Impala -63 ohjaustehostimen pumppu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja sampop, 30.9.2003.

  1. sampop

    sampop 1st gear

    Käykö tämmöiseen vekottimen ohjaustehostimenpumpuksi jonkun muun GM:n laite. Entä tietääkö joku jotain teknisiä arvoja tähän / muihin pumppuihin. Paljonko pitäisi synnyttää virtausta / painetta (kuten huomaatte olen aika ulkona näistä jutuista). Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon.

    Nimim. Letkut sentään löytyy
     
  2. 63impala

    63impala 1st gear

    Sopii melkein mikä vaan GM:ä (+Saab + Volvo?), paitti että tuoreemmissa on usein paineputken juntturi mallia O-rengas, -63:n putkihan on kartio. Pultit ym. sopii "heittämällä".
     
  3. sampop

    sampop 1st gear

    No mutta hyvä.

    Onkos tuollaista asennettessa (siis ohjaustehostin vehkeitä tehostomattoman hydeemin tilalle)jotain erikoista mitä tulisi huomioida?
     
  4. 63impala

    63impala 1st gear

    Ne säätöventtiilin letkut kandee reitittää ajatuksella ja noudattaa GM:n alkuperäisreittiä + tukirautaa joka on vakaajatangon vieressä. Muuten letkut nirhautuu poikki kesässä.
     
  5. tlento

    tlento 1st gear

    Pikkasen menee "off topic" mutta kysynpä kuiteski!
    Löytyisköhän tuosta letkujen reitityksestä jotain kuvaa miten ne kuuluisi mennä? Itelläni pitäisi kuuskolmoseen Impalaan asentaa noi tehostimen letkut säätöventtiilille eikä ole harmainta hajua miten ne kuulu mennä!

    Toinen juttu liittyy samaisen kuuskolmosen tehostimen työsylinteriin! Saakohan siihen sitä varren stefaa jostain amerikkakaupasta tai laakeriliikkeestä? Minkä kokoinen stefa se on (on aika hankala mitata sen ulkohalkaisijaa...)
     
  6. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Saakohan tähän venttiiliyksikköön uusia tiivisteitä ja mäntää vai joutuuko tekeen jostain?On ollut niin kauan käyttämättä että mäntä oli ruostunut jumiin ja siihen on syöpynyt koloja,yksikön runko on kuitenkin säästynyt.Tuossa -59 shop manuaalissa on kuva koko systeemistä,pumpulta letkut menevät runkoaisan ulkopuolelta,simpukan alimman pultinkannan alle tulee semmoinen kannatinlenkki joka yltää runkoaisan alapuolelle ja letkut menee siitä läpi raidetankoon.

    Perkele niin on muuten tuo shop manuaali painonsa arvoinen kullassa varsinkin kuin kasailee tällaista pahvilaatikoihin purettuna ostettua autoa,on monet pään ja perseen raapimiset saanut jättää tekemättä.
     
  7. tlento

    tlento 1st gear

    Kannattaa kysyä sitä tiivistesarjaa siihen venttiiliyksikköön vaiks UsPartsista. Ite hain eilen just siihen "polkupyöränpumppu" -työsylinteriin korjaussarjan Partsilta (oli hyllyssä!!!). Siinä samassa ilmeni, että kyseinen järjestelmä on ollut fullsize-chevyissä vuoteen -64 asti ja Corvetessa vuoteen -82 asti! Että kyllä varmaan muitakin osia saapi!
     

Kerro tästä muillekin!