ikh hiekkapuhallinsarja?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja special, 9.3.2009.

  1. special

    special 1st gear

    onko kellään kokemusta tämmösestä ikh hiekkapuhallinsarjasta kun XH20?
    olis tarkotus hallille tommone häkkyrä hankkia. jos jollain kokemuksia kyseisestä laitteesta, niin mielipiteet kehiin, että onko mitään järkeä maksaa moisesta 150e? :eek:
     
  2. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    itsellänikin on ollu mielessä ton koneen hankkiminen,ois just sopiva kolo tallissa sille ja paljo ois koneella käyttöä,mutta pelottaa just se että jos se onkin ihan lelu,aika paljo varmaan kiinni kompuran paineista veikkaisin.
     
  3. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Mulla on tommonen...
    Jossain pienissä hommissa ihan toimiva ja näppärä peli.
    Isommissa hommissa myös toimii kunhan on aikaa ja viitseliäisyyttä lisätä hiekkaa purkkiin.
    Tietysti edellyttää myös kompressorilta tuottoa (no itse olen isolla valovirta-kompurallakin viitsinyt leikkiä).
    Ainoina isompina vikoina/ haittoina tuosta pitäisin pientä hiekkasäiliötä + pientä täyttöreikää ja lyhyttä puhallus-letkua.
     
  4. special

    special 1st gear

    eli pitäis ilmeisesti olla 500litran kompuran kaverina hintansa väärti laite?
    tossa kun on eurolavoilla puskuria,sisälokaria ja jos jonkimoista osaa jotka hiekkakylpyä tarvis.
     
  5. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Muistini mukaan toi mun kompura tuottaa 600 litraa...
    Ja sillä on jo konehuone, lokasuojat, sisälokarit, osa rungosta jo puhallettu... (noitten lisäksi pari tankkia ja muita irrallisia pikku-juttuja saanut puhallettua).
    Kunhan ilmat lämpenee, niin pääsee isomman kompuran voimin testaamaan toimivuutta... :D

    Tosin tuota konetta olen ajatellut jatkojalostaa uusimalla isomman säiliön ja pitemmän letkun... Eli teknisesti harrastukseen riittävä.
     
  6. Panze

    Panze 3rd gear

    Mä meinasin ostaa Puuilosta sen niitten pikku pöytämallin pienten osasien puhalteluun. 99€ jos en ihan väärin muista.
    Ei kestä persaukisen budjetti sitä Motonetin laitosta, eikä oikein sille riitä tilatkaan :(
    Onko kenelläkään tästä puuilon laitoksesta kokemuksia?

    http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=1325
     
  7. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Taitaa tulla samasta Kiinan tehtaasta nuokin , kun ihan samanlaisen ostin Rock merkkisenä . Maksoi muistaakseni karvan alle satasen.
    Ok. peli ihan on, niinkuin tuosta jo aikaisemmista kirjoittajista käy ilmi. Kattele kuitenkin että millä "tarralla" varustetun ostat, niin et maksa liikaa.
    Itsellä vielä päivittämättä oleva kompuran tuotto on jarrutellut pöntön käyttöä, kun tuottoa on jotain 300-400l.
    Niin ja tuo aavikkotaistelijan kypärä on sitten ihan syvältä :rotfl: Vanha anorakki huppu kiristetynä Kenny lookkiin ja sukelluslasit vois olla parempi... paljon parempi. Tähän asti oon käyttänyt ihan suojalaseja- vähän nipistelee, mutta eipä tarvii kuorimavoiteita :poff:
     
  8. Spitfire

    Spitfire Gearhead

  9. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi

    Suuttimeen kannattaa kiinnittää huomiota.
    Keraamiset suuttimet kuluvat isommiksi
    alta aikayksikön.
    3 mm kovametallisuutin maksaa n. 70,-
    Tuo kuluttaa 250 l/min.
    Jyvän koko max 0.8

    Mika
     
  10. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Noissakin pytyissä näkyi tuo täyttö-reikä olevan tuollainen pikkuruinen...
    No saahan sinne sillä suppilolla kaadettua.
    Toi 80 litran säiliöllä oleva lieneekin jo muuten aika kelpoinen hinta-laatu suhteeltaan...
     
