Ilmailupäivässä paha onnettomuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Remmiveto, 18.8.2019.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Olihan ihme vertaus. Sanoppa yksikin auto joka on suunniteltu siihen että tehot 3-4 kertaistetaan ja huippunopeutta yms tulee 100-150km/h lisää.
     
  2. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    karting-auto?
     
    Cumminski tykkää tästä.
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    240 Volvo.
     
    Naumasto, Cumminski, Ässä. ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. max

    max Double Gearhead

    Itsesuojeluvaisto vois olla asia mitä miettiä.Niin tai näin niin ikävä juttu.
     
    Cumminski, Karpov, Jussi289 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Drag-racingissa jarruvarjolla selvii kyllä.Pitää tietysti alustakin olla kunnossa.Suomessa Erhomäen Asconakin yli 320,Ruottissa vanhat Volvot samoin.Mutta tuollainen lyhytaksevälinen koppiauto ei suurta virhettä vaadi,niin liemessä on.
     
    Cumminski ja max tykkäävät tästä.
  6. J.J.

    J.J. Gearhead

    Se on todella lyhyt tuo Lappeenrannan jarrutusalue. Noissa kovemmissa vehkeissä on kyytiä luokkaa lähemmäs 100m/s. Just tuota 100m/s vauhtia maililla jokunen kuski yrittää saadakin rikki. Ja kyllä niitä renkaita yli kolmensadan nopeusluokissa löytyy ihan kadullekin. Sellaiset ollut itselläkin ja kadulla 330kmh todellista nopeutta ajanutkin, kovempaakin olisi päässyt, tuohon vauhtiin ei kummoista pätkää tarvitse nopealla autolla.
     
    Rotten tykkää tästä.
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Eiköhän viranomaiset tutki mitä autosta on hajonnu, esim onko rengas räjähtänyt tms. Vai onko vaan lähtenyt käsistä.
     
    Cumminski tykkää tästä.
  8. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    ei leima kumin kyljessä takaa sen kestoa
     
    Nikuzai ja dart -66 tykkäävät tästä.
  9. -JS-

    -JS- 2nd gear

    Osanotot omaisille. Leimapeli taisi olla? Varmaan tutkivat millainen kone ollut, suljettu aluehan tuo niin sinällään otteen max teho ei meinaa.
     
    mpower ja Custom_Rod tykkäävät tästä.
  10. XJR

    XJR 3rd gear

    Otteessa lukee, että" suurin nettoteho 199,6 " - lienee kw....
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Moottorin huipputeho ja leimateho on 2 eri asiaa.
    Itsekin paininut saman asia kanssa. Huipputehon käyttö leimatehon sijaan on käyttäjän ja poliisin välinen asia. Ei omistajan ja kasurin.
     
    Voliant, viikinki75, Rotten ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. -JS-

    -JS- 2nd gear

    Tuolla teholla kulkenee sen max 250. Toivottavasti ote ja todellisuus on sinnepäin edes.
     
  13. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    miksi olisi edes käyttäjän ja poliisin välinen asia, jos huipputehoa käytetään suljetulla alueella?
     
  14. XJR

    XJR 3rd gear

    325 tarvii joka kulmasta raapivalta sen vajaa tujannen senhetkistä oriita.
     
  15. Rotten

    Rotten Gearhead

    Onko noin?
    Aattelin vain et miun vajaa 300heppaa joka repii joka kulmasta, antaa reilun 200kmh vauhdin, nii tarvitaanko oikeesti se 700kaakkii lisää et saadaan se sata lisää???
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  16. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kirjoitin hieman väärin.
    Huipputehon käyttö leimatehon alueella eli tieliikenteessä olisi poliisiasia.

    Huipputehon käyttö suljetulla alueella on sallittua.

    Audissa oli omistajan ilmoituksen mukaan paljon voimaa. En kirjoita tähän paljonko mutta paljon.
     
    mpower ja Custom_Rod tykkäävät tästä.
  17. Rotten

    Rotten Gearhead

    Ihan vain jos joskus ois rahaa virittää, nii en viritä!
    Tarpeeks ripeesti tuo ottaa sen 160lasiin ja mennään letkan ohi jo kiihdytys kaistalla! Et riittänee miulle!
    Mut ihmetyttää jos ei vähemmällä päästä 300kmh lukemiin!?
    Mut mie mistään mitään tiedäkkään!
     
  18. XJR

    XJR 3rd gear

    1050hp nelivetoaudit menee noin 335. Etuvetovolvot tuhannella hepalla noin 340.
     
  19. XJR

    XJR 3rd gear

    300 vaatii 650-750hp vähän autosta riippuen.
     
    Rotten tykkää tästä.
  20. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Rynkytyksestä riippuu juu!Kerran kävi Tallinnassa silleen,koko kumi oli taistelun tuoksinassa lähtenyt pois!No,kyllä likka sen sitten pillustaan löysi!Hihkaisi sitten,täällä se on,hirmuisia punaisia paksuja kuin polkupyörän sisäkumit oli heidän kondomit!Veinkin sitten mustia Black Jackeja kerran heille,olivat aivan innoissaan!Hyvää palvelua sain!Mitään tauteja ei tullu!:)
     
    Cumminski, jarona, miguelo ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!