ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. juha.

    juha. 3rd gear

    Re: lähetä kuvia...

    Itse en enään osta mitään, ilman kuvia (no, ok tooooosi hyvä kirjallinen selityskin kelpaa). Muutaman kerran ostanut osia, jolloin olen uskonut myyjän "tämä on kuin uusi" sanoihin. Siinä sitten kovasti vittuuntunut postissa/matkahuollossa, kun tavara ei ollut sielläpäinkään mitä myyja lupasi.
    ...mutta tuo vastaamatta jättäminen on ihan totta. Siinä sitten ihmettelet menikö viesti edes perille, kun ei kuulu mitään vastausta.

    Asiaan ihmeellinen ostaja:
    Myin auton ja irtorungon. Auto ostettiin heti ja runko luvattiin tulla hakemaan vielä enen lumia. Kaupat tehtiin juhannuksen tietämillä, ööh, muistaakseni 2002. Viime vuonna tämä ostaja sankari sitten soitti ja kyseli, että voiskos tulla hakemaan. Sanoin että parit lumet meni jo, jolloin repi verkkarit ja rupes karjumaan, että oli siitä jo maksanut. Mä lupasin kaupanpäälle, silloin aikanaan ja ei sitä kuitenkaan ole ilmaiseksi säilytetty,juttelin. Tuli luuri korvaan ja tekstiviestillä poliisilla uhkailua. Hymyilytti.
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Juuri näin!! Ite hain viime kesänä ton Cherokeen Utajärveltä vaikka asuinkin Espoossa :rotfl: .

    Soittelin muutamat kerrat myyjälle ja sovittiin että pitää varattuna kunnes kesäloma alkaa ja pääsen katsomaan. No, lupasi hinassa huomioida "pitkän matkan"...

    Menin kattomaan ja oli ollu jo muitakin kiinnostuneita mutta oli varattu.
    Hinnasta EI kyllä pudottanukkaan enää :cry: "kun oli nuita muitakin kiinnostuneita..." Tuumasin jotta PASKAT, tänne ON tultu ja koskapa Chero EI vaikuttanu aivan paskalle, kaupat tehtiin.

    Oli ainakin riittävä "koe-ajo" kun sitten kotia ongelmitta, mitä nyt mutiaiset pitää konserttiaan maantienopeuksissa :rotfl: , ajelin...

    Ja kyllähän siitä nyt kaikkea "pientä" fiksattavaa ON paljastunut myöhemmin, mutta vähän siihen nähden että entisiä omistajia/haltijoita on puoltoista A4 arkkia.

    Että näin 8)
     
  3. Nikke_Nakki

    Nikke_Nakki 1st gear

    Itsellä on tuo autokanta todella vaihtuvaa ja melkein jokaista autoa myydessä on tullut omituisia ostajia.
    Yritin myydä ilmeisesti harvinaista -66 4-ovista b kadettia. Alkuun hintaa 500€ ja lopuksi 100€, joka oli virhe. Sen jälkeen joka päivä joku soitti ja ilmoitti tulevansa huomenna hakemaan.
    Kerran yksi "tosi ostaja" tuli katsomaankin autoa. Ensin kehuttiin, että "onpas penkit hyvässä kunnossa" ja tässä on sitä ja tätä mitä meiltä puuttuu.
    Autosta oli joku irrottanut takavalot ja pistänyt ne takakonttiin ja näitä valoja tämä ostaja halusi katsoa. Ongelmana oli vain se, että auton avaimet oli hukassa. Eipä siinä, pithän se luukun lukko porata auki, niin nähdään nämä kallisarvoiset takavalot.
    Siellähän ne valot oli, olivat vaan mossen takavalot jotka joku oli muokannut ooppeliin sopiviksi. Siinä loppui ostajan kiinnostus autoa kohtaan.

    Seuraavaksi keskustelu meni jokseenkin näin.
    -Otatko tarjouksia vastaan?
    -No mitä h....ä? Auton hinta on 100€, jos sitä ei ole varaa maksaa niin unohda koko juttu.
    -No myytkö osina? Että voisin ottaa noi penkit, omassa joutuu verhoilemaan ja nää on niin hyvät. Ja voisin ottaa vähän muutakin osaa.
    -Eli siis nypit parhaat päältä ja loppuraato jää mulle, eikä sitä halua enää kukaan? En myy osina.

