Ilmaus rumbaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja timopajala, 16.1.2022.

  1. timopajala

    timopajala Gearhead

    Moikka. Nyt on tullut ilmailtua tuota kulkinetta moneen kertaan ja tod näk hiukan turhaan. Kävi tänään ilmi kun velipojan kanssa ilmailtiin että proportion valve menee kiinni eli sytyttää valon kojetauluun jälleen kerran. Täytynee tuohon hommata se palikka mikä sen pitää paikallaan.

    Yritin tehdä tuosta itse maadoitus sensorista sellaisen mutta ei pitänyt vaan liimaus petti ja luiskahti siitä huolimatta venttiili taas kiinni.

    Saako tuota venttiiliä millään nollattua kun siinä ei mitään nappia ole ja polkemalla olen sitä yrittänyt runnoa mutta ei liiku takaisin keskelle millään?
     
  2. spike

    spike Gearhead

    Itse onnistunut silleen että ottaa siitä keskeltä sen anturin pois ja sitten painaa tapin takaisin keskelle. Se siis oli vm 90 chevy van. Saman virheen tein. Sitten huomasin että painovoimaisesti tuli ihan hienosti ilmat ulos. Tuli tehty ensin turhaa jumppaa jonkun tunnin.
     
  3. timopajala

    timopajala Gearhead

    Tein sellaisen työkalun itse tuohon millä sen saa lukittua. Nyt se luisti liukuu jarruttaessa eteenpäin eli etupiiriin päin, onko siis etupäässä silloin vuotoa ja venttiili pyrkii sulkemaan etupään linjan?
     
  4. spike

    spike Gearhead

    Joo, etupiirissä on sitten ilmaa.
     
  5. timopajala

    timopajala Gearhead

    Näin sen itse kans ajattelin
     
  6. timopajala

    timopajala Gearhead

    Otin sen messinkisen venttiilin vallan pois ja laitoin säädettävän venttiilin tilalle. Nyt alkaa jarruja löytyy kunhan vaihdoin noi banjopulttien prikat toisenlaisiin.

    Eli molemmat hiukan vuoti.

    Mulla on nyt levy/levy pääjarrusylinteri mut silti tulee taakse vähemmän nestettä mitä eteen.

    Jarrut kyllä siis ottaa takanakin kiinni mutta tietysti jonkin aikaa vasta etujarrujen jälkeen.

    Ilmattu on takasatulat jopa niin että otin ne irti ja lattialle ja varmistin että nipat on takuulla ylöspäin ja käsijarru myös säädetty oikein.

    Sellaisen huomion tein tuossa että jarrua kun painaa niin etusäiliö räkäisee nestettä ylöspäin, mutta takimmainen räkäisee vasta siinä vaiheessa jos polkimen päästää nopeasti ylös.

    No polkimessa sentään tuntoa jo jonkin verran.
     
  7. tapsah

    tapsah 2nd gear

    ainakin vanhassa kalustossa on 7/16 tiivari, siinä ei 12mm tahdo pitää.
     
    timopajala tykkää tästä.
  8. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo saattaa hyvinkin olla just tuo 7/16 ja siitä syystä noi ongelmat sen tiivistyksen kanssa. Ostin nyt alumiinisia ja niillä tuntuu pitävän eikä tarvii hampaat irvessä vetää kiinni
     
  9. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Uusiakin kuparitiivisteitä joutuu monesti hehkuttamaan, kun ovat valmiiksi muuten liian kovia.
     
  10. timopajala

    timopajala Gearhead

    Vuotaa edelleen toinen puoli eli vaihtelen sen tuossa vielä nii eikös se siitä sit ala pelittään.

    Käynnistys murheita yms tässä viel raakataan samalla pois eli huomenna tulee ohjelmointi sälli katsoon mitä toi on syönyt jne
     

Kerro tästä muillekin!