ilmastojeesusteluryöstöveroa n.50e lisää ens vuonna

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja habzu, 2.1.2012.

  1. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kiitos Putte lisäselvennyksestä, on kyllä ihan omaa typeryyttä se että niitä eu-asetusten mukaisia vaunuja ei alettu hankkimaan siirtymäajalla.

    Ja kannattaisiko olla mukana niiden eu-lakien ja asetusten valmistelussa? Vaiko vaan marmattaa täällä euroopan koillisnurkassa jälkikäteen.
    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: vai mitä CC?
     
  2. pantera

    pantera Double Gearhead

    Tässä ruotsinmallia euu perseilijöille, 30m ja 90 tonnia
    http://www.youtube.com/watch?v=P4JSo9TKvJ0
     
  3. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Kyllä se on ihan täkäläisen pässi-virkamiehen syytä , kun pitää niitä EU mittoja nussia viimeistä pilkkua myöten.
    Olis tehny niinkuin Ranskalainen virkaveli...mutta ei kun pitää päästä kusemaan kuljetusyrittäjän muroihin hinnalla millä hyvällä.
    Juu ja samojen virkamiesten mielestä jenkkiautolla ei saa ajaa normaali ihmiset, priuksella vissiin saa.... :mad: :mad:
     
  4. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Mitäs vitun hyötyä tossakaan asiassa oli olla mukana latimassa niitä lakeja?
    Olis sitte laatinu sellasen lain ettei olis tarvinnu täällä kärryjä kaventaa...olis kai niillä satojen miljoonien jäsenmaksuilla luullu sen verta saavan aikaan....ihan hukkaanheitettyä rahaa....vai mitä Pauli :wink:
     
  5. pantera

    pantera Double Gearhead

    No toi kavennus oli kompromissi, mannereurooppalaiset vaati ensin että 22 pitkät yhdistelmat on lyhennettävä 18.75 euromittoihin.
    No onneks rautasahaa ei kuitenkaan tarvittu.
    Ja kaikki tämä siksi että mantereella liikennöivät firmat olisi kilpailukykyisiä pohjoismaissa omalla kalustollaan eikä isommilla liikennoivät saisi kilpailuetua . Rekat lisäänty, päästöt lisäänty, onnettomuudeyt lisäänty, eli kaikki huonot asiat lisäänty, nyt sitte joku vois listata ne hyvät asiat mitä tästä episodista hyödyttiin....
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Sitä että yksi eu:n arvoista on kilpailun rajoitusten vähentäminen.
    Jos yhdessä maassa saa kuljettaa isompia kuormia kuin toisessa, niin eri maiden kuljetusfirmat ovat lainsäädännöstä johtuen eriarvoisessa asemassa. Saattaa kuulostaa täällä koillisurkassa vähäpätöiseltä asialta, mutta se on ihan eri mittakaava jolla tuolla keskisemmässä Euroopassa toimitaan.
    Ja jos yhteen Euroopan maahan annetaan erivapauksia, niin miten ne erivapaudet muilta kielletään?

    No onhan noita erivapauksia eu:ssa vanhoilla jäsenvaltioilla ihan liiankin kanssa, mutta juuri se saattaa olla syy miksi niitä ei enää kovin helposti iltalypsetä.
     
  7. pantera

    pantera Double Gearhead

    Aivan, mantereella kun on niitä pieniä rekkoja satakertainen määrä verrattuna koillisnurkan isoihin vessoihin, suomalaiset pienentäkööt huussinsa. Näin tämä suuruuden ekonomia toimii. Me häviämme, he hyötyvät.
     
  8. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    luulin et se oli 1987 ku niitä kärrejä levennettiin.

    näin viimeks tänään tiekarhun.

    oon huomannu, et miun raskaassa työkalussa on talvirenkaat alla talvisin.

    :eek:
     
  9. transport01

    transport01 3rd gear

    Ei ne mitään eriarvoisessa asemassa ole. Ois ne voineet tuoda kalustonsa tänne, leventää, pidentää ja tehdä mitä lainsäädäntö sallii rajalla. Täällä ei sentään kielletty pinemmällä kalustolla ajoa. Paljon enemmän eriarvoisessa asemassa ne suomaliset firmat olivat, kun eivät saaneet ajaa lainkaan isommalla kalustolla euroopassa.

    Toi on niitä tyypillisiä EU:n ympäristöä tuhoavia toimia. Ihan samoin, kuin tämä EU:n innoittama omistusvero. Mun osalta se ainakin lisää ajettuja kilometrejä. Jostain nekin rahat on hankittava, ja hankin ne siitä, että korvaan jukisia (esim juna) henkilöautolla. Auton valintaa sillä ei ole pätkän vertaa merkitystä. Auton joudun ostamaan käyttötarpeen mukaan, en sen mukaan mikä sakko sen omistamisesta pitää maksaa.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nyt yks hyöty oli taas se että täällä nostettiin hintoja jotta kaikki kavennusten kustannukset saatiin katettua.
    Helvetin monta ellei jopa kaikki idioottimaiset tirektiivit, joita vois soveltaa otetaan viimeistä pilkkua nussien käyttöön, nostaa hintoja täällä.
    Paitsi jos se koskee valtiota suoraan niin viivytystaisteluihin lyödään satoja miljoonia verorahaa palamaan :wc: .
     
  11. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    eikai niillä normaalit ihmiset ajakaan. 8) meinaten tuulipukukansa :lol:
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Oliskohan vaan kannattanut pysyä siinä eurooppalaisessa standardissa eikä alkaa sooloilemaan, niin kuin tässä tapauksessa. Kun tuo eurooppalainen standardi määriteltiin, Suomi ei vielä sen valmisteluvaiheessa ollut EU:n jäsen ja sai siksi 10 vuoden siirtymäajan, koska ei voinut vaikuttaa päätöksen syntyyn. Mielestäni EU toimi reilusti Suomea kohtaan, mutta sekään ei junteille riittänyt vaan olisi pitänyt saada ikuinen siirtymäaika.
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Tostakin showsta olisi vältytty, kun Suomen virkamiehet olisivat ottaneet selvää asioista eivätkä puuhanneet vaan keskenään idiotismejään.
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Idiotismia todellakin kun ei tehty omaa kansallista ratkaisua niin kuin naapurissa.
    Kertokaas nyt joku että miten se kilpailu nyt on parantunut kun 5senttiä on saatu revittyä pois leveydestä :rotfl: .

    Mikäs toi eurolavan koko on 120x80cm?? Paljonko niitä menee enemmän tai vähemmän nyt kyytiin :rotfl: . Taitaa olla kukkupillisten touhuja kun saatiin 5centin pätkästä iso asia :poff: .
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    Tolle kansalliselle ratkaisulle ei ollut mitään perusteita.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niin eihän niitä oikean kokoisia eli 260 leveitä kärrejä ollut kuin joku 4000.

    Eikös tohon kilpailukyskää ole mitään vastausta. Kuka hyötyi ja miten se näkyy nyt :odroll: .
     
  17. Putte

    Putte 1st gear

    Hyötyjä oli suomalaiset ulkomaan liikennettä ajavat yrittäjät. Miksi noita kärryjä oli 4000 kappaletta, siksi kun niitä vaömistettiin, vaikka tiedettiin niiden muuttuminen hyödyttömäksi viikonpäästä. :rotfl: :rotfl: :rotfl: Se oli sitä suomalaista järjen käyttöä.
     
  18. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Perustakaas tästä oma aihe, ei enää liippaa tota CO2 -pelleilyä juurikaan.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Yes mutta tällaista se on kun koittaa ideologistien kanssa keskustella :rotfl: .
    Tuolla maailmalla on julkaistu tutkimus jonka mukaan CO2 saattaa pelastaa maapallon tulevalta jääkaudelta. Pitääkö siis niitä CO2 veroja nostaa jolloin pallukka voisi jäätyä vaiko vähentää ja palastaa pallukka jenkkiautoilla.
    Jään reuna tullee olemaan berliinin paikkeilla, meidän päällä sitä on aabaut 3kilometriä :odroll: .
     
  20. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Oikeasti normaali ihminen ajaa sellaisella autolla kuin haluaa, ja asuu sellaisessa paikassa kuin haluaa. Kuka haluaa ajaa rikkaimurilla?
    Olikohan hesarissa laskettu täyssähköauton kulutukseksi bensalle muutettuna yli 8l/100km. Energiasisällön mukaan siis.
    Sellainen muovikoppi ja vie 8 litraa sadalle :eek:
     

Kerro tästä muillekin!