    Äijä rupeaa vaimoltaan kyselemään mitä tehdään, kun kysyn, että mitäs se penkkien verhoiluttaminen maksaa?
    Äijä heittää summan joka ylitti yli 5 kertaa auton pyyntihinnan.
    Kysyn vielä, että eikös 100 euroa ole aika halpa hinta silloin ja äijä toteaa, että "no joo, mutta kun joutuis trailerin lainaamaan, että sais tän vietyä kotiin"
    Hetken kuluttua seurue siirtyi omaan autoonsa, lupasivat miettiä ja ilmoittaa illalla, mutta eipä koskaan ilmoittaneet.

    Seuraavaksi tuli mustalainen vähän ostelemaan.
    Pyöri pihassa kuin puolukka p......a ja olisi halunnut ostaa lähes kaiken. Ei se vaan halunnut maksaa mitään mistään.
    Lopuksi sovittiin kaupat ooppelista ja parista muusta romusta.
    Manne löi 250€ käteen ja sanoi hakevansa kahden viikon sisään. Tästä on kulunut nyt 2,5 vuotta eikä mannea ole näkynyt, eikä kuulunut.
    Lopulta ooppelin osti harrastaja, joka purki autosta mitä tarvitsi ja myi loput vielä toiselle harrastajalle.

    Viime kesänä laitoin vanhan neliveto Hiluxin nettiautoon ja hinnaksi 1000€ katsatamatta 2 vuotta, laittoa on paljon ja varaosiksi toinen samalainen.
    Siitähän Apu-Paput ja Bingo Bangot innostui. Lähes joka aamu soi puhelin ja samat tarinat.

    -Sinuulla olla tojotta hilux myynnisä.
    -Joo, onhan se
    -Mitä se maksaa?
    -1000 euroa on viimeinen hinta.
    -Aah okei. Voiko se ajaa?
    -Voi, mutta ei ole katsatettu
    -Voiko sinä ajata se Helsinki?
    -En voi, kun ei sitä ole katsatettu.
    -Voiko minä tulee huomenna hakea sitä?
    -Joo voi tulla.
    -Minä tulla kello yksitoista päivällä.
    -Ei se sovi, kun olen töissä.
    -Miksi se ei sopi? Minä tarvi saata hakea se ennen kello yksitoista.
    -Viikonloppuna sopii hakea kello yksitoista.
    -Aha. Minä soitta sulle huomenna.

    Sitkeimmät soittivatkin sitten seuraavalla viikolla.

    -Terve. Minä soitti sinulle siitä tojotta hilux.
    -Juu muistan.
    -Mitä se olla hinta autolla?
    -1000 euroa.
    -Myykö sinä pelkkä moottori?
    -Voin myydä tosta toisesta.
    -Minä maksaa 100 euroa.
    -Okei
    -Sinä irrottaa moottori.
    -Joo. Mut siihen ei tule sitten apulaitteita mukaan.
    -Ei apulaitetta. Vaihtelaatikko pitää tulla kansa. Ja laturi ja muut osat kansa. Akku ei tarvi.
    -Selvä.
    -Soitta huomenna aamulla. Minä tule hakema ja maksa 100euro.
    -Joo mä soitan.
    Kas kun jäi soittamatta.

    Yksi forssalainen kävi potkimassa renkaita ja tinkimässä hintaa, ennen kuin se kelpasi pyyntihinnalla Espooseen ja varaosa-autokin meni samalla.
    -
     
  4. saminurminen89

    saminurminen89 1st gear

    helvetti kun olisin ton hiluxin myynti ilmotuksen nähny niin olisin hakenu pois :odroll:
     
  5. Nikke_Nakki

    Nikke_Nakki 1st gear

    Jälkeenpäin on kyllä harmittanut, että myin niin halvalla. Varaosa-autokin maksoi 800€.
    Pakko kuitenkin oli hävittää ne, kun naapurit ei jaksanu enää katella niitä.
    Kyllä se ne ostanut kaverikin rupesi katumaan kauppoja, kun nosteltiin varaosaraatoa trailerille.
    Vihjasi, että ottaa omaan käyttikseensä parhaat osat talteen ja pistää vahingon kiertämään.
    Ei ruvennut kuitenkaan perumaan kauppoja tai vaatimaan puolia rahoista takaisin.
     
  6. Mac

    Mac Gearhead

    Jahas, taas kyselyautossa yksi sankari tarjosi vaihdossa tälläistä "Ei hinnoiteltua" helmeä.
    Arvasin jo mitä tuleman pitää ja sanoin, että soittele ja kerro näkemyksesi hinnasta.
    No miekkonenhan soitti, muta ei tiennyt oman autonsa hintaa!
    Miten helkkarissa kukaan voi myydä mitään, jos ei tiedä mitä maksa, etenkin jos on itse vaihtoa ehdottamassa.
     
