Ihmetyttää Trafin touhut?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja virta, 24.12.2018.

  1. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    jos varmenteen saat niin vakuutusyhtiön nettisivuilla myös pystyy tekeen käyttöönoton ja rekisteröinnin
     
  2. josu

    josu Gearhead

    moni olis varmaan iloinen asiasta,kun vaimo on kadonnut:)
     
    speedy ja 0rs0n tykkäävät tästä.
  3. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Se oli kadonnu vaan tästä terveydenhuollon järjestelmästä, junioria käytin lääkärissä ja siellä kyselivät sitten että kukas hänen äiti on kun ei tiedoissa lue mitään. Eikä kyllä löytyny hetullakaan sieltä mitään. Liekkö oon sit jonkun peitetehtävissä olevan agentin kanssa naimisissa :poff:
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Nää on mahtavia

    Ois kiinnostavaa tietää montako suomessa on näitä saksa/tanska tapauksia missä herrasmieheltä oli lakannut kaikki kortit toimimasta ja hän ihmettelemään et hemmetikö ny
    Pankista todettu et joo te olette kuollut tossa pari vuotta sitten.
    Uutisin tapaus pääsi siitä ettei ees dna näyte kelvannut todistamaan herran olevan elossa
     
    passerby tykkää tästä.
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Oisit sanonu että et sääkään tiiä, se oli joku yhden yön juttu, mutta kun niitä oli siihen aikaan niin paljo.
     
    wiwwe tykkää tästä.
  6. virta

    virta Gearhead

    Mäkinihmettelin että missäs ne rengastiedot,,??Mutta nehän myytiin rengasliikkeen hemmolle,,
     
  7. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    No joo. Dötsin ramissa tollai 2500 takapotku diiseli visiin saa vetää niipaljoko vehjes painaa. Tiä sitte.
     
  8. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Ainiijoo. Miähä vedän diesel autolla töihin arkipäivisin tiältä mualta kuorma- autolla joka swidun päevä 100 km suuntaasa joka päevä. Taetaa tulla kuetennii sellasta kolemesatoo kilsoo /päevä, ko männää siirtymissäki. Ottaa tuommone Dötsin rami vähä kakkuaki sillä matkalla, vaikka cumminski onki. Vissii hirmu halavalla peäkaupunnissa sillä metrolla, taikka raitsikalla tommosia kilsoja matkustaa, ko tulloo sähkö sieltä töpselistä käsin, vissiin.
     
    z 900 tykkää tästä.
  9. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Noh. Vähän ärsytti pääkaupunkiseudun vihervassari mentaliteetti. Anteeksi, ko olen juntti:)
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  10. virta

    virta Gearhead

    Vihervassarit voittoon ja hinttari pressaksi!
    Siinäökö meidän tulevaisuus,liiallinen suvaitsevaisuus vie tuhoon

     
    mukko, Rotten, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. virta

    virta Gearhead

    Ajoneuvojen tiedot kuulemma saisi trafista jos ensin kirjautuu pankkitunnuksilla sisään,kukaan saanut toimimaan?itse löysin vain omat ajoneuvot kohdan,,,
     
  12. Rotten

    Rotten Gearhead

    Miten nuo verot menee, kun laitetaan seisomasn ja otetaan käyttöön!?
    En nii aikasemmin ajatellut, mut tuntuu vet aina tulee 10€ vero siihen!
    Siis kun veivataan vaik kuukauden sisään!??
    Poisto maksaa sen femman, mut mite se muuten??
    Kolmessa autossa yli sen euron pvä, nii mikä on se aika, kun tiiät ettet aja, kannattaa seisottaa (sitä autoo)
    Eli siis kahta autoo vaikka??
    Jos nyt mennyt, kuten ajattelen, nii tyyliin 50€ kuussa ku laittaa toisen seisoo, toisen ottaa käyttöön ja sit taas toisin päin, plus normi verot?
     
