Ilmastoinnin kompuran putkiliitos vuotaa vanissa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja NymiS, 19.7.2010.

  1. NymiS

    NymiS Gearhead

    Auto on Chevy van g20 6,2D -90 ja pitkä "torpeedokompura".

    Mikä avuksi kun ilmastoinnin kompuran takatiiviste vuotaa(matalapaine) liitoksen välistä? Korkeapaine liitos pitää...

    On vaihdettu uutta o-rengasta liitokseen ei pidä, kokeiltu tuplatiivisteellä niin että on alkuperäiset o-renkaat ja metalli/kumirengas jota käytetään uudemmissa autoissa ja aina vaan käy suhina nm. 5kg kamaa menny jo taivaan tuuliin.

    Mistä moinen voisi johtua?

    Pitääkö purkaa kompura ja putket pöydälle jotta pääsee korjaamaan?
     
  2. sibe70

    sibe70 Gearhead

    yhä väärät tiivisteet.
    Jos kompura on korvattu uudemmalla voi tiivisteiden koko olla eri.
    Eli molempien imu ja paine puolen tiivisteiden vahvuus on erikokoinen.
     
  3. NymiS

    NymiS Gearhead

    Jaha, olisko tiedossa tiivisteiden mittoja jostain?

    Tämä oli aivan uusi tieto, muutaman kompuran vaihtanu mut ei oo tommosta tullu vastaan aikaisemmin :)
    Loistavaa jos vika on siinä niin helpolla pääsi.
     
  4. sibe70

    sibe70 Gearhead

    jos alkuperäinen on sellanen jossa on vaan isot o-renkaat ja tilalle on laitettu sellanen kompura missä on ne metallireunaset tiivisteet niin monesti siinä syy.
    selviää helposti kun katsot kompuran perästä onko kompurassa tiiviste pinnat eri tasoilla imu ja painepuolella.
    Niitä tiivisteiden vahvuuksia en muista ulkoa kun pitää aina sovitella tapauskohtaisesti.
    Meillä on ainakin töissä useampaa eri paksuutta niitä tiivisteitä.
     
  5. NymiS

    NymiS Gearhead

    Tässä kompurassa oli kuitenkin kiinno jo 0-renkaat asennettaessa ja niin oli alkuperäisessäkin kompurassa...

    No kyllä se selvii kun puretaan irti laitteet niin että pääsee näkemään... Vanissa on vaan aika savotta ottaa kompura irti...

    Lainaten erästä korjaamon pitäjää "Jos sun lysti on niin kädet yhteen lyö...."
     
  6. sibe70

    sibe70 Gearhead

    älä ota kokonaan irti,kato sieltä kopan kautta ja ota pelkät putket irti.
     
  7. NymiS

    NymiS Gearhead

    Putkissa tuskin vika kun pitivät edellisellä kompuralla ilman ongelmia,
    edellinen kompura olikin tehdaskorjattu joihin en enään sorru.

    Mutta putkien ja kompuran sovituksessa on nyt joku häikkä ja ei kunnolla nää paikallaan vaikka purkais kopan pois ja ilmanputsarit yms.

    Ei vaan näin iso pää mahdu sinne väliin että näkis mikä siellä mättää.
     

Kerro tästä muillekin!