  7. sakke

    sakke 1st gear

    HERMOT MENEE TAAS!!! :mad:
    Miulla camino myynnissä,ostaja ottaa yhteyttä vaihdanko kelkkaan?
    No ok,mutta välimatka on aika pitkä,niimpä sovimme 500 egee miulta ostajalle, koska ostaja lupaa tulla hakemaan caminon,ja tulee kuluja yms..
    Homma siis sovittu niin eipähän tartte miun lähtee mihkään,kuskaa sitä.
    Viesteilyjä ja soittoja että milloin se vaihto kävisi,noh yllättäen ei oikeen koskaan.
    Sitten tulee ehdotus että tulisin puoleen väliin vastaan,noh kyselen trailerit ja muut hommat kuntoon,mutta mutta...
    Tottakai se alunperin sovittu 500 euron väliraha ei enää mielestäni toimi koska,se oli alunperin sovittu nimenomaan siitä että ostaja tulee auton hakemaan,ajattelin että muutama satku hyvitystä myös miulle koska tuleehan niitä kuluja miullekkiin.
    No voi vittu,yhtä-äkkiä caminossa onkin paljon laittoa,ei kats,ym..

    Vittujako kysellään ja sovitaan jotain jos ei ole valmis pysymään sopimuksessa,meni toinen vaihto ohi tuossa säätäessä,ns.varman ostajan kanssa. :soosoo:
    Poltan ennemmin koko paskan ennenkuin varailen sitä enää kelleen!!!
     
  8. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Joo, kai se pitää itekin ottaa osaa tähän. :lol: Mul on toi aspeni myynnissä kohtuuttomaan tonnin hintaan, ja tottakai tohon hintaan pitäis vissiin olla leimakin, ilmeisesti mieluiten vielä museoleima, mutta kun ei oo minkään näköstä leimaa. No nörttiautossa yllättäen tarjottiin vaihtoa, vaikka luki ettei vaihtoa. "Paras" (=paskin) tarjous on ollu neljäsataa, vieläpä tän palstan kautta. :rotfl: Jos budjetti on 400€, niin vittuako sitä kyselee tonnin autoa?! Entinen duunikaveri taas tarjos viittäsataa, koska ei tartte ku tekniikan... :odroll: Sanoin sille, et kuussataa ja se saa pitää tekniikan apulaitteineen päivineen, ja mulle puretaan loppu myytäväks kelpaava. No ei käyny, mut ei voi mitään.

    Mä joskus dissasin täällä niitä jotka uhkas paalailla/paalas niitä autoja mieluummin, ku tinki hinnasta, mut mä alan pikkuhiljaa ymmärtämään niitäkin harrastajia. :poff: No, jos ei muuta ni joko leimaan ton jossain vaiheessa ja pistän hintaa lisää, tai puran osiks ja pistän loput paaliin. Ja sen jälkeen taas vingutaan kuinka TAAS on tehty rikos ihmisyyttä vastaan, ku ei oo aspenia myyty kokonaisena puoli-ilmaseks. :rotfl: :poff: :soosoo: :odroll:
     
  9. capri30S

    capri30S 1st gear

    Mun kohdalle osu viimevuonna ja näköjään jo tällekin vuodelle kanssa melkosia säätäjiä.. En kerro autojen merkkejä, mutta jos kyseiset henkilöt itsensä tunnistavat, niin ottakaa ihan vapaasti herneet nokkaan, niin ne meni täälläkin.

