Ikuinen kysymys osa II

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 21.5.2017.

  1. kaarne

    kaarne Gearhead


    Olin viime viikonloppuna pohjoisessa päin mutta en muistaakseni pukeutunut naisten vaatteisiin.
     
  2. kaarne

    kaarne Gearhead


    Mikäli kysyntä kohtaa tarjonnan voi pitkä satanen vaihtaa omistaa.

    Kannattaa muistaa että tuollaisia autoja voi löytää hyvällä tuurilla uudelta mantereelta alkuperäiskuntoisena ja silloin voidaan puhua vaikka 10 000 dollarista kauppaa hieroessa.
     
  3. kaarne

    kaarne Gearhead

    Kiitos.

    Oletko kuvaaja ammatiltasi?
     
  4. kaarne

    kaarne Gearhead

    Kyseessä on kuvituskuva eli en ole ottanut kuvaa itse.
     
  5. kaarne

    kaarne Gearhead

    Autot taitavat säilyä suvun riesana mutta kiitos kiinnostuksesta.

    Ei autoilusta tarvitse luopua kun tulee ikää. Silloin vasta hauskuus alkaakin kun on aikaa harrastaa.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hauskuus alkaa kun kuulo lähtee, näkö sumenee ja niskat ei enää käänny.

    Eikä tarvi kusitaukoja pitää kun on mies-tena.
     
    Rotten tykkää tästä.
  7. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Ittellä ei oo pokkaa tehdä 62 Imperialista ralli/kilpuria, ku semmosta ei ikinä ole ollu.
    Jahka saan ton imperiaalin joskus myytyä, ni ostan (vaimon pyynnöstä) 61 Chrysler auton, ku sillon hymynaama, kuulemma.

    61 chrysleristä voi tehdä kilpurin, taiainaski tribute vehkeen,,,HUH?
     
  8. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    ...ja sitten kaarne heräsi, kuivasi ku**insa verhoihin ja lähti hopeanharmaalla Avensiksella kohti eläkeläiskahvilaa.

    No joo, onhan tuossa mainittu tuo "hyvällä tuurilla", mutta ihan realistisesti ajatellen - ihan tosissaanko ja vielä kuivin suinko kuvittelet löytäväsi rapakon takaa esim. -70 Cudan tai Chargerin, originaalikunnossa kymppitonnilla?

    Aitoja AC Cobriakin on pilvin pimein, joka ameriikan ladossa jemmassa, kymppitonnin hintalapulla. Hei kaikki suomi-Cobra tribuuttien rakentajat, oottekonääollutyhmiä? Oisitte kysyny kaarnelta apuja, ennen rojektienne aloitusta, niin oisitte säästäny rahaa ja saanu aitoja Cobria. Kaarne hei, miksi kuvittelet, että jengi väsäsi noita Taunus/Malibu-Cobria täällä Härmässä...?

    Otapa ja käväise vilkaisemassa hintatasoa tuolla rapakon takana, ei tartte lentää sinne, vilkaise vaikka Craigslistiä tai Hemmingsin myyntipalstaa, ja tulepa sitten uudelleen kertomaan mitä sillä 10 kilodollarin budjetilla realistisesti voisi olla saatavilla.

    -JJ-
     
    Camino'79 ja Rotten tykkäävät tästä.
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei tästä ole kovin kauaa kun linkkasin varmaankin löytöjä maailmalta topikkiin 70 r/t challengerin suunnilleen tohon hintaan? Oli kulunut alkuperäiskunto, muistaakseni.
    Pikkuaskartelulla ajoon, mutta tietysti tyypillinen pulunnussija joka-mutteri-irti-ja-ultraääneen, ja kaikki korin pellit auki leikaten ja puhaltaen, 35 kerrosta karkkimaalia päälle ja uusi sisusta + tekniikka homo"entisöijä" näkee siinä vähän enemmän työmaata.

    Ja sitten kun on pörssi levällään yritetään saada omat pois ja tulos on tuo.
     
    Muokattu: 25.5.2017
    moottorinlohko ja kaarne tykkäävät tästä.
  10. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Powerstroke, siis tarkoitat tota Challengeria, joka oli myynnissä $22 kilotaalaan (ennen "next weekend" remppoja)? No, eihän toi mee kaarnen budjetista ku 120% yli... :D

    -JJ-
     
  11. kaarne

    kaarne Gearhead


    Yhdysvallat on valtavan kokoinen maa joten sieltä varmasti löytyy monia harvinaisia autoja kunhan osaa ja jaksaa etsiä.

    Olen itse siellä töissä ollessani nähnyt että syrjäseuduilla oli barneja joissa oli autoja.

