ilmastojeesusteluryöstöveroa n.50e lisää ens vuonna

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja habzu, 2.1.2012.

  1. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tuohon rekkojen perävaunujen kaventamiseen liittyen muistan jonkun viranomaisen ihmetelleen että suomalaiset kuljetusliikkeet ostivat viimeiseen saakka leveitä perävaunuja vaikka tiesivät vaatimusten muuttumisen tulevan voimaan.
    Sekin on tietysti eu:n vika.
     
  2. johnhtg

    johnhtg 1st gear

  3. Putte

    Putte 1st gear

    Eiköhän tossa enemmänkin ajateltu jakeluverkostoa. Bansa-asemilla on vain 2-3 säiliötä ja sen mukaan on tavaraa otettava. Jos laatuja olisi viisi tai kuusi, niin pitäisi niitä säiliöitäkin sitten olla enemmän ja niiden upottaminen nykymääräysren mukaan maahan on niin kallista touhua, ettei siinä olisi ollut mitään järkeä. Nykyiset tavarat kuitenkin sopivat kaikkiin olemassa oleviin autoihin, eli ei tuossa mitään ongelmaa ole.
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Totta kait se on EU:n vika kenenkäs muunkaan. Suomessahan on ollut jo noin 20 vuotta tapana siirtää vastuu itseltä jollekin muulle.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ehkä ne oletti että Suomen valtio pitää Suomalaisten puolta EU:ssa, turhaan kun oman maan myyminen on muotia.
    Isot valtionyhtiöt käyttää ulkolaisia rahtivirmoja jotka ostaa ulkomailta polttoaineensa, halvalla. Nykysuomessahan on tapana siirtää muitten vastuut meidän maksettavaksi :soosoo: .
     
  6. GMies

    GMies Gearhead

    Ei Suomella voi joka asiassa olla erivapauksia.
    Meidän maksettavaksi? Vähän suuruudenhullua sanoa "meidän maksettavaksi muiden vastuut. Suomi on köyhä maa, hyvä kun maksamme edes omat vastuumme.
     
  7. pantera

    pantera Double Gearhead

    Elikkä kun ruotsissa ja suomessa jossa on pitkät kuljetusmatkat ja logistista tehokkuutta on viety eteenpäin isoilla kokonaispainoilla ja kuormatilojen maksimihyödyntämisellä on näiden edistyksellisten maiden otettava takapakkia sen vuoksi että jossain muualla vehkeet on pienempiä ja kopit kapeempia.
    Olisivat saatana kyntterit isontaneet koppinsa :mad: Mutta isot vie ja pienellä pyyhitään pöytä, näin se on ollu aina ja tulee euroopassakin oleen. Käsittämätöntä että EU-tiskirätiks haluaa niin moni tälläkin palstalla.
    Ehkä moiseen typeryyteen ei vaan uskottu ja leveitä vaunuja valmistettiin siinä uskossa että maalaisjärki voittaa ja autoja ei tarvi pienentää
     
  8. Comero

    Comero 1st gear

    Ei kai taida toisille tässä topicissa kirjoittaville ikinä löytyä sitä onnen ihmemaata, josta voisi ottaa mallia kaikissa autoihin liittyvissä säädöksissä ja laeissa.

    Voitaisiin ottaa raskaalle kalustolle mallia vaikka USA:sta kaikkine lakipykälineen.
    Siitähän vasta mekkala nousisi. Ei taitaisi yksikään suomalainen rahtari niitä noudattaa.
    :odroll: :odroll:
     
  9. GMies

    GMies Gearhead

    Kyllä se kuule pantera oli vain hyvä asia, että liikennesäädöksiin tuli jotain tolkkua. Ei kai tämän maan asukkaat voi alkaa elämään jonkun ahneen rahtarin vaatimusten mukaan. Nuo yliraskaat kuormat ovat todellinen maantiestön tuho. Minua joskus jo paljon aikaisemmin sieppasi tuo yltiöpäinen sooloilu ottamatta huomioon muuta maantieliikennettä vert. esim tukkikuormat. Ei ole kärryjen koko vieläkään mikään "aneeminen".
    Kuka H...tin hyypiö ne leveydet aikoinaan täällä jäkäläkankaalla määräsi ja levensi? :mad:
     
  10. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead



    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  11. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Joo viis senttiä liian raskaat.... :rotfl: :rotfl:

    Mä oon kyllä luullu että se on toi jatkuva suolaaminen.....
     