  13. spinout

    spinout Gearhead

    Ne pitäisi olla yleisiä tietoja ilman tunnistamista (poislukien omistaja- ja historiatiedot 2€).

    Mulla lukee sivulla vain, että..

    Ei löytynyt

    Pyydettyä resurssia ei löytynyt.
     
  14. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Trafilla taitaa se minimi lasku olla 10e ellei se nyt vuodenvaihteessa muuttunut.
    Eli kyllä tarttis sen yli 15 oiron edestä olla pois liikenteest.
    Itse kesällä veivasin pois kun tiesin että vähintään muutaman viikon on ajamatta ja olikin yleensä pidempään :oops:

    - Jussi
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kymppiin ei tarvitse montaa päivää seisottaa. Verojen lisäksi seisoo liikennevakuutus. Omaksi riesaksi jää trafin rahanpalautusten vahdinta. Niillähän käynnistyy sisällä olevan rahan reititys joko pankkiin tai jonkun toisen pelin hyväksi melko joutuisaan ja ne on aika sekavia tuomaan esille sen, mihin ne ovat päätyneet. Kaks, kolme sähköpostia ja oman ajan lisäksi vähän Traficomin virkailijan aikaa siihen palaa. Ehkä ne saa joskus 100 miljoonan hintaisen tietojärjestelmän asian parempaan hoitamiseen.
     
    Jussi289, Harri S ja Pertti K tykkäävät tästä.
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Itse olen poistanut liikenteestä aina jos ei ole viikkoon tarvetta tiedossa.
     
    valpas ja Harri S tykkäävät tästä.
  17. virta

    virta Gearhead

    Kun auton ottaa heti ostopäivänä nimilleen ei mielestäni mene tuota kymppiä!! Nykyisin varmenteella kun voi itse ilmoittaa ostopäivän,niin sitä kannattaa miettiä tuota. Näin siis jos auto jää seisontaan ja ostetaan seisonnasta.
     
  18. atobee

    atobee Gearhead

    Ajoneuvon liikennekäytöstäpoisto: 5€

    "Jos otat ajoneuvon liikennekäytöstäpoistojen välillä liikennekäyttöön, lähetetään käyttöajalta aina vähintään 10 €:n suuruinen ajoneuvoverolasku (ajoneuvoveron pienin maksuunpantava määrä)."
    https://asiointi.trafi.fi/organisaatiot/tieliikenne/ajoneuvon-liikennekaytostapoisto

    Ajoneuvon liikennekäyttöönotto: Maksuton
    https://asiointi.trafi.fi/henkiloasiakkaat/tieliikenne/ajoneuvon-liikennekayttoonotto
     
    valpas ja Rotten tykkäävät tästä.
  19. Rotten

    Rotten Gearhead

    No joo, eli siis "urpoillut" tuossa ku vatvonu ees taas, auto liikenteeseen, mökille parkkiin ja seisomaan, sit tuli vielä sählättyä audia, ees taas omistajan kanssa ja muuten vaan.

    Eli joo, täytyy muistaa, jos ihan pakko oo, ei ota pariks päiväksi liikenteeseen!
     
  20. Miulle tuli ensimmäinen yhteydotto uudesta Traficomista.... kaks-kolme kuukautta sitten tein parista datsunista Trafille selvityksen autojen hävittämisestä. Nämä oli siis aikanaan purettu osiin , ja loppu mennyt romukuorman mukana kierrätysmetalliksi . Niin nyt sit oli joku virkamieäs siellä saanu venytettyä henkseleitään tarpeeks ja paukautti sähköpostilla HYLÄTTY viestin. Viranomais lausunto vaaditaan autojen pistamiseksi rekisteristä , tai maksullinen selvitys (jonka siis olin jo tehnyt ,mutta maksuttomana.) Hohhoijaa , luulis että ois kaikkien etu ettei noita haamuautoja siellä järjestelmässä pyöris? Mutta koska rahastus.
     

Kerro tästä muillekin!