    Tosin ne autot jotka näin olivat viime vuosisadan alku vuosikymmenten malleja.

    Mutta eivät he ole muuttaneet tapoja joten varmasti löytyy myös moderninpaa kalustoa nykyään.


    [​IMG]
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Itellä yleensä parhaat kaupat olleet niitä kun olen ostanut autoa joka ei ole ollut missään myynnissä vaan mennyt kysymään että omistatte tälläsen auton, mitä maksaa?
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Varmaankin oli joo. Hintahan oli kanadan taaloja mikä on 16t usd. Rahatukku-kädessä-tosiostaja tinkii siitä vielä kivasti joten ollaan jo aika liki.

    Ei tämmösiä kovin usein kyllä tule.
     
  14. kaarne

    kaarne Gearhead

    Tuollainen tapa on se paras tapa jos haluaa hankkia priimatavaraa eli alkuperäistä ensimmäiseltä omistajalta.

    Autoilmoituksissa pyörivät usein kiertopalkinnot ja feikit.
     
  15. Kustomi

    Kustomi 2nd gear

    Laita heti viestiä missä on niin laitan konttiin. Tuon sinulle ilmaiseksi kotiin asti.
     
  16. kaarne

    kaarne Gearhead


    Siis kuljetat Atlannin yli auton ilmaiseksi?
     
  17. grantorino

    grantorino Gearhead

    Kappas, kaarne vaihtaa kuvaansa kuin pikkupoijaat konsanaan.
     
  18. Jsp

    Jsp Gearhead

    Itselläni henkilökohtaisesti omalla kokemuksella on ollut päinvastaiset tunnelmat.

    Uusissa autoissa on ollut aina jotain sähköisiä häiriöitä jotka ovat saaneet autosta ajokelvottoman. Oli jopa sellaistakin vikaa ettei ovet menneet lukkoon talvella eikä ovissa ollut manuaalista avaimen paikkaa koska nykyaika.

    Mutta taas vanhoissa autoissa ei ole ollut koskaan mitään suurempaa ongelmaa. Koskaan ei ole vanha kaasarikone tielle jättänyt eikä autoon tullut ongelmaa joka estäisi ajamisen.
    Korjauskustannuksetkin ovat olleet edullisemmat vanhassa autossa.

    Kun otat huomioon esimerkiksi tuulilasin vaihdon uuteen autoon, menee helposti yli tuhat euroa. Kun taas vanhaan autoon saat purkaamolta 50€ tuulilasin ja vaihto 100€ ellet vaihda itse.

    Vanhoihin löytyy uusia varaosia ja purkuosia. Uusiin autoihin löytyy vain uusia varaosia jotka ovat paljon kalliimpia. Myös uusissa autoissa on 10 kertaa enemmän ominaisuuksia ja tekniikkaa joka taas lisää 10 kertaa enemmän ongelmia mitkä voisivat mennä vikaan.

    Esimerkiksi, vanhassa kaasarikoneessa ei ole minkäänlaisia tunnistimia. Ainoastaan öljypaine ja vedenlämpö sensori. Kun taas uusissa on ilman lämpötilan nuuhkimia ja pakoputken antureita ym ym.




    Tulee mieleen vanhat hihnavetoiset kodinkoneet. Ei niissä mikään muu hajonnut kun vain laakerit miljoonien käyttöjen jälkeen. Kun taas nykyiset sähköiset kodinkoneet kestää sen 2-5 vuotta päivittäisellä käytöllä.
     
  19. kaarne

    kaarne Gearhead


    Mitä yksinkertaisempi rakenne sen kestävämpi laite.

    Mutta eihän nykyisin enää korjata mitään vaan laitetaan uusi osa viallisen tilalle.
     
  20. Jsp

    Jsp Gearhead

    Uusi varaosa on enimmäkseen tehty muovista. Joka on jo monta kertaa todistettu ettei kestä suomen sääolosuhteita. Esim: Muovisyylärit ei kestä yhtä pitkään kun täysmetalli syylärit.
    Muovisyyläreissä ainut heikko kohta on se muovinen säiliö.

    Minun 60 luvun vooorrtttissa on bensapumppu täysin metallista ja jos se lakkaa toimimasta niin korjaus on bensan kestävä O rengas joka maksaa 10 senttiä kumipörssistä.

    Kun taas johonkin 2000 luvun toyota corollaan bensapumppu pitää vaihtaa sellaisenaan ja maksaa mansikoita ja hunajaa, puhumattakaan vaihtamis operaatiosta.
     

Kerro tästä muillekin!