Ilmastointiasiaa !!!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja sibe70, 30.12.2010.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead


    Joo tiedän että tuota sen pitäisi olla vaan mitä se laitteistolle tekee jos on eri litkua?
     
  2. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Särkee ajan mittaan, Noi jotka mainostaa täyttöhuoltoja niin käyttävät kyllä r134a:ta.
     
  3. palontie

    palontie Double Gearhead

  4. thomaso

    thomaso Gearhead

    Oliskohan sitten jossain vuoto? Sinänsä mielenkiintoinen juttu jos näin on koska juuri tehty "ilmastoinhuolto". Ymmärtäisin että perustoimenpiteenä tälläisessä on järjestelmä kunnon tutkiminen? Ja tiiviys taitaa olla olla ihan ykkösenä listalla. Ei kait sinne muuten ole mitää järkeä aineita laittaa?
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulle kun juuri tulee subun ilmastointiin lähestulkoon kaikki uudet putket ja takalauhdutin, niin kannattaako niitä uusia tiivisteitä öljytä ennen kiristystä?
     
  6. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Tarvii öljytä,
    kuivana laitettaessa menevät hyvin herkästi rikki eikä pidä välttämättä muutenkaan.

    kompuraöljyllä(kylmäaine) voitelu.
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mites sitten kun paketeissa oli mustia ja vihreitä o-renkaita jotka on saman kokoisia mitä eroo?Pitääkös käyttää kierreliitoksissa putkimiehen teippiä? :oops:Jostain muistan kuulleeni että vihreät pitäisi renkaiden olla,mutta jos jenkeistä tulee uudet putket joissa valmiina mustat o-renkulat niin kai niidenkin luulisi kestävän kylmäaineen.
     
  8. Kylmä-Mika

    Kylmä-Mika 2nd gear

    Kyllä ne kylmäaineen kestää, esteriöljyä eivät meinaa kestää...


    Muista öljytä ne o-renkaat kevyesti, saa pitämään.
     
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    Nyt on piru merrassa.Kuivain oli väärä,rupesin sitten selvittämään siihen sopivaa mutta ei löydy mistään ja liikkeetkään ei osaa sanoa mikä tämä on.vanhassa löytyi yksi numerosarja joka kyllä täsmäsi subuun mutta siinä kuvassa siinä on täyttöventtiili mutta minun vanhassa on sähköpistoke josta menee piuha kompuralle päin.Vanhan osanumero on 33219 ja sellainen löytyy four seasonin valmistamana.Mistäköhän tollaisen kuivaimen oikein löytäisi ja toimisiko järjestelmä ilman että liittäisi sen ilman virtaa??? :mad: :mad:.Tosiaan tuo kuivain 33219 maksaa us partsillla n.110e ja rockautossa vajaan kympin :eek: .Toivottotavasti tuo venttiilillinen toimisi tässäkin tulisi varmasti rockautosta hankittua.Tuossa juuri katsoin nettiautojen subuja ja tässä olisi sellainen kuivain jota tarvitsen

    http://www.nettiauto.com/chevrolet/suburban/3913725
     
  10. kojo

    kojo Gearhead

    Ota se painekytkin siitä vanhasta.. sehän on ihan kierteillä siinä "täyttöventtiilin" päällä...
     
  11. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Kattelin kanssa tuolta rockauton sivuilta noita kuivaimia ja eikös jokaisessa kuivaimessa ollu just sille paineanturille se paikka siinä reunimmaisena? Elikkäs se mihin tulee johto (ihan niinku siinä myynti-ilmoituksen autossa)?
    Ja sellanenhan se piti sulle kans olla?( acdelco 151784) Ja järjestelmä ei toimi ilman et se johto on siinä anturissa kuivaimessa. Ja sun täytyy siitä vanhasta kuivaimesta siirtää se anturi siihen uuteen kuivaimeen. Olipas sekavasti selitetty. :D Toivottavasti ymmärsit..
     
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kyllä sinä ja kojo hyvin selvititte mutta us parts ja trade parts puhui täyttöventtiilistä joten ei käväissyt mielessäkään että siihen ruuvataan anturi kiinni.Mulla on nyt sitten jouten ehkä vanhemman mallisen kuivain jossa on putkilähdöt 180astetta toisistaan ja mä tarvitsen sellaisen jossa ne on vierekkäin.
     
  13. mke77

    mke77 Gearhead

    se o iha saman sallaine se paine katkaisijan paikka siinä kluivaimes kuin täyttöventtiiliki!!! ... sihe vaan kierrätään se kaine-katkaisija paikkaas...
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kuivain probleema selätetty.Kiitos kaikille ja etenkin kojolle.
     
  15. thomaso

    thomaso Gearhead

    Viaksi paikallistivat uusimmassa "huollossa" mahdollinen lauhduttimen vuoto(ei 100% varmuutta) sekä putkivuoto taakse menevissä putkissa (liitoksessa keskellä autoa). Uusi lauhdutin tilattava kuulemma Jenkeistä kestää n 1-1,5 kk ja maksaa n. 400€. Jos systeemi sitten avataan kun vaihdetaan tiivisteet niin sitten pitää vaihtaa myös kuivain(ihan ymmärrettävää), hinta 80€. Työt sitten päälle toki. Asiakkaan omia osia ei asenneta koska ei voi antaa takuuta. Eh, heh???!!!
     
  16. an300

    an300 3rd gear

    Itse ratkaisin ilmastointiongelmat vaihtamalla kaikki osat uusiin. Osat rockautosta (kompura, lauhdutin, haihdutin, letkut, putket, kuivain, tiivisteet, painekytkin) n.700e rahteineen ja veroineen. Kylmäaineet sisään motonetin pihalla 89e. Osat tuli viikossa 2:lla eri lähetyksellä. Huom. kaikki olivat uusia, ei siis korjattuja.

    Osien vaihtaminen oli suhteellisen helppoa, ainoastaan haihduttimen vaihto oli hankalaa.

    Nyt on ollut viileä auto jo 3 vko.
     
  17. Beauville

    Beauville 1st gear

    Samanlaiset oireet oli täälläkin ja korjautui painekytkimen sähköliittimen puhdistuksella. Oli vähän päässy hapettumaan. Puhdistin samalla kompressorin magneettikytkimen sähköliittimen. Epäiltiin jopa painekytkimen toimintaa ku paineet oli muuten ok.
    Jouduttiin laittamaan vajaan kilon verran ainetta melkein tyhjillään olevaan järjestelmään. Kyseessä yli kolme vuotta käyttämättömänä ollut vani.
     
  18. Harbo

    Harbo 1st gear

    Mistäköhän löytys 97" suburbaniin ilmastoinnin kompura?
    Katoin rockautosta,oli yksi Delphin laite,mut siinä ei osanumero stemmannu..
    Soitin erääseen varaosaliikkeeseen,sanoi etteivät enää tuo kompuroita ollenkaan maahan kesto-ongelmien takia.
     
  19. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Ebay. Halpa tapa hankkia kompura :lol:

    Texasilaiset liikkeet myy kohtuu hintaan tehdaskorjattuja, ja omasta kokemuksesta vois sanoa että hyviä on ollu ja hinnat toimitettuna ja tullattuna noin 150e
     
  20. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Lumikko Huoltopalvelut Oy /Helsinki olisi vapaa työpaikka kylmäasentajalle tarjolla.
     

Kerro tästä muillekin!