IKH löpölämppäri tarvii lohkolämppärin...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja ford59, 3.2.2010.

  1. ford59

    ford59 1st gear

    Käyttökokemuksia kaivataan Tommosesta IKH:n italialaisesta lämmittimestä, oliko toi nyt 10 tai 16kw. Tai paremminkin käynnistys kokemuksia. Oma ei lähde alle +5C käymään ilman esilämmitystä, yrittää, mutta ei pörähdä pyörimään (ihan kuten Ducato :lol: ). pakkasen puolella saa jo lämmitellä ihan kunnolla ennenkuin herää. Talvilöpöt on tankissa. Saattaa se toimia kuten pitääkin, eihän italiassa ole kylmää :poff:
     
  2. No H2O

    No H2O Gearhead

    Olen pitänyt tuommoisella IKH:n 10kw:n putkulalla tallia lämmänä noin 6 talvea... Ekan kerran viime syksynä putsailin tuota hieman paremmin.

    Muuten on toiminut ihan hyvin, välillä startti jää tapahtumatta jolloin piisaa virran katkaisu...
     
  3. mk76

    mk76 3rd gear

    mulla oli kans samaa ongelmaa. suodatin ja suutin vaihtoon niin johan alkoi toimii. suodatin oli niin tukos et ei pumppu saanu tehtyy kunnolla painetta suuttimelle et ei sumuuntunu kunnolla tai jotain
     
  4. Jare360

    Jare360 3rd gear

    Löpölämppärin huolto

    ...oma 30 kw pömpeli jättää totaalisesti käynnistämättä. Valo vilkkuu käynnistettäessä hetken iloisesti, moottori ei edes yritä. Talvilaadun soppaa sisällä reilusti ja suodatinkin vaihdettu. Tietoa kukahan näitä korjailee..? IKH ei kai auta muuten kuin osien saamisessa.
    Kolmisen talvea lämmitti hyvin, nyt ei aiheuta kuin hikeä pintaan muuten vaan.
    Piruuttani vaihdoin myös kuumalanka systeemin vaan se kai pitää vaan liekkiä yllä ja auttaa syttymisessä vai?
    Ideoita omatoimiseen vianhakuun vai siirrytäänkö puulämmitykseen :cry:
     
  5. ford59

    ford59 1st gear

    Täytyypi koittaa noita, tuo yrittää kovasti mutta ei jaksa pyörittää tarpeeksi käynnistyäkseen. Käyttötunteja ei paljoa ole takana.
     
  6. ford59

    ford59 1st gear

    Re: Löpölämppärin huolto

    Omassa oli tuotakin vikaa seisonnan jälkeen, hitsaupuikolla tökkisin ja pyörittelin ropelia pötkön päässä ritilän takana, niin lähti taas pyörimään.
     
  7. jylhä

    jylhä 1st gear

    Sama täällä, noin 6v on ollu joku wizzard merkkinen puhallin. Joka kesä on pitäny muutaman kerran käyttää pölyjä pois, en ole saanu aikaseks. Joka talvi olen pelänny että se ei enää herää, mutta toimii yhä, en ole suodatintakaan vaihtanu :oops: Joskus tarvii ton tupla startin, olisko ilmaa jossain.
     
  8. Antti P

    Antti P Gearhead

    Meillä kerni ja siinä oli viikolla ongelmia kans. Varmaan kesä löpöä seassa ku välillä savutti aivan hirveästi. Sammutin pois ja peitin pahvilla hetkeksi ja kohta taas uudestaan tulille. Muutaman kerran saman tein niin onnistui keikalla massikka sulatella tulille. Tuo "välilaaatu" siitä huono että kun pakkasta ollu sen -29 niin tarvii laskea alle -15 että se muuttuu kokonaan juoksevaksi ja tarkoitan siis siellä säiliössä enkä pelkästään mittarissa.
     
  9. v 100

    v 100 1st gear

    Neliä talavia on Ikh:n tykki savukaasunpoistolla takonu tallis
    ja ei tarvinnu ku löpöä lisätä, jos on loppunu niin tankki täytehen
    ja tartista käyntihin, varmahan jo tonnin puskenu läpi enkä
    oo eres suaratinta vaihtanu. Hyvä on sanon mä.
     
  10. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Tollanen oli yhdellä rakennustyömaalla. Talvessa meni pari tonnia löpöä ja lämmittimestä paloi tulipesä puhki. Vaihtoivat sisäkalut takuuseen. Tuo savunpoistolla varustettu lämmitin oli suunniteltu kuulemma IKH:n tilauksesta Suomen markkinoille, ja ensimmäisissä oli joku suunnittelukämmi, mistä syystä ne hajosivat. Muuten kyllä pelasi moitteettomasti.
     
