Ilmastointi tietäjät hoi!!

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja tox-11, 4.9.2018.

  1. maverick999

    maverick999 3rd gear

    Ei, mut sen mitä kattelin niin aika puhdas on, eli pitäis päästä ilma virtamaan hyvin. Jossain oli vielä että pitäis tarkastaa raittari. Täytyy kaivaa se esiin vielä ja kattoa höyrystinkennokin.
    Putket konehuoneessa on ainakin niin kylmät että just ja just kärsii ottaa kiinni.
     
  2. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Joko höyrystin tai lämppärin kenno tukossa ettei ilma mene läpi tai paisuntaventtiili tukossa tai liian vähän kylmäainetta.

    Kun kennot puhdistettu niin sisäpuhallus täysille ja katkooko yhä ja tuleeko kylmää ?
     
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Taas on se aika vuodesta, ostamani nissan n15 kylmästöinnin kompressori ei käynnisty. Tavaraa on järjestelmässä, suhahtaa venttiiliä painaessa ja mittarilla tsekattu että painetta on. Samoilla paineilla muuten dodgen ac alkaa työntää kylymää. Verrokkina vaan katoin. Ohitin painekytkimen eikä käynnisty. Flektit kyllä pyörii vaikka painekytkimen liitin paikoillaan. Kytkentäkaavion etin netistä mutta: kompuraan tulee kolme johtoa. Magneettikytkimeen kaksi jotka jännitteen syöttö ja maa tiedän, luulen tietäväni, arvaan. Mutta mikä se yksi on? Erillinen keskelle kompuraa tuleva. Se ei valjennut pikaisella selailulla kaaviosta. Hankalassa paikassa muutenkin koko kompura irroitella mitään liittimiä ja mittailla.
     
  4. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Liekkö tuossa järjestelmässä useampaa painekytkintä kuten esim Vanissa on? Eli jos sen kompuraan tuleva kolmas piuha on sellaisen johto?
     
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ei löytyny ja korjaamokäsikirjan mikä löyty netistä mukaan se ainokainen on ns. dual eli kaksitoiminen. Pitää vissiin purkaa oikean puolen sisäloksua ku siinä pitäs olla luukku tai ainakin pimperassa samanikäisessä on jossa sama moottori. Sitte ku on se ja pyörä pois ni jos pääsis mittaamaan. Samoilla vaihtais sen ulvovan moniuraremelin välirissan laakerin ku toimeen tarttuu.
     
  6. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    No, nytpä alko selvitä ku syventy. Se kompuran kylessä oleva johto on ”thermal protector” anturille. Kytkee vissiin pois päältä jos haistelee että on feelua ja liian lämmin. Siihen tuo thermal minusta ainakin viittaa. Sitte ku se dual paineventtiili saa kerta sen syöttöjännitteen ja tyhjäkäynnin heilahtaminen kieppinittarin mukaan tapahtuu ac-kytkimen painalluksella eli iacd-ficd solenoid valve syöttää lisää ilmaa koneeseen ja tyhjäkäynti nousee niin täytyy se ac-relekin sitte täytyy toimia. Kaavion mukaan päättelin.

    Kun se ei magneettikytkin kerta lyö päälle kompuraa edes ni sitä pittää nyt selvitellä. Onko syöttöjännite kateissa vai onko kytkin sökö? Vai onko se thermal connector taikka siinä johtokatkos?
     
  7. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Joistakin japseista mennyt releitä,jotka kytkee kompuran päälle...
     
  8. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, luin netistä kans releen mahdollisuudesta. Löysin ihan tehtaan vian haku proseduurin ja siinä neuvottiin ekaksi kattoon kompuran jännitteen syöttö ja sitten thermal connectorin jännitteen syöttö ja sitten kolmanneksi sen releen jännitteen syöttö ja toimiiko se. Täytyy huomenissa ihmetellä ja seurata kaaviota lisää jos ei noista löydy.
     

Kerro tästä muillekin!