    Tapaus1: Kaverilta meni kansi halki autosta, joka oli 18 vuotta vanha, mutta nuorten suosiossa. Auto oli vain 170tkm ajettu, kaikki omistajat tiedossa ja kohtuu siisti, joten ostin sen halvalla pois kun ajattelin pääseväni siitä nopeasti eroon pikku voitolla. No, yksi jannu sitä kävi katsomassa (nettiautokyselyjä tuli riittävästi, varmaan satakunta), ja halusi sen jopa ostaa, hintakin sovittiin ja hakupäivä, antoipa jopa käsirahaa. No, sovittu hakupäivä tuli ja meni, kaverista ei kuulunut. Kysellessä selityksiä hakemattomuudelle tuli kyllä aina uusia, miestä ei vaan näkynyt. No, annoin viimeisen takarajan, jonka jälkeen laitan auton uudestaan myyntiin. No siitähän kaveri pillastui ja uhkas käräjillä ja vaikka millä, en voi kuulemma myydä hänen autoaan? WTF? paperithan oli edelleen mulla ja auto mun nimissä. No, sovittuna takarajana (jo n. 1.5kk päivästä jolloin kävi autoa katsomassa) tuli tekstiviesti, että hän on tulossa, mutta että mä joutuisin lähtemään hinattavaan autoon kun ei oo saanut ketään kaveria mukaan! Soitin sille,e ttä hommaa joku kaveri, ja tule mahdollisimman nopsaan hakeen auto pois, itse en voi olla liikennekäytöstä poistetussa autossa ratin takana, vallankin kun se on omissa nimissä. 3 päivää tän jälkeen jannu viimein tuli jonkun laitapuolen kaverin kanssa, jota ei aikasemmin ollu kuulemma edes tavannu, oli vaan josatin saanu mukaan. Auto kuulemma hinattiin yhden grillin pihaan kun ei ollut paikkaa pitää sitä.. :eek: (luovariin laitettiin jopa kellonaika koska auto lähti pihasta)

    Tapaus2:

    Oli ihan nurkilla mielenkiintoinen 80-luvun turboikoni myynnissä kohtuu rahaan, pakkohan sitä oli käydä katsomassa. No, mätävikaahan siinä, mutta tekniikka pelas, oli ajatuksena joko paikata tai siirtää tekniikka joskus toiseen koppaan. No, kuten monasti, jonkun aikaa asiaa uumittuna ajattelin pistää kuitenkin kiertoon, josko joku kyseisen merkin harrastaja innostuisi asiasta enemmän. Laitoin auton myyntiin kyseisen kerhon
    keskustelupalstalle. Ilmeisesti niitä sitten vaan on tarpeeksi kaikilla, koska hinnasta huolimatta (sama hinta kuin autolla oli ollut ostaessani, vaihdoin kuitenkin öljyt ja suodattimet siihen, teetin uudet avaimet ja hommasin alkuperäisen myyntiesitteenkin) ainoastaan yksi heppu osoitti kiinnostusta. Sovittiin näytöstä ja heppu katteli autoa 1,5 tntia, kahuskeli vaan , ei moittinut mitään. Kerroin rehellisesti, että mätävikaa on, ja jopa näytinkin pari pahinta paikkaa, olivat kuulemma tehtävissä. No, ihmettelin kun ei hinnasta kysellyt mitään, ja syykin paljastui: oli ajatellut hoitaa tinkaamisen vähän pidemmällä maksuajalla. Vitutti ihan sairaasti kun tiesin jo ennestään miten nää osarihommat poikkeuksetta menee, mutta kun ko. tyyppi oli ainoa kiinnostunut, sovittiin että hän maksaa 50e mun tilille heti, ja loput 450e kahden kuukauden aikana. Seuraavalla viikolla heppulikyseli voisiko käydä vaihtamassa auton alle toiset pyörät myydäkseen auton alla olleet lähes käyttämättömät uusiorenkaat orkkis aluilla. Siis hä, on maksanut autosta vasta 50e??? No, lupas niillä heti lyhentää velkojansa ja sais kuulemma nopeammin maksettua, joten ok, käy nyt sitten vaihtamassa, itse en päässyt paikalle. No, tyyppi oli tutkinut autoa omin päin renkaita vaihdellessaan ja tullut siihen tulokseen, että onkin huonompi kuin mitä oli kuvitellut, eikuulemma haluakkaan ostaa sillä hinnalla mitä sovittiin, renkaat vei silti mukanaan! Ilmoitin että hinta on se mikä sovittiin, eikä mitään temppuiluja. Alle oli onneks vaihtanut harvinaisemmat orkkisalut michelineillä. Ostamattahan se siltä jäi kuten arvata saattaa, nettiautoon vaan ja sieltä se ostajansa löysi, jopa parempaan hintaan kuin merkkikerhon foorumin kautta..

    Tapaus3.Menikin sitten loppujen lopuksi ihan ok, vaikka melkoista säätöä välillä olikin, ei siitä sen enempiä.

