Ikuinen kysymys osa II

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 21.5.2017.

  1. kaarne

    kaarne Gearhead

    Onhan se hienoa että ihmisillä on luottamusta kanssakulkijoihin mutta kyllä sitten kaduttaa kun auto ryhtyy perseilemään tiukassa tilanteessa koska joku puolihullu harrastaja on tehnyt halvalla jarruremontin autoon.
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Täytyykö valita hulluin tekeen remppaa?

    Ehkä silti korjaamoilta suodattuu se heikoin aines pois.
     
  3. kaarne

    kaarne Gearhead

    Ei mutta tuskin kouluttamaton normaali ihminen saa parempaa jälkeä aikaan kuin joku hullu.

    Tietyt auton laitteet kuten jarrut pitäisi jättää ammattilaisen huoleksi.

    Ei ole kiva kun auto syöksyy järveen kun jarrut pettävät.
     
  4. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Toi oli paha :rotfl:
     
  5. peto

    peto Gearhead

    En tiennyt, että uusavuttomuus on levinnyt jo eläkeläistenkin piiriin? Luulin sen olevan vain nuorison ongelma.

    Auton kunnossapidossa helpoimpia hommia on öljyjen/suodattimien vaihto ja jarrurempat. Jos noita perus hommia ei itse osaa tehdä, voitko kutsua itseäsi autoharrastajaksi?
     
    Camino'79 ja Rotten tykkäävät tästä.
  6. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Jos Suomessa sokeat tekee pensseleitä ja Saksassa ooppeleita niin kyllä keskiverto jannu osaa jarru rempan tehdä. Tietenkin jos on niin vanha ettei osu maitotölkistä maitoa lirauttamaan kahvikuppiin niin sitten asia on toinen :poff:
     
    Rotten tykkää tästä.
  7. Rotten

    Rotten Gearhead

    Ei välttämättä, kun jos et ole koulutusta saanut, niin todennäköisesti korjaat ne rautalangalla ja tapat toisen tai useamman, pahimmaksi vielä tekee jos on parta eikä käytä menneniä! :soosoo:
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  8. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Voiko rautalankaakin käyttää, hyvä tietää. Itse aina käyttänyt jesaria, karhulankaa ja syljellä putsannut
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kaarne on vaan siitä poikkeus ettei pidä autoja minkään arvoisena hinnaltaan, näin yleisesti.

    Pitäishän siitä vm 1989 corollasta saada vielä 20 000markkaa vaikka puoli milliä ja puoli autoa ruostunut.
     
  10. Rotten

    Rotten Gearhead

    [​IMG]

    Siin o kaarnelle, merkki liikkeestä ostettu auto, ja jarruremontti siellä tehty!? Ei kannata ite sormia liata!
     
  11. urho3

    urho3 Gearhead

    Hyvin on vielä paloja jäljellä.
     
    chevytb02 tykkää tästä.
  12. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    On myös tapahtunut sellaista, että mm. turbodieselissä on imupuolelta jäänyt putket laittamatta kunnolla kiinni, jolloin ohitustilanteessa putki pullahtaa irti ja ahtopaineet singahtaa taivaalle.

    Myös polttoaineputkiston, selkeitä vuotoja on jäänyt havaitsematta.

    Vetonivelen suojakumikin on ihan turha kapine toisten asentajien mielestä.

    Jne.

    Ja nuo siis ihan virallisten, Suomessa toimivien merkkiliikkeiden ts. kaarnen asiantuntijoiden huipputason kätösten jäljiltä.

    -JJ-
     
    Rotten tykkää tästä.
  13. kaarne

    kaarne Gearhead


    Sanotaan niin että täytyy tietää mitä tekee ennenkuin tekee mitään.
     
  14. hantta

    hantta Double Gearhead

    Pitäiskö siirtyä suosiolla takavasemmalle; Olen asunut Varissuolla, olen eläkeläinen, lähes sokea, eikä autonropaus oikein enää onnistu :(
     
  15. kaarne

    kaarne Gearhead

    Riippuu autosta ja sen historiasta.

    Ei mikä tahansa turbomoottorinen muoviohjus herätä tunteita.
    Sanotaan että on hyvä tietää sellaisia henkilöitä jotka tietävät auton mekaniikasta vähintään riittävästä ja kaikki vaikuttaa kaikkeen.

    Olen huomannut että nykyharrastajat eivät suhtaudu vakavahenkisesti autoihin.

    On liikaa rahaa ja netistä saa tilattua autoja melkein yhtä vaivattomasti kuin maitopurkkeja.

    Toista se oli ennenvanhaan kun tavallinen käyttöautokin oli harvinaisuus.
     
  16. kaarne

    kaarne Gearhead


    Monenlaista on tapahtunut kun joku tunari on leikkinyt asentajaa.

    Oikea mekaniikko tietää mitä tekee ja on huolellinen.
     
  17. kaarne

    kaarne Gearhead

    Olen sitä mieltä koska se on totta.

    Ei tavalliset ihmiset eli suuri enemmistö maksaa penniäkään vanhasta autosta.

    Harrasteautolla on tunnearvoa ja jos siitä haluaa rahaa niin ostajan pitää olla autonharrastaja joka haluaa juuri kyseisen auton ja on valmis siitä maksamaan enemmänkin.
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No mun mielestä on vaan hyvä että osia saa ja kaikki voi korjata oiken eikä tartte jotain jousia tai mäntiä korvata puun palasilla yms.
     
  19. kaarne

    kaarne Gearhead


    Toki on mutta tarkoitin että yltäkyltäisyys on huono asia tässä harrasteessa.

    "Ostin tänään Cadillacin ja huomenna tilaan urheiluauton..."


    Tyypillinen esimerkki ökykeräilijästä on juontaja Jay Leno joka selvästi ei ole kiinnostunut autoista vaan niiden lukumäärästä ja autohan ei ole mikään hänen mielestä ellei siinä ei ole 1000 hv moottoria.


    [​IMG]
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Olen huomannut oman suhtautumiseni olevan aivan liian vakava, ja pyrkinyt tietoisesti muuttamaan sitä. Hyvin harva osa tai autokaan on korvaamaton. Hankalinta on suhtautuminen patinaan ja käytön jälkiin. Tuntuu itsellekin hyvin omituiselta yrittää säilyttää ne sellaisena kun ne on, vaikka luontainen taipumus on juuri se.

    Tai taipumus säilyttää alkuperäiset rikkinäiset osat koska ne kuuluu autoon.
     

Kerro tästä muillekin!