  11. niklas_

    niklas_ 1st gear

    puuilossa sanoivat että niilläkin oli aikaisemmin niitä isompia, mutta että niitä ei enää kukaan myy kun kuulemma ei kestä paineita tarpeeksi.. :-?

    puuilossa se pieni pytty maksoi 129
     
  12. lake ender

    lake ender Gearhead

    Itsellä on tommonen rock nimellä varustettu pönttö ollu hetken. Samaa kamaa kai kaiketi koikki, kuten joku tossa totesi.
    Haulla löytyy muutes hyvä keskustelu tästäkin aiheesta...itse en olis saanu edes toimimaan moista värkkiä ilman neuvoja.
    Vieläkin on ongelmana hiekan tulo pöntöstä ulos. Vedenerottajat on sekä kompuran ,että pöntön päässä. Puhallushiekkana bilteman hienompaa. Isolla suuttimella tulee hienosti hiekkaaa, mutta kompura huutaa sillo jatkuvasti. Pienemmällä suuttimella (olisko 3mm) pelais muuten, mutta jatkuvasti joku jyvä on poikittain suuttimessa. Välillä ei sit tuu ollenkaan hiekkaa ulos.
    Aikamoista taistelua siis käyttö ja kädet saa olla venttiileitä säätämässä koko ajan. Sillon kun pelaa niin jälki on hyvää.
     
  13. puavo the baboon

    puavo the baboon Gearhead

    mulla tuommone ihkun pönttö(maxo 129€) on pelannu iha hyvin,mitäny tarviisin paremman veden erottimen,ja kompura on abacin massimo 650l tuotto 6 barin vastapaineella.. :odroll: vähän väliähän sitä pientä pönttöö saa täytellä mut pitää tupakki tauon samalla jos on tupakkimiehiä tai vetää asennus kebua niinku mie :poff: ja se kkk-mallin suoja huppu on iha anuxesta mikä tuli pöntön mukana: huurtuu eikä pysy päässä,ite pistän päähän scottin moottoroidun hengitys suojaimen ja radiolla olevat peltorit ni ei hiekkapuhalluskaan vituta nii paljoo.. :odroll:
     
  14. ohc205

    ohc205 1st gear

    Minkälainen on oikeaoppinen hengityssuoja tossa hommassa? Itellä on joku bilteman aktiivi-hiilisuodatin , mutta käsittääkseni se ois ensisijaisesti liuotin- höyryjen suodattamiseen? Niistä kertakäyttösistä paperisistakaan ei tunnu olevan hyötyä.
     
  15. ´71 formula

    ´71 formula Gearhead

    Mulla ihan samat ongelmat oman kanssa
     
  16. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Minä olen itse seulottua hienoa hiekkaa käyttänyt , ja se on läpi tullut (hienompi sihti kuin sellainen hienoin keittiö-sihti jolla jauhoja siivilöidään).
    Nykyään käytän tuommoista moottori-maskia, mutta aikaisemmin kohtuullisesti toimi 3M naamari jossa on ne (ruskeat)suodattimet kahtapuolen suuta...

    No tuo tupakkitauko on minustakin hyvä syy taukoa pitää, mutta milläs silloin onnistuu vähentämään tupakointia...?
    Ja tuo asennus-juoma kun ei ole minulle tarkoitettu, joten silläkään ei voi korvata tuota tupakkaa...
     
  17. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Mulla oli joskus myös vastaava hiekkapuhallin, mutta sen kanssa oli jatkuvasti ongelmia suuttimen ja työtehon kanssa. Noin 10 vuotta sitten ostin HP-40-3K:n, siihen loppui ongelmat suuttimien ja hanojen kanssa, kauko-ohjaus helpottaa kummasti. Teho 3mm suuttimella on jotain aivan muuta verrattuna noihin halpismalleihin. 4mm suutin vie jo ilmaa niin paljon, että kaksi isoa kompuraa (painetuotto ~650l/min?) huutaa hoosiannaa, 3mm riittää jotenkin toinen. Hiekkaa kimpoilee niin paljon, ettei ilman kypärää pysty puhaltamaan. Kun haluaa hyvän ja halvan joutuu ostamaan kaksi eri tuotetta.
     
