ihmetellä täytyy!!!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja jone2006, 10.4.2008.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Noi on tosiaan niin vanhoja, että en minäkääm enää muistanut noin lujaa OL:ssä ajetun. No tuon jälkeen ryhmä taantui ja lähes kuoli. Nyt pari kaveria on uuden nousun jälkeen päässyt samalle tasolle, millä OL oli joskus edellsien loistonsa päivinä.
     
  2. gremlin

    gremlin Gearhead

    Mina kylla muistin. Jaa nimittain aika hyvin mieleen kun vedat vanhalla valtterilla 215 ja joku vetaa ohitte 300kmh :rotfl:
    No kalsarien vaihdolla noista selviaa :oops:

    T: ex. OL515
     
  3. jone2006

    jone2006 1st gear

    no,eipä tässä paljon asiat selvinny,mutta kiitokset kaikille kantaa ottaneille.tullaan me kisoihin ja ajetaan sitte mihin kelpaa tai vaikka "taxi" kyytejä ja mantorppiin ajamaan ruotsin "OL" ryhmään.mihinkähän ryhmään nyt alkuun vaa ilmottautuisi???t.Sokka
     
  4. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Hei,minä voin lainata erästä avo chevellen koria,niin jo alkaa käydä sääntöihin.. heh heh!! korinvaihto kato ja sitten 57 koppa takas,kun pro mod kutsuu.. tuolla se on jemmassa ja joutaa kyllä! siellä olisivat varmaan innoissaan,kun se liiteri ilmaantuisi line uppiin... t:mpst Lappeenrannasta. -pitää koittaa tänä kesänä tulla moikkaamaan kisoihin ja muutenkin tsekkailemaan missä siellä nykyään mennään.
     
  5. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Eihän nää asiat mulle kuulu,mutta mikä asia olis pitänyt selvitä.
    Eikö sussa ole miestä kertoo et onko joku fyyran henkilö kertonut sinulle ettei tolla autolla pääse ajamaan.
    Näistä kirjoituksista saa sen käsityksen et fyyra haluaa estää sinua ajamasta ja kuten täs on huomattu et mitään tämän suuntaista toimintaa ei ole.
    Näitä kirjoituksia lukemalla saa moni sen käsityksen et fyyra on tämän takana sehän nostaa fyyran mainetta niinkö.
    Toivoisin et kerrot koko totuuden ja jos tuli huti niin pahoittelet asiaa et annoit sen käsityksen et fyyra on kaiken takana.
    Huomaan et sanaa fyyra et ole käyttänyt,MUTTA koska tää kirjoitus on täällä fyyra räk rase osastossa niin ihmisten käsityksethän on et ,,,tanan fyyra.
     
  6. pas2

    pas2 Gearhead

  7. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    mielestäni sairaan hieno kilpuri toivottavasti pääsee viivalle!
     
  8. jone2006

    jone2006 1st gear

    juuri fyyran katsastusmies sanoi että ei voi luvata OL ryhmään pääsyä koska auton muodot ovat orggiksen kans "hieman" poikkeavat....noi säännöt on vähän kyllä kyseenalaiset ja en varmasti ole ainoa jonka kori poikkeaa alkuperäisestä,mutta missä se raja menee,se jää nähtäväksi.
     
  9. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Toivoin oman sääntöjen kommentoimiseni herättävän kysymyksiä, joita kylläkään ei kovin paljoa ilmennyt.

    Nimimerkki C72 oli maininnut näin: ”Yleisesti sääntökirjaa on aika mahdoton tehdä aukottomaksi, lakikirjan tyyliseksi, jonka tulkkaajaksi tarvittaisiin juristi.. Sitäpaitsi, kaikkia sääntöjähän voi lukea "silmät kiinni/tietämättä asiasta mitään", jolloin tulkintoja on yhtä monta kuin lukijoitakin.”

    Mietitäänpäs tätä vielä; sääntökirja pitäisi mielestäni tehdä juuri sellaiseksi, että se olisi mahdollisimman aukoton ja mahdollisuudet tulkinnanvaraisuuksiin karsittaisin minimiin. Onhan ko. kirja meille juuri se ”lakikirja”, jonka pohjalta asioita tehdään. Jos olen lukenut kirjaa silmät kiinni/tietämättä asioista yhtään mitään, olen saanut käsityksen, että saisin Volvollani ajaa Outlaw:ssa. Ja jos minä saan, en näe estettä Sokan autoilullekaan! Muussa tapauksessa menee sääntömuutoksien puolelle
    :mad:
     
  10. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kyllä se on juuri näin. Helppoa se ei ole ja 100% aukotonta siitä tuskin saa koskaan, mutta siihen pitää pyrkiä.
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    Se on totta. Itte vaan olen huomannut vastaavia prosyyreja tuottaneena joskus, että siinä vaiheessa kun jokin pykälä on lähes aukoton niin se muuttuu väkisinkin semmoiseksi kapulakieleksi että sitä ei ymmärrä kuin pykälän laatija.

