Ilmastointijäähdytin laatikon jäähdyttimenä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja mjo33400, 30.10.2003.

  1. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Mudracerille tiedoksi aikaisemmista jutuista, se ilmastoinnin jäähdytin toimii hyvin myös pakkasella, eikä vaadi mitään erillista lämmitystä (toimii heti). Kolmenkymmenen pakkaset on vielä kokeilematta.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    ??? olenko väittänyt jotain muuta. jos olen niin silloin on ollut liikaa hiivaa ottassa!
     
  3. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Et ole väittänyt mitään. Vaan se oli tiedoksi, kun aikaisemmin olin kertonut, että laitan ilmastointijäähdyttimen. Se todellakin toimii hyvin, etenkin kun vedän paljon vaunua.
     
  4. 454SS

    454SS 3rd gear

    Luulisi ainakin jäähdytysteohon riittävän, sen verran iso kenno taitaa olla kyseessä. Vaan jäähdyttääköhän liikaa kovilla pakkasilla. Asiastahan en mitään ymmärrä, mutta olen käsittänyt, että talvella tarvittaisi jopa lämmitystä (syyläri lauhduttimet).
     
  5. tomimk

    tomimk 1st gear

    Toi syylärin sisällä oleva jäähdytin on hyvä koska se lämmittää looran öljyn talvella nopeammin. Jos asentaa liäjäähdyttimen niin toi syylärin kierto kannattaa silti säilyttää.
     
  6. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Kunnes kone on lämmennyt, mielestäni laatikko on lämmennyt aikaisemmin. Ei toki koko määrä, vaan sisäiset kitkat on kuitenkin melkoiset siellä missä syntyy, en usko että autom. laatikkoa voi "ylijäähdyttää"
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi lämpö on siitä hassua kamaa, että mitä kuumempaa on sitä enemmän lämpöä johtuu pois ja taas viileästä johtuu "huonommin". Sen takia jo pienikin lisäjähdytin toimii koska sekin estää korkeita hetkellisiä lämpöjä.
    Ja jo putken koko rajoittaa jäähtymistä eikä kaikki öljy kulje jatkuvasti jäähdyttimen kautta.

    Teoriassa tiheäperäinen ja kevyt lotja jossa lukkoturbiini päällä -30º kelissä ajaen voisi jäähdyttää enemmän kuin tarpeeksi! ehkä?
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Juu jenkkien F-body sivustoilla pohjoisvaltioiden pojat neuvovatkin asentamaan lisäjäähdyttimen kiertoon ennen kyylarinpäässä olevaa kierukkaa. Ideana ovat juuri nuo pakkaskelit, jolloin se laatikoeel palaava öljy ei pääse viilenemään liikaa lämmitessään kyylarisilmukassa..
     
  9. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Asensin jäähdyttimen suoraan vanhan tilalle. -30 asteen pakkasia en ole vielä kokeillut, mutta näyttää siltä, että toimii myös niillä lukemilla.
     

Kerro tästä muillekin!