  12. pantera

    pantera Double Gearhead

    Eiköhä tuo ollu Ruotsalaisten keksintö ja Suomi peesas jottei naapuri saa metsäteollisuudelleen parempia kilpailuasetelmia.
    Tietysti net puut ja risut voi hakia vaikka hiasella mettästä mutta turha niiton enää yrittää kaupata maailmalle jalostettuna kun energiaverot on maailman tapissaan. Heilutetaan me täällä vaan paskasta teepaitaa laiturilla kun paperikoneet laivataan ulos, mutta mitä välii, ängryböördseillähän tässä vissiin pitää yrittää elää tulevaisuudessa :rotfl:
     
  13. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Eiköhän tuo tiestön/väylien ikääntyminen ei ne hevoskärryajalta kestä maailman tappiin ilman kunnostusta mutta kun se raha tykätään ottaa sieltä liikkumavälineiltä ja hiton vaikeaa edes osa saada siihen ylläpitoon koska kunnossapito on sitä kuka jättää tekemättä halvimmalla esim. milloin näit oikean "Tiekarhun" tasaamassa ja poistamassa polanteita sora ja asfalttiteillä, Traktori+alusterä ei tee sitä mihin ko, laite kykenee kätevissä käsissä.
     
  14. Putte

    Putte 1st gear

    Suomessa peräkärryjen leveys oli 250 senttiä vuoteen 1992, jolloin se levennettiin 260 senttiin. Euroopassa yleinen standardi oli 255 senttiä ja järkevää olisi ollut suomalaisillakin leventää siihen, kunkerran levennettiin, mutta kun piti liioitella. Ei Suomi tuossa asiassa ole mitenkään edistyksellinen ollut vaan todella typerä omine sooloiluineen. Ja tämä sam älytön sooloilu jatkui kavennuksen tullessa viimeisiin mahdollisiin hetkiin, niin että siirtymäajan lopulla vielä tehtiin peräkärrykä, jotka vuoden vaihteen jälkeen oli heti kavennettava, kun ei tyhmät uskoneet asioita vaan luulivat saavansa edelleenkin sooloilla.
     
  15. mjsn

    mjsn 1st gear

    tiekarhut on myyty romurautana kiinaan ja paluukuormana tuodaan agrikatteja ettei tartteis sähköverkkookaan liiemmin huoltaa.
    :lol:
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Hurreissa kuulemma tehtiin kansallinen päätös että rekat saa olla 24metriä pitkiä ja 2.6metriä leveitä :odroll: .
    Ne osaa sentään pitää omiensa puolia täällä nuoleskellaan brysselin persereikiä :rotfl: .

    Toi 260 on muuten teollisuuden ja kaupanalan "vaatimuksesta" toteutettu joskus :soosoo: .
    Ilmastohan tykkää kyllä siitä että kaventamisen takia rekkamääriä on jouduttu lisäämään jotenka päästöt on sitä kautta lisääntyny, todella järkevää siis.
     
  17. Putte

    Putte 1st gear

    Suolaaminen muuten tehdään juurikin tuon raskaan kaluston takia. Henkilöautoihin on määrätty asiaankuuluva talvirengastus, joka puuttuu raskaalta kalustolta ja siksi teitä suolataan.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joo ja vain kotimaiset paskat ja liian painavat rekat tuhoaa tiet. Ryssien ja muitten rekat vaan parantaa niitä :rotfl: .
     
  19. Putte

    Putte 1st gear

    Jos et sattunut tietämään, niin tien kuluminen ei katso auton kilpiä eikä kuskin kansalaisuutta. :wink:
     
  20. GMies

    GMies Gearhead

    Tarkoitatko tosissas, että tuon kansallisen itkemisen aiheuttanut kavennus ei ollutkaan EU:n syytä, vaan täkäläisen pässi-virkamiehen? :eek:
     

Kerro tästä muillekin!