Ilmastointi vinkuu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Elämää nähnyt Jouko, 19.9.2008.

  1. 80 luvun GM ilmastoinnin kompura vinkuu, aina kun se kuormittaa. Vinkuu aika pahastikkin, ei ole hihna, vaan epäilen että olisi laakeri mennyt. Onko kellään vastaavia kokemuksia?

    Jos on laakeri mennyt, onko paha vaihdettava?
     
  2. sibe70

    sibe70 Gearhead

    kuuluuko ääni aina kun kone käy vai vain silloin kun ilm. on päällä ?
    jos aina on hihnapyörän laakeri ja on vaihdettavissa,jopa itse ja jos taas ääni kuuluu vain kun ilm. on päällä on kyse sisäisestä vauriosta ja siihen auttaa vaan kompuran vaihto.
     
  3. Vingunta kuuluu vain ja ainoastaan silloin kun ilmastointi on päällä.

    Voi siis olla että kompressori menee vaihtoon. Onkaan nuo kuinka kalliita aparaatteja?
     
  4. virta

    virta Gearhead

    Vingunta voi viitata siihen että on leikkaamassa kiinni tuo kompura,tai sitten vain etukytkin kuten edellä mainittiin.
    Etukytkinremppa paljon helpompi kun ei vaadi edes nestetäyttöä-tyhjäystä jos saat kytkimen vaan päästä alkaen purettua paikalleen.

    Sitten kun kompura lopullisesti leikkaa,,moottori voi sammua.Sitten vaan johto pois tai ilmastointi muuten pois päältä ja matka voi jatkua.

    On aika kalliita kompressorit,merkkiliikkeen uuden hinta on yleensä 800 euroa.
     
  5. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    osta jenkkien e-baystä uus toosa.valkkaamalla sieltä löytyy suomeen toimitettuna n.200eurolla.joskus on ollu allekin.
     
  6. sibe70

    sibe70 Gearhead

    eli kyse on komp. sisäisestä vauriosta kun ääni kuuluu vain ilm. ollessä päällä.
    Tehdaskorjatun kompuran saa jenkeistä johonkin 250 e ja täältä noin 550 e.
     
  7. OK. Kiitos. Täytyypä tuossa talvella kattella jos jostain löytäisin uuden kompuran.
     
  8. sibe70

    sibe70 Gearhead

    olikos se sellainen sämpylän mallinen eli r4 ja kiilahihnalla vai moniurahihnalla ?
    mulla vois olla yks uus jouten. :lol:
     
  9. PK

    PK 1st gear

    Älä osta tehdaskunnostettua, mulla kesti kuukauden yli vuoden. Meni tietysti takuuseen, kun oli ostettu suomalaisesta liikkeestä ja asennus tapahtui korjaamossa. Nyt on tehdasuusi paikallaan ja toivottavasti kestää kauemmin. Jos olisin ostanut suoraan jostain ulkomailta, niin takuuasiat olisivat varmasti hankaloituneet.
    Huom. tämä on siis mun kokemus yhdestä kompurasta ja oli four season merkkinen.
     
  10. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Jep,ikävä kyllä noissa Four seasonin korjatuissa on ollu tosi paljon harmeja.
    Meilläkään töissä ei enään laiteta niitä ollenkaan.
     
  11. Siis sämpylän mallinen kompurako? Se on sellainen normaalin näköinen kompura, mimmosia on yleensä Chevyjen pellin alla. Kiilahihnalla toimii. Rahat aika vähissä tällä hetkellä, mutta kerro toki paljonko siitä pyydät.
     
  12. virta

    virta Gearhead

    Mullakin on yksi FOUR SEASONIN tehdaskorjattu kompura tallissa,,,ainetta tursuaa ulos joka saumasta,tuntui kuin tiivisteet olisivat peruskorjatessa unohtuneet kokonaan pois. :D :D :D

    Mutta ei yleistetä,,USAssa on hyviäkin peruskorjaajia ja tuotteet täysin luotettavia.
    Kannattaa muistaa myös että uudet tarvikekompurat valmistetaan usein halpamaissa,myös Kiinassa.
     
  13. sibe70

    sibe70 Gearhead

    juu,eli sämpylän mallinen mutta mun ikävä kyllä moniurahihnalle tarkoitettu.
     

Kerro tästä muillekin!