  11. monster

    monster Gearhead

    ikh 10kw laite ollu varmaan 5vuotta ei ole tarvinnu kun tankata , joskus keikalla ollu päällä yhtä kyytiin jotain 30 tuntii ja pelannu hyvin
     
  12. KapteeniSolisluu

    KapteeniSolisluu 1st gear

    Suuttimen säätö (tai vaihto) auttaa. Nyt ei ilmeisesti löpö tule riittävän hienona sumuna, että se syttyisi.
     
  13. Pöhö-Andrei

    Pöhö-Andrei 1st gear

    19kW master on tehnyt lämpöä minulle nyt kymmenen vuotta, ja sitä ennen edelliselle omistajalle toisen mokoman. Ainoa remontti on ollut yksi kondensaattori, tulppa lienee alkuperäinen.

    Osta master se on hyvä.
     
  14. firesweep

    firesweep Gearhead

    Oma ikh 10 kwh lämmitin toimi puolitoista tuntia, sen jälkeen ei nään lähtenyt käyntiin vaikka olis minkälaiset sadetanssit tanssinut. Ei muuta kun takaisin liikkeeseen ja huoltoon. Sen jälkeen on toiminut parituntia ongelmitta :D
     
  15. Jare360

    Jare360 3rd gear

    Menin sitten omatoimisesti räpläämään lämppäriä ja sain rikki moottorin perässä olevan pyörijän. Sen ajatus on kai tuottaa painetta suuttimelle?
    Kellään tietoa mitä maksaa..? Moottori ei suostunut ennen tuon rikkomista pyörimään kun laittoi virrat päälle, pikkuisen liikautti lapaa vaan ei muuta. Onko tietoa mikä piirikortissa ohjaa mottoria?
    Tämä taas näitä TI- miehen teen itse ja säästän juttuja, osa 34532...
     
  16. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    masteriin maksaa muutaman kympin se fiiberipyörä, lamellit muutamia euroja kappale.

    Pieneksi vinkiksi voin sanoa, että jos se päälimmäinen muovipääty on särössä yhtään mistään, niin ei toimi. (vuotaa ilmanpaineen pois ja ei jaksa puhaltaa suuttimen läpi tarpeeksi ilmaa, että imisi polttoaineen lappona sekaan)

    JA jos lämmittimessäs on samanlainen systeemi kuin masterissa, niin se pyöreä teräksinen kiekko sen fiiberipyörän ympärillä tulee säätää niin lähelle kun mahdollista, mutta kuitenkin niin ettei ahista pyörimistä. (kahella pultilla kiinni, missä hieman toleranssia säätöä varten)

    Ja painepuolen suodattimen likasuutta ko vehkeet ei tahdo sietää.
     
  17. MustangGT

    MustangGT Gearhead

    [​IMG]
    Tuommonen ajautui tallille ja pöläyttelee :(
    Ollu pari vuotta käyttämättä.
    Mistä tuohon saa varaosia? En oo vielä purkanu mutta vkl ajattelin putsata tankin ja tuoreella löpöllä aloittaa tarkastelemaan toimivuutta...

    Merkki on joku Reddy Heater :-?
     
  18. Mika Flinck

    Mika Flinck 1st gear

    Jos startti on epävarmaa kannattaa tarkistaa kärkiväli, itselle tuli vastaan (masteri 25 tai 29) joka oli saanut enemmän tai vähemman kovan iskun ja siitä kärkiväli oli vääntynyt liian isoksi. Kärjet kokeilemalla oikealle välille ja taas pelittää.
     
  19. 240163

    240163 Gearhead

    Mä ostin vuosisitten 20kw lämppärin. Ja kaveri osti saman kokoisen ja mekkisen. Vieläpä samasta kaupasta. Mulla pelaa kelillä, kun kelillä kuin Buick. Mutta kaverilla on siinä nolla asteen lähettyvillä, ei jaksa käynnistyä. Ennekun esilämmittää. Kai sinne pitää laittaa lämpövastus tankkii...:) Omassa huomasin, et tuuletin oli jumiutunut kesän aikana. Nippa nappa sain sen irti ja pyörii... Eli kantsii käytellä kesälläkin. Kesällä säilyttää tankkitäynnä. Ja syksyllä avaa pohja proppuu josko sieltä tulis vettä. Vedestä suutin ei tykkää... Alkaa käryttää ja kipinöimään. Tulee muutenkin epävarmaksi käynniltään. Nää meidän masinat on n.300€ Italialaisii. Huoto saa joskus ihmeitä aikaan.
     
  20. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    Naapurin "punainen" 10kW on kanssa tuommoinen hieman pöläyttelevä malli. Lämmitys siinäkin pitäis olla, että lähtis sujumasti käyntiin. Viimetalvena lämmintä löpöä ja johan pölähti käyntiin. Pihalle siitä käymään... minuutteja kävi, kunnes sammui. Siis se lämmitin.
    Putsaaminen varmaan auttais, mutta kalliiksihan sekin tulis... kuka maksais ne asennus juomat...
    Pitää paneutua jos saa sopivan tilaisuuden.
     

Kerro tästä muillekin!