Ilmastointi, uutta ja vanhaa.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja 1purehell, 5.12.2015.

  1. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Meneillään olevan projektin ilmastointi vaatii hiukan perehtymistä. Kyseessä on GM:n ilmastointi, jonka kompressori vaihtuu "väärän" konsernin moottorin mukana erilaiseksi. Kompressori on uusi, samoin ulkokenno ja kuivuri. Sisäkenno jää vanhaa, samoin osa putkista.

    Onko tässä nyt jotain erityisesti huomioonotettavaa? Pitääkö tai kannattaako sisäkennoa huuhdella jollain, nyt kun sieltä on putket auki? Kuinkas letkutukset, voiko ne teettää jossain ilmastointipajassa, koska GM/Mopar -yhteensopivia letkuja ei ole olemassa? Järjestelmän täyttö sitten osaavassa pajassa, tietenkin.
     
  2. artz

    artz 3rd gear

    Aihetta lainaten: Mistä tietää jälkikäteen rakennetun ilmastoinnin oikean täyttömäärän? Vedetäänkö se johonkin tiettyyn paineeseen, tuurilla sopiva grammamäärä, vai pitäisikö yrittää laskea järjestelmän tilavuus ja siitä sitten jollain suhdeluvulla täyttö?

    ..myös aloittajan kyselyihin mielenkiinnolla odottelen vastauksia.
     
  3. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Kompuran teho/tilavuus pitäs olla liki samaa kokoa kuin alkuperäinen, Höyrystin kannattaa huuhdella mutta ei kotikonstein onnistu.
    Ei saa laittaa mitään ainetta sinne eikä paineilmaa. Vain typpi,kylmäaine tai ilm.huuhteluaine.
    Letkut alan liikkeestä mistä saa yleensä myös liittimetkin.

    Täytösmäärä on hankala...
    Kuivain missä on nestelasi tai järjestelmään letkujen väliin nestelasi ja osaava kylmämies saa sen mukaan täytöksen oikein.
     

Kerro tästä muillekin!