Ilmastoinnin kompura?

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja ileumi, 31.5.2019.

  1. ileumi

    ileumi 1st gear

    Moe. Yritin selailla foorumia ja googlea mutta en löytänyt mieleistäni vastausta...

    Korean Jenkkiin vaihdettiin kompressori, kun muutakaan paikkaa kylmäainevuodolle ei enää keksitty.

    No tietty pitihän se vanha avata mutta miten se nyt toimii? Kompurassa on siis viisi mäntää, joita se epäkeskolevy lutkuttaa mutta....

    Meneekö öljy ja kylmäaine siis sekaisin siellä kompurassa vai onko koneessa öljy- ja kylmäainepuoli erillään?

    Kun ensimmäinen pinnapultti avattiin niin tuolla "käyttökoneiston" puolella oli melkonen paine. Sylki öljyä ulos.

    Akselistefan ympärys oli ihan kuiva, eli ainakaan öljyä se ei ole vuotanut.

    Laitteen sisältämä öljy hyvin vihreää ja kitkerän hajuista.

    Terv. Ile
     
  2. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Öljy kulkeutuu kylmä-aineen mukana,väri on vuodon ilmaisua varten,hohtaa uv-valolla hyvin sillä mistä vuotaa..
     
  3. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Noissa kompuroissa ei ole omaa öljytilaa vaan öljy kiertää kylmäaineen mukana. Vuotosi on tod. näköisesti lauhdutinkenno ssa.
    On Korealaisten yleisin vuotopaikka, lauhduttimen ja syylärin välistä....
     
  4. ileumi

    ileumi 1st gear

    Kyllä vuoto oli kumminki kompressorissa. Viime syksynä autoon vaihdettiin kenno, koska asentajan mielestä se oli silmämääräisesti huonossa kunnossa. Aineet vuoti ulos kumminki jo parissa viikossa. Kompressorin vaihdon jälkeen ilmastointi on pelittänyt toukokuusta asti.

    Toivotaan, toivotaan....
     
    sibe70 ja Gary Grand tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!