Ilmailupäivässä paha onnettomuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Remmiveto, 18.8.2019.

  1. MadMike

    MadMike Gearhead

    +1... itse olin pitkään ilman prätkää. Nyt noita on 4...
    Antifat ;-)
     
    cutlass cruiser ja sdfsd tykkäävät tästä.
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Samat lainalaisuudet pätis siihenkin jos tilanne olisi vastaava.
     
    Jussi289, Nikuzai ja MadMike tykkäävät tästä.
  3. MadMike

    MadMike Gearhead

    Väitän ettei... olihan sitä kaikenlaista juttua silloin Hangossakin aikanaan kun kaikenmaailman lintat hätyytteli 10sekan rajapyykkiä, joskus niitä löytyi ojastakin...
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nyt en puhu onnettomuudesta enkä sitä spekuloi, sitä ei enää saa tekemättömäksi ja siitä voi yks sun toinen ottaa oppia.
     
    Gary Grand ja MadMike tykkäävät tästä.
  5. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    tässäkin kuvassa alla on linglongit aluvanteilla. keulan hyönteisistä ja siirtopyöristä päätellen auto on ajettu kisapaikalle.
     
    MadMike tykkää tästä.
  6. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    mikäli noudatetaan yhteisiä testiohjelmia niin nopeusluokitettu rengas mitoitetaan kestämään yhden nopeusluokan suurempaa nopeutta kuin kylkeen paistettava leima kertoo. tämä ei tietenkään takaa mitään, sillä pingpong-maista virtaa apteekkiemme hyllyille ja asiakkaille väärennettyjä reseptilääkkeitäkin.
     
    Sierra, Nikuzai, Rotten ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Gearhead

    Eiköhän tää ole kuitenkin niin pieni maa ja pienet piirit ettei kannata alkaa lokeroida harrastajia...todella ikävä juttu ja olisi voinut tapahtua monelle muullekin...niin jenkillä kuin eurolla ajavalle....
    Ja varmaa on että kuski ei sitä tehnyt tahallaan...eikä edes ajatellut että noin tulisi käymään...ja kaikista syyttöminpiä on hänen läheisensä ja lapsensa...osanotto heille....

    Ja ne turvavarusteet, niitä olisi ja pitää olla...mutta tosiaan se vahinko olisi voinut käydä jossakin valtatiellä yön tunteina ja sivullisia olisi saattanut lähteä useita, eli vahinkoja sattuu ...huolimattomuudesta, ajattelemattomuudesta...teknisistä vioista...oli se syy mikä hyvänsä, niin se on nyt myöhäistä tämän audi kuskin kohdalla...
    Mutta ehkä siitä opitaan jotain...
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Olisikohan samanlaista hölmöä väittelyä ja syyllistämistä tällä foorumilla, jos joku olisi vetänyt vaikka Alastarolla tai Hyvinkäällä jossain kiihdytystapahtumassa amerikanautonsa katolleen ja kuollut?
     
  9. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    jos alusta on tehty 95% vartille (videoiden perusteella vaikuttaa siltä) niin ei ole kyllä optimaalinen huippunopeusajoon.
     
    Camino'79 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  10. DslCat

    DslCat Gearhead

    Mitä muuten tarkoittaa "katulaillinen"? Vesivehmaalla pitää olla sellainen, ja ilmeisesti Lpr:ssä järjestäjän puolesta "ihan sama" kun ei vastaavaa mainintaa löytynyt.
     
  11. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    onko moottorin ääni katkennut lopussa äkisti? perä/jakis mennyt lukkoon lyönyt etupään suttiin?
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pieni maa ja piirit vaan silti tuntuu autoharrastajat olevan nokikkain ja ei tarvi edes valmistusmaata vaihtaa.


    Ja käytös ei ole sopivaa lokeroitiin tai ei.


    Moni täälläkin varmaan ajaa jeesuksen vanhoilla m+s renkailla jenkin talviajot, yhtälailla siinä voi sattua kun 80kmh ollaan poikittain/ojassa tms. Silti vainajan ja perheen halveksunta ei kuulu asiaan.
     
    Gary Grand, Mokaman, cutlass cruiser ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. 4G63

    4G63 1st gear

    Ekan ja ainoon vedon jälkeen pudasjärvellä oli tämmönen renkaassa https://aijaa.com/nTC5KX ilmeisesti aidan kokoamisessa käytetty aspi. Jos ei olisi kakkonen jäänyt päälle toisessa yrityksessä mitä olisi käynyt? Huomattiin ku laitettiin trailerille. Mistä lie tullut, edellisenä päivänä laitoin renkaat alle. Eiköhän tuo tullu renkaaseen kun ajoin hiekalle jarrutuksessa. Taas kokemusta tuli lisää, ainakin tarkastan joka vedon jälkeen renkaat!
    Yllättävän pienestä voi olla kiinni henkikulta, varsinkin nuissa nopeuksissa!!
     
    onoff road, Gary Grand, Roc ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    se olikin ulkomaalainen
     
    z 900 tykkää tästä.
  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eikä ole. Luepa lakia: https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2016/20160460

    1 §
    Lain soveltamisala

    Tässä laissa säädetään moottoriajoneuvon liikenteeseen käyttämisestä aiheutuvien henkilö- ja esinevahinkojen korvaamisesta sekä näiden vahinkojen varalta otettavasta liikennevakuutuksesta.