    Nämä kolme tapausta puolen vuoden sisään(yhtä monta kuin kaupattujen autojen lukumäärä sinä aikana !) ovat kyllä tehneet sen, että mitään en enää myy osarilla, en varaa kellekkään, eikä mitään muutakaan kikkailua. Jos tuotteen haluaa, niin rahaa käteen ja kalusto pois pihasta, samalla kertaa. Mikä *ittu nykyihmisiä oikein vaivaa, pistää niin sapettaan tollanen PRKL!
     
  10. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    rahat pitää tilata pankkiin???? monen sadan tonnin autoa olit myymässä.... :rotfl:
     
  11. virta

    virta Gearhead

    No kaveri tulee 400 kilometrin päästä trailerin kanssa hakemaan/katsomaan autoa.Autossa on pientä huomautettavaa josta mielestäni oon kertonut ennalta ja kuvatkin oli autosta hyvät.Kaveri puhuu toista kotimaista kieltä äidinkielenään mutta pääkielikin hallussa vähän murtaen.
    Kiertää autoa ympäri n. puolitoista tuntia löpisten koko ajan kännykkään sitä toista kotimaista kieltä mitä en ymmärrä.On pakkanen ja mua alkaa jo viluttaa ja kyllästyttää.No tekee aika alhaisen tarjouksen jonka jo vilunkin takia hyväksyn.No ei siinä mitään tarjouksesta huolimatta alkaa tehdä lähtöä mutisee vain jotain hakevansa auton keväämmällä.Käsirahoja tms. en saanut joten arvasin kyllä että mynkään meni.
    No ei mitään viikon päästä auto menee kaupaksi parempaan hintaan toiselle ostajalle.ihmetyttää vaan kun noinkin kaus oli trailerin kanssa tullut,vai oliko vaan täällä liikkeellä muuten sen trailerin kanssa.
     
  12. JJ

    JJ Gearhead

    Kyllä tohon meidän pikkukylän Nordeaan joutuu rahoja tilailemaan jos aikoo yli 10t€ nostaa ihan käteisenä...
     
  13. capri30S

    capri30S 1st gear

    No tässä tapauksessa ei puhuta lähellekkään kymppitonnista.. Ja toisekseen vaikka olis kuinka takahikiän sampopankki, niin kolmessa viikossa ne rahat ihan varmaan sais sinne hommattua. :D
     
  14. virta

    virta Gearhead

    Kävin viis tonnia hakemassa ja mumisivat kyllä jotain tilaamisesta,aika köyhä pankki :D
     
  15. arrakis

    arrakis 1st gear

    Juu ei noissa pankeissa nykyään juurikaan mitään käteistä säilytellä.
    Itse olin hakemassa joskus noin 7000 euroa, niin ei ollut antaa. Niinpä jouduin ne tilaamaan, mutta jo päivän varoitusajalla onnistui.

    Itsellä mennyt autojen myyntihommat viime aikoina ihan putkeen. Viimeksi elokuun lopulla, kun myin käyttöautoni, niin ensimmäinen paikalle katsomaan tullut vei auton ja ei edes yrittänyt tinkailla. :eek: Toisaalta, auton kunto oli sitä luokkaa, että ei kaveri ilmeisesti "muistanut" ostohuumassaan tinkiä... :lol:
     
  16. Flash

    Flash 3rd gear

    Itse ostattelin muuan euroauto foorumilma rapiat sadan euron imusarjaa pari vuotta sitten. Kaupat sovittiin ja lähetyksessä tuli myyjän puolesta "vaikeuksia postiennakkolla lähettämisessä" Tulos oli, että sain tavaran iliman mitään maksua, ja yhteydenoton perään, että maksa tilille xxxxxxxx jos miellyttää. Noh, raha ja tavara vaihtoi omistajaa ja olimma molemmat tyytyväisiä. Vaihteeksi tämmmöne tarina. :D
     
  17. kuutio

    kuutio Gearhead

    Ohan näitä, enää ei oikein jaksa mtn halvempaa ees yleisesti kaupitella..

    mitä halvempi kama, sitä ihmeellisempiä vinkujia

    pari vuotta sitte hain subbariin orkkistakapenkin, niin sen myyjä oli ihan ryytyny kun oli aukassu 350n myllyn kun ostajan oli pitäny saada varmistaa pyttyjen kunto ja et on 4-pulttinen, ja sit ei ollukaan maksuvälineitä

    täs enne joulua oli sovittu myllykukkoon treffi pienestä lisävarustekaupasta niin "ostajaa" ei näkyny ei kuulunu...

