Ikuinen kysymys osa II

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 21.5.2017.

  1. kaarne

    kaarne Gearhead

    Jokainen harrastaa tyylillään ja allekirjoittaneen mielestä mitä vakavamielisempi suhtauminen tähän harrasteeseen on niin sen parempi.

    Auto on vain kerran alkuperäinen ja kuluneenakin se on mielenkiintoisempi kuin entisöity voi koskaan olla imho.

    Kiiltäviä ja karkkimaisia show-autoja on nähtävillä jokaisessa autotapahtumassa.
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kyllä on kaarnella nyt taas puurot ja vellit sekasin tai sit se on jo yli satavuotias jos käyttöautokin on ollu luksusta....

    Kyllä viimeisen 50-60 vuotta auto on ollu hyödyke siinä missä imuri tai liesikin, jokaisella sellainen on ollut ja ellei ole harrastaja niin eipä sen kuntoon sen kummemmin ole panostettu vaan tarvittaessa on hankittu uusi. Siksipä niitä koskemattomia helmiä ei jälkipolville olekaan jäänyt vaan kaikkia on rivelletty ja rävelletty sen mukaan että kunhan leima on saatu.

    Mutta kaarnehan sen tietää kun se vaan seisottaa tallissa ja ajaa ainoastaan sunnuntaisin hakemaan sen ehtoollisleivän kirkosta...

    Autot on ajamista varten ja jos menee rikki niin sit korjataan. Se itse tekeminen kun on kuitenkin iso osa autoharrastusta. Ei se ole mitään harrastamista jos tallissa on autoja kuin lenolla mutta ikinä niillä ei ajeta kun ei niille mitään osaa tehdäkään..

    Edit: typoja
     
  3. kaarne

    kaarne Gearhead


    Näytä minulle henkilö joka menee ostamaan uuden auton autoliikkeestä samalla lailla kuin ostetaan leipää kaupasta niin minä esittelen sinut Jari Sillanpään vaimolle.

    Edullisinkin uusi auto maksaa noin 10 000 euroa.
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Itellä ei ole kummempaa suhtautumosta, ostan kivoja autoja, ajan niillä ja korjaan kun ne hajoo tai hitsaan kun ne mätänee sen kummemmin miettimättä että menikö tässä nyt joku muinainen artefakti turmeltuneeksi.

    Itelläkin noi käyttöautot olleet ja on sitä luokkaa ettei kukaan sellasilla enää aja kun uusinkin on 70- luvilta. Silti joka talvi ainakin joku tulee urputtamaan kun autoja tuhotaan tällä tavalla, näitä ei ole enää paljoa, ei sais enää suolata näitä yms. muuta typerää paskaa.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Osaako se tehdä mitään yhdellekkään autolleen (paitsi kuvata niistä videoita youtubeen) lienee toinen kysymys.
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kävisit kaarne joskus autokaupassa etkä höperöituisi siellä laitoksessa missä sitten oletkaan niin huomaisit kuinka helppoa se auton osto toisille on...
     
  7. darpen

    darpen Gearhead

    Aattelin etten ikinä kommentoi kaarnen juttuja, mutta nyt on pakko.
    Tolla sedällä kun rupeaa jo ihmisten ulkonäkökin haittaamaan harrastusta.

    Minä ostan leipää kaupasta silloin kun sitä tarvitsen.
    Viime vuonna ostin isomman uuden auton koska sitä tarvitsin.
    Riittääkö tämä siihen, että esittelet Sillanpään vaimon minulle, vai poikkeaako minun ostokäyttäytyminen joistain kirjoittamattomista säännöistä???
     
    Rotten, chevytb02 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  8. kaarne

    kaarne Gearhead


    Kyse oli siitä että kukaan keskiverto ihminen ei mene tuosta vaan autoliikkeeseen ja osta uutta autoa.

    Rikkaat ovat asia erikseen.
     
  9. darpen

    darpen Gearhead

    Kuule kyllä minä olen ainakin ihan tavallinen sipilänsuomen työläinen.
    Kun tekee pitkiä päiviä ja ei tuhlaa turhuuksiin, voi joskus ostaa mitä haluaa.
    MB CLS olis meidän pihalla jos puhuttaisiin rikkaasta.
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Totta, eikä ne jaksa kiinnostaa juuri ollenkaan vaikka olis hemikärsseri. Toisaalta nuhjaantuneeseen ja minimaalisesti käyttökunnostettuun (uusi tankki, penkki korjausommeltu tms) hemibelveen paloi filmiä kortin täydeltä.
     
