IKH:n Strongline kompressorin laatu???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Anonymous, 15.7.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tietääkö kukaan mitenkä laadukkaita nuo IKH:n myymät italialaiset kompurat ovat? Hinta ei ole kovin paha... tosin ei olisi ollut Einhel-merkkiset joita naapuriliike myy. Jotenkin tuntuu tuo Einhel kuitenkin vähemmän hyvältä vaihtoehdolta.
     
  2. amis

    amis 1st gear

    Olen ajatellut hankkivani tuollaisen stronglinen, joten käyttökokemukset kiinnostaa myös :)
     
  3. Kossi

    Kossi 1st gear

    Ostettiin tuossa vähän aikaa sitten tuollanen stronglinen 5,5kw:n kompura pikku gernin seuraksi :) Strongissa käyntiääni on huomattavasti siedettävämpi mitä gernissä ja tuottoakin on ollut aivan riittävästi. Huomenna pitää kokeilla hiekkapuhallusta niin tietää vähän paremmin tuoton riittävyyden.

    Ainoa vika mikä tuossa on, että se ruikkii öljyä jostain kolosta ja siinä sotkeentuu koko kompura ja ropellin puoleinen seinä öljyyn. Öljy tulee joko jostain tiivisteen välistä tai sitten öljyntäyttöaukon korkin alta. Tuokin pitäs selvittää kunhan kerkeää.
     
  4. amis

    amis 1st gear

    Jos saan kysyä, kuinka paljon maksoi tuo iso Strongline? Itse olen haaveillut myös juuri tuollaista isoa mallia, tuotto siinä 600l nurkilla?
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest


    Itselläni on tuollainen 360l valovirta malli, ja heti uutena vuosi ilmaa lohkonkannen ja lähtevän putken välisestä liitoksesta. Ajattelin että liitoksen pultit on jääneet löysälle ja kiristin niitä... toisesta pultista onkin jengat nurin, tai siis ei pultista vaan kannesta. :odroll:

    Laitoin pidemmän pultin ja nyt liitos pitää... mutta en tiedä pitäisikö tuo käydä sittenkin vaihtamassa takuuseen ettei tule vuosien mittaan ongelmia tuon kanssa kun takuutkin on jo menneet. :-?
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin ja lukuunottamatta tuota vikaa niin muuten pidän näitä stronglinen kompuroita parempina vaihtoehtoina kuin esim. Gerniä tai Einheliä. Molemmissa merkeissä on ollut todella paljon vikoja. Kaverillakin leikkasi kiinni Gerniläinen ensinmäisenä päivänä, ja öljyä oli varmasti tarpeeksi.
     
  7. amis

    amis 1st gear

    Gerniä myy kaikki, motonet, hongkong yms., mutta strong lineä ei taida myydä ainakaan porin seudulla kuin Alkuperäistuonti, joka on muutenkin hivenen laadukkaampien tuotteiden liike kuin edellämainitut... :odroll:
     
  8. Kossi

    Kossi 1st gear

    Dodih.. Öljyvuoto paikallistettu öljyntäyttö/huohotinkorkkiin.
    Voikohan tuo kompuran asento vaikuttaa tuohon öljyn ruikkimiseen, kun se tuppaa olemaan hieman eteenpäin kallellaan.

    Tuossa 5,5kw:n mallissa riittää tuottoa hiekkapuhallukseenkin :)
     
  9. amis

    amis 1st gear

    Helkkari, itse ajattelin ostaa astetta pinemmän 4kW:n. Kannattaisikohan kuitenkin ajatella järkevästi ja ostaa isompi? :-?
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Omassani oli muuten myös tuo öljyntäyttökorkki löysällä kun sen ostin. Taitaa nuo olla sellaisia että kannattaa käydä kaikki pultit kirien läpi kun sitä ottaa käyttöön.

    Vieläkin harmittaa kun tuosta kannesta oli kierteet tehtaan jäljiltä nurin... :( ei millään viittis lähtee tota kelkkomaan takaisin liikkeeseen kun matkaakin on n.100km. Toisaalta taas mielessä kummittelee se että tuo pidempi pultti ei tule vuosien saatossa olemaan kestävä ratkaisu.
     
