
    Hvetin hauskaa luettavaa.

    Niin ja hyvä nimimerkki Rzlli.
    Älä helvetissä lue paria sanaa pidemmälle jos aihe ei kiinnosta tai kosketa millään tavalla.
    Niin mä ainakin teen.
     
  2. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Juu hyvänä ollaan. Jatkakaa! :rotfl:
     
  3. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Myin vanhaa museofillaria ja eräs rouva oli kovin kiinnostunut. Lähetin kuvat pyörästä hänelle ja kerroin, että pyörää säilytetään mökillä, koska kaupungissa jossa asun, tilat ovat rajalliset. Jos pyörä aidosti rouvaa kiinnostaa, voin käydä hakemassa sen mökiltä. Näin tehtiin ja rouva tuli pyörää katsomaan. Kävi koeajolla ja totesi, että ompa todella hieno näin vanhaksi pyöräksi. Harmi, kun hänellä vaan ei ole rahaa ostaa tätä... No voi V*****! Miksi minun sitten piti käydä hakemassa se mökiltä saakka kaupunkiin, jos ei ole aikomustakaan ostaa.

    Onneksi seuraavana päivänä tuli "pelastaja". Puhelin soi ja vähän juopon oloinen miesääni kyseli, että sulla on polkupyörä myynnissä. Joo, on kyllä. "Tarviin pyörän nyt heti. Missä oot?" Kysyi mies. Kerroin missä olen, mutta mies ei tiennyt paikkakunnasta mitään. Kysyin mieheltä missä hän on. Voin tuoda pyörän pihaasi. Kysyin vielä että onko miehellä käteistä? Pyörä kuitenkin maksoi saman verran kuin uusi fillari. "joo on, tuo se tänne". Olin aika varma, että tältä ei varmaankaan löydy rahaa. Pääsin pihaan ja ostaja paiskaa kiireellä rahat käteen ja vispaa samantien pyörällä menemään. Ok. Tätä voi kutsua nopeaksi kaupaksi. Eli tällä storyllä oli onnellinen loppu.
     
  4. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Mies oli varmaan jollain pelimiehen triathlonilla; juosten naisiin, 3 ja 1/2 minuutin vaakapaini ja aviomiehen fillarilla takas. Ja pyörä ei ollut siellä missä piti?
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lauantai ehtoolla olin saunassa ja muutaman ottanut kun vilvoittelin ulkona. Alko kuulumaan pihalta talon kyljestä höpinää sarvista ja ratista jotka yhdistin Buickkiini.

    Siellä hosu pari tyyppiä taskulampun kanssa ja kun kyselin mitä löytyy niin ostamassa tässä ollaan. Yksi jantteri tuli vielä rappukäytävästä kun oli koputellut ovia siellä.

    Tähän päälle vielä armoton tinkaus (pyynti huimat 900e) 500 euroon. Ei tullut kauppoja.
     
  6. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    hah. ostamassa juu.

    tosin.. sitä minäkin olisin väittänyt tekeväni silloin kun kävin sitä sulla aiemmin myynnissä ollutta cutlassia katsomassa joku yö ohi ajellessani.
     
  7. pas2

    pas2 Gearhead

    ^Väärä otsikko, pitäs olla ihmeellisiä myyjiä otsikon alla.
    PS. Eikö tietoturva-turva ollut päällimmäinen od-päivityksen syy, miksi näitä silti on???
     
  8. Mac

    Mac Gearhead

    Notta tuli itsekkin koettua todella ihmeelliset ostajat.
    Koko perhe pyyhälsi paikalle ja kiertelivät ja katselivat eivätkä juuri mitään puhuneet ja olin aika varma, että tämä oli tässä, niin rupesivat tuputtamaan käsirahaa/varausmaksua ennen kuin edes oltiin hinnasta puhuttu mitään.
    Ostivatkin vielä ja olisivat maksaneet pennilleen pyynnin, mutta pakko oli itse tinkiä hintaa alaspäin, kun ei ollut mitään turhaa valittamista ja nipottamista ostajan puolelta.
     
  9. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Edelliseltä sivulta alkanut vannekomedia sai tänään jatko-osan :D

    "Vanteiden hiekkapuhallus maalauksineen maksaa n 200 EUR, joten se kannata. Sitten yritimme itse hioa kahdesta vanteesta ruostetta pois, mutta ei onnistu koska on niin paljon ruostetta."
    "Lähetän renkaat sinulle takaisin ja sitten maksat minulle summan takaisin, sopiihan."

    Eipä taida sopia edelleenkään. Millähän tuon nyt sais ymmärtämään...
     
  10. 59Bel-Air

    59Bel-Air 3rd gear

    Mukavaa harrastaa kun joukossa on Herrasmiehiä? Mobilisti 5/2012 eräs herra kuulutti ostaa Ladan vasemman puolen lokasuojaa.Minulta löytyi uusi soitin ostajalle ja sovimme ruhtinaalliset 60euroa+rahtikulut kehui viä edulliseksi
    Mukaan liitin ekstraa uudet takavalon lasit, katkojankärjet. Paketti matka-huoltoon Postiennakolla. MUTTA mitä Herrasmies ei viitsinyt edes noutaa pakettia paketti kävi Eurajoella ja maksoi minulle meno/paluun 31,05e no eipä taida kannattaa ainakaan Itäauton osia lähetellä!
     
  11. Aako

    Aako 1st gear

    Joo.. eipä tule läheteltyä mitään kellekään, ennen kuin on maksu tilillä näkyvissä! silloinkin on pari lähetystä palautunut ja maksajasta ei ole senkoommin kuulunut!?
     