    Muokattu: 23.5.2017
    kaarne tykkää tästä.
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ja mistähän tästä nyt kävi ilmi että kuka on rikas ja kuka ei? Nyt kaarne foliohattu pois päästä ja ihmisten ilmoille niin huomaat että toisenlaisiakin ihmisiä on oikeasti olemassa...
     
  12. kaarne

    kaarne Gearhead

    Kuka ostaa Triangle Motorin autoja?

    Ei ainkaan enemmistön edustajat eli keskiverto ihmiset kuten sinä ja minä.

    Ei vanhoilla autoilla ole mitään samanlaista hintaa kuin uusilla.

    Suurimmalla osalla harrasteautoista on vain tunnearvoa ja ellei joku harrastaja ole kiinnostunut tarjolla olevasta vanhasta autosta on sen markkina arvo 100 - 200 euroa.

    Tuo on sinun mielipiteesi. Itse ajattelen niin että juontaja Jay Leno ei ole oikeasti kiinnostunut autoista.


    Tietysti ihminen voi muuttua ja Jay Lenokin voi tajuta että hänen pitää esitellä traditionaalisia autoja eli ajoneuvoja joilla suuri enemmistö eli tavalliset amerikkalaiset ovat ajaneet.

    Jos hän esittelisi autoja kuten Plymout Valiant, stw:t, pickupit jne. niin silloin voisi sanoa että hän on oikeasti kiinnostunut autoista ja autoilusta.
     
  13. kaarne

    kaarne Gearhead

    Suuri enemmistö harrastajista tykkää kun auto kiiltää kuin uusi karkkirasia mutta kai me muutamat joille alkuperäisyys on kaiken a ja o mahdumme joukkoon ja jos emme mahdu niin olkaamme sitten ulkopuolella ja tästä tulikin mieleen että autotapahtumien parkkipaikoilla näkee joskus orkkis autoja.
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ei jumalauta... lueppa kaarne tekstisi uudelleen ja mietippä nyt oikeasti mitä sä täällä lauot. Sun mielikuva keskivertoihmisestä juontaa juurensa jonnekin saatana pula-ajan aikoihin joka ei ole millään tavoin verrattavissa nykytilanteeseen.

    Ja kyllä niitä trianglenkin autoja ostetaan, samokn kuin is automotiven. Jos haluaa hyvän niin se on harvemmin halpa. Ja onhan se hienoa että joku viitsii ne tänne pershikiälle rahdata joten kyllähän niiden kuuluu siitä jonkinlainen korvauskin saada.

    Otat ne ajurinlaput silmiltä ja katsot uudelleen nykymaailman menoa niin huomaat että ei ne vanhat autot mitään satasen kahden katiskoja ole vaikka kuinka miettisit...
     
    eilhik tykkää tästä.
  15. kaarne

    kaarne Gearhead

    Eli sinä vihjaat olevasi rikas.
     
  16. Weijari

    Weijari Gearhead

    Niin, kyllä se on kysyntä joka synnyttää tarjonnan eikä toisinpäin.
    Ja kyllä, Olen Kaarnen määritelmällä rikas kun olen hakenut uuden auton autokaupasta. Kateelliset vaan jonoon, nimmareita saa kohta..
     
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Köyhä kuin kirkonrotta, että tässä taas näät miten mustavalkoisesti tulkkaat asiat ihan päin vittua.... notta josko nyt nostaisit sen folion silmiltä ja heräisit 2010-luvulle ennenkuin se menee sulta kokonaan ohitse...
     
  18. kaarne

    kaarne Gearhead


    Edelleenkin väitän että keskiverot ihmiset eivät osta autoja tuosta vaan eikä vanhan auton markkinaarvo ole kovin häävi.

    Tuskin paria satasta enempää saa vaikka olisi kuinka alkuperäinen säilynyt tai entisöity auto kyseessä.

    Eri asia on sitten se kun joku varoissan oleva harrastaja löytää sellaisen auton mistä on aina haaveillut.

    Silloin valuutta voi liikkua mutta muulloin sitä ei tapahdu.

    Mutta tunne arvo on aina paras arvo.
     
  19. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Pistetääs Kaarne välillä nitroja kielen alle nii helpottaa.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  20. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Kaarnen ajatusmaailma mobilismistä vaikuttaa nihilismiltä :confused:
     

Kerro tästä muillekin!