    Moottoriajoneuvo ei ole tässä laissa tarkoitetussa liikenteessä, kun:

    1) sitä liikenneväylistä erillään olevassa paikassa käytetään olennaisesti muuhun tarkoitukseen kuin henkilöiden tai tavaran kuljettamiseen;

    2) se on säilytettävänä, korjattavana, huollettavana tai pestävänä liikenneväylistä erillään olevassa paikassa;

    3) sitä käytetään liikenteestä eristetyllä alueella kilpailu- tai testaustarkoituksiin taikka kilpailuun välittömästi liittyvään harjoitteluun.

    Ja mitä tulee noihin kiihdytyskisoihin, niin aika harva auto on oikeassa kiihdytyskisassa semmoinen, että siihen edes saisi liikennevakuutuksen. Oma ei ainakaan ollut FHRA:n kahinoissa, mutta toki turvallisuusvaatimukset ovat siellä ihan eri planeetalta. Tämä tapaus on tietty eri.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Viime kädessä vastuu siittä ajaako vai ei on aina kuskilla.

    Kiihdytysajossa toki on monimutkasempi kysymys säännöistä johtuen mutta vastuu kyllä palautuu aina kuskiin. Vaikka säännöt olisi "vaaralliset" tai antaisi väärän kuvan siitä ettei ikinä voi tapahtua mitään, vastuu peilata tälläisiä asioita elämäntilanteeseensa on kuskilla eikä kellään muulla.
     
    Rotten tykkää tästä.
  17. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    jos, siinä on liikennevakuutus niin siitä korvataan henkilövahingot ja vastapuolen vahingot. jos autoa on laittomasti muutettu ja muutokset ovat oleellisesti vaikuttaneet vahingon syntyyn niin kuljettaja saattaa joutua näistä rikosoikeudelliseen vastuuseen. syyttäjän tulee näyttää toteen muutosten merkitys onnettomuudessa sekä se, että ajoneuvon kuljettaja tiesi ajoneuvon laittomista muutoksista.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei kukaan täällä mitään halveksunu ole.
     
    Gary Grand, Jussi289 ja MadMike tykkäävät tästä.
  19. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kuva paljastaa kaiken ikävä kyllä.
    $peed costs Money, suomeksi kova ajo maksaa ja tässä maksettiin se kovin hinta, aivan turhaan.
    Osasyynä sanoisin tähän kaikkeen kiireeseen on ollut Sosiaalinen media.
    Hinku ylittänyt silminnähden realiteetit ja tulos ikävästi tässä.

    Itse voin avoimesti tarjota jtn neuvoja jos ropaaminen kiinnostaa ihan naamatustekin mutta jos päätät lähteä leikkimään möykkävekottimilla lähde siitä liikkelle että hanki puitteet ensin kuntoon ja sitten vasta siirry itse kovanpäästölaitteeseen jossa aloitat turvavarusteista ja sen yleiskunnosta (itseäsi unohtamatta) ja viimeisenä siirryt sinne konehuoneeseen. Silloin se matka tuottaa vähemmän pettymyksiä. Mä puhun ihan itse kokemuspohjalta.
    Työn alla on ollut 55 2d Chevyä 454lla kimppatallissa 80 luvulla jonka helmoissa 3 peltikerrosta päällekkäin etc etc. Nyt tilanne on valoisampi, ei paljon (koska on jo ikää) mutta kuitenkin huomattavasti parannusta kaikessa jotta voi keskittyä noihin kohteisiin mitkä vaan pölyttynyt ja lisääntynyt.

    Olen itsekkin tullut siviili-autolla esim. ratapäiville suht monta kertaa, 5v sitten Porschella viimeksi aika päivälleen jopa mutta kun kerran olet päässyt kaarellisella autolla ajamaan niin se ero ja luottamus jopa auton turvallisuuteen on eri tasolla ja mielenkiinto siviilivessojen kanssa pelleilyyn radalla jää taka-alalle jotenkin ainakin omasta mielestä. Eka modifikaatio minkä yllämainittu Porsche sai oli kori ja turvakaaret (koska piti olla rataprojekti). Tässäkin ne tod.näk olisi pelastaneet.
    Tosin kun lukee miten aikaisemmin auto käyttäytynyt niin olisitte nyt herrajumala joku antanut rakentavaa kritiikkiä ja miksei vielä ihan konkreettista ruuvvausapua jannulle niin ehkä olisi saanut iloita perheensä kera nyttenkin...
    Tämä tapaus oli täysin turha ja pienellä avustuksella ja maltilla olisi ollut väistettävissä.
    Pistää itseäkin oikein vihaksi ettei ole pystynyt auttamaan.
    *Jätkät meitä ei ole liikaa näissä touhuissa.
     
    ire63, onoff road, Gary Grand ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    suomessa järjestettyjen motocrossin em-kisojen yhteydessä nousi vesilasiin pienoinen myrsky, kun tajuttiin, että ulkomaanpelleillä ei ole liikennevakuutusta laitteissaan. arvaa saivatko silti ajaa kilpaa tai saivatko sakkoja?
     
    Gary Grand, Rotten ja MadMike tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!