Ilmastoinnin huuhtelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Markku1964, 5.4.2021 klo 11:34.

1. Markku1964

Markku1964 1st gear

Onko tietoa mikä firma pystyisi pääkaupunkiseudulla tekemään ilmastoinnin lauhduttimen ja höyrystimen (evaporator) huuhtelun kun palikat on erillään autosta? Soittelin muutamia firmoja läpi ja useat eivät pystyneet edes huuhtelemaan ja ne jotka pystyivät, halusivat tehdä huuhtelun vain niin, että kaikki komponentit ovat kiinni autossa. Sen tiedän, ettei huuhtelua kannata tehdä itse esim. brake cleanerilla vaan oikealla aineella. Netissä myydään paineilmakompuraan kytkettäviä harrastajalaitteita (ns. AC flush kit linkki tässä) mutta myykö tällaisia kukaan Suomessa? Vai haluaisiko joku harrastajakaveri myydä minulle käytetyn?

Kyseessä on 70-luvun GM auto, johon olen uusimassa kompressorin, kuivaimen, POA-venttiilin ja paisunta-venttiilin. Ennen kuin lyön kasaan letkujen kanssa, haluan olla varma, ettei roskahippuja lähde kiertoon vamhoista komponenteista.

2. exchevelle

exchevelle Gearhead

Näkyy olevan saatavilla Puolasta tuollainen kitti Bayn kautta. Hinta 70€ toimituskuluineen. Ei mielestäni paha.

https://www.ebay.com/itm/Air-Condit...h-Pressure-Gauge-and-Flush-Fluid/124387055262

Luulen että syy miksi firmat eivät tee yksittäisten komponettien huuhteluja on se, että huuhtelulaitteen liittimet on sopivia kompuraan. Ei "heidän" kannata alkaa askartelemaan että saavat jonkun yksittäisen osan kiinni huuhtelulaitteeseen.

3. J-peg

J-peg Gearhead

Puhalla läpi typellä tai vaikka argonilla

Kerro tästä muillekin!