    joskus myin siistiä endurokevaria, ostajat tuli,tutki ja kilvan kehuivat mutku tää ei oo honda, v#ttu merkki mainittiin ilmotuksessa

    joskus oli vanha mese myytävänä, niin eka kommentti oli että joku tuttu oli just ostanu siistimmän halvemmalla... ja renkaatkin on vähä kuluneet... ja samaa rataa.. totesin et renkaita myydään rengasliikkeissä ja portti pois tästä pihasta on ihan samassa paikassa kun äskenkin

    nyt on yks autokauppa ihme vaiheessa, auto ei oo ollu ees myynnissä, mutta ostaja oli selvittäny et mulla on heidän vanha auto ja he haluu sen takasin.. okei muutamaan kertaan luvattu tulla hakeen.. ja mä ajellu aina tänne maalle paikanpäälle turhaan.. sitte väsyin tähän... no sitte ostaja itte ehdotti ja maksokin kohtuu ison käsirahan tilille.. edelleen sitä noutoa ja loppukauppaa ootellaan.... :eek: itte en laittas kenenkään tuntemattoman tilille ilman mtn kauppakirjoja..


    Itte ostajana totean että jos tavara semmonen kun luvattu, niin lyön sovitut salvat silmille ja hyvää päivän jatkoa
     
  18. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    Re: lähetä kuvia...

    aika iso homma lähettää niitä kuvia,menetkö itse liikkeeseen laput silmillä ja ostat kaikki näkemättä niitä.tämä on nykytekniikkaa,kuvan otto minuutti,koneelle laitto toinen,spostilla kolmas ja sinulla jo käpy palaa.itse pyydän kuvan jos mahdollista,silloin ainakin voin vähän päätellä onko sitä myytävää tavaraa ollenkaan.kolme autoaa olen ostanut spostin kuvien perusteella,jotkut ei vastanneet ollenkaan,mutta enpä niitä käynyt edes katsomassa.että perkele vaan.motto .rahat tilille tavara tulee,en lähetä kuvia miehiltä en koskaan osta mitään,eikä kaverinikaan.
     
  19. capri30S

    capri30S 1st gear

    Tuli mieleen yks tarina vielä parin vuoden takaa kun iski lomautukset ja asuntovelallisena oli pakko realisoida kaluston määrää pienemmäksi. Laitoin museorekisteröidyn taunuksen myyntiin, ja eräs autoharrastaja tuli paikanpäälle katsomaan. Auto oli puunattuna tallissa, ihan vimpan päälle siisti, vain vähän päälle 70tkm ajettu, kuin uusi taunus, pihalla +3 ja räntäpaskaa ihan vaakatasossa, tän olis pitänyt päästä koeajolle. Sanoin, että sovitaan hinta ensin, ja kun on kaikki sovittu, pääset koeajolle. Jos ei sitten kaikki kerrottu täsmääkkään, niin sitten ei vaan tehdä kauppaa.
    No, äijä tarjos puolet pyyntihinnasta :eek: Kyllä olis muuten vituttanu päästää se koejaolle kurastaan se museokilpinen puunattu auto ihan hirveeseen kuntoon ja sitten kuunnella niitä tonnin tarjouksia :mad:
    No, jäipä hyvät muistot, aloin sammuttelemaan tallsita valoja ja äijä siihen että "jostain pitää lähtee.." Ja minä siihen että nii-in, sun pitää nyt lähtee tosta ovesta :lol: Myöhemmin illalla tuli tekstiviestiä ja nosti tarjoustaan, mutta vastasin etten sitä sille myy.

    Kyllä yksityisten välinen kauppa on mennyt niin vaikeaksi, ettei mitään rotia, ihan järjestään kaikki koittaa kikkailla. Puhelimella soittaminen on vaikeeta, paikanpäälle matkustaminen on vaikeeta, rahojen saanti on vaikeeta, ylipäätänsä ihan mikä vaan siihen kaupankäyntiin liittyvä menee vaikeeks. Ja kun itte koittaa hoitaa asiat jämptisti, niin tollaset pellet vituttaa yli kaiken.
     
  20. Re: lähetä kuvia...

    Ensinnäkin jos jotain olen ostamassa niin yleensä käyn sen katsomassa ja maksan sekä vien sen kotia saman tien ja toiseksi tosiostaja tulee paikan päälle kattomaan! Ja jostain kämäsestä kännykkä kamera kuvasta kun ei selviä yhtään mitään ja nekin on yleensä otettu hämärässä! Ja ite kun myyn jotain niin yleensä kerron jos kohteessa on jotain laittoa..
     

Kerro tästä muillekin!