  12. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Ei taida olla ihan oikeasti kaikki muumit laaksossa :D
     
  13. audiq

    audiq Gearhead

    Vai sellaisen suharin ilmoitus olikin. Kävi mielessä, että olisin vinkannut hänelle, mistä kannattaa lokasuojaa kysyä. Olipa hyvä, että jäi ajatuksen tasolle. Toivottavasti tukehtuu meriheinään tämä kyseinen ladisti.
     
  14. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tuohon matkahuollon systeemin ja noutamatta jättämiseen. Olen parikin kertaa todennut, että matkahuollon ilmoitusjärjestelmä ei toimi. Vastaanottajalle ei siis tule mitään ilmoitusta, että paketti olisi noudettavissa.

    Kerran yhtä pakettia sen liki kaksi viikkoa odottelin ja lähettäjältäkin kyselin, että missähän se. Hän sanoi sen jo laittaneen pari viikkoa sitten matkaan joten eikun matkikseen ihmettelemään. Sieltähän se löytyi, virkailija vaan totesi ihmetelleen, kun kukaan ei käy hakemassa.
    Ja toisen kerran sama juttu.

    Molemmilla kerroilla paketissa oli selkeästi oikea puhelinnumero ja osoitteet oikein. Ei vaan kuulunut mitään.

    Itse kun olen mh:n paketteja laitellut, niin olen sitten vastaanottajalle laittanut seurantakoodin sähköpostilla ja vielä tekstiviestillä vahvistuksen, että parin päivän päästä pakettisi pitäisi olla noudettavissa.

    Toki jos noin on jo tehty ja silti pakettia ei ole noudettu, niin ostajaa sopii moittia.
     
  15. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Tämä on kyllä tullut kans todettua, vaan minäpä piinaan matkahuoltoa puhelimella, nro tallennettuna kännykkään: "Joko se on tullut?", "Joko se on tullut?".. :D no ei vaan, kun matkahuoltoon soittaa, niin monesti näkevät koneelta että onko tulossa tavaraa, ja tietävät kertoa että millon todennäköisesti saapuu paketti..
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla kans kävi toi sama viimeks. Sain onneks lähetyskoodin ja seuraavana päivänä oli paketti jo tullut, viestiä ei ikinä.
     
  17. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    näkevät jos osaavat katsoa.

    miun yks kaveri käyttää aika paljon matkahuoltoa ku ostaa tai myy tavaraa. kun kuuntelen juttujaan, ymmärrän hyvin että meinaa palaa hihat. tän tarinan perusteella ei sit voi tehdä yleistyksiä, koskettaa vain yhtä asiamiestä ja sen tiettyä työntekijää. nimikin on keksitty, ku en kehtaa oikeaa nimeään mainita.. sovitaan, että kutsumme kaveria nimellä lemponiemi.

    kaveri ostaa tuotteen ja pyytää lähettämään sen matkahuollon kautta. maksaa sovitun hinnan tilille, ja jää odottamaan pakettia.

    pariin päivään ei kuulu tekstaria, joten soittaa matkahuoltoon,
    -morjens, se on lemponiemi kun soittelee. onko pakettia?
    -ei oo tulossa, eikä menossa. (oudolla "virastoäänellä")
    -selvä. jään odottelemaan.

    pari päivää menee taas, ei kuulu paketista. soittaa,
    -lemponiemi taas.. onko pakettia?
    -ei oo tulossa, eikä menossa.

    kaveri soittaa tuotteen myyjälle, selviää että paketti on lähtenyt samana päivänä kun kaupat sovittiin. saa seurantakoodinkin. soittaa matkahuoltoon,
    -lemponiemi taas, eikös sen paketin pitäs olla jo perillä?
    -ei ole.

    kaveri poikkeaa vielä samana päivänä ihan paikan päälle,
    -terve. pitäs olla paketti saapuneena.
    -millähän nimellä?
    -lemponiemi.
    -... (jää rämpyttämään tietokonetta tärkeän näköisenä)
    -niin?
    -ei oo tulossa, eikä menossa.

    kaverilla palaa hermo, kääntää litteän ruudun ympäri ja katsoo mitä sälli on kirjoittanut. hemponiemi.

    -ei jumalauta, ei hemponiemi. äl-kirjaimella.. hoo, ii, jii, koo, äl. äl!

    sälli kääntää ruudun takaisin, rämpyttää konetta tärkeän näköisenä ja toteaa,

    -ei oo tulossa, eikä menossa.

    kaveri kiertää tiskin, katsoo ruutua.. hempoliemi.

    -voi vittu! olisko täällä ketään järkevää ihmistä töissä?

    sällin pomo tulee paikalle, katsovat että paketti on ollut hyllyssä jo monta päivää. kaveri saa paketin.

    olispa ainoa outo kokemus, mutta kun ei.
     
  18. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Toiset on vaan siellä töissä, ei niitä kiinnosta pätkääkään miten menee, vai meneekö ollenkaan, kunhan palkka on tilillä silloin kun pitää, muu ei kiinnosta, suojatyöpaikka joillekin, muuta ei voi sanoa... Meilläkin aika mielenkiintoisia kokemuksia, nyt on tosin jo nimi tuttu aika korkeella, kun ei rahtipussien punnitukset yleensä täsmää, aina melkeen korotettu yli 2 kiloisiksi, tarpeeks kun huutaa ja soittelee isoille johtajille, alkaa painot täsmätä...
     
  19. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Kiitos ytmikko, tähän ei voinut muutaku revetä! :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  20. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Minulla kävi samoin. SYY: Vaikka pakettikorteissa oli uusi numeroni, niin sitä ei ollut tarkistettu eikä päivitetty MH:n asiakasrekisteriin eli viestit lähtivät aina vanhaan numerooni. Nyt homma taas pelittää.
     

Kerro tästä muillekin!