Ilmajouset / pussit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja janiluo, 21.12.2003.

  1. KÄD-1

    KÄD-1 Gearhead

    Mites olette ajatellu laittaa noi etuiskarit kun ainakin omassa X-runkosessa ne on etujousen sisällä.... joo joo ne pitää siirtää jonnekkin muualle mutta mihin????
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    siihen tukivarren reunaan?
     
  3. KÄD-1

    KÄD-1 Gearhead

  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Iskareiden kiinnikkeet saa tehdä itse. Käske konttorin väkeä tutstumaan sääntöihin jos nitinää kuuluu.
     
  5. buick66

    buick66 1st gear

    onko tietoa missä noihin katsastus säädöksiin voi tutustua. katsastusmiehiltä kysely ei tuota tulosta.
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

  7. jaketin

    jaketin Gearhead

    onkos kukaan asentanut pusseja mopariin?? pitää varmaan asentaa jotenkin vääntävarsijousituksen tilalle.. itse haluaisin laittaa volareeni sellaiset..
     
  8. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Mitenkäs olette hoitaneet kosteuden poiston näissä systeemeissä? Riittääkö mahdollisesti vedenerotin ja ruuvi painesäiliön pohjassa vai saako markkinoilta mahdollisesti sopuhintaisia paineilmakäyttöön sopivia kuivainmia?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: metriläinen 2004-03-29 08:16 ]</font>
     
  9. LB

    LB 1st gear

    Iskarin siirtämisestä itsetehdyn kiinnikkeen avulla löytyy kuva täältä, katso harrasteajoneuvot ja dragracing kategoriasta projektit albumista.
    Kyseessä '49 Fleetline. Nyt on ilmajouselle tilaa.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: LB 2004-04-06 23:40 ]</font>
     
  10. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Lisätietoa kysyisin:
    Mille ilmajousimallille on tilaa?

    Minkälaisia modifikaatioita tehty etupalkille ja alatukivarrelle?

    Tuo iskarin kulma myös hieman mietityttää.

    _________________
    Project Blue-Eye
    Eyeball Products

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Eyetech 2004-04-07 13:56 ]</font>
     
  11. Otto

    Otto Gearhead

  12. LB

    LB 1st gear

    Eyetechille:
    Sinne menee aikaisemmin mainitut 4 1/2" x 3 makkaraiset.
    Huomaa että alatukivarsi on yläasennossa, ajoasennossa iskari on enempi pystyssa, mutta toimii se tuossakin asennossa aivan hyvin.
    Modifikaatioita etupalkille ja alatukivarrelle ei tarvita iskarin siirtoa varten, korkeintaan iskarin alapään kiinnitykseen voi hitsata esim mutterin tai miten sen nyt haluaakin laittaa kiinni.
     
  13. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Niinpä onkin, ylätukivarsi hämäsi.
    Tosin, meinasin itse kyllä laittaa iskarin pystympään asentoon, eli kiinnitys lähemmäs originaalikulmaa.
    Mites tuo "ylätornin" kiinnitys runkoon on tehty? (alhaalta rungon laippaan kahdella pultilla, vai?)
    Eipä niin, mutta ilmajousille pitää saada tilaa. Itse pistän Firestonen F6957:t, ne vaatii hieman palkin leikkelyä.
    Nuo 41/2" taitaa kuitenkin mahtua ilman etupalkin modifikaatioita.
    Alatukivarrelle täytyy tehdä myös "alustaa".


    Onkos ko Chevyssä originaali ohjausvaihde vai hammastanko?
    (Kuskin puolella tulee ahtaampaa tuon iskarin yläkiinnityksen kanssa originaali simpukan kanssa)
    Onkos tuota etupalkkia nostettu ylös runkoon nähden vai minkätakia on tehty tuo upotus ohjausvivustolle?
     
  14. Fireball

    Fireball Gearhead

    Taas on yks laillinen ilmajousivossikka kilvissä, ihanata etten sanoisi. Ei sanomista pusseista tai asennuksesta, kysy vaan että mikset laittanu kierrejousia johon vastasin että noon kierrejouset jo kuallu.
    http://www.angelfire.com/mo/racevaliant
     
  15. LB

    LB 1st gear

    Joo ja hyvin toimii Fireballin ilmajouset, tuli viime viikolla oltua kyydissä. Hieno homma että sait leiman paperiin.
     
  16. hannux

    hannux 1st gear

    Onkos kellään tietoa ilmajousien laittamisesta Chevy ElCaminoon tai Ford Rancheroon?
    -onko suomessa tehty moista?
    -säätö kuorman mukaan, korkeuserot min-max?
    -ulkomaiset toteutukset?
    -linkkejä, kuvia, vinkkejä?
    Paineilmalla säädettävät iskarit on ainakin yks vaihtoehto?
     
  17. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Surkein vaihtoehto. Ilmapussit taakse + kunnon yksiputkiset kaasuvaimentimet, niin kantaa kunnolla tarvittaessa ja renkaat pysyy tiessä.

    Peränkorkeuden säätöön jousien sisäiset ilmapussit eivät paljoa vaikuta . Maks 4-5-cm.

    Eteen en ilmaiskareita laittaisi missään nimessä, sillä sen verran surkeita ne ovat iskarinhommissa.
     
  18. rötkö

    rötkö Gearhead

    jouset

    Tilasin G mersuun tälläset
    [​IMG]

    Eli 8Tuuman palkeet..(2600Dominator)

    Onko kellään tietoa paljonko nuo haukkaa painetta nostaakseen tollasta 2tonnin maasturin keulaa.

    Sitten kysymys: tarvitseeko ilmajouset ulosjouston rajoitinta?
    Ja pohjaanlyöntikumit pitää ilmeisesti laittaa..

    T:Toni
     
  19. mke77

    mke77 Gearhead

    ^eikös iskarit toimi "ulosrajottimena"...

    tuommosest autost tiiä. mut jos itelle tekisin ni iha huoltoo helpottakseni, turvavyöstä vois rajottimet tehdä! rallissa/rataautoilussa tota turvavyötä aikanas paljonki käytettiin....
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Oheiskiinnostuksen vuoksi lueskelin...

    Ei kai se ilma-osuus siitä iskarista huonoa tee? Jos hyvään iskariin lisätään
    ilmapussi tasaamaan kuormankantokykyä, niin menikö se iskari pilalle?
    Eri asia tietysti on, saako riittävän hyviä ilmamalleina. Vai onko kyse siitä,
    että joidenkin mielestä vain kaksitoiminen jäykkä iskari on "hyvä iskari"?
     

Kerro tästä muillekin!