  18. eepo86

    eepo86 3rd gear

    Piti tännekkin rekisteröityä kun tässä ROCK merkkisistä hiekkapuhalluslaitteista joku puhu niin...
    Tänpäivän aamulehdessä on tuotteen takaisinveto eli:

    R.O.C.K hiekkapuhalluskannu(siis säiliö), 40 ltr
    Tuotenumero: DAC0475
    EAN-koodi: 6419773606823
    Maahantuoja: Veljekset Keskinen Oy


    Hiekkapuhallussäiliön hitsausliitokset eivät täytä turvallisuusvaatimuksia ja ilmotuksessa sanotaan että tuotteen voi palauttaa ostopaikkaan jolloin tuotteen ostohinta palautetaan kuluttajalle.
     
  19. delsol

    delsol 1st gear

    onko kukaan ostanut bilteman tai motonetin hiekkapuhalluskaappia?
    Tekeekö sellaisella mitään...lähinnä jarruosien ym.pien hilkkeen puhallukseen ois tarve sellaiselle.
     
  20. Kine

    Kine 3rd gear

    Lainaus:

    >R.O.C.K hiekkapuhalluskannu(siis säiliö), 40 ltr
    >Tuotenumero: DAC0475
    >EAN-koodi: 6419773606823
    >Maahantuoja: Veljekset Keskinen Oy

    >Hiekkapuhallussäiliön hitsausliitokset eivät täytä turvallisuusvaatimuksia >ja ilmotuksessa sanotaan että tuotteen voi palauttaa ostopaikkaan jolloin >tuotteen ostohinta palautetaan kuluttajalle.

    Onkohan jollain tullut pönttö silmille vai hyvää hyvyyttään on tarkastettu ja todettu paskaks. Veikkaan ensimmäistä, tai sitten tukes vai kuka näitä tarkistaakaan on pistokokeessaan todennut asian.

    Herää vaan kysymys kuinka kauan noita on jo ollut kaupan (5-10v?) ja vaikea uskoa että alkuunkaan olis laatu häikäissyt. Saati, että rock-merkkinen kötöstys olisi ainut lajissaan; onko niitä muita kuin yhtä tahi kahta mallia joissa vain eri valmistajan tarrat?

    Toivottavasti tämä taantuma pistää ihmiset äänestämään lompakollaan ja jättää tuommoiset tuotteet kauppaan. Se olis kaikkien etu, ettei ostettais sitä CE (china export) kamaa, kun ei ne taida olla kovin kummoista romurautanakaan.

    Ei äkkiä tuu yhtään työkalua mieleen, jossa laadulla ei olis merkitystä.

    Moottoripukki, staattinen vekotin, mutta ei oo kiva kun 454 tulee varpaille, edes turvakengille.

    Tunkki tai talja, vielä vaarallisempi kun joku pettää

    Sähkölaitteet on lähinnä tragikoomisia kun menee oikoseen, mut vituttaa niitäkin kuskata kauppaan ja saada samanlainen tilalle.

    Ostin pari viikkoa sitten biltsusta avantopumpun kun piti saada vettä jäälle. Tai pilssipumppu sen nimi taisi olla. Pääsin avannolle ja pari vetoa niin joku muovi korkkas varresta sillä seurauksella, että vedet tuli väärästä kohdasta ja syliin. Kävin vaihtamassa toiseen samanlaiseen.

    Saa huutaa HEP heti kun havaitsee hyvän ja toimivan kiinalaisvalmisteisen työkalun tai vastaavan.

    Jos ei ole varaa kuin kiinalaiseen, et tarvitse sitä. Lainaa joltain laadukasta.

    Ugh, olen puhunut.
     

Kerro tästä muillekin!