    Mutta tuommoinen subjektiivisuus säännöissä on kyllä aika mahdoton yhtälö. Miten tulkitaan esim. tämä lause?
    Kenen maun mukaisia? Mun mielestä HC -xxx kuvat on mun makuun, mutta voiko niitä laittaa autoon?

    Tässä taistellaan nyt puhtaasti makuasioista ja toi tie ei tuu johtamaan mihinkään.
     
  12. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    No hyvä kun tuli esille et fyyran ukkohan siellä takana oli.
    Vaan mitä pitäis tästä ajatella puhuiko hän "kaveri"hengessä vai virallisesti,meinaan et laitoit kaluston myyntiin niin siitähän sai sen kuvan et "virallisesti"ilmoitettu että et aja OL.
    No mun lässytyistä ei kandee ottaa herneitä vaikkakin yritän edesauttaa fyyraa ja luoda uskottavuutta :wink:
    ps entinen tuomitsija eiku tomitsija eiku ..tä ??
     
  13. jone2006

    jone2006 1st gear

    alkaa oikeesti vituttaa...
     
  14. leibe's

    leibe's Gearhead

    x

    --.
     
  15. Smith

    Smith 3rd gear

    Älä myy tota ruottiin , on niin hiano auto !
    Antakaa tän jätkän ny vaan ajaa jossain luokassa , ei noita koskaan liikaa oo tässä maassa !
     
  16. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    mikähän siinä on kun suomessa on paljon omia sääntöjä verrattuna ruottiin tai usaan, tuskin aina ainakaan turvallisuus?

    minen kyllä mistään mittään tiiä mutta ajattelin vaan.
    :eek:
     
  17. gremlin

    gremlin Gearhead

    Ruottisa pari kautta ajaneena voin valaista sen verran asiaa etta siella on myos omia saantoja, jopa poiketaan pohjoismaiden kesken sovituista nordic saannoista.
    Jos luokka on semmoinen kuin nyt esim OL, ei siihen voida ottaa saantoja mistaan kun semmosta luokkaa ei ole missaan muualla kuin suomessa :odroll:
    Tama luokka on ihan keksitty suurinpiirtein sen takia kun meilla oli/on runsaasti(?) semmosia autoja mikka ei sopineet muihin luokkiin ja saannot tehtiin sen mukaan mita porukka sillon halus, tai jotain. :odroll:

    Ja Smith;ille:kyllahan Jone2006 ajaa saa, mutta vaan semmosessa luokassa mihin se auto kay :eek:
    Jos joku tekee autonsa sopimattomaksi jonkun maaratyn luokan saantoisiin niin kylla se pitaa ymmartaa etta siihen luokkaan ei paase.
    En minakaan paase Ramblerillani ProStock luokkaan, vaikka haluisin. Saisin olla PRO-ukko, saisin enenman kaverita lahtoviivalle ja tulisin toiseksi, kun Nixxon kumminkin mut voittas :rotfl: Mutta kun se auto(?) ei ole semmonen kun saannot vaativat :soosoo: joten en sinne paase.
     
  18. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    mähän sanoinki etten mistään mittään tiiä :lol:
     
  19. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Rambleri on vähän vanha vuosi malli mutta on AMC-tuotteillakin Voitettu
    Pro-Stockiss No kato kuin paljon hyötyä minulla oli Pro-urpona olemisesta
    (ainakin tuntuu nyt siltä)kun koko RYHMÄ poistettiin hockenheimistä!!!!
    Ei oo enää kavereita kun ei pääse edes viivalle!!!!!!
    PS. ÄLKÄÄ ali arvioikaa itseänne vaan ajakaa täysillä!!!!!!!!!!!
    Yst.terv Nixxon (EI RICO ANTES)
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    Joo, mutt on se aika koomista että jos tosta tosiaan heitetään toi Promod -koppa mäelle ja ruuvataan tilalle vaikka kuplavolkkari, niin se onkin käypää kamaa... Menohalut ei muutu mihinkään, eikä mikään muukaan mutta saadaan auto muutettua "oikeaksi".
     

Kerro tästä muillekin!