Ilmaiskunvaimennin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja elkamiina, 24.6.2021.

  1. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Moro. Löysin ketjun joka käsitteli ilmaiskareita, mutta oli vuodelta 2004. Saattaa olla uudempiakin, mutta en onnistunut llytämään. Se vanha ketju oli täynnä anonyymejä ja meni aika vi...iluksi.
    Asiaan. Mulla on nyt Lincolnissa (76 Mark) aika hyvä stuukki muuten, mutta kääntäessä eturengas osuu sisälokasuojan kiinnituspultteihin. Olisiko ilmaiskareista eteen apua, että saisi ajokorkeutta nostettua noin 3-4 senttiä. Meneekö kikkailuksi ja haenko sillä itselleni vain ongelmia? Ilmapussit olisi toki pätevämpi ratkaisu, mutta eteen asentaminen näyttää aika haastavalta.
    Tuosta löytyy kuvajaista nykyasennosta:
    https://www.instagram.com/p/CQETIVbj9dP/?utm_medium=copy_link
     
  2. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    The Max-Air® shock absorber is. Designed to maintain level vehicle height, they can be inflated or deflated as needed...from 20 psi to 150 psi with the vehicle loaded.
    • Can be adapted for most vehicles equipped with automatic leveling systems
    • Large-volume air chamber inflates up to 150 psi with vehicle loaded, and deflates for normal driving
    • Packed in pairs that include air line, air fittings, and air fill kit
    • A pair can maintain ride height when up to 1,100 lbs. of additional weight is loaded
    • Ideal for vehicles that haul heavy loads or tow trailers
    ilmaiskarit on tarkoitettu SÄILYTTÄMÄÄN ajoneuvon korkeus lastattuna, ei nostamaan sitä.
     
  3. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Aivan. Jotain tämmöistä mietinkin.
    Täytyy siis kääntää katse palkeiden suuntaan. Hyvä että löytyi tuommoinen sivu, täytyy tsekkailla läpi. Tänks.
     
  4. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Kyllä se ilmaiskari keulaa jäykistää ja nostaakin, tossa puhutaan automaattisesta järjestelmästä joka säätää painetta sen mukaan mihin asento asettuu kuormattuna. Mutta jos hakusessa on "vaan" pieni nosto, joko säätää paineet manuaalisesti niin että keula nousee, tai automaattisessa järjestelmässä asentaa "kotiaseman" niin että haluttu korkeus löytyy. Ongelma tulee siinä, että järjestelmä on tarkoitettu korkeuden säilyttämiseen, jolloin täyteen kuormattuna ei välttämättä riitä voima pitään yllä tuota "korkeampaa" asentoa. Toinen vaihtoehto olisi pidempi jousi, nykyisestä langan vahvuus, jousen pituus ja kierroksien määrä ylös, ja hakee pidempää, tiheämpää tai paksulankaisempaa jousta tilalle.
     
  5. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Mistä ylipäätään edes löytyisi ilmaiskarit eteen?
     
  6. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Tääkin voi olla huomionarvoinen seikka.:D
     
  7. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Niin, ja ne iskarin kiinnitykset/kohdat ei ole suunniteltu kantamaan massaa. Kuten jousien kiinnitykset.
     
  8. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Entä jos lähestys helpomman kautta, ja vaihtas sisälokarien pulteiksi senkkikantaset ja suunta pyöränkotelosta sisäänpäin..?
     
    Roberto tykkää tästä.
  9. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Itellä ainaski takana tuntunu kesävän paineilmaiskareita (Mopar) ja tuskin 60 luvulla mitään kaasuiskareita oli, mitä nykyään myyään näihin "museorotteloihin". ,,, Sori oliki 70 lukulainen kyseessä.

    Meinaan teettää coilover iskarit eteen 61 Newporttiin jäykistämään vääntösauvoja ja rajottamaan ulosjoustoa.

    Ajetaan vika ulos. Jos ei kestä, ni vaihetaan suunnitelmaa,
     

Kerro tästä muillekin!