Ilmastointijärjestelmän paikka-aine

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja joneone, 29.5.2018.

  1. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mistä ja koska oot ostanu? Sopat pitää aina ottaa talteen. Ei ole r-aineilla vaihtoehtoa päästellä ilmakehään. Co2 saa mennä taivaan tuuliin vaikka on paha aine :eek:
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Perkele pitää äkkiä vaihtaa ne kupariset lämmityskennonputken takaisin letkuihin :oops:
     
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Oisko 4v sitten Helsingistä.
     
  4. joneone

    joneone 3rd gear

    Tänään testattu järjestelmä, oli 160g ainetta viel sisällä. Aineet veks, typpipaineistettu eikä vuotanut mistään putkista,liitoksista UV lampul takaata eikä edestä jne. Paine pysys sisällä. Vaihdettiin varoiksi toisen liittimen sielu. Paineistettiin uusiksi ja paineet pysys.
    Laitettiin uudet aineet sisään 1.8 kiloo ja tämän ja hinta yht. 190€.

    Mystinen aineen katoaminen

    SaaS nähä onks ens kesänä viel tavaraa sisäl. Nyt ainakin taas menee tän kesän.
     
  5. f34

    f34 Double Gearhead

    Ei taida painetestissä huomata pikkuhiljaa vuoden aikana vuotavaa määrää. Ois varmaan kannattanut hujauttaa se paikka-aine järjestelmään niin ei tarvitsis maksaa vuosittain tuota melkein 200€.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  6. joneone

    joneone 3rd gear

    Itku "pitkästä" ilosta eli täs tapaukses lyhyestä :) Nyt ainakin selvis mistä on vuotanut koska tänä aamuna töihin lähties takarenkaan edes märkä vihree läntti maassa. Ilmeisti nyt sanos sit taakse menevä putki sopimuksen irti, ainakin putki märkänä. Nyt tietää mistä leikata palanen ja laittaa uutta putkee tilalle tai sit tulpata koko romu siittä kohtaan.

    Muistaaks joku niitten putkien koot ulkoota mitkä kulkee siinä rungon vieres ennen kuin nousee kaarta pitkin ylös ? 10mm - 15mm ? tietää ostaa oikeen kokost putkee ja liittimiä kaupasta :D
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kannattaa melkeen nyt sit tarkistaa ne putket muutenkin koska jos on kovin hapettumaa jne. Niin ethän sä saa niissä mitään liittimiäkään enää pitämään :)
     
    joneone tykkää tästä.
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Mitenhän ton sais laskettua kannattamattomaksi, jos remppa vuosittain 200g ainetta maksaa 200€ ja 300€ saa 10 vuoden remppoihin tarvittavat liemetkin matkassa :odeek:
     
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Ei ne liemet r134a vielä niin kallista ole,joku päivä voi olla mutta sitten oon hellepäivät kotona.
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos nyt edelleen puhutaan ilmastoinnista, niin harvasta kaupasta saa siihen hommaan sopivia liittimiä ja putkee.
     
  11. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Jos tekee työkseen tätä hommaa ei paikka-aineita voi käyttää, tai ainakaan me emme käytä. Sen verran ammattiylpeyttä pitää olla.
    Jos jotain tapahtuu vaikka vuosienkin päästä niin yleensä asianomaiselta unohtuu mainita kun Esson baarissa tarinaa kertoo että itse halusi ja vaati nimenomaan tälläisen korjauksen. Vaan syytetään korjaamoon missä se on tehty.

    Olen 3 autoa viimeisen 2 vuoden aikana joutunut huuhtelemaan/vaihtamaan peruskomponentit koska järjestelmään oli laitettu paikka - aine.

    Toki, kukin tehköön tyylillään.. .
     
    Hillbilly89 tykkää tästä.
  12. sibe70

    sibe70 Gearhead


    Suburban ? Takahöyrystin vuotoja tullut jokusia, hankala löytää kun pitää purkaa kenno näkyviin....
     
  13. Hillbilly89

    Hillbilly89 1st gear

    Elektroninen vuodonilmaisin monesti hyvä höyrystimen tarkastukseen...
     
  14. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Me olemme Suomen suurin liikkuvan kaluston lämmönsäätölaitteisiin erikoistunut korjaamo ja olemme toimineet vuodesta 1991 alkaen ajoneuvoilmastointien sekä liikkuvan kaluston kylmäkoneiden kanssa.
    Meillä ei ole varaa tehdä asioita muuta kuin lait asetukset sallii sekä ns. oikealla tavalla. Seuranta on niin kilpailijoiden, asiakkaiden ja Tukesin yms. puolesta kova.

    Itse olen ollut alalla 20v ja nähnyt muutoksen aitiopaikalta.

    Kukin voi toki tehdä ihan kuinka haluaa ja ei haittaa minua, itselle työn puolesta ei ole kuin "oikea vaihtoehto", vapaa aikana on eri...

    Vinkkejä ja neuvoja voin antaa kyllä jos joku niitä haluaa kuunnella...
     
  15. Zz-top

    Zz-top 1st gear

    Muokattu: 15.7.2018
  16. sirkus

    sirkus Gearhead

    Täyteen järjestelmään ac päällä auto käynnis on laitettu ainakin ne aineet mitä oon ite laittanu.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  17. Zz-top

    Zz-top 1st gear

    Toimiikohan noi aineet. Vai onko höpö höpö paskaa
     
    Muokattu: 15.7.2018
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Kentin ac stop leak on ainakin toiminu mitä on ite tullu käytettyä edellisessä duunissa.
     
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kentin aineen ohjeissa sanotaan tyhjennyksen ja alipaineistuksen jälkeen kama matalapaineliittimestä sisään ja sitten kaasutäyttö. Käytettäessä laitteistoa sotkeentuu sitten kaasuun. Ammattikäyttöön tarkoitettu, harvallapa on alipaineistus mahdollisuus ja kaasuakaan täyttöön kotona.
     
  20. urho3

    urho3 Gearhead

    Ainai minä tein just silleen et tyhjiöinti,aineet perään ja kaasutäyttö ja järjestelmä käyntiin. 3v on nyt pelannut moitteetta.
     
    Camino'79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!