Ilmausnippa, erillisellä rungolla??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Mikkis, 5.5.2012.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Eli moisen tarvitsisi, missä vehkeissä?

    Eli nipan "pesä" ruuvataan kiinni esim. alsaan ja ilmausnippa siihen.


    Jossain Ranskiksessa sellaista on varmaan käytetty, mutta missä??
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Itse itselleni vastaten, pattereistahan moisia löytyy myös...

    Muita ehdotuksia?
     
  3. jylppy

    jylppy Gearhead

    Pneumatiikkavehkeissä olen kohdannut miltei vastaavia...
     
  4. Hai

    Hai Double Gearhead

  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Osaatko Jylppy vinkata millaisia ja saatavuus?

    Hai, tuon koko on aika reilu, vastaava hakusessa mutta pienempi.
    Jossain 2-osaisessa alumiinisatulassa (ranskis) oli nipan runko about M8 kierteellä ellei pienempi...
     
  6. jylppy

    jylppy Gearhead

    Eli tarkoitin semmosta ns virtauksensäätöventtiiliä, Sen saa kierrettyä kiinni asti, ja helposti auki. plussana vielä siihen saisi esim läpinäkyvän letkun ilmaamista varten kiinni pistoliittimellä... Näin semmosen joskus mitsupisi kantterin takajarruissa kun oli ollut jostainsyystä runsaasti ilmattavaa ja omistajalla oli palanut alkup. ruuvin kanssa käpy.

    Itte oon huomannu tommosen ejektori ilmauslaitteiston kanssa semmosen häiriön että rupee repimään ilmausruuvin jenkoja pitkin ilmaa sekaan ja siitä syntyy helposti harhakuvitelmia. Teflonteippi jenkoihin on auttanu siihen...

    Esim tuolla noita on: http://www.avs-yhtiot.fi/luettelo-avs/p ... _banjo.pdf
     
  7. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

Kerro tästä muillekin!