  11. perkele

    perkele Gearhead

    jos sulla on kerran siinä takuu voimassa niin vie se suosiolla vaihtoon.....
    sit kun se rivahtaa ja takuu on ummessa niin arvaapa vaan v...aako?? ja manaat ittesi kun ei tullu vietyä ajoissa takuuhuoltoon
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo, näin varmaan on kaikkein järkevintä tehdä... pitää ensi viikolla nostaa kompura kärryyn ja ajella liikkeeseen vaihtamaan uuteen.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Strong linea saa myös Honkkareista ja Motonetista. Ei mikään erikoinen laadultaan. Itellä pienin voimavirta eli 3kW. Ekana meni painemittari, sitten kansipahvi, painekytkin sohlannu. pyörien akselirauta repes irti säiliöstä. Ja kone on siististi omalla tontillaan varaston puolella eli ei oo missään sikakäytössä. En oikein oo tyytyväinen laatuun. Ostaisin ny melkein kotimaisen Jere tai mikä toi Agmimarkettien myymä on jos siis mäntäkonetta ostaisin. Ja isommalla tuotolla toki, että sais puhallettuakin. Toi maksoi n. 600eur ja pistäisin ny melkein enemmän rahaa kii jos hankinnan aika olisi.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jaahas... olis pitäny kysyy täällä tuosta laadusta ennen kuin menin ton ostamaan. Myyjähän kyllä kertoi silmät kirkkaana että "ei näissä oo mitää ollu".

    Veitkö aina vian tullessa takaisin koko kompuran, vai vaihdoitko itse esim. kansipahvin? Vai tuliko noi viat takuuaikana?
    Ajattelin vain että pyydänkö myyjää tilaamaan tohon uuden kannen ja vaihtasin sen itse niin ei tarttis alkaa viemään tota takasin.
     
  15. amis

    amis 1st gear

    Eikös nää stronglinet tuu kuitenkin samasta tehtaasta kuin biltemat? Eli Italiasta, tuleekos sieltä peräti abacitkin?
     
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kyllähän takuuasioissa myyjäliikkeen tulee hoitaa myös kuljetus tai sitten korvata matkakulut. Näin lain mukaan, ei ole kyllä tullut itsekään vaadittua, olen ollut tyytyväinen kun saa laitteen kuntoon. Tosin ei ole noin isoja laitteita ja pitkiä matkoja tarvinnut kuljetellakaan. 44" telkkaria kävi huoltomies huoltamassa kotona takuuseen, sitä ei olisi itse viitsinyt lähteä roudaamaan.
     
  17. WSE

    WSE 1st gear

    4 Vuotta sitten tuli hommattua suurin valovirta strongi mitä silloin oli. 2 pyttyinen hihnaveto 50l:n tankilla.
    Hyvin on pyörinyt siitä saakka, jos ei joka päivä niin joka toinen kuitenkin on jotain tehty. Isompihan tuo saisi olla, epäkeskolla tulee taukoja mutta muuten tyytyväinen olen kestoon ollut. Ei muuta ole tarvinnut kuin öljyä ja ilmansuodatinta vaihtaa.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kansipahvin leikkasin ite semmosesta 8eur maksaneesta aihiosta. Jotain teräskudos vahvisteista tiukkaa tiivistepaprua. Meni kyllä aika askarteluksi ja seuraavaan kerran jaksan odottaa tilauksesta tehtaanlaista n. 20eur pahvia. Itse siis vaihdoin kun takuukin oli mennyt kii. Momenttii vetäessä tuli uskon puutettaa kun alkoi tuntua että kohta korkkaa kierre ja jätin pultit alimomenttiin, tyhmää, mutta kierteet alkoi epäilyttää. En jaksa enää muista tota momenttia, taisi sen joku viisas minulle kertoa.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    mitenkähän on, eiköhän nuo stronglinet, einhellit ja gernit ole samaa joukkoa. Jos joku liike tilaa tarpeeksi ison erän noita niin saa millä nimellä haluaa. Näin olen kuullut olevan ainakin halpojen miggien kohdalla.

    Joskus kymmenen viisitoista vuotta sitten isukki osti vanhan atlas copcon, se oli silloin parin-kolmen tuhannen markan ostos. K6 malli ja kuution tuotto. erittäin maskuliininen ja nostalginen ulkonäkö ja käytiääni. Siellä se louskuttaa. Yks äijä joka on ikänsä huoltanut noita härveleitä katseli, sitä vaihtoi öljyt ja kuivasi rätillä kampikammion sisäpuolelta, mahdolliset metallinhohtoöljyt pois. Sitten sanoi että hyvässä kunnossa, käyttöikää olis jäljellä vaikka huoltsissakäytössä 30v. Jos öljyt vaihdetaan joskus.

    Joten jos vain noista ymmärtäisi kunnon päälle niin kyllä tollainen vanha härveli voi olla parempi kuin pussillinen uusia. Vai mikä powercraft...?
     
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Näin minäkin olen vähän arvellut, ovat ainakin ihan tasan samannäköisiä (en muista minkä merkkisiä ne nyt oli ne Stronglinen näköiset). Ehkä erivärisiä, mutta muuten.
     

Kerro tästä muillekin!