ilmastojeesusteluryöstöveroa n.50e lisää ens vuonna

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja habzu, 2.1.2012.

  1. transport01

    transport01 3rd gear


    Ei tullut vieläkään selväksi, että miten tuo on etu :odroll: Jos turha ja tuottamaton työ lasketaan eduksi, niin sitten ymmärrän kyllä Eurostoliittopositiivisuuden.
     
  2. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    No se on just se työ, joka Gmiehen mielestä ei vissiin ollu turhaa. :rotfl: :rotfl:
     
  3. MKultala

    MKultala 3rd gear

    Se kavennusasiahan meni siten, että EU:hun mentäessä meillä sallittiin moduliyhdistelmät eli 25,25m. (kansallinen 22m) NÄIHIN YLI 22m yhdistelmiin annettiin tuolloin leveydelle 10V. siirtymäaika, jonka aikana tuo piti mennä tavallaan luonnostaan. Todellisuudessa Suomessa rekisteröitiin uusia 2,6 leveitä perävaunuja koko siirtymäajan uskoen, että tuohon jotain lisäsiirtymäaikaa saadaan.
    Kansallisten sääntöjen mukaiset 22m yhdistelmäthän saavat edelleen olla 2,60 leveitä.
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Itseasiassa Suomessa perävaunujen leveys oli 250 EU:hun liittymistä ennen, sitten Suomi päätti leventää kärryjä, kun ne ovat muuallakin leveämpiä ja sallittiin 260 leveät. Tyhmät suomalaiset innilla hankkivat ja tekivät näitä leveitä ja EU:hun liityttäessä tuli standartdiksi yleiseurooppalainen 255. Suomi sai kärryjen kohdalle 10 vuoden siirtymäajan, mutta edelleenkin vielä viimeisenä siirtymäkauden vuotena täällä tehtiin ylileveitä kärryjä, ja itkettiin, että määräyksiä muutetaan yks kaks ja pitäisi saada siirtymäaikaa kärryjen kavennukselle. Idioottimaista toimintaa, mutta mitä muuta junteilta voi odottaa.
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

    ja tottakai edelleenkin saa olla 260 leveitä kunhan niistä tehdään lämpöeristettyjä jolloin sisätila vähän kapenee 8)
     
  6. GMies

    GMies Gearhead

    Just näin. Eli jos päättäjät yhteisesti näin päättävät, niin se vain on sopeuduttava uuteen tilanteeseen ja toimittava sen mukaan.
    EU:ssa on myös yhteisesti sovittu missä asioissa saa sooloilla kansallisesti ja missä ei.
    Enkä usko mihinkään lapsenomaisiin "salaliittoteorioihin".

    Noin yleisesti, älkää nyt jatkuvasti sekoittako suomalaisen virkamiehen ja EU:n toimintaa toisiinsa.
    Jos joku suomalainen virkamies on "pässi", niin se ei ole EU:n syy (tai ehkä siinä mielessä, että EU:n pitäisi vaatia virkamiehiltä tietty pätevyys ja taito hoitaa tehtävänsä).
     
  7. pas2

    pas2 Gearhead

    Niin, oliko tuossa jonkunlainen ymmärrys suomalaisen virkamiehen äärimmäisestä typeryydestä? Kun ranskalaisethan ratkaisivat em. 260 "ongelman" kirjaamalla pykäliinsä niin kuin malli-EU-maan kuuluukin: Max. leveys 255 ja mittaustarkkuus +-5cm...

    Edit, cc tuosta jo mainitsikin, taisteleeko Gmies nyt siis itsensä kanssa?
     
  8. rane58

    rane58 Double Gearhead

    :wc: -EU-lampaita.... :poff: -Bääääh..[​IMG]
     
  9. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    ETA-jäsenenä Suomella oli kauppasopimus ja nykyisiä kaupankäyntiin liittyviä lakeja pitäisi noudattaa, mutta lainsäädäntö muuten olisi kansallista ja esimerkiksi eu:n ulkopuolisen kaupan tullit maksettaisiin kotimaahan eikä unionille.
     
  10. Substitute

    Substitute Gearhead

    ETA:sta löytyy ihan ajankohtaistakin tietoa vaikka wikipediasta.

    ETA-sopimuksen täytäntöönpanemiseksi ja kehittämiseksi on perustettu erilliset toimielimet:
    ETA:n neuvosto on poliittisesti korkein toimielin, ja se koostuu ETA:n 30 jäsenvaltion ulkoministereistä. Se laatii suuntaviivat ETA-sopimuksen täytäntöönpanolle ja sen kehittämiseksi edelleen.
    ETA:n sekakomitea vastaa sopimuksen käytännön hallinnoinnista. Se tekee päätöksiä, joilla uusia EU:n sääntöjä sisällytetään sopimukseen, jotta EFTA-maiden lainsäädäntö vastaisi EU:n lainsäädäntöä.
    ETA:n parlamentaarinen sekakomitea koostuu Euroopan parlamentin ja EFTA-maiden parlamenttien jäsenistä. Se voi esittää kantojaan kertomusten ja päätöslauselmien muodossa.
    EU:n jäsenvaltioiden ja EFTA-maiden työnantajien ja työntekijöiden edustajat tapaavat toisensa ETA:n konsultatiivisessa komiteassa, jolla on neuvoa-antava tehtävä.
    ETA-sopimuksen mukaisesti EFTA-mailla on tietty oikeus tulla kuulluksi EU:n päätöksissä. Esimerkiksi valmisteltaessa lainsäädäntöehdotuksia ETA-sopimuksen kattamilla aloilla Euroopan komissio kuulee myös EFTA-maiden asiantuntijoita. ETA:n sekakomiteassa EFTA-maille tiedotetaan ja heitä kuullaan komission tekemistä lainsäädäntöehdotuksista. EFTA-mailla ei kuitenkaan ole oikeutta osallistua päätöksentekoon.

    Maatalous ja kalastus eivät kuulu ETA-sopimuksen kattamiin aloihin. Maataloustuotteiden kauppaa on kuitenkin helpotettu sopimuksen liitteiden ja pöytäkirjojen avulla. Koska ETA ei muodosta tulliliittoa, sillä ei ole yhteisiä ulkoisia tariffeja. Tästä syystä tullimenettelyt on säilytetty EU:n jäsenvaltioiden ja EFTA-maiden välisillä rajoilla.
     
  11. Pora

    Pora 1st gear

    Eipä britanniassa ainakaan korkea energiaverotus ole tie onneen:
    http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=4&id=1995
     
  12. rb

    rb Double Gearhead

    Ja mitenhän jatkossa mahtaa käydä, kun myönnetään ettei ilmasto mihinkään lämpene, vaan päinvastoin kylmenee.

    Tosin virallisen tahon myöntämistä saadaan hetki odottaa. Niin hyvä lypsylehmä tämä ilmastohörhöily on.
     
  13. Ck

    Ck Gearhead

    Eihän mitään tarvi myöntää, nytkin se "ilmaston lämpeneminen" on muutettu "ilmastonmuutokseksi" joten voidaan hyvillä mielin rahastaa, tuli sitten kuuma taikka kylmä. :rotfl:
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Käteisen vihreä verouudistus teki ihan saman täällä :odroll: . Ei ehkä kukaan palele kuoliaaksi mutta jos just on varaa energia maksaa niin eipä paljon muuta sitten enää kuluta.
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mitens mutaraaseri olsi sen verotuksen suunnitellut et köyhilläkin olis kaikki ihanasti? Kenelt otetaan enempi jos köyhille annetaan lisää vastiikkeetonta, ja kuinka paljon? Ihan vaan vaikka esimerkki et jos toi energiaverotus muutetaan ennalleen, mistä se raha faktisesti otetaan muualta? Ja mistä otetaan se vielä puuttuvat 7 mrd et oltais menot suhteessa tuloihin?
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Luuletko oikeasti että tolla tavalla verotulot lisääntyy :eek: . Tossa otetaan toisesta taskusta ja pistetään toiseen.
     
  17. GMies

    GMies Gearhead

    Kyllä Lurpilainen korjaa vääristymän ja poistaa köyhiltä verot.
    Suvaitsevaiset hankkimaan lisää Suomeen työllistävää "lisätyövoimaa", niin kyllä se verotus kevenee, kun menot vähenee. :rotfl:
     
  18. Rantala

    Rantala 3rd gear

    ??? :eek: :eek: :eek: Että mistä onkaan kysymys? Vai onko mistään? Jos on niin sitten on, ei.
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä se vaan taitaa olla niin, että nämä viherrysverot kohdistuu vähän
    turhan tehokkaasti sinne pienimpiin tuloluokkiin.
    Jos rahaa on ja tulee reiluhkosti, niin ei näillä saa mitään painetta kulutustapoihin.
    Ja jos taas köyhällä on ennenkin mennyt kaikki kämpän lämmitykseen ja
    pakolliseen liikkumiseen, ei siinä ole mitään vähennettävää. Syö vähemmän.
    Pikkusen köyhän yläpuolella nitkuvalla onkin sitten eniten mietittävää, jotain
    on jätettävä pois hankinnoista.
    Kun miettii, miten tuo ohjaa kulutusta, niin aika vähän. Tai ainakin pahin kärsijä
    on se keskituloisten alareuna. Jos nyt niilläkään enää oli mitään "turhaa" kulutusta.
     
  20. Pora

    Pora 1st gear

    Menikö siis mielestäsi tuolla briteissä hommat ihan Ok :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!