ilmastojeesusteluryöstöveroa n.50e lisää ens vuonna

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja habzu, 2.1.2012.

  1. MudMax

    MudMax Gearhead

    Älä pelkää, et joudu Lapin asukkaiden banaanien rahtia maksamaan, kyllä kauppias hoitaa homman.
    Noi valtakunnalliset tarjoukset rahteineen on yksi syy, miksi monen syrjäseudun kaupan katolta on pudotettu Koot alas.
    Niiden kilpailutilanteidenkin pohjalla on rahtikustannukset ja esim. polttoaine.netistä on selvästi nähtävissä matkan vaikutus hintatasoon.
    Ja tarkastinpa juuri, että 10-kuution erä tilattuna omalle tontille samasta kaupasta oli 259 euroa kalliimpi Joensuussa kuin Järvenpäässä, eli litralle eroa 2,59 snt.
    On kohdistettu ja nimenomaan kohdistettu kaikki pääosin samoille maksajille, esim. pienyrittäjille ja metsänomistajille.
    Eiköhän kymmenien viestien kitinäsi reilun satasen yleverosta ole enemmän turhaa, kun laskeskelin että useampi tonni menee näihin kohdistettuihin korotuksiin (enkä osta litraakaan dieseliä) ja näillä veroilla kevennetään mm. yli 70-tonnia ansaitsevien veroja :mad:

    Nämä liikennepolttoaineiden ilmastojeesustelukorotuksethan lahjoitettiin suurteollisuuden ilmastojeesustelun hyväksi:
    http://www.taloussanomat.fi/liikenne/20 ... 1118590/12
    Ja kuten tv-shopissa, eikä tässä vielä kaikki:
     
  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Näin toimittiin 90-luvulla ennen sitä hirveänkauheaa harrasteautoilijoita kyykyttävää eu:ta.

    [​IMG]

    Ennen oli kaikki paremmin, sai cruisaillakin ilman kaikenmaailman lisäveroja, paitsi Suomessa. Ja verotkin kerättiin tarroja R-Kioskilla myymällä ja niitä pakolla tuulilasiin liimailuttamalla.
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    Toi tuulilasi tarra oli reilumpi kuin toi lappuvero ennen tilapäisen käytöstä poiston voimaan tuloa ja tarra kertoi selkeästi onko vero maksettu vai ei. Nykysysteemi taas on parempi kuin tarravero, kun ei tarvii vaivautua johonkin tiettyyn paikkaan verotarraa ostamaan. Suurin syy tarraverosta luopumiseen muuten oli suuri seisontaan jäävien autojen määrä.
     
  4. C-mies

    C-mies 3rd gear

  5. saresks

    saresks 3rd gear

    Mikä perkele tuo nyt on? Tuleeko bensamoottoreille dieselvero? Enkä edes yritä opetella oikeita termejä.
    Jumalauta lisää lippuja ja lappuja ja laskuja tunkee postilaatikkoon. Täytyy rakentaa Moolokin kita postilaatikoksi että laskut mahtuu.
    Eivät kehdanneet nostaa sitten polttoaineveroja, kun olisivat joutuneet epäilyttävään valoon EU-tilastoissa, velliperseet.

    Miten tämä maa on pärjänyt tähän saakka? Nyt painetaan velaksi. Vai onko kyse verotusteknisestä velanotosta? Kohta täytyy ihmisten alkaa verottamaan valtiota ja kyseessä on silloin HAITTAVERO !
    Enkö mä saa painaa hautaan asti tuolla ruumisautollani, mitä?

    Tunnelmat on kuin talvisodassa
     
  6. Jza

    Jza Gearhead

    Ei, vaan hybrideille tulee pieni käyttövoimavero. Ihan oikein. Vehkeet ovat täynnä ongelmajätettä ja kuluttavatkin enemmän kuin sama vehje ilman sitä epämääräistä elektroniikkaa ja painoa tuovia lisävarusteita :lol:
     
  7. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Nyt viimistään jätän uusien autojen ostelemisen sikseen.

    En oo sellasta koskaan ostanutkaan, mutta loppu on mun kohdalta niiden vähän käytettyjenkin osto. Jollasia kaikki 5 kpl hölmöilypäissään hankkinu, ja lainarahalla osan vieläpä. Noi mitä nyt on, niistä en luovu eikä oo tarvettakaan. Yhen - kaks vois myydä, niin tilalle yhen - kaks vanhempaa vuosimallia, sitä tyylikästä, tilalle.

    Antaa rikkaiden huollella autojansa ja anturivikojansa, joita takuu ei kata. Bensa saa maksaa ihan mitä vaan, mutta noita uusien autojen juttuja, kaikenlaisia huoltoja ja ihmevakuudettomiavikoja... ei kiinnosta, kasoja paskaa.
     
  8. saresks

    saresks 3rd gear

    Käyttövoimaverot henkilöautoilla ovat 1.1.2013 alkaen:

    Käyttövoima Snt/pv/alkava 100 kg

    Diesel 5,5
    Sähkö 1,5
    Sähkö ja
    moottoribensiini 0,5 (uusi vero)
    Sähkö ja dieselöljy 4,9 (uusi vero)
    Metaanipolttoaine 3,1 (uusi vero)
    Kaasukäyttöiset
    pakettiautot 0,9 (uusi vero)



    No mitä tuo 0,5 senttiä tuossa jutussa tarkoittaa?
     
  9. C-mies

    C-mies 3rd gear

    Sähkö ja moottoribensiini = Hybridi
    Sähkö ja dieselöljy = Dieselhybridi

    Vaikkei henkilökohtaisesti kosketa, niin hatuttaa tämä touhu.
    Seuraavaksi varmaan flexifuel autojen vuoro ja sitten lienee aika aloittaa taas kierros uudelleen.... ensin bensan hintaa ylös, sitten diesel....

    Ohjataan ihmisiä johonkin suuntaan ja sitten ilman vaseliinia hanuriin lujaa. Kuten diesel kusetus... CO2 kikkailut, kaik saatanat...
     
  10. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Luinkin jostain, että myös bensiinikäyttöisille autoille tulee käyttövoimavero. Näköjään piti paikkaansa. :rotfl:
     
  11. JKF

    JKF Gearhead

  12. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    Eikö satunnaisesti starttimoottorilla ajavat saa mitään helpotusta? Kun mulla on kanssa se akku, laturi ja sähkömoottori siinä moottorin vieressä..
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Ei tule bensamoottoreille vaan noille sählö/bensa hybrideille, joissa on mahdollisuus ajaa bensalla tai sähköllä.
     
  14. rane58

    rane58 Gearhead

    Onneksi fiksu hallituksemme ei tee noin älyttömiä päätöksiä! [​IMG]
     
  15. Substitute

    Substitute Gearhead

    Koska bensan ja dieselin hinnassa on vero jolla katetaan teiden rakentaminen ja ylläpito (ja lisäksi paljon muutakin), niin millä muulla tavalla se vero kerättäisiin sähköllä, kaasulla, biokaasulla yms. ajavilta.

    Vai olisiko hallitus viisaampi jos se sallisi noilla ajella ilman ko. veroa? Vai pitäisikö hallituksen olla jopa niin viisas että lopettaisi teiden ylläpidon ja rakentamisen? Silleen että kaikki voisivat ajella ilman veroja.

    Tai laittaa vaikka sellaisen poikkeuksen lakiin, että jos ei halua maksaa veroa ja jos ajaa jenkkiautolla, niin sitten ei ole pakko. :D
     